Ο ΣΥΡΙΖΑ και η αμηχανία του αντιεξουσιαστικού κινήματος

Σχολιάζει ο Παύλος

Αναδημοσιεύω από την ΕΟΣ (λινκ: ttp://enosy.blogspot.com/2012/05/h.html#more), το κείμενο του Αθανάσιου Γεωργιλά : H ψήφος ανοχής στο Σύριζα, η αριστερά του καπιταλισμού και η αναζήτηση της χαμένης αυτονομίας. Πριν, όμως, σχολιάζω…

Καταρχήν, λοιπόν, θέλω να κάνω μια μείζονα παρατήρηση: Το γενικότερο αντιεξουσιαστικό κίνημα πάσχει, κατά τη γνώμη μου, σε ένα θεμελιώδες σημείο: Δεν έχει καμία σοβαρή αντικαπιταλιστική στρατηγική. Ακόμη χειρότερα: Δεν συζητά σοβαρά (ή δεν συζητά καν) πάνω σε αυτή την έλλειψη. Έτσι εκείνο που μένει εκ των πραγμάτων σαν στρατηγική είναι να πλανάται γενικώς η εξαιρετικά απλοϊκή αντίληψη ότι κάποια στιγμή, με την όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων, θα συμβεί κάποια λυτρωτική εξέγερση. Εδώ θέλω να κάνω το εξής σύντομο και τυπικό σχόλιο που τελειώνει με μια επίσης τυπική ερώτηση: Εξεγέρσεις συμβαίνουν πολλές. Επαναστάσεις (πετυχημένες δηλ. εξεγέρσεις) όμως ελάχιστες. Επιπλέον επαναστάσεις που να συνεχίζουν πετυχημένα, δηλ. προς όφελος των εξουσιαζόμενων και όχι κάποιας νέας επαναστατικής ολιγαρχίας, αλήθεια ξέρει κανείς κάποια τέτοια;

Επομένως αντί το γεγονός ότι η ιστορία, μέχρι τώρα, έχει διαψεύσει εξακολουθητικά και εξαιρετικά επώδυνα τις καλύτερες των ελπίδων, να δημιουργεί στο όποιο αντιεξουσιαστικό κίνημα ένα είδος θύελλας ιδεών, αντίθετα παρατηρείται μια μεγάλη ξηρασία ιδεών. Άραγε αυτό (αυτή η αντίφαση) είναι τυχαίο(α); Είναι δηλαδή θέμα υποκειμενικών ικανοτήτων των ατόμων που απαρτίζουν αυτή τη στιγμή το όποιο αντιεξουσιαστικό κίνημα; Ή υπάρχει (επιπρόσθετα ή και κυρίως) και κάτι άλλο ριζικότερο από τις υποκειμενικές ικανότητες και ποιο είναι τότε αυτό; Το γεγονός, για παράδειγμα, ότι τα κινήματα που εμφανίστηκαν, των κάθε λογής Αγανακτισμένων, τη προηγούμενη χρονιά, με ένα παγκόσμιο συγχρονισμό, μια ένδειξη με σημασία από ιστορική άποψη – τα κινήματα αυτά λοιπόν, παρότι είχαν δομές εσωτερικές αντιεξουσιαστικές και επίσης και τα πολιτικά τους αιτήματα είχαν αντιεξουσιατική (περισσότερο ή λιγότερο έντονη) αύρα, αγνόησαν κάθε είδους αντιεξουσιαστική παράδοση, σημαίνει κάτι; Ξέρω ότι πολλοί θεωρούν τα κινήματα αυτά σαν μικροαστικά ξεσπάσματα και καθαρίζουν. Ικανοποιεί αυτή η ερμηνεία; Αυτή βέβαια η ερμηνεία υπονοεί ότι αυτή που την δίνουν είναι οι σίγουροι επαναστάτες. Μια ερώτηση τότε είναι: Η μεγάλη σιγουριά πόσο είναι αντιεξουσιαστική;

Μια δεύτερη παρατήρηση είναι η εξής: Με την κατάσταση του αντιεξουσιαστικού κινήματος όπως την περιέγραψα πιο πάνω, κατάσταση που στην πράξη κάνει το αντιεξουσιαστικό κίνημα να είναι πολύ, μα πάρα πολύ, κατώτερο των περιστάσεων, ενδεχομένως προκύπτει ένα απλοϊκό καθήκον: Να επιβιώσουμε, στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, σαν άνθρωποι και σαν χώρα. Ο ΣΥΡΙΖΑ τότε γίνεται η σανίδα του ναυαγίου. Και όπου μας βγάλει – έτσι πολύ απλά. Αλλά είναι στο χέρι μας να κάνουμε και μείς ότι μπορούμε. Ως προς αυτή, τη δεύτερη παρατήρηση, δείτε και το πολύ ενδιαφέρον κείμενο, εδώ στους ΣΧΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ!Κίνδυνος νομιμοποιημένης κυβέρνησης μνημονίων και φασισμού μπροστά μας!

Μια τρίτη παρατήρηση είναι η ακόλουθη: Κατά τη γνώμη μου και οι εκλογές μπορεί να εκφράσουν, μπορούν να είναι, μια εξέγερση. Μήπως υπάρχει κάποιος ορισμός, απαράβατος, που να λέει ότι οι εξεγέρσεις έχουν ένα συγκεκριμένο τελετουργικό: Οδοφράγματα, μπουρλότα, συγκρούσεις με την αστυνομία; Όσο ήταν εξέγερση η 28η Οκτωβρίου 2011 και η 12η Φεβρουαρίου 2012, κατά τη γνώμη μου, άλλο τόσο, ήταν εξέγερση και οι εκλογές της 6ης Μαΐου 2012. Αυτό, γιατί είναι τόσο έντονη η προσπάθεια του καθεστώτος να εκβιάσει συγκεκριμένα εκλογικά αποτελέσματα που η αντίρρηση σε αυτά συνιστά τελικά ένα είδους εξέγερση. Για τους θιασώτες του ρητού «αν οι εκλογές έφερναν αποτελέσματα θα είχαν απαγορευθεί», έχω να πω ότι αν η εξουσία μπορούσε πάντα να απαγορεύει ότι δεν την συμφέρει, τότε θα ήταν μια θεϊκή κατάσταση – και ο νοών νοήτω.

Σταματώ εδώ, για την ώρα, τις παρατηρήσεις…

Το πολύ ενδιαφέρον κείμενο τώρα του Αθανάσιου Γεωργιλά.  

H ψήφος ανοχής στο Σύριζα, η αριστερά του καπιταλισμού και η αναζήτηση της χαμένης αυτονομίας

 
Του Αθανάσιου Γεωργιλά
Πριν από οποιαδήποτε εισαγωγή, απαραίτητο είναι να κάνουμε μαζί τις εξής 2 παραδοχές:
 
α) Όλοι, μέσα στα πλαίσια του ευρύτερου αντιεξουσιαστικού κινήματος, έχουμε γίνει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αποδέκτες του προβληματισμού της ψήφου στο Σύριζα, εντούτοις όμως όλοι προσπαθούμε να κρατήσουμε το θέμα αυτό εκτός του δημοσίου διαλόγου ή απλώς το «κουκουλώνουμε». Πολλοί ήδη ψηφίσαν και ακόμα περισσότεροι θα ψηφίσουν στις εκλογές της 17ης Ιουνίου και αυτό είναι γεγονός.
 
β) Η ψήφος καθόλου δεν αποτελεί ζήτημα προσωπικής επιλογής του καθενός ( αντιεξουσιαστή ), αποτελεί κρίση εντός του κινήματος και αδυναμία του για ένα πολιτικό με συνεκτικό και υπεύθυνο τρόπο όραμα και αντίστοιχο πράττειν. Η αποσιώπηση και η έλλειψη κριτικής – για άλλη μια φορά αυτή η ιδιότυπη συντεχνιακή ομερτά – καθόλου δεν βοηθά στο ξεπέρασμα του προβλήματος, του οποίου τα αίτια είναι βαθιά ριζωμένα στο χρόνο, το αντίθετο τα διογκώνει και με τον τρόπο αυτό μετατρέπει το αντιεξουσιαστικό κίνημα όλο και πιο σταθερά, από αυτό που θα όφειλε να είναι, σε ένα κίνημα «lifestyle της άρνησης», σε μία δεξαμενή ψηφοφόρων του Σύριζα.
 

Μόνο θέμα ιδεολογίας;
 
Η ουσία του προβλήματος μακάρι να περιοριζόταν στα πλαίσια μιας ιδεολογικής διαμάχης περί καθαρότητας και συνέπειας αξιών. Αν το ζήτημα ήταν αυτού μόνο του περιεχομένου δεν θα έπρεπε να μας απασχολήσει και καθόλου. Πράγματι υπάρχουν περιπτώσεις όπου και στο παρελθόν, και αλλού, αλλά και στο μέλλον θα πρέπει συγκροτημένα και ρητά να συμμετέχουμε ως ψηφοφόροι στην εκλογική διαδικασία, ή και να συνδιαμορφώσουμε ως αντιεξουσιαστές ένα κοινοβουλευτικό πρόγραμμα. Αλλά αυτό μπορεί και πρέπει να γίνει μόνο μέσα στα πλαίσια μίας διαλεκτικής της πάλης του κοινωνικού ανταγωνισμού και μέσα από καθαρούς πολιτικούς στόχους και στρατηγικές και κυρίως θα πρέπει να υπάρχει από πριν ένα επαναστατικό υποκείμενο το οποίο να θέτει τους όρους και τους στόχους του. Με τον τρόπο που γίνεται τώρα, άτακτα και υπάκουα μαζί, στην πράξη δεν κάνει τίποτα άλλο από το να δικαιώνει την επιλογή προσέγγισης του Σύριζα προς το αντιεξουσιαστικό κίνημα. Μία επιλογή η οποία είχε ήδη ξεκινήσει από τον Αλέκο Αλαβάνο και την οποία, παρά τις προσωπικές τους κόντρες, με συνέπεια συνεχίζει και ο Αλέξης Τσίπρας. Ήταν ήδη από το χειμώνα του 2006 και τα πρώτα «φοιτητικά» που ο Σύριζα διεκδίκησε ( χωρίς να ρωτήσει κανένα και χωρίς να τον ορίσει και κανείς ) το ρόλο του εκπροσώπου του κινήματος στο κοινοβούλιο, τα ίδια και με χυδαίο τρόπο έκανε στις πλάτες του κινήματος των κρατουμένων απεργών πείνας τον Νοέμβριο του 2007 και τα ίδια στη συνέχεια προσπαθώντας στο έπακρο να κεφαλαιοποιήσει όλη την νεολαιίστικη εξέγερση του 2008.
 
Με αυτό στο νου, ( της αυτόκλητης εκπροσώπησης και της εκλογικής ενσωμάτωσης ) έπραξε εν μέσω κρίσης ιδιαίτερα με τα κινήματα πολιτικής ανυπακοής και τα κινήματα «γειτονιών». Αναπάντεχος σύμμαχος του σε αυτό το έργο στάθηκε ο ίδιος ο αντιεξουσιστικός χώρος με τη στάση περιφρόνησης που επέδειξε απέναντι στο σύνολο αυτών των «μικροαστικών κινημάτων». Έτσι αντί οι πλατείες του περσινού καλοκαιριού να σημάνουν την απαρχή μιας επαναστατικής διαδικασίας στην κοινωνία με: ομοσπονδία συνελεύσεων, σύνταγμα συμβατό στην άμεση δημοκρατία, αλλαγή του πολιτειακού, δημιουργία κοινωνικών αντιδομών, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία1, το όλο γεγονός και έτσι όπως εξελίχθηκε ( εκουσίως και ακουσίως από μέρους του αντιεξουσιαστικού κινήματος ) είχε ως τελικό αποτέλεσμα την εκτόνωση της «αγανάκτησης» του πλήθους σε «ηρωικές» συγκρούσεις και ατελείωτες πορείες κάτι που ηθελημένα και συνειδητά μεθόδευσε ο Σύριζα. Όλος εκείνος ο αυθορμητισμός του καλοκαιριού περισσότερο ως κληρονομιά έχει αφήσει μια μαθησιακή εμπειρία του «τι να μην κάνουμε» άλλη φορά που θα βρεθούμε σε παρόμοιες καταστάσεις παρά ένα κίνημα χειραφέτησης και ανατροπής.
 
Σύριζα: Η αριστερά του καπιταλισμού.
 
Ο Σύριζα είναι ένα κόμμα που υπόσχεται πολλά και προσφέρει τίποτα, η μέχρι τώρα πορεία του το καταδεικνύει ως ένα κατά βάση καθαρά σοσιαλδημοκρατικό κόμμα, με πολιτικό λόγο που στο περιεχόμενο του απηχεί «ένα αριστερό παλαιοκεϋνσιανισμό αναμειγμένο με πολλή σοσιαλδημοκρατία και λενινιστικό κρατισμό»2, και δεν θα μπορούσε ποτέ ως τέτοιο να υφαρπάξει την ψήφο ενός τόσου μεγάλου κομματιού του αντιεξουσιαστικού κινήματος αν πρώτα το ίδιο το κίνημα δεν βρισκόταν σε αδιέξοδο. Το αντιεξουσιαστικό κίνημα βρίσκετε διαρκώς αντιμέτωπο με την απουσία πολιτικής ταυτότητας. Η σκιά των αντιθέσεων της Α΄Διεθνούς το βαραίνει ακόμα, και σε άγνοια του, και εξακολουθεί να βρίσκεται μετέωρο ανάμεσα στην Μπακουνική, την Μαρξιστική και την Προυντονική θεωρία χωρίς όμως να έχει ξεδιαλύνει τα νήματα που οδηγούν πολλές φορές αυτές τις θεωρίες, τόσο κοντά τη μια με την άλλη, αλλά με τα οποία υφαίνονται στην πραγματικότητα τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους δρόμοι και επιλογές.
 
Στο γενικό μούδιασμα των ημερών όλες οι προσδοκίες για «φυγή από την πραγματικότητα» έχουν εναποτεθεί στο Σύριζα φτάνοντας ακόμα και στο εξωπραγματικό σημείο να τον παραλληλίζουν με το «Παπανδρεικό έπος του 80» όμως χωρίς να λογαριάζουν ότι στην πρόσφατη ιστορία των σοσιαλδημοκρατικών κυβερνήσεων πάντα την θητεία μιας κυβέρνησης ανίκανης να εκπληρώσει τις μικροαστικές υποσχέσεις της ακολούθησαν κυβερνήσεις ακραίες είτε νεοφιλελεύθερες είτε δεξιές. Ποια θα είναι πραγματικά η τύχη μιας «αριστερής» κυβέρνησης έτσι όπως την υπόσχεται ο Σύριζα; Η προσκόλληση του στην Ευρώπη δεν είναι τίποτα άλλο από την εμμονή του στην οικονομία της ανάπτυξης. Η σταθερότητα στο ευρώ, η μείωση του πρωτογενούς ελλείμματος, η ανάπτυξη της οικονομίας, η εξασφάλιση των θέσεων των δημοσίων υπαλλήλων, η κρατικοποίηση των ΔΕΚΟ, η φορολόγηση με κοινωνική δικαιοσύνη είναι οι ίδιες ακριβώς υποσχέσεις πού έκανε τα προηγούμενα χρόνια και το ΠΑΣΟΚ. Μήπως βιάστηκαν όσοι είδαν στο πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα «μια τάση για αλλαγή προοπτικής και διάθεση ενός νέου προσανατολισμού και ένα «κλίμα» το οποίο απαιτεί συμμετοχή στη σοβαρότητα και στην υπευθυνότητα»3; Πριν βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα από τις εκλογές ας ρίξουμε μια ματιά ποιες και σε ποιο βαθμό πραγματικές διεργασίες γίνονται στην κοινωνία και να μην αγνοήσουμε εδώ ένα θεμελιώδες ζήτημα υψίστης σημασίας το οποίο απασχόλησε έντονα τους επαναστάτες4 που έζησαν όλες εκείνες τις μεγάλες στιγμές αλλά και μεγάλες ήττες του γερμανικού εργατικού επαναστατικού κινήματος το 1918-20: ότι η πορεία του κοινωνικού μετασχηματισμού έχει διαλεκτική σχέση με την πορεία της συνείδησης, είναι ίδια η πορεία της σχέσης επανάστασης/κράτους, η οποία ορίζεται, με την σχέση επανάστασης/συνείδησης.
 
Αν σήμερα λοιπόν οφείλουμε να αναζητήσουμε μια «τάση» και ένα «κλίμα» αυτό θα πρέπει να γίνει εντός των διεργασιών και των αντιφάσεων του κοινωνικού κινήματος και όχι δια της θέασης των εκλογικών αποτελεσμάτων που τόσο εύκολα σήμερα μπορούν να δώσουν μια «προοδευτική» κυβέρνηση και το ίδιο εύκολα αύριο να δώσουν μια συντηρητική. Αν στην πραγματικότητα που διαμορφώνουν οι εκλογές υπάρχει μια τάση για να καταγραφεί αυτή δεν είναι άλλη από την τάση διεξόδου του καθεστώτος από την κρίση στην οποία έχει περιέλθει. Αυτός είναι, και μόνο ως τέτοιος θα μπορούσε να είναι, και ο ρόλος του Σύριζα: Ως διασώστης του καθεστώτος. Αν για κάποιους είναι ο Σύριζα «αριστερά», και μάλιστα με κεφαλαίο το Α, αυτή τότε δεν άλλη από την Αριστερά του καπιταλισμού και τίποτα περισσότερο. Εκεί που οφείλουμε λοιπόν να συμμετέχουμε κάπου με σοβαρότητα και υπευθυνότητα δεν είναι στο ψευδεπίγραφο δίλημμα «δεξιά ή αριστερά» ( ένα από τα τόσα άλλα διλήμματα), αλλά στη καθημερινή δημιουργία των κοινωνικών δομών άμεσης δημοκρατίας και πολιτικής αυτονομίας – με όρους έξω και αδιάφορα από την «κεντρική πολιτική σκηνή».
 
Τι δεν είμαστε; Τι να γίνουμε.
 
Για την ώρα υπάρχει στα σπάργανα ένας κόσμος σε αυτονομία. Τα κοινωνικά κέντρα, οι καταλήψεις, οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί, οι συνελεύσεις γειτονιών, οι κολλεκτίβες, οι αστικές καλλιέργειες και οι αγροτικές κοινότητες, οι δομές κοινωνικής οικονομίας, τα δίκτυα συνεργασίας και οι κοινότητες αλληλεγγύης, οι συλλογικότητες που υπερασπίζονται τα κοινά είναι ήδη ένας κόσμος που αν συγκροτηθεί πολιτικά και ξεπεράσει τους σκόπελους της ενσωμάτωσης δεν έχει ανάγκη από καμία «αριστερή» κυβέρνηση για να εδραιωθεί και καμία δεξιά κυβέρνηση να φοβηθεί. Είμαστε εμείς που δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη για να περάσουμε από τις διασκορπισμένες δομές στην ομοσπονδοποιημένη αυτονομία. Ας αναλογιστούμε, χωρίς να αντιγράφουμε, καθώς τα πεδία σύγκρισης είναι πάντα προβληματικά, όσα ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Λιερός σε μια από τις ομιλίες του4 για τρείς περιπτώσεις από την λατινική Αμερική.
 
α) Την ιδεολογική καθαρότητα που επέλεξαν οι Ζαπατίστας στο Μεξικό, καθαρότητα η οποία μπορεί να διέσωσε τους ίδιους από οποιαδήποτε ενσωμάτωση στο πολιτικό κατεστημένο αλλά τους απομόνωσε από όλη την υπόλοιπη μεξικάνικη κοινωνία.
 
β) Το Βολιβιανό παράδειγμα του Εβο Μοράλες, όπου μέσα από τα ίδια του τα σπάργανα το κίνημα ανέδειξε μια ιδιότυπη περίπτωση ινδιάνου Βοναπάρτη.
 
γ) Το παράδειγμα του MST στην Βραζιλία και στην σχέση «αγάπης & μίσους» με το PT αριστερό κόμμα της Βραζιλίας. To MST μπορεί πράγματι και διαπραγματεύεται την ανοχή του σε μια αριστερή κυβέρνηση αλλά αυτό το κάνει μόνο μετά από δεκαετίες σκληρής δημιουργίας και έχοντας ήδη εγκαθίδρυση την δική του «δυαδική εξουσία» με πολιτική αυτονομία στην παραγωγή, πρόνοια, υγεία και εκπαίδευση.
 
Ας το πούμε άλλη μια φορά αφού δεν ήταν αρκετό μέχρι τώρα.
 
Αντί να ελπίζουμε άδικα ότι οι εκλογές θα αλλάξουν την ζωή μας ας την αλλάξουμε εμείς.
 
Ακόμα μια φορά λοιπόν:
 
ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΜΕΣΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ
 
———————-
1 Γιώργος Κολέμπας: «Τα χαρακτηριστικά της τοπικοποιημένης συλλογικής, κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας» http://topikopoiisi.blogspot.com/p/blog-page_8926.html
2 Κώστας Λάμπος: «Η λαική επανάσταση της 6ης Μάη και το Σοκ του Σύριζα» www.epithesh.blogspot.com
3 Αντιεξουσιαστική Κίνηση: «Δύο τρεις κουβέντες για τις εκλογές» http://www.babylonia.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=7788:dyo-treis-koubentes-gia-tis-ekloges-antieksousiastiki-kinisi&lang=en
4 Karl Korsch: Marxismus und Philosophie/1923 5 Γιώργος Λιερός: Ηχογραφημένη ομιλία στο τριήμερο κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας στο Μικρόπολις 21/4/2012 http://micropolis-socialspace.blogspot.com/2012/05/2.html
 
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
 
Σύντομος δικός μας σύνδεσμος:  http://wp.me/pPn6Y-e2x

37 σκέψεις σχετικά με το “Ο ΣΥΡΙΖΑ και η αμηχανία του αντιεξουσιαστικού κινήματος

  1. εξαιρετική η ανάλυση του Θανάση, να προσθεσω τον παράγοντα που λείπει από τις περισσότερες προσεγγίσεις του εκλογικού αποτελεσματος, που ειναι η πρωτοφανής αποχή, μαζί με λευκά και άκυρα πάνω από 40%. Όπως η κοινωνία ξεπέρασε ενα μεγάλο κομματι του χώρου πέρσι στις πλατείες, το ίδιο εκανε και στις εκλογές, δεν εφαγαν το τυράκι της χρυσής αυγής και των πλαστών διλημμάτων της αριστερας

    • Kοροϊδευόμαστε;;;;
      Η μεγάλη αποχή ήρθε στην επαρχία και σε περιοχές σαν την Λακωνία. Η Β Αθηνών ψήφισε με 74% συμμετοχή. Δηλαδή η περιοχή που έβγαλε τους πιο μεγάλους αγώνες είχε και την μεγαλύτερη εκλογική συμμετοχή.
      ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΠΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ. Νομιμοποιεί τα χειρότερα κκαθάρματα και τα ξαναφέρνει στην εξουσία.
      Απέχετε μαλάκες για να ξαναβγει ο Σαμαράς.Μετά θέλω να σας δω…

      • Ψήφισε μαλάκα για να βγει ο Τσίπρας.Κι όταν καταφέρετε και κάνετε την ακροδεξιά «αντιπολίτευση στους δρόμους’ θα σας δω.Ψήφισε κι όταν εξακολουθήσουν οι μισθοί να είναι στα 650 ευρώ θα σας δω.Όταν εξακολουθήσουμε να μην μπορούμε να πληρώσουμε τους λογαριασμούς τότε θα σας δω.Αλλά ξέχασα ο Τσίπρας έχει το μαγικό ραβδάκι και θα λύσει τα προβλήματα του καπιταλισμού που βρίσκεται σε κρίση.Εμπρός σύντροφοι για τον νέο ,δίκαιο και ανθρώπινο καπιταλισμό!

        • Είπες κανείς εδώ ότι ο Τσίπρας είναι σωτήρας; Είπαν όμως ότι τον προτιμούν από τον Σαμαρά από κάθε άποψη. Και από την άποψη που λες εσύ. Νομίζεις ότι ο κόσμος δεν θα αγωνιστεί αν ο Τσίπρας είναι στην εξουσία ή ότι θα αγωνιστεί λιγότερο σε σχέση με τον Σαμαρά; Αυτό πιστεύεις; Να απαντάς συγκεκριμένα και να μην βάζεις λόγια στους άλλους που δεν έχουν πει γιατί τότε γίνεσαι εσύ ανέντιμος συζητητής.Γουστάρεις Σαμαρά αγορι μου; Πες το και μην ντρέπεσαι! Πες ότι γουστάρεις Σαμαρά γιατί τότε θα γίνει η ο μεγάλος ταξικός εμφύλιος ενώ με Τσίπρα θα είμαστε όλοι σούζα! Πόσο πολύ τελικά υποτιμάς τον κόσμο και τον ίδιο τον εαυτό σου! Εγώ πάντως προτιμώ απροκάλυπτη χούντα σαν και σένα,Τότε δεν θα υπάρχουν αυταπάτες και θα γίνει ο μεγάλος ταξικός εμφύλιος. Με την μαλακισμένη λογική σου να μην μπορείς να ξεχωρίσεις την αριστερά από την δεξιά εκεί οδηγούμαστε.

        • Mhn pshfizeis, malaka! Ase na kanei kyvernisi to PASOK me ti ND kai ti XRYSH AVGH, na se dw! Mhn pshfizeis malaka! Ase na kanoun aftoi sygkivernisi kai kane esy tin epanastasi mazi me to «anarxiko kommounisti» (leme twra) pou nomizei oti oi misthoi einai akoma 650 evrw. Pou milaei ek tou asfalous giati kai douleia exei kai kavatza spiti sto xwrio kai xartziliki apo ti mama. Ase na sygkivernisi to pasok me ti nd, th xrysy avgi to tzimero kai to mano kai tha se filoksenei mazi me ta paidia sou o «anarxikos kommounistis» enw tha kanete tin epanastasi sas. Tha sou dwsei kai plhrh polemiko eksoplismo, mhn anhsyxeis.

  2. Καλημέρα berto,
    όντως, «εξαιρετική η ανάλυση του Θανάση», αλλά θα με ενδιέφερε πολύ να πεις τη γνώμη σου και για τις τρείς παρατηρήσεις μου, έστω και αν αυτή η γνώμη είναι εξαιρετικά αρνητική, αρκεί να περιέχει κάποια επιχειρήματα. Ευχαριστώ και… περιμένω… 🙂

  3. Θα ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ ΕΝΤΕΛΩΣ.

    1.Γίνεται κριτική στο «αντιεξουσιαστικό κινημα» γιατί δεν έχει «σοβαρή αντικαπιταλιστική στρατηγική» από τους ψηφοφόρους της ‘καλύτερης διαχείρισης του καπιταλισμού.»!!!!!
    2.Ονομάζεται «εξέγερση» το απαύγασμα της ανάθεσης και της διαμεσολάβησης,δηλαδή η εκλογική διαδικασία.Είναι «εξέγερση» η ψήφος στους πρώην βουλευτές του πασοκ,είναι «εξέγερση» η «διαπραγμάτευσ绨του μνημονίου είναι «εξέγερση» η υποταγή στα προστάγματα της σοσιαλδημοκρατίας.
    3.Δεν υπάρχει καμία «αμηχανία» από την πλευρά του «κινήματος’.Δεν είναι «κίνημα» τα άτομα που ως προσωπική επιλογή απελπισίας ψηφίζουν τον χ κομματικό συνδυασμό ερχόμενοι σε πλήρη αντίφαση με το πρόταγμα της αυτο-οργάνωσης.Δεν είναι «κίνημα» οι στάσεις και οι επιλογές που δεν συλλογικοποιούν τίποτα και περιμένουν μαρτυρικά κάποιο «σωτήρα».Τέλος δεν είναι «¨κίνημα» η αντίληψη «να επιβιώσουμε σαν άνθρωπο και σαν χώρα».Η «χώρα» χωρίζεται σε τάξεις και η σωτηρία της μιας έρχεται σε σύγκρουση με τη σωτηρία της άλλης.
    Ποιος θα το περίμενε ότι 31 χρόνια μετά θα εγκαλούνταν οι αναρχικοί γιατί δεν προσχωρούν στη λογική του ‘νέου πασόκ».Στο κάτω κάτω της γραφής αν θέλετε να είστε ειλικρινείς και συνεπείς με τη στάση σας μη μένετε στα λόγια και στην ψήφο.Φτιάξτε μία ακόμα συνιστώσα και μπείτε και οργανωτικά στο μόρφωμα που θεωρείται ότι σας ταιριάζει,στο μόρφωμα που ‘θα σώσει τη χώρα» και ‘εσάς προσωπικά».

  4. Πέστα σύντροφε γιατί κάποιοι φτάνουν στο συμπέρασμα οτι οι αναρχικοί αλλά και όλοι αυτοί που συνειδητά ή όχι δεν ψηφίζουν είναι εγκληματίες..{ΣΗΜΕΡΑ Η ΑΠΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ.}..Τι άλλο θα ακούσουμε δλδ ενώ αυτοί που τόσα χρόνια τώρα ψηφίζουν και συνέβαλλαν και αυτοί στη σημερινή κατάσταση τι είναι??(Αθώοι μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου ρεεεεε?)

    Και κάτι που έγραψε πριν καμιά κατοσταριά χρόνια ο Σουρής—μη μασάτε εκεί μέσα είστε όλοι σας πολιτικοί αλλά και τα προβατάκια(ψηφοφόροι) τους :

    Σκατά εδώ, σκατά εκεί, σκατά κι ο κόσμος όλος
    κι απ’ τα πολλά πια τα σκατά μου πιάστηκε κι ο κώλος.
    Έρχεται ο ένας ο σκατάς, θαρρούμε πως σωθήκαμε,
    σαν φύγει όμως βλέπουμε πως αποσκατωθήκαμε.

    • Εννοείται ότι η αποχή και ειδικά όταν συνοδεύεται με ενεργή στάση στον δρόμο και συνειδητότητα κάθε άλλο παρά εγκλημα είναι!Και προσωπικά την σεβόμαι ως στάση απεριόριστα.Αλλά μην λέγεται και το αντίθετο!Ότι είναι έγκλημα να ψηφίσεις στις πιο πολωμένες εκλογές της ιστορίας και όταν ψηφίζουν και οι ναζί και ο κίνδυνος είναι να σου νομιμοποιησουν εκλογικά και ‘δημοκρατικά’ την τραπεζική χούντα τους! Σεβασμός εκατέρωθεν και δεν υπάρχει κανένας λόγος αυτό το θέμα να μας διχάζει. Άλλωστε και οι δυο πλευρες και αυτη που θα απεχει και αυτη που θα ριξει ένα χαρτι συμφωνούν ότι σημασία έχει το πρίν και το μετά.Οι εκλογές σε κάθε περίπτωση είναι ένα γεγονός που αφορά μια μέρα και μια στιγμή της.

      • Σε αυτό το μπλογκ άλλωστε, στους σχολιαστές χωρίς σύνορα συνυπάρχουμε αρμονικά άνθρωποι που συνειδητά θα απέχουν από τις εκλογές και άνθρωποι που θα ψηφίσουν αριστερά στις εκλογές που έρχονται.Κανείς μας πάντως δεν έχει εκλογικές αυταπάτες και δεν περιμένει σωτήρες. Άνθρωποι του δρόμου είμαστε και της αυτοοργάνωσης όχι της κυνοβουλευτικής δημοκρατίας (που ειδικά σε ταραγμένους καιρούς είναι βορά σε πιο αυταρχικές και δεσποτικές διακυβερνήσεις…)

      • Άλλος έγραψε παραπάνω οτι η αποχή σήμερα είναι έγκλημα.Δεν του το αντιστρέφω πετώντας του πίσω ,ότι εγκληματίες είναι όσοι ψηφίζουν(μέχρι πρόβατα τους χαρακτηρίζω και τπτ άλλο).Αλλά το να λες οτι δεν τρέφεις αυταπάτες ενώ παράλληλα (μπορεί και να ??) ψηφίζεις αν μη τι άλλο ειναι οξύμωρο.Και μην αρχίσουμε πάλι τα προτιμώ μια αριστερή κυβέρνηση από τη συγκαλυμμένη χούντα γιατί εγω προτιμώ να πάνε στο διάολο όλοι τους και ακόμα παραπέρα..

        • To na pane sto diaolo oloi tous prwton den einai amesa pragmatopoiisimo kai deftero tha prepei na synodevetai kai apo mia praktika efarmosimh enallaktiki pou na einai kalyterh apo to paron. Afti ti stigmi to na pane sto diaolo oloi tous den tithetai ws enallaktiki estw kai xwris antiprotasi. Gia na eimaste praktikoi loipon ki epeidh orismenoi den exoume to perithorio na adiaforoume gia to paron elpizontas gia ton paradeiso sto mellon kanoume to ligotero kako sto paron. Twra pou to skeftomai afti i apoliti stash pou provalletai apo orismenous (den psifizw syriza giati den exw aftapates, einai oloi idioi, kai apexw perimenontas thn wra pou tha kanoume thn epanastash kai tha ftiaxoume ton paradeiso) kryvei enan thriskeftikou typou tyflo fanatismo pou katalhgei moiralatreia. Mou thimizei ekeinous pou den kanoun tipota gia to paron perimenontas th meta thanato dikaiwsh.

  5. Δλδ η »praktika efarmosimh enallaktiki pou na einai kalyterh apo to paron» είναι με λίγα λόγια ο τσίπρας και κάθε τσίπρας που προβάλλεται ως η ‘εναλλακτική’ της αριστεράς που θα σώσει την ελλάδα..Το να πάνε στο διάολο δεν είναι καν εναλλακτική ,ακόμα και χωρίς αντιπρόταση?Ρε φίλε έχει φτιάξει καμιά νέα συνιστώσα ο σύριζα και την ονόμασε Ε(παναστατικός) Α(ναρχικός) Κ(ομμουνισμός) για να μαζέψει κάνα ψηφαλάκι από τους θρησκευτικού τύπου φανατισμένους άθεους γιατί τους θρησκευτικά φανατισμένους σκέτο τους πρόλαβε η Κανέλλη?

    Ποπο τα συριζάκια κολυμπάνε στα βαθιά με τα μπρατσάκια τους τώρα και με μαγιουδάκι με logo EPANASTATHS ANARXIKOS KOMMOUNISTHS..Έχουν πολλά να δουν τα μάτια μας ακόμα τελικά.

    • Paneksipne «tabtas» fysika kai den apantas se tipota para mono eirwnevesai. Ta idia xtes ta idia kai simera. Afta kanete opou pate, den exete na peite tipta parapanw apo synthimata. Sou exw kainouries erwthseis: h enallaktikh sou «na pane oloi sto diaolo» tha pragmatopoihthei an apotrepseis ton kosmo apo to na pshfizei syriza? Na ypothesw oti baineis kiallou kai kaneis propaganda enantion tou pasok, the nd kai the xryshs avgis, h h premoura sou afora apokleistika to syriza? Ama loipon peistei o kosmos kai apexei ki etsi exoume sygkyvernisi twn allwn tha eisai efxaristhmenos? Tha exoyn paei oloi sto diaolo? Kai PRAKTIKA (giati emena to praktiko me endiaferei den exw oute douleia oute spiti para mono dyo mikra paidia kai psaxnw douleia sto ekswteriko afti ti stigmh giati oute oi filoi mou boroun na me stiriksoun pleon) ti kalytero tha exei ginei otan h kyvernisi tha synexizei to ksepoulima? H VOLEMENOS EISAI H POULHMENOS. TELOS.

      • Εχετε βαλθει να μας τρελλανετε μερικοι εδω μεσα. Δλδ οσοι προωθουμε την αποχη απο το εκλογικο φιασκο αντιπαραβαλλοντας τις συνελευσεις γειτονιων ,τις καταληψεις κτλ προωθουμε μια κυβερνηση σαμαρα ή μια γενικοτερη ‘μνημονιακη κυβερνηση'(λες και ο τσιπρας ειναι αντιμνημονιακος δλδ) ? Που τα βρισκεται και τα πουλατε αυτα τα παραμυθακια?Κανουμε προπαγανδα εναντια σε καθε ‘εξουσιαστικο’ κομμα(το εξουσιαστικο ειναι επιτηδες βαλμενο αφου καθε κομμα ειναι απο φυσιν εξουσιαστικο) και σιγα μην κανουμε διακρισεις στο καθε τυχαιο γελαστο παιδι που προβαλλεται οτι θα σωσει την ελλαδα για μας χωρις εμας..

        Βλεπω γενικοτερα οτι σου αρεσει να μιλας στον πληθυντικο αναφερομενος προφανως στον αναρχικο ‘χωρο’ σα συνολο με το »Afta kanete opou pate, den exete na peite tipta parapanw apo synthimata»..Και οσον αφορα την ταμπακιερα που αφορα εμενα αλλα και αρκετους συντροφους τι προτεινει ο τσιριζα πχ για τους πολιτικους κρατουμενους ,τον τρομονομο ,τα λευκα κελια (ναι υπαρχουν στην ελλαδα δεν ειναι μονο σε κατι ‘μακρινες’ χωρες σαν την τουρκια)?Η απαντηση ειναι τιποτα απολυτως ,δε γινεται καν νυξη για τετοια θεματα που τουλαχιστον εμενα με απασχολουν πρωτιστως οπως και αρκετους συντροφους.Θεωρεις τη γνωμη σου οτι πρεπει να ψηφισουμε ολοι συριζα για να σωθουμε ως τη μονη αποδεκτη λυση για να σωθει το τομαρι σου οπως ακριβως πιστευουν τα αντιστοιχα πασοκια ,δαπιτες ,χρυσαυγουλα κτλ για αυτους(ενταξει μωρε ο συριζα ειναι αριστερα μας λεει το μονο επιχειρημα σου!!).

        Οσο για το VOLEMENOS EISAI H POULHMENOS προφανως και δεν το σκεφτηκες καλα ,αν βασικα ισχυει οτι εισαι ανεργος με δυο παιδια..Εγω λοιπον που ειμαι ανεργος αλλα χωρις παιδια και δε θεωρω τον εαυτο μου βολεμενο η πουλημενο κατεληξα στα εξης : για να ψηφισει καποιος συριζα πρεπει να ειναι ή βολεμενος ή πουλημενος ή και τα δυο μαζι..Γιατι? Γιατι ο συριζα ειναι αυτος που λεει οτι ‘δηθεν’ θα σταματησει τις απολυσεις ή αντε εστω δε θα κανει τοσες πολλες οσο θα κανουν οι αλλοι ,οποτε τον ψηφιζουν οι ‘βολεμενοι'(εδω μιλαω αποκλειστικα για βολεμενους σε σχεση με μενα που ειμαι ανεργος ενω αυτοι εχουν εργασια και θελουν κατι απολυτως φυσιολογικο στο να προσπαθησουν να μην την χασουν) και οι πουλημενοι γιατι οι ιδιοι οι συριζαιοι λενε οτι αυτοι που τους ψηφισαν ,ψηφιζαν συριζα για πρωτη φορα χωρις γνωμονα πια τις αξιες και τις αρχες τους(αν θεωρησουμε οτι υπαρχουν τετοιες τρομαρα τους οταν μιλαμε για εκλογες και για κομματα) αρα και τις εβαλαν στην ακρη ,αρα πουλησαν τις αρχες και τις αξιες τους ,αρα ασε τα παραμυθια σου γιατι δεν εχουν δρακο..

        • Esy na ta afiseis ta paramythia sou peri anarxias kai syntrofwn giati anarxikos den eisai oti kai na les. Den exeis idea. Otan lew oti lete ta idia opou pate, fysika kai DEN anaferomai stous anarxikous, mia kai den einai komma gia na exei kommatikh grammh kata ths apoxhs h oti allo goustareis esy. O kathenas kanei tis epiloges tou kai einai polloi oi anarxikoi pou eite tha pshfisoun eite den tha pshfisoun alla den propagandizoun thn apoxh. Gnwrizw pollous kai apo tis dyo «taseis». Otan lew oti lete ta idia loipon anaferomai se esas pou gyrnate apo blog se blog propagandizontas thn apoxh me ta gnwsta epixeirhmata-karamela peri anathesis, astikwn kommatwn, mh diaforas syriza apo tous ypoloipous, epanastashs kai ola afta pou ksereis kala oti grafete me poly sygkekrimeno skopo. Ton idio skopo pou exei kai h Tremh. Barethika na to epanalamvanw, alla mia pou ki eseis epanalamvaneste, pame pali: h Tremh apeythinetai se allo koino kai gia ayto apeilei me katastrofh apo thn eksodo apo to euro ma vgei o syriza, eseiw apeuthineste stous anarxo-aristerizontes anagnwstes aytou tou blog kai allwn, kai lete oti ama pshfisoun syriza tha xasoun to anarxoaristeroepanastatoshmo kai loipa kai loipa. Den ta epanalamvanw giati ta exete hdh epanalavei arketes fores eseis.

          Kai de mou les, mia kai dhlwneis anergos, pws ta vgazeis pera perimenontas thn epanastash? Exeis spiti sto xwrio kai kalliergeis patates? Gia na dw kata poso eimaste sthn idia thesh. Auto ennow «volemenos». Den antimetwpizeis AMESO provilma epiviwsis. Monos sou eipes oti den exeis paidia. Gia pes kai ta ypoloipa, dhladh pws ta vgazeis pera, giati egw exw SOBARO kai AMESO provlhma EPIVIWSHS. Katalaves?

          Kai mia kai to aneferes pes kai kanena paramythi me drakous.

  6. Ρε σεις φτανει πια με τα παλτα

    Τι παραμυθες ειναι αυτες, τι κοινωνικά κέντρα, καταλήψεις,καταναλωτικοί συνεταιρισμοί, συνελεύσεις γειτονιών, κολλεκτίβες, αστικές καλλιέργειες ,αγροτικές κοινότητες, δομές κοινωνικής οικονομίας, δίκτυα συνεργασίας και κοινότητες αλληλεγγύης??

    Που τα ειδατε ολα αυτα
    1-2000 ανθρωποι σε ενα συντριπτικο συνολο 11.000.000 οπου 1.300.000 ειναι ανεργοι

    Η αριθμητικη ειναι συντριπτικη, καταλαβαινουμε αραγε που βρισκομαστε ????????

    Ερχονται βροχες μπορες και καταιγιδες, αναμενουμε τσουναμια , ειμαστε εντελως απροετοιμαστοι και βαυκαλιζομαστε υμνωντας την απεραντη προστασια της ομπρελας απο μαλακο κωλοχαρτο

    Στο κοσμο μας εντελως !!!

    Φιλοι μου, δεν υπαρχουν παρα ελαχιστες παραγωγικες συλλογικοτητες κι αυτες στο πολυ πολυ ερασιτεχνικο και εμεις νιωθουμε ασφαλεις …

    Αμα και οταν στηθει καμμια ενναλακτικη ντεμεκ λαικη αγορα,παζαρι και χαζεψεις την πραματεια του, μονο κηραλοιφες, σαπουνακια, φυσικα καλυντικα, αντε και κανα βοτανο η κανα μελι να βρεις
    απο μαμ τπτ… τιποτα λεμε

    Πουθενα δεν βρισκεις ενα συλλογικο φουρνο να βγαζει ψωμακι ρε παιδι μου, μια κολεχτιβα για το σταρι, ενα κολχοζ ρυζιου κλπ
    Θα πεσει πεινα συντομα, θα κανουν παρτυ οι μαυραγοριτες γυρω μας και εμεις θα κοιταγομαστε αμηχανα και θα λεμε τι προτεινει ο ΤΣΙΠΡΙΖΑ , το ΚΚΕ και η Αναρχια

    Παραγωγη μηδεν, υπηρεσιες και μεταποιηση
    Μονο κατι εστιατορια, καφενεια, πρατηρεια ενναλακτικων προιοντων και εταιριες εισαγωγομενης αλληλεγγυης βρισκεις και καλα ναναι οι ανθρωποι που τα δουλευουν, αλλα ως πολιτικα προταγματα ειναι παντελως εκτος τοπου και χρονου …

    Το θεμα ειναι η παραγωγη της επομενης μερας και σ αυτο δεν υπαρχει σοβαρος λογος, οχι πως δεν υπαρχει καθολου , κατι ψιλα υπαρχει … υπαρχει αλλα αμφισβητειται , υποβαθμιζεται, παραγκωνιζεται και καποτε ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΤΑΙ και εκ των εσω … αλλα αυτα ειναι μια μεγαλη , πολυ ΜΕΓΑΛΗ και πονεμενη ιστορια που δεν ξερω αν χωραει στα ορια ενος σχολίου

  7. Νομίζω ότι και μόνο 1-2000 άνθρωποι να είναι αυτοί που αποκαλείς φίλη atenistria «παλτά» είναι πολύ αρκετοί για να ταρακουνήσουν από την αδράνεια τους, και να δείξουν ένα άλλο τρόπο οργάνωσης της ζωής βρε αδερφέ, από αυτό που προτείνει το σύριζα.
    Οι κοινωνιολόγοι λένε ότι για να επέλθει μια κοινωνική αλλαγήχρειάζετε μόνο το 10% από το σύνολο της κοινωνίας. Οπότε ένα εκατομύριο άνθρωποι να ζητήσουν συνειδητά την ΄κοινωνική επανάσταση θα συμπαρασύρουν αναγκαστικά και το υπόλοιπο 90%. Τώρα άν αυτά τα «παλτά» συμπαρασύρουν άλλους 20.000 εγώ το λέω καλύτερη φάση από το να γλύφεις τον σύριζα. Οι μπολεσεβίκοι δηλαδή ήταν αναλογικά περισσότεροι; Και από την άλλη μεριά αυτά τα «παλτά» κάνουν κάτι βρε αδερφέ. Ναι 2-3 κοινωνικά ιατρεία σε χανιά – βόλο – θεσσαλονίκη ίσως να σου φαίνετε λίγο, αλλά για μένα είναι καλύτερο αυτό από το να περιμέμνω τον Τσίπρα να με σώσει ( χαχααχα συγνώμη δεν μπορώ να κρατηθώ γελάω μόνο που το σκέφτομαι ).
    Είστε πραγματικά τραγικοί, όσοι συμμετείχατε τόσο καιρό σε συνελευσεις τύπου πλατείας και στις αμεσοδημοκρατίες του καλοκαιρίού και αντί να στρώσετε τον κώλο σας κάτω να μαζευτούμε σε μια γειτονιά να κάνουμε έστω μια ομάδα αλληλεγγύης για το ρευμα, μια κουζίνα κάθεστε τώτα και ψήνετε τις γριές θείες σας ( που είμαι σίγουρος ότι το κάνετε ) να ψηφίσουν σύριζα….τουλάχιστων στις πλατέιες ρε! να μας το λέγατε καθαρά: «Είμαστε συριζόσκυλα» κι όχι να το παίζατε «αμεσοδημοκράτες»…..και όσο για το φόβητρο του Σαμαρά που έχετε βγάλει μπας και τσιμπήσει κανάς ανίδεος και φοβηθέι ένα σας λέω: Είστε πολύ απατεώνες…. τα διλλήματα τύπου 75 «καραμανλής ή τανκς» και του 81 «αλλαγή ή δεξιά» χαντακώσανε την αριστερά και την μετατρέψανε σε γιουσουφάκι της σοσιαλδημοκρατίας….καλά ρε Μητσοτάκη δεν ζήσατε; Δεν θυμάστε τις φοιτιτικές καταλήψεις του 92; Την απεργία της ΕΑΣ; Ή είστε μικροί και δεν ξέρετε…τα καλυτερα θα περάσουμε με Σαμαρά ρε. Παρτε το χαμπάρι ΔΕΞΙΑ = Γιορτή του Μπάχαλου. Τον ξεχάσατε τον Κωστάκη Καραμανλή και τα Δεκεμβιανά ρε;; Άντε να ζήσουμε καμιά φάση καλή ξανά. Με το πασοκ στο ΔΝΤ και λίγα γίνανε, με Σαμαρά θα γελα΄σει και η καλιάκόύδα, και ο σωστός ο επαναστάσης στην αναμπουμπούλα χαίρετε ( το είπε αυτό και ο Μάο ).
    Αλλά εδώ μέσα πουυυυ να βρεις κανά επαναστάτη όλοι μικροασριστεροί μιρκοαστοί είσαστε, αντε καλό ψ(ό)ήφο στις 17.

    Ε; Και κα΄τι άλλο όσοι εδώ πέρα είστε ψηφοφόροι του σύριζα να μην κοτσάρετε στο όνομα σας και χαρακτηριστικά σαν «επαναστάσης, αναρχικός ή κομουνιστής», βάλτε κανονικό τίτλο ρε παιδί μου «πρόβατάκι συριζέ»…μπεεεε!!

    • Enw oi alloi pou prow8oun kyvernisi samarovenizelou propagandizontas tin apoxi dikaiountai na xrisimopoioun tetoia onomata? An den to diavases mesa sto xamo to onoma mou htan apantisi sto geloio «anarxikos kommounistis». To egrapsa kai parapanw. Oute epanastatis anarxikos kommounistis eimai oute provato tou syriza (opws ypografw empneysmenos apo afta pou mou prosapteis). Agapw ton sarkasmo kai akoma perissotero ton aftosarkasmo. Alla opws eipe kai h trismegisth arxhgara mas ston Xatzinikolaou apopse aftoi pou psifizoun syriza den einai syrizaioi. Den apektise ksafnika o syriza tosous opadous -tyflous opws thelete na parousiazete. An8rwpoi me enstaseis eimaste kai me epifyllakseis. Alla skopima 8elete na mas parousiazete san kommatoskyla tou syriza gia na ypovivazete ti simasia twn epixeirimatwn mas, mia kai den exete epixeirimata na antitaksete. A, ksexasa, exete: afta pou lene ta kommatika papagalakia tis tileorasis.

      Kai mia kai eimai provato na apoxwrisw hxhra (mipws kai taraxtoun oi agores): beeeeeeeeeeee

    • Σου είπε κανείς Τασο ότι δεν συμμετέχουμε στις συνελεύσεις των γειτονιών;Εσύ συμμετέχεις; Δυο διαφορετικά θέματα μπλέκεις.Τι θα κάνουμε τις εκλογές και τι κάνουμε στην ζωή μας.Απο που κιως που όποιος θα ψηφίσει Σύριζα δεν μπορεί να συμμετέχει ή δεν συμμετέχει σε εγχειρήματα γειτονιών και στον χώρο που εργάζεται;Πώς το έβγαλες αυτό το συμπερασμα; Στην ταμπακιερα δεν τοποθετείσαι.Θέλεις μετά τις 17 Ιούνη να ξυπνήσουμε έχοντας πάνω μας ΝΔ ή Σύριζα;Το βρίσκεις αδιαφρο αυτό; Εγώ όχι!Θέλω να δω τα καθεστωτικά κόμματα να συντρίβονται κι ας μην έχω αυταπάτες για Σύριζα.

    • ρε Τασο , το «παλτα» αναφερεται σ αυτους που βαυκαλιζονται με τις ντεμεκ εκατονταδες αντιστασεις, τα κοινωνικά κέντρα, καταλήψεις,καταναλωτικοί συνεταιρισμοί, συνελεύσεις γειτονιών, κολλεκτίβες, αστικές καλλιέργειες ,αγροτικές κοινότητες, δομές κοινωνικής οικονομίας, δίκτυα συνεργασίας και κοινότητες αλληλεγγύης και οχι σ αυτους που ΟΡΘΟΤΑΤΑ μετεχουν και στηριζουν ολα αυτα

      το προβλημα ειναι οτι οσοι δραστηριοποιουμαστε σε αυτα ειμαστε λιγοι, τραγικα λιγοι και οφειλουμε να το συνειδητοποιησουμε και να αφησουμε τις αυταρεσκειες στη μπαντα

  8. Μαλλον δεν γνωριζεις και πολυ καλα καποια πραγματα φιλτατο προβατο.Καλο θα ηταν να μη γραφεις διαρκως ανακριβειες και να παραπληροφορεις προσπαθωντας να περασεις την κομματικη σου γραμμη ως ψηφοφορος εε συγνωμη προβατο του συριζα.
    Γραφεις –»O kathenas kanei tis epiloges tou kai einai polloi oi anarxikoi pou eite tha pshfisoun eite den tha pshfisoun alla den propagandizoun thn apoxh»–>δειχνεις το ποσο ασχετος εισαι αφου ανεκαθεν η πλειοψηφια των αναρχικων ηταν υπερ της εκλογικης απεργιας. Εννοειτε οτι υπαρχουν αναρχικοι που θα ψηφισουν ή ψηφισαν συριζα ή και κκε ή και εγω δεν ξερω τι αλλο και φυσικα το καναν με μαυρη καρδια χωρις να εξυμνουν την πραξη τους και πολλοι να ντρεπονται ισως αφου δεν συμπορευεται με τις αρχες τους..

    Να που εβαλες τωρα και την τρεμη στο παιχνιδι για να εξισωσεις ή παρομοιασεις με αυτην οσους εγκαλουν σε αποχη λες και βρε ανεκδιηγητο προβατο αυτη η εγκαθετη τηλεπερσονα κανει κατι αντιστοιχο εκτος απο το να επιτιθεται για τους δικους της προφανεις σκοπους στο συριζα και τον καθε συριζα. Ειδες πουθενα την τρεμη να εγκαλει σε αποχη?

    Τωρα επειδη τα αρχικα παραμυθια σου μας τελειωσαν απλα κοψε τις μαλακιες επιτελους..

    • Esy twra eisai h paristaneis ton vlaka? Les oti «anekathen oi anarxikoi htan yper ths apoxhs». Eipa egw to antitheto? Kanoume istorikh kouventa? gia na katalavw! Gia to twra milame kai sto twra anaferthka. An se endiaferei to parelthon, an kai dhlwnw «provato tou syriza» afou etsi protimate, na sou pw oti apo tote pou prwtoapekthsa to dikaiwma na pshfizw, apo tote pou evgala eklogiko vivliario dhladh (isws na mhn to prolaves) anekathen loipon ki egw APEIXA. Kai malista epeidh gia polla xronia h apoxh den epitrepotan eixa epithdes ta eklogika mou dikaiwmata kai stis ekloges etrexa sta astynomika tmhmata na parw to xartaki oti hmoun makria. TWRA omws pou h istorikh stigmh einai xwris prohgoumeno, kai logw ths yfistamenhs athleiothtas kai logw ths epapeiloumenhs epideinwshs ths, THA PSHFISW.

        • Ρε φιλε μη μας τρελλαινεις..Εσυ γραφεις »O kathenas kanei tis epiloges tou kai einai polloi oi anarxikoi pou eite tha pshfisoun eite den tha pshfisoun alla den propagandizoun thn apoxh» στο ξαναγραφω μπας και καταλαβεις επιτελους τι λες γιατι μου φαινεται οτι δε διαβαζεις καν τα ιδια σου τα λογια ποσο μαλλον των αλλων.Οι αναρχικοι δεν προπαγανδιζουν την αποχη λες και σου λεω οτι λες μαλακιες. Ανεκαθεν υποστηριζαν την αποχη ακομα και σε περιστασεις κατα πολυ δυσκολοτερες απο αυτην σημερα. Δλδ οι συγκεντρωσεις και εκδηλωσεις που γινονται καθε χρονια εκλογων ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΦΕΤΟΣ πχ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ ΑΠΟ ΑΝΑΡΧΙΚΟΥΣ υπερ της εκλογικης απεργιας θες να μας πεις οτι δε γινονται?

          Ημαρτον πια ,τωρα μας λες οτι αποφασισες να ψηφισεις και προλαβες τοσο πολυ να προβατοποιηθεις?
          Τι διαολο σας ψεκαζουν στα παραβαν ρεε???

          • Koitakse na deis afairontas kai prosthetontas mia mono leksoula einai poly eykolo na allazeis 100% auto pou leei o allos. Auto kaneis kai katalhgw oti to kaneis epithdes giati dyskoleyomai na pistepsw oti eisai toso hlithios oso theleis na paristaneis. Katalaves poly kala ti grafw kai poulas trelitsa mpas kai meinei h parapoihsh kai oxi auto pou grafw. Kai fysika se auta pou rwthsa epaneilhmena den apantas.

            • Δεν εχεις κανει την παραμικρη ερωτηση…Γραφεις αποκλειστικα για να παραπληροφηρησεις και να προπαγανδισεις υπερ του συριζα…Χρησιμοποιησες επιτηδες ψευδωνυμα τυπου επαναστατης αναρχικος κομμουνιστης για αυτον ακριβως το σκοπο..Οσο και να επιμενεις αυτο που θα μεινει ειναι ,οτι οι αναρχικοι στην πλειοψηφια τους ειναι ηταν και θα ειναι υπερ της ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ.
              Οσοι ψηφισαν ή ψηφισουν οποιοδηποτε κομμα ειναι αποκλειστικα ατομικη τους επιλογη και ΟΧΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ στην οποια καταληψη ,στεκι κτλ δραστηριοποιουνται.
              (Αν εχω αλλαξει κατι απο τα λογια σου απλα γραψτο γιατι βλεπω συνεχιζεις να προσπαθεις να περασεις την παραπληροφορηση σου ,αν δεν το εγραψες οπως ηθελες τοτε ξαναγραψτο καλυτερα μπας και το καταλαβουμε ,σου απανταω σε οτι βλεπω οτι γραφεις και οχι σε οτι θα ηθελες να γραψεις)

              • Fanerwthikes pali. Monos sou eipes oti grafeis me skopo na meinei oti oi anarxikoi einai yper ths apoxhs. Na sou ksanapw loipon oti ama oi anarxikoi exoun kommatikes grammes tote na vrasw thn anarxia tous. Kai fysika les paramythia giati nai men yparxoun omades pou phran anoixta thesh yper ths apoxhs kai evgalan kai afises alla opws eipa eksantlhtika polles fores yparxoun omades pou den taxthkan anoixta yper ths apoxhs kai vevaia yparxoun polla atoma pou pshfisan kai tha pshfisoun. Ti tha ginei tha xasoun to anarxoshmo kai tha diagrafoun apo th syllogikothta?

                Sxetika me tis erwthseis pou exw kanei kai pou de vlepeis, pata control F kai sto parathyraki vale ?
                Tha tis deis oles. Oreksh na exeis na apantas.

              • Sxetika me to «epanastaths anarxikos kommounisths» sou exw apanthsei kai pio panw, alla na to epanalavw gia na mh menoun entypwseis. To xrhsimopoihsa sarkastika apenanti sto alter ego sou pou egrafe yper ths apoxhs eks onomatos ths anarxias ypografontas «anarxikos kommounisths». Alla fysika den exei kamia shmasia giati kai twra pou ypografw ws provato tou syriza pali ta idia les.

                • Οκ περιμενω τοτε να αναρτησεις εστω και μια αποφαση συλλογικοτητας ,στεκιου ή καταληψης που να πηρε θεση υπερ της ψηφου στις εκλογες..Αν δεν εχεις τετοια αποφαση(που δεν εχεις γιατι τα ψεματα σου εχουν κοντα ποδαρακια) ΤΟΤΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ δεν εχει παρει θεση ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ υπερ ψηφου στις εκλογες.Ατομικα τι κανει ο καθενας ειναι δικο του θεμα.
                  (Αν δεν καταλαβαινεις εννοιες οπως συλλογικο ή ατομικο ρωτα κανεναν να σου εξηγησει)
                  (Αν εθεσες καποιο ερωτημα και δε σου απαντηθηκε παρε το 1188….. και που ξερεις μπορει και να βρεις καμια καλη θεση σε καμια ταινια που να χει και δρακο που σου αρεσουν τοσο πολυ)

                  • Οππ και ναι φανερωθηκα παλι…κατι που δεν εκρυψα δλδ ποτε οτι προπαγανδιζω ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΚΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ.

                  • Ante gamisou papara pou to paizeis oti den katalavaineis kai diastrevlwneis oti grafw! H eirwnia einai paidikh astheneia, an epimenei meta ta 20 kalo einai na symvouleyteis eidiko. Kai tis erwthseis mou afou arnhthhkes prwta oti eginan gia na mhn apanthseis twra me parapempeis sto 11888. Katse esy na propagandizeis enantion tou syriza kai ase tous pasokoneodhmokrates na mas gamane epishmws kai tous xrysavghtes na alwnizoun mesa kai eksw apo th voulh (sfaksan ki allo kosmo pali). Esy asxolhsou me ton Tsipra pou einai o megalos exthros ths Alekas, ths epanastashs, ths anarxias, ths eyrwphs, kai oti ton volevei ton kathena na leei.

                    • Τστστσ τι παλιογλωσσα ειναι αυτη? Ηρεμησε θα παθεις τιποτα..

                      Παντως εχω ολη την καλη διαθεση να σου λυσω οποιαδηποτε απορια(εκτος απο ‘ειρων’ ειμαι και μαζοχιστης οπως βλεπεις)…Ενταξει βρηκα και τις ερωτησεις σου με τον τροπο που υπεδειξες παραπανω και τις απανταω εγω παρολο που θα το κανε και το 1188.. και καλυτερα απο μενα :
                      Kai de mou les, mia kai dhlwneis anergos, pws ta vgazeis pera perimenontas thn epanastash?—>Τα βγαζω περα οπως και οι υπολοιποι που δεν περιμενουν την επανασταση….δυσκολα δλδ.
                      Exeis spiti sto xwrio kai kalliergeis patates?—>οχι πατατες δεν εχω αλλα 2 ντοματιες, 2-3 ριζες ελιες ,μια λεμονια ,μια πορτοκαλια ,μια συκια και κατι αλλα ωραια δεντρακια τα εχω και τα φροντιζω (αληθεια λεω δεν κανω πλακα)
                      Katalaves?—>εδω δεν ξερω τι ρωτας αλλα θα πω ναι

                      Σειρα μου τωρα γιατι μου αρεσει αυτο το παιχνιδι :
                      Αυτοι που ειναι ανεργοι και περιμενουνε τον τσιπρα να τους σωσει πως τα βγαζουν περα?(με ενεπνευσες σημερα)
                      Πως περνας τον ελευθερο χρονο σου οταν δεν προπαγανδιζεις υπερ του συριζα?
                      Ποιο ειναι το αγαπημενο σου παραμυθι?
                      Ξερεις καμια αλλη παιδικη ασθενεια εκτος της ειρωνιας?
                      Ο λενιν ελεγε οτι ο αριστερισμος ειναι παιδικη αρρωστια του κομμουνισμου.Ηταν παιδιατρος η τσαρλατανος?
                      Ο τσιπρας εχει sex appeal και τον γουσταρεις τοσο?
                      Και μια δυσκολη που τη βαζει η αδερφη μου. Ενα καραβι σιδερο ποσες καρφιτσες βγαζει?

                      (Μεχρι να τις απαντησεις ολες και να μπαχαλεψουμε τελειως το αρχικο ποσταρισμα που καποιος κουραστηκε να γραψει(συγνωμη τρολαρω αθλια καμια φορα) θα σου λεω οτι δεν απαντας στις ερωτησεις που σου θετω τοση ωρα ετσι για να μαθεις τι περναγα εγω τοση ωρα που μου το λεγες και με εχεις πικρανει)

                    • Οπα οπα βρηκα και αλλες ερωτησεις σου και τις απανταω.Ρε φιλε που τις σκεφτηκες αυτες και μας τις βαζεις ,με εχεις εξιταρει :

                      h enallaktikh sou “na pane oloi sto diaolo” tha pragmatopoihthei an apotrepseis ton kosmo apo to na pshfizei syriza?—>οχι θα πραγματοποιηθει με κλωτσοπατιναδες και ενα καλο χαρτη που να δειχνει τη διαδρομη που πρεπει να ακολουθηθει ως τον εξωαποδω

                      Na ypothesw oti baineis kiallou kai kaneis propaganda enantion tou pasok, the nd kai the xryshs avgis, h h premoura sou afora apokleistika to syriza?—>η πρεμουρα μου ειναι τα προβατα ,τα κυνηγαω και που και που μου καθεται και κανενα που ξεστρατιζει απο το μαντρι..Τρωω και καμια μπαταρια απο κανα τσοπανη αλλα δεν πτοουμαι..Γενικα παντως εχω πολλη δουλεια στις εκλογες και για αυτο εχω κανει προταση στο υπουργειο εσωτερικων να γινονται καθε χρονο. Τωρα που μου κατσαν στα καπακια εχω τρελλαθει απο τη χαρα μου.

                      Ama loipon peistei o kosmos kai apexei ki etsi exoume sygkyvernisi twn allwn tha eisai efxaristhmenos? οχι η μεγαλυτερη μου ευχαριστηση θα ειναι να δω την αλεκα πωρθυπουργο..Οι αλλοι ποιοι ειναι?Αυτοι που ειναι μαζι μας η με τους αλλους?

                      Tha exoyn paei oloi sto diaolo?—> Το πρωι που κοιταγα τον καφε ειδα οτι θα πανε. Τωρα που εριξα τα χαρτια ειδα κατι τζοκερ(ξερεις απο αυτους που γελανε ολη την ωρα και τους λενε αλλιως και γελαστα παιδια) να τη σκαπουλαρουν. Θα παω στην κυρα αλεκα που εχει κρυσταλλινη σφαιρα και θα σου πω.

                      Kai PRAKTIKA ti kalytero tha exei ginei otan h kyvernisi tha synexizei to ksepoulima?—>εε πρακτικα να πουμε τιποτα ….ο συριζα ειπε οτι θα κανει εκπτωσεις η θα ξεπουλησει ουτως η αλλως?

  9. «ΔΕΞΙΑ = Γιορτή του Μπάχαλου. Τον ξεχάσατε τον Κωστάκη Καραμανλή και τα Δεκεμβιανά ρε;; Άντε να ζήσουμε καμιά φάση καλή ξανά. Με το πασοκ στο ΔΝΤ και λίγα γίνανε, με Σαμαρά θα γελα΄σει και η καλιάκόύδα»

    tasos pantazis:
    xmmmmmmmmmm… 🙄

    μακαρι-ισως-μπορει να χεις δικιο.

    απ την αλλη, η νδουλα δεν ειναι που δολοφονησε πολυ παλια τους κουμη/κανελλοπουλου? επειδη λεει συμμετειχαν σε επισημα ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ διαδηλωση.
    οι δυο αυτοι δολοφονηθηκαν απο τα ματ με τον πιο βαρβαρο τροπο και οι ενοχοι δε βρεθηκαν ποτε.
    τα τελευταια 2 χρονια οι κινητοποιησεις ειναι απαγορευμενες ετσι κι αλλιως, ετσι οπως τις πνιγουν με τη μια στην καταστολη και τη χημεια. ουσιαστικα, αλλα οχι επισημα-τυπικα απαγορευμενες. τι θα γινει, αν απαγορευτουν και επισημα πλεον απο την ακροδεξια νδ???

    επισης, ειναι κι αυτος ο εφιαλτης με τις αυτοκτονιες. σχεδον 3000 ανθρωποι. ολοι αυτοι οι ανθρωποι. βασικα και ενας μονο να ηταν, παλι εφιαλτικο θα ηταν. ποτε θα πληρωσουν οι ηθικοι αυτουργοι και πως θα γινει να σταματησουν τουλαχιστον να αυτοκτονουν. δεν μπορει να συνεχιστει αυτο. και δεν ειναι λαικισμος.

    τελοσπαντων, οπως φαινεται, ακροδεξιος κυριος σαμαρας θα βγει τελικα ετσι κι αλλιως, οποτε…. …. ….θα δειξει (γενικα)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s