«Ο ΗΛΙΘΙΟΣ»… και ένα σχόλιο…

Ανεβάζει ο Παύλος

Αναδημοσιεύω το κείμενο «Ο ΗΛΙΘΙΟΣ» από το μπλογκ http://methexiserratum.wordpress.com/. Στη συνέχεια αναδημοσιεύω και ένα σχόλιο που έχει γραφεί κάτω από το κείμενο αυτό. «Ο ΗΛΙΘΙΟΣ» είναι της ίδιας «σχολής σκέψης» με το κείμενο «Γιατί ρε βλάκα αναρχικέ…«, που δημοσιεύτηκε εδώ στους ΣΧΣ. Πολύ σύντομα θα δημοσιεύσω την δική μου άποψη για τους ισχυρισμούς αυτού του είδους.

…. 

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ

couch

Δεν είναι που δεν έχω ελπίδα. Λίγο με πειράζει αυτό. Και το γεγονός πως η ζωή περνάει γρήγορα με αφήνει αδιάφορο. Ακόμα και η έκδηλη αδικία γύρω μου, δεν με απογοητεύει. Ίσα ίσα που με πεισμώνει όλο και περισσότερο. Δεν λυπάμαι με την κρίση. Η κρίση με κάνει και χαίρομαι. Όχι, δεν είμαι μαζοχιστής. Απλά με την κρίση ξεβρακώνονται όλες οι ψεύτικες αξίες που μας κρατούσαν νεκροζώντανους στο κόσμο τους.

Από την άλλη είναι αυτή η τρελή μελαγχολία που με πιάνει. Αυτό το συναίσθημα μεταξύ λύπης και παράδοσης. Μια βαριά κούραση της ύπαρξης. Μια σχεδόν μεταφυσική τάση αυτοτιμωρίας. Όχι, δεν φταίει η κρίση. Δεν φταίνε τα προβλήματα, η φτώχεια, η αδικία. Βασικά δεν φταίει ούτε καν η αδυναμία μου να δράσω αποτελεσματικά.

Εσύ φταις. Ναι. Εσύ. Μόνο εσύ. Προσωπικά και επώνυμα εσύ. Εσύ φταις για όλα.

Εσύ με τις αγκυλώσεις σου, με τα δόγματα και τους φόβους σου. Εσύ με την ηλίθια προσκόλληση σου στο χτες. Εσύ με τις παρωχημένες συνταγές κοινωνικής ευτυχίας. Εσύ με τα λεφτά σου, το σπίτι σου, το αυτοκίνητο σου, τα παιδιά σου, το μικροσκοπικό υπερεγώ σου. Εσύ με τη θρησκεία σου, την ιδεολογία σου, την πάρτη σου, την δειλία σου,

Λιγάκι μόνο να έβγαζες το σκασμό. Ελάχιστα να κοιτούσες τον άλλο στα μάτια. Μια σταλιά να μάζευες την αυθεντία σου. Όλα θα ήταν εφικτά. Όλα θα είχαν γίνει.

Αλλά όσο κι αν προσπαθείς, σύντομα θα γλυτώσω από σένα. Σύντομα θα πνιγείς στις ψευδαισθήσεις σου. Σύντομα θα σε βρουν νεκρό στο καναπέ σου. Ένα πτώμα σε αποσύνθεση, ταιριαστό στον από χρόνια τώρα απονεκρωμένο σου εγκέφαλο.

Κι αν έχω φύγει πρώτος, δεν πειράζει. Εγώ θα ξεχαστώ απλά. Μονάχα λίγη απ’ την αγάπη που ένιωσα για σένα θα μείνει πίσω. Για κάθε εσένα. Εσύ θα μείνεις για πάντα ένα πτώμα στον καναπέ. Εσύ θα γράψεις τα’ όνομα σου στην ιστορία με μεγάλα φωτεινά γράμματα:

Ο ΗΛΙΘΙΟΣ.

….

Ακολουθεί το σχόλιο αναγνώστη:

 
Ανώνυμος
Δεκεμβρίου 29, 2012 στις 6:09 μμ | #1
 

Αδελφέ είναι έτσι όπως τα λες.
Με μια ένσταση όμως.
Εγώ ή ο οποιοσδήποτε “Ηλίθιος” έχω την απόλυτη ελευθερία να χαζοχαίρομαι μέσα στην υποκειμενική μου “ηλιθιότητα”.
Καθήκον αυτού που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ βγαίνει από την “ηλιθιότητά” του είναι να με βοηθήσει να δω τον εγκλωβισμό του σπιτιού ΜΟΥ,αυτοκινήτου ΜΟΥ,κτλ.
Αναφαίρετο δικαίωμα δικό μου να το καταλάβω ή όχι.
Κρίνοντας από την πορεία της ιστορίας,ΔΕΝ θα το καταλάβω.
Αυτό δεν έχει να κάνει τίποτα με εσένα,εκτός από το να σου δυσκολεύει λιγότερο ή περισσότερο τη ζωή.
Εγώ θα παραμείνω ζωντανός-νεκρός,στον καναπέ μου ή όρθιος ή οδηγώντας το τελευταίο μοντέλο αμάξι ΜΟΥ.Απλά γιατί έχω ΔΙΚΑΙΩΜΑ να είμαι έτσι.ΑΥΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΑΥΤΟ ΚΑΝΩ.
Γιατί με ειρωνεύεσαι;
ΜΗΝ απογοητεύεσαι από την αδυναμία μου να καταλάβω.
Ψάχνε τρόπους να με βοηθήσεις…
ΥΓ. Δέχομαι πλήρως αυτά που λες,αν και τα βλέπω από μια άλλη σκοπιά.Πήρα το μέρος του “Ηλίθιου” απλά για την κουβέντα και χωρίς καμιά διάθεση ειρωνείας απέναντί σου.
Φιλικά
Στέλιος Α

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Πηγή: http://methexiserratum.wordpress.com/2012/12/29/%CE%BF-%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%B8%CE%B9%CE%BF%CF%83/

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Σύντομος δικός μας σύνδεσμος: http://wp.me/pPn6Y-fj9

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Για επικοινωνία: ormithiella@hotmail.gr

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4 σκέψεις σχετικά με το “«Ο ΗΛΙΘΙΟΣ»… και ένα σχόλιο…

  1. Το επιθετο βλακας η ηλιθιος δεν σημαινει κατ αναγκη ανθρωπος με νοητικη καθυστερηση.Ειναι επιθετα που τα χρησιμοποιουμε χιλιαδες φορες κατα την διαρκεια της ζωης μας ειτε ως βρισιες(αν και το μαλακας ειναι συνηθεστερο),ειτε ως υποκαταστατα του αφελη η του ευκολοπιστου η και του κοροιδου.Το μονο σιγουρο ειναι πως δεν υποδηλωνουν μισος, οπως καποιοι κοινωνικοι ινστρουχτορες θελουν ντε και καλα να τονισουν.Τωρα δεν ξερω αν ολοι αυτοι που παρεξηγιουνται ,εχουν αναλαβει εργολαβικα την υπερασπιση του ελληνικου εθνους απο αυτες τις φρικαλεες προσβολες που εντοπισαν στα δυο αυτα κειμενα(καθημερινα δημοσιευονται στο διαδικτυο κειμενα που σπερνουν το μισος απεναντι σε μεταναστες,σε αριστερους,σε θολοκουλτουριαρηδες,στους γειτονικους λαους.Αλλα εκει δεν διακρινω οι ευαισθητοι να εχουν τις ιδιες ευαισθησιες.Αντιθετα,εχω πετυχει πολλους ευαισθητους να συμπραττουν σε αυτο το πανηγυρι μισους) .
    Θα αναφερω ενα περιστατικο της καθημερινοτητας μου και θα τελειωσω εδω το θεμα αυτο.
    Καποτε ,σε καθημερινη βαση σχολωντας απ την δουλεια επρεπε να υπομενω το μαρτυριο του φαναριου του ευοσμου(οσοι ειναι απο θεσσ/κη ξερουν).Αριστερη στροφη στον περιφεριακο στην οποια επρεπε να περιμενεις απο δεκα λεπτα ως και μιση ωρα στο φαναρι!Στην ουρα των πενηντα ας πουμε αυτοκινητων παντοτε θα υπηρχαν και καμια τριανταρια και βαλε(να μην πως οτι αυτοι παραβιαζαν την ουρα ηταν περισσοτεροι απο αυτους που περιμεναν) που θα παρεκαμπταν την ουρα και θα εβγαιναν μπροστα εμποδιζοντας ακομα και αυτους που ερχονταν απο το αντιθετο ρευμα.
    Αναρωτιομουν λοιπον εκεινη την εποχη τι θα γινοταν αν ξαφνικα μια μερα αποφασιζαν τα κοροιδα να πραξουν οτι και οι μαγκες.Και μη πει καποιος «ελα μωρε αστικη νομιμοτητα τωρα τι καθεσαι και λες».Τι θα συμβει αν μια μερα ολοι αυτοι που διαδηλωνουν ,συμπαραστεκονται ,αντιστεκονται, αποφασισουν να ριξουν λευκη πετσετα;Τι θα συμβει αν ολοι αρχισουν τα ρουφιανεματα,τα ρουσφετια,τα γλειψιματα,τα βολεματα;Αυτοι που σπανε τα κεφαλια τους στις διαδηλωσεις γουσταρουν πρωτογονισμο και επιστροφη στις σπηλιες; Δεν τα γεννησε μανα τα παιδια που βασανηστικαν στη ΓΑΔΑ,τους ανθρωπους που εφαγαν τα δακρυγονα και το ξυλο στις Σκουριες;Δεν εχουν ονειρα αυτοι;Η μηπως γεννηθηκαν σε καποιο αλλο πλανητη με ετοιμες συνειδησεις.
    Καποιοι νομιζουν οτι η οικογενεια ,οι φιλοι και οι γνωστοι ,ειναι η κοινωνια ολοκληρη.Ε δεν ειναι ,ιδιως αυτη την απανθρωπη και δυσκολη περιοδο,οι πολιτικες αποφασεις του ενος επηρεαζουν οσο ποτε την ζωη καποιου αλλου.Αν εννοιες οπως συνεργασια ,αλληλεγγυη ,αγαπη ,αλληλοσεβασμος ,χρειαζονται εντατικα μαθηματα,τοτε μαλλον δεν υπαρχει καμια ελπιδα.
    Με την ευκαιρια να ευχηθω ο,τι καλυτερο για το 2013.Υγεια και ανθρωπια.

  2. Δεν υπάρχουν δρόμοι να περάσεις
    έφτασες ήδη και δεν το πιστεύεις
    Όλοι σου λένε να το ξεχάσεις
    έχεις ακόμα δρόμο να περάσεις
    έχεις ακόμα δρόμο…
    έτσι σου λένε

    Αλλά εσύ είσαι εδώ
    Και ήσουν πάντα εδώ

    Δεν υπάρχει χρόνος να διαλέξεις
    το παρελθόν σε κυνηγάει με σκέψεις
    το μέλλον άγνωστη γραμμή
    τώρα και τώρα και εσαεί

Σχολιάστε