Μια εξήγηση για την οικονομική κρίση που μπορούμε όλοι να καταλάβουμε

[Αναδημοσίευση]

Αντιγράφει η eréndira, που το βρήκε εδώ και το αναδημοσιεύει αυτούσιο.

«Η ΧΑΪΝΤΙ είναι ιδιοκτήτρια ενός μπαρ στο Βερολίνο. Προκειμένου να αυξήσει τις πωλήσεις της αποφασίζει να επιτρέψει στους πιστούς της πελάτες -οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι άνεργοι αλκοολικοί- να πίνουν όσο θέλουν τώρα και να πληρώνουν αργότερα. Όποτε έχουν και όπως μπορούν. Η ίδια καταγράφει λεπτομερώς όλα τα ποτά που καταναλώνονται σε λογιστικά βιβλία και έτσι, με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά, χορηγεί δάνεια στους πελάτες της.

ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ πολύ γρήγορα αυτό το «σύστημα της Χάιντι » (που στα ελληνικά θα τη λέγαμε Χάιδω!), και πολύς κόσμος αρχίζει να πλημμυρίζει το ωραίο της μπαράκι. Εκμεταλλευόμενη την ελευθερία που νιώθουν οι πελάτες, τώρα που εκείνη τους απάλλαξε από το βάρος της άμεσης πληρωμής, η Χάιντι αυξάνει τις τιμές του κρασιού και της μπύρας, που είναι τα ποτά που καταναλώνονται περισσότερο. Ο όγκος των πωλήσεών της, βεβαίως, αυξάνεται θεαματικά.

ΕΝΑΣ νέος και δυναμικός σύμβουλος πελατών σε μια τοπική τράπεζα, αναγνωρίζει ως μελλοντικά πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο της επιχείρησης το ποσό που θα προκύψει από την αποπληρωμή της πίστωσης που παίρνουν οι πελάτες και αυξάνει το δανειοληπτικό όριο της Χάιντι. Δεν έχει, ο τραπεζικός σύμβουλος, κανέναν λόγο ανησυχίας, καθ’ ότι υπάρχουν ως εγγύηση τα ίδια τα χρέη των αλκοολικών. Στα κεντρικά γραφεία της τράπεζας, ειδικοί τραπεζικοί μετατρέπουν αυτό το περιουσιακό στοιχείο σε τραπεζικά προϊόντα με τις ονομασίες «Πιοτ-ομόλογα», «Αλκ-ομόλογα» και «Εμετ-ομόλογα». Αυτά τα προϊόντα εμπορεύονται κατόπιν στις παγκόσμιες αγορές. Κανείς δεν ξέρει πραγματικά τι σημαίνουν αυτές οι… περίεργες ονομασίες των ομολόγων και πώς αυτά είναι εγγυημένα. Ομως, καθώς οι τιμές τους αυξάνονται διαρκώς, μεγαλώνει η ζήτησή τους και γίνονται μπεστ-σέλερ τραπεζικά προϊόντα.

ΜΙΑ μέρα, παρ’ όλο που οι τιμές συνεχώς ανεβαίνουν, ένα στέλεχος της τράπεζας, με ειδικότητα σε θέματα «μάνατζμεντ ρίσκου», αποφασίζει και η απόφασή του γίνεται δεκτή, ότι ήρθε καιρός, σιγά-σιγά, η τράπεζα να αρχίσει να απαιτεί την αποπληρωμή των χρεών που συσσωρεύτηκαν από τους πότες στο μπαρ της Χάιντι.

Όμως, οι αλκοολικοί άνεργοι αδυνατούν, βεβαίως, να αποπληρώσουν τα δάνειά τους, αφού είναι άνεργοι οι άνθρωποι, κάτι που δεν έκρυψαν ποτέ, ούτε από τη Χάιντι, ούτε από τους τραπεζίτες. Ταυτόχρονα και ως συνέπεια αυτού, η Χάιντι δεν μπορεί να είναι συνεπής προς τις δανειοληπτικές της υποχρεώσεις και κηρύττει χρεοκοπία.

ΤΟ «Ποτ-ομόλογο» και το «Αλκ-ομόλογο» χάνουν το 95% της αξίας τους. Το «Εμετ-ομόλογο» πάει λίγο καλύτερα και πέφτει μόνον κατά 80%. Οι προμηθευτές του μπαρ της Χάιντι είχαν δώσει στην πελάτισσά τους, τον καιρό που όλα ήταν καλά κι ωραία, πολύ ελαστικούς όρους για την αποπληρωμή των χρεών της προς αυτούς, αλλά έχοντας επενδύσει και οι ίδιοι σε αυτά τα τραπεζικά ομόλογα, είναι τώρα μπροστά σε μια νέα, διαφορετική κατάσταση. Ο προμηθευτής των κρασιών χρεοκοπεί και εκείνος που της πουλούσε μπύρες εξαγοράζεται από έναν ανταγωνιστή του. Η τράπεζα, έπειτα από μαραθώνιες και δραματικές διαβουλεύσεις όλων των πολιτικών κομμάτων, σώζεται με γενναία χρηματική ένεση από το κράτος, το οποίο αποφασίζεται να βρει τους πόρους αυτούς από έναν καινούργιο φόρο, που θα βαραίνει μόνον εκείνους που δεν καταναλώνουν αλκοόλ.»

Σύντομο URL http://wp.me/pPn6Y-13H

62 σκέψεις σχετικά με το “Μια εξήγηση για την οικονομική κρίση που μπορούμε όλοι να καταλάβουμε

  1. Το tvxs δημοσιεύει μια είδηση πολύ σημαντική:
    http://tvxs.gr/node/58830

    Είναι οι πρώτες απολύσεις υπαλλήλων με μόνιμη σχέση εργασίας. Ο ασκός του αιόλου έχει ανοίξει και θα πρέπει να βγουν πλέον όλοι οι άνεμοι.
    Δεν έχει σημασία το αν θα είναι αύριο ή σε τρεις μήνες ή σε 6: Εκείνο που έχει σημασία είναι αυτή η κυβέρνηση να φύγει όπως ακριβώς ο Ντε Λα Ρούα.

    Και για όσους δεν θυμούνται:
    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=349717

  2. Βέβαια το καλύτερο είναι να τους τσακώσουμε πριν την επιβίβαση, αλλά δεν θέλω και θαύματα.
    Αυτοί όταν κινδυνεύει ο κώλος τους πετάνε και χωρίς ελικόπτερο…

  3. Και κάτι τελευταίο:

    Να ξέρουμε ότι θα επιστρατευτεί όλος ο παρακρατικός μηχανισμός και ΚΑΘΕ τύπου μεθόδευση. Οι τύποι είναι αδίστακτα φασιστοειδή που δεν θα κωλώσουν μπροστά σε τίποτε. Την μία θα κλαίνε και την άλλη θα δολοφονούν. Δεν είναι τυχαία η δήλωση του Παπανδρέου όταν είπε «Μην υποτιμάτε την αποφασιστικότητά μας».

    Η μάχη όμως πρέπει να δοθεί και θα δοθεί.
    Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.

    • gi avto, mia einai i lusi, arouraki, avto pou leei to sunthima:
      anipakoi, apergia geniki
      (alla pws sto kalo, mporei na pragmatopoiithei kati tetoio stin…ellada? 😦 )

      • Έχεις δίκιο Νυχτερίδα. Είναι και για μένα ήταν το καλύτερο σύνθημα που άκουσα στην πορεία.
        Μάλιστα το μπλοκ της ΔΟΕ το φώναζε και με τον καλύτερο τρόπο.

        Τώρα για το πως θα γίνει…θα δούμε….μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται πάντως… 😉

    • Αρουραίε καλημέρα, το πιο σημαντικό είναι νομίζω το τελευταίο, «ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του»… τελεία. Όλοι μας. Άτομα, συλλογικότητες και κόμματα. Και πρώτα απόλα μέσα στο «κίνημα». Διότι ο ύπνος, που μας αρέσει να προσάπτουμε σε απολίτικους, μικροαστούς κλπ. αφορά σε μεγάλο βαθμό κι εμάς τους ίδιους (όποιοι κι αν είμαστε εμείς). Κοιμόμαστε. Άλλοι νομίζουν πως κοιμούνται αναπαυτικά επειδή τόσα χρόνια έχουν καταφέρει να φτιάξουν ένα ιδεολογικό τσαντήρι και να πετάξουν και δυο πολιτικά ράντζα μέσα κι άλλοι «κοιμούνται κι ονειρεύονται πως σήμερα παντρεύονται»… μόνο που ο γαμπρός δεν το ξέρει. Κοινοβουλευτικοί και εξωκοινοβουλευτικοί.

      Και δε μιλάω για ενότητες ή για καμιά «Μεγάλη Αριστερά» (ποιά Αριστερά?) κατά τη «Μεγάλη Ιδέα»… Αλλά ρε πούστη μου όταν έρχονται να μας γ@μήσουνε εμείς πρέπει να αμυνθούμε όλοι μαζί γιατί έτσι κι αλλιώς όλους μαζί θα μας γ@μήσουνε. Κι άμα καταφέρουμε να το αποφύγουμε αυτό… θα έχουμε μετά την άνεση να αποτύχουμε όλοι μαζί ή ο καθένας μόνος του.

      Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του, τα ελιτίστικα παιχνιδάκια σε κλειστά κλαμπ τελείωσαν. Ας ενηλικιωθούμε κάποια στιγμή.

      • κι ομως, οι νοικοκυραιοι οι απολιτικ φταινε για ολα:
        -αυτοι που ψηφιζουν πασοκ/νεα δημοκρατια/λαος και που θα τα…ξαναψηφισουν, οταν τους πουν, αβουλες μαζες, αβουλα προβατα

        -που δεν κανουν απεργια
        -που δε βγαινουν στους δρομους
        -που δεν οργιζονται, που δεν ξυπνανε
        -που βλεπουν ολη μερα τηλεοραση και εξημερωνονται, χαζευουν
        -που αφηνονται στην αλλοτριωση, τον καταναλωτισμο και την υποκουλτουρα του συστηματος

        γιατι, οπως ειπε και η u.meinhof, «οποιος δεν αποτελει μερος της λυσης, αποτελει μερος του προβληματος»

        • Κι όμως νυχτερίδα η τελευταία φράση δείχνει καθαρά πως δεν φταίνε μόνο αυτοί και για όλα. Φταίνε κι όσοι νομίζουμε πως έχουμε πιάσει τον παπά απ’ τ’ @ρχίδια (με το συμπάθειο) κι έχουμε κλείσει αυτιά και μάτια. Φταίμε κι όσοι βολευόμαστε μες το μικρόκοσμό μας με τουπέ και νάζι χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι και το δικό μας «lifestyle» κατ’ εικόνα και ομοίωση του απέναντι είναι. Δεν χαζεύεις μόνο άμα βλέπεις τηλεόραση.. μη νομίζεις. Και πριν τη δικτατορία των ΜΜΕ, χαζεμένοι υπήρχαν και θα υπάρχουν και στο μέλλον. Άμα το αντιληφθούμε αυτό μπορεί και να αρχίσουμε να αποτελούμε μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Μπορεί…

          Αλλά κι αυτό που κάνω τώρα ανούσια εσωστρέφεια είναι. Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του.

        • Να υποθέσω πως το πόνημα του Γ. Πίττα σε άφησε άφωνη κι αποτελεί πλέον μανιφέστο για σένα.

          • Και κάτι άλλο, πολιτικοποιημένος δεν είναι μόνο ο κομμουνισταράς ή ο ultra αναρχικός. Και οι «νοικοκυραίοι» πολιτική θέση εκφράζουν όταν δένουν τα συμφέροντά τους με την αστική τάξη. Αυτό ακριβώς είναι ο μικροαστισμός ο οποίος είναι κατ’ εξοχήν πολιτικός όρος κι εκφράζει πολιτική τοποθέτηση. Άσχετα αν βρισκόμαστε σε πολεμική μαζί του.

            • Κι εννοείται πως ο μικροαστισμός δεν αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να υποδηλώσεις τάξη. Εκφράζει συνείδηση η οποία βρίσκεται ριζωμένη σε μεγάλο τμήμα της εργατικής τάξης.

              • … από το «σε άφησε άφωνη» υποθέτω πως απευθύνεσαι στη νυχτερίδα έτσι? Γιατί μπλεχτήκαν τα κλαδιά (και τα μπούτια μας). Γειά σου Mitsara. 🙂

              • «Εκφράζει συνείδηση η οποία βρίσκεται ριζωμένη σε μεγάλο τμήμα της εργατικής τάξης»

                μα εννοειται, συμφωνω απολυτα. μικροαστοι-νοικοκυραιοι ειναι οσοι δεν εχουν ταξικη συνειδηση, οι ΑΡΝΗΤΕΣ και οι προδοτες της ταξης τους…

                (oso gia to aristourgima tou pitta-pitta, e, me afise ontws afwni, opws kai pollous allous sto allo magazi 😛 😛 :P)

                • Ναι ρε νυχτερίδα αλλά η πολεμική σου δε στρέφεται πρωταρχικά στο ποια τάξη πιστεύει πως ανήκει ο μικροαστός αλλά στη τάξη την ίδια (αστική). Για το τμήμα της εργατικής τάξης το οποίο δεν έχει συνείδηση χρειάζεται πολιτική δουλειά κι όχι αφορισμοί. Αν κάνεις επανάσταση εν ονόματι της εργατικής τάξης δεν είναι δυνατόν να την αφήνεις έξω από το παιχνίδι. Αλλιώς να προχωρήσουμε στην ατομική βία.

                  Όμως επειδή η συνείδηση δε διαμορφώνεται ενιαία αν τμήμα της εργατικής τάξης ταχθεί ανοιχτά με τους αντίπαλους τότε οφείλουμε να ασκήσουμε πολεμική.

                  Απλά αυτό που θέλω να σου πω για μία ακόμα φορά είναι πως οι μικροαστοί δεν είναι εξ ορισμού εχθροί μας. Και πίστεψε με πως μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό έχω διαπιστώσει σταδιακά να μετατοπίζονται τέτοιες συνειδήσεις.

                  • Ε γι’ αυτό το τελευταίο μη χαίρεσαι και πολύ… Θα ρθει η νυχτερίδα να πετάει μες τα μούτρα τους και να τους λέει «Ουουουουου μικροαστοι, ουουουου απολίτικοι, ουουουου 666″… Πού θα πάει, θα τους διώξει στο τέλος.

  4. (pantws, egw pou eimai asxeti me ta oikonomika, oute m avto to keimeno katalaba sxetika me tin krisi 😀 )

    gi avto, kalutera to tragoudaki 🙂

    heiiiidiiii heiiiidiiii
    deine welt sind die beeeeeergeee
    heiiidi heiiidiiiiii
    denn hier oben bist du zu haus 😛 😛 😛

  5. Ο Μαλάκας Νεοέλληνας φταίει τελικά για την οικονομική κρίση. Άλλο ένα φοβερό πόνημα από τον σούπερ ντούπερ αναλυτή και συνεργάτη του ΤΒΧΣ Γιώργο Πίττα.

    http://tvxs.gr/news/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82/%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AE%CF%84%CF%84%CE%B1#comment-341053

    Κι εγώ που νόμιζα πως φταίει η υπερσυσσώρευση κεφαλαίου που συντηρούνταν μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος.

  6. Από την εποχή της Αυριανής κιόλας το ΠΑΣΟΚ έχει δείξει ότι δεν διστάζει να μαζέψει γύρω του την χειρότερη πλέμπα, αρκεί να μην έχει ηθικούς ενδοιασμούς.

    Η χυδαιότητα ως προσόν: Τέτοιοι τύποι πάντα ευημερούσαν όχι μόνο στις κυβερνήσεις, αλλά και στον περίγυρο του συστήματος άσκησης εξουσίας στην Ελλάδα.
    Από πολύ ψηλά μέχρι και πολύ χαμηλά.

    Αλλά για δες και τον άλλο, που προσπαθεί να μας πείσει ότι ο Παπανδρέου είναι καλός, αλλά μπορεί και…καλύτερα!
    http://tvxs.gr/node/58900

        • Αν είναι έτσι η διανόηση φαντάσου ο σκοταδισμός πως θα είναι. Χίλιες φορές να συναναστρέφομαι με «αγράμματους» που ωστόσο διακατέχονται από θυμοσοφία παρά με όλους αυτούς τους νενέκους που ετεροκαθορίζονται από τους μαλάκες νεοέλληνες. Ακούς τις απόψεις τους κι αντί να πηγαίνεις ένα βήμα παραπέρα κλείνεσαι περισσότερο στο μικρόκοσμό σου. Το μόνο που σκορπούν είναι η μιζέρια.

          Η καταστολή βρίσκεται παντού και σε όλα τα επίπεδα. Από θεσμική μέχρι τη καταστολή της διανόησης.

          Για μένα η σύγχρονη «διανόηση» είναι εξίσου μισητή με την αστική τάξη και το πολιτικό σύστημα που την υπηρετεί.

        • H αποδειξη πως δεν εχουν σημασια οι ταμπελες(ειδικα αυτες που φοραμε μονοι μας) αλλα οι πραξεις πισω απο τις ταμπελες…

          Χαμογελατε…

          • Και οι ταμπέλες γιατρέ μου έχουν τη σκοπιμότητά τους και προέρχονται από τον καταμερισμό εργασίας του κεφαλαιοκρατικού τρόπου παραγωγής όπου τα άτομα πλέον αποκτούν εργαλειακή χρήση. Είτε είναι ο οικοδόμος, είτε ο φιλόσοφος, είτε ο χημικός-μηχανικός. Τα πάντα αποτελούν συστατικό μέρος μίας καλά οργανωμένης μηχανής.

            • Γι αυτο και ειναι χρεος μας,στην εποχη της ταμπελας,να προτεινουμε την εναλακτικη της ουσιας…

              Χαμογελατε…

            • Επ’ ευκαιρία να διευκρινίσω κι εγώ τη θέση μου περί…ταμπελών. Πολλές φορές τσινάω με τη χρήση τους όχι επειδή δεν πιστεύω πως λένε κάτι σήμερα αλλά ακριβώς επειδή οι όροι αυτοί έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο νόημα.

              Και κατά τη γνώμη μου η γενιά μας (αν κι εγώ είμαι πολύ μικρότερός σας 😛 ) έχει μάθει να χρησιμοποιεί κατά κόρον ταμπέλες χωρίς να πολυκαταλαβαίνει τι σημαίνουν ή διαστρεβλώνοντας το νόημά τους τσουβαλιάζει λάθος ανθρώπους σε λάθος… τσουβάλια.

              Και δεν το λέω σε σένα αυτό αλλά με αφορμή το σχόλιό σου.

  7. Πολυ καλη μεταφορα erendira.
    Η αληθεια ειναι οπι την παρακουλυθησαν και αλλα μελη της οικογενειας μου…και την κατανοησαν πληρως. 😉
    Ειναι απλη η κομπινα τους….

    Χαμογελατε…

  8. «μελαγχολικα νεκρα ονειρα
    χωρος που σε πνιγει
    η πρεζα θεριζει

    κοινωνικη αδιαφορια
    σαπια κυκλωματα εξουσια

    χιλιαδες οι ανεργοι
    χιλιαδες οι αστεγοι
    απολυσεις φυλακισεις
    αραγε αποδιδει αυτο το συστημα

    μελαγχολικα νεκρα ονειρα
    χωρος που σε πνιγει
    η πρεζα θεριζει

    μεσα μαζικης αποβλακωσης
    δικαστικη τρομοκρατια
    παθος για κυριαρχια
    αραγε αποδιδει αυτο το συστημα»

  9. νυχτερίδα, κοινώς μας λες ότι φταίνε οι νοικοκυραίοι οι απολιτίκ… φταίνε που είναι αυτοί που είναι και όχι κάποιοι άλλοι… τότε ο πόλεμος πρέπει να γίνει ενάντια σε αυτούς, γιατί και ο ΓΑΠ να φύγει αυτοί οι νοικοκυραίοι θα μας φέρουν κάποιον άλλο…

    Προτείνω να συγγράψεις βιβλίο με τίτλο… «Για όλα φταίνε οι απολιτίκ-νοικοκυραίοι…» από τις εκδόσεις Πυκνό Σκοτάδι…

    • «και ο ΓΑΠ να φύγει αυτοί οι νοικοκυραίοι θα μας φέρουν κάποιον άλλο…»

      janus filmakius,
      το θεμα δεν ειναι απλως να φυγει ο γαπ (οκ, ειναι καταρχην ΚΑΙ αυτο), αλλα βασικα να ανατραπει ο ιδιος ο…καπιταλισμος. 🙂

      αν καποια στιγμη ανατρεποταν ο καπιταλισμος, τοτε θα εξελειπε και η προπαγανδα του συστηματος, αυτη η πλυση εγκεφαλου, αλλα και η ελλειψη παιδειας που διαιωνιζουν και αναπαραγουν την κυριαρχη ιδεολογια και το φαινομενο του «νοικοκυραιου» και τοτε…tsoup! 😀 tha eksafanizontan kai oi anegkefaloi noikokuraioi ws tetoioi kai tha metatrepontan se energous kalliergimenous kai suneiditopoiimenous polites 😉

      το θεμα ομως ειναι να μπορουσαν να ξυπνησουν καπως καταρχην, ωστε να γινει αυτη η πολυποθητη ανατροπη του καπιταλιστικου συστηματος..

      γι αυτο, οπως λεει αρουρακι,
      ΑΝΥΠΑΚΟΗ, ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ

      • αντιλαμβάνεσαι ότι για να ανατραπεί ο καπιταλισμός πρέπει να γίνει πόλεμος ή ανυπακοή απεργία γενική… για να γίνει το τελευταίο όμως χρειάζεσαι μια πλειοψηφία μη αποχαυνωμένων αλλά αντίθετα συνειδητοποιημένων πολιτών… για να ανατραπεί λοιπόν μη βίαια θα πρέπει οι νοικοκυραίοι να γίνουν κάποιοι άλλοι… πώς όμως θα γίνουν κάποιοι άλλοι με την προπαγάνδα, πλύση εγκεφάλου και έλλειψης παιδείας;

        το αποτέλεσμα που λες οτι θα φέρει η ανατροπή του καπιταλισμού δλδ το να ξυπνησουν οι νοικοκυραίοι είναι η προϋπόθεση για την ανατροπή του… εν ολίγοις μετατρέπεις την αναγκαία προϋπόθεση σε αποτέλεσμα…

        και το μόνο που μένει είναι το σενάριο του πολέμου και της κατα μέτωπο-βίαιας σύγκρουσης με το κράτος και όλους τους θεσμούς εξουσίας… και όλο αυτό το σκηνικό σημαίνει ποτάμι αίματος…

  10. auti einai i artia apantisi-sxolio (tou xristi xanadu apo to…antipalo magazi :P) kai sto mpakalistiko koutsompolistiko espresso-arthro tou pitta-pitta kai sto thema twn noikokuraiwn-mikroastwn.

    einai ligo megalo to atimo, alla…aksizei (deite ti leei kai gia to…facebook) 😉 :

    «Λοιπον ολα αυτα που γράφτηκαν στο συγκεκριμενο αρθρο μου φαινονται μαλακιες (για να χρησιμοποιησω και την καταλλληλη φρασεολογια εμπνευσμενη απο το κειμενο). Και για να τελιώνουμε με την προπαγανδα της κυβερνησης και των ψευτοδιανοουμενων θα ήθελα να πω τα εξης:

    1) ΕΛΕΟΣ πια με τις κατηγορίες για τους «τεμπεληδες» Ελληναραδες. Η Ελλαδα εχει από τους μεγαλύτερους μεσους όρους εργατοωρων στην Ευρωπη. Επισης δεν μπορω να καταλαβω γιατι οποιος δεν θελει να ειναι μισθωτος σκλάβος και να χανει τη ζωη του δουλευοντας (και οχι ασχολουμενος με τα πραγματα που τον ενδιαφερουν) είναι τεμπελης. Αγαπητοι μου σχολιαστές του tvxs δεν ζουμε για να δουλευουμε ουτε θα πεθανουμε δουλευοντας (αν και δυστυχως το τελευταιο ειναι πολυ πιθανο να συμβει). Η δουλειά είναι δουλεία.

    2)ΕΛΕΟΣ πια με τις κατηγοριες για τους «ανοητους, κουτοπονηρους» ελληναραδες που εχασαν τα λεφτα τους στο χρηματιστηριο. Δε φτανει που οι ανθρωποι εχασαν τα λεφτα τους, τρωνε και βρισιμο (και κερατας και δαρμενος). Στην τελική όταν κάποιοι x,y μεγαλοεπιχειρηματιες κανουν πολύ χειροτερα για να πλουτισουν ακομα περισσοτερο ειναι «επιτυχημενοι». Όταν ο μεσος Ελληνας παιζει στο χρηματιστηριο μετα από προτροπη, προπαγανδα και εξαπατηση από την ίδια την κυβέρνηση για να αυξησει το εισόδημά του (λες και είναι κακό αυτό) είναι «άπληστος», «κουτοπόνηρος» και «με νοοτροποία νεόπλουτου».

    3)ΕΛΕΟΣ πια με τους «σπαταλους» Ελληναραδες που παιρνουν δανεια χωρις να εχουν λεφτα να τα αποπληρώσουν (κλασικο σχολιο νεοφιλελεθερου, λες και για την ολη τραγική κατασταση της κοινωνίας μας δεν ευθυνεται ο καπιταλισμος αλλά τα δάνεια των μικροαστων). Καταρχήν, γνωριζουμε ολοι παρα πολυ καλα οτι σε παρα πολλες περιπτωσεις λόγω των ληστρικων/τοκογλυφικων όρων των δανειων ενας ανθρωπος που ανηκει στα μικρομεσαια κοινωνικα στρώματα είναι σχεδον αδυνατο ή παρα πολύ δυσκολο να το αποπληρώσει (18% το επιτοκιο στις καρτες). Αλλα όχι, αυτο δεν ειναι ευθυνη των μεγαλοκαρχαριων/τραπεζων (αυτοι τη δουλεια τους κανουν σαν τα ΜΑΤ καλή ώρα) είναι ευθυνη του κακομοιρου που σε αυτη την κωλοχωρα απλως επιβιώνει και παραπλανημένος παιρνει ένα δάνειο για να διαβιώσει κάποιες στιγμες της ζωής του. Ξερω ένα ζευγάρι που έχει πάρει καταναλωτικό δάνειο για να αποπληρώσει το φροντηστηριο για τις πανελληνιες του παιδιού τους (τοσο «άπληστοι» και «σπάταλοι» άνθρωποι που πληρωνουν την «δωρεαν παιδεια»). Και στην τελική ποιος είναι αυτος που δημιουργει υπερ-καταναλωτες; ποιος είναι αυτος που δημιουργεί ανάγκες (πρωτος νόμος της αγορας: δημιουργούμε ανάγκες); η απάντηση φίλοι μου είναι μία: ο καπιταλισμός.

    4)ΕΛΕΟΣ με τα επιχειρηματα επιπέδου facebook. Δεν θα μπω καν στο κόπο να σχολιάσω το τραγικο επιχειρημα με τους περιφημους 100 λόγους για τους οποίους (και καλά) χαιρομαστε που ειμαστε Ελληνες. Λες και όλοι οι κάτοικοι αυτης της χώρας είμαστε μία ομοιόμορφη μάζα και υπογράφουμε ηλίθια σχόλια στο ρουφιανο/κατινιστικο/κουτσομπόλιστικο/ηλιθιο κοινωνικο δίκτυο που ακούει στο όνομα facebook.

    Υπάρχει όντως ένας λόγος που μπορεί κάποιος να αποκαλέσει το 90% του πληθυσμού αυτής της χώρας μαλάκες (εξαιρώ το 3% των πλουσίων, το 2% των wannabe πλουσίων με υψηλο εισόδημα και το 5% των ριζοσπαστικοποιημένων ανθρώπων χωρίς φυσικά να περικλείω Κνίτες και Συριζαίους). Ο λόγος είναι ότι καθόμαστε τόσα πολλά χρόνια και τρώμε στη μάπα τον κάθε αλήτη, το κάθε λαμόγιο που με τον πιο ξετσίπωτο τρόπο καταχράζεται δημοσιο χρήμα, θεωρεί τη δημοσια περιουσια ιδιωτικό του τσιφλίκι, εξυπηρετει με κάθε τρόπο τους φίλους του τους μεγαλοκαρχαρίες, ευλογεί τα γένια του και γλείφει τους χορηγούς του με κάθε λογής πανηγυράκια, εξουσιάζει τις ζωές μας και μας εκμεταλλεύεται με κάθε τρόπο, μας βιάζει και το αποκαλεί «εθνική σωτηρία» και «πατριωτικό καθήκον», μας υποχρεώνει να ζητάμε συγγνώμη και να κάνουμε δηλώσεις νομιμοφροσύνης και πλήρης υποταγής στο σύστημα γιατί απλώς διαμαρτυρόμαστε για τα αντιλαϊκα και εξοντωτικα μέτρα. Ναι λοιπόν είμαστε μαλάκες, γιατί ανεχόμαστε να εξουσιάζουν τις ζωές μας αυτοί οι υπάνθρωποι και χλευάζουμε τους «γραφικούς» τυπάκους που διαδηλώνουν και μιλάνε για αυτοοργάνωση. Ναι είμαστε μαλάκες γιατί συμπεριφερόμαστε σα γνήσια μαλάκια του γλυκού νερού ενώ οι εξουσιαστές μας σα γνήσιες βδέλες. Ναι είμαστε μαλάκες γιατι αντι να κατεβουμε τωρα στο δρόμο και να διεκδικήσουμε τις ζωές μας καθόμαστε και «αγωνιζόμαστε» διαδικτυακά (χωρις να θελω να αμφισβητήσω την αξία του διαδικτύου ως μέσο προπαγάνδισης και διάχυσης ιδεών). Ναι είμαστε μαλάκες γιατι τόσα χρόνια που οι εξουσιαστές και τα σκυλιά τους πατούσανε και λιώνανε τους κολασμένους αυτης της κωλοκοινωνίας εμεις σφυρίζαμε αδιάφορα πιστεύοντας ότι δε θα βρεθούμε ποτέ σε αυτη τη θέση. Ναι είμαστε μαλάκες γιατι ακόμα και τώρα ελπίζουμε οτι θα μας σώσει «ο θεός» και ότι δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να «επιβιώνουμε». Ναι είμαστε τοσο ξεφτηλες…

    Και πάρτε το χαμπάρι (δε μιλάω με περίεργους τύπους του απειροστικού λογισμού, ούτε με τσιτάτα και αποφθεγματα του Μπακούνιν) η Ελλάδα ήτανε το πείραμα και η έναρξη για την προλεταροποίηση (σε επίπεδα Αφρικής και Κίνας) του δυτικού κόσμου, σειρά έχει η Ισπανία και η Πορτογαλλία. Δεν είναι δηλαδή αποτελέσμα μιας κακοδιαχείρησης και μιας μικροαστικής Ελληναράδικης νοοτροπίας, είναι προσχεδιασμένο. Και όχι από και καλα κερδοσκόπους ή Τούρκους πράκτορες αλλά από τους εχθρους αυτου του κόσμου: τους καπιταλιστές»
    🙂

  11. Να και κάποιοι από τους καλλιτέχνες μας που στρατεύονται στο όραμα του ΔΝΤ…:

    Αρχίζουμε με τον γνωστό και μη εξαιρετέο Σαββόπουλο που (ω του θαύματος!) για άλλη μια φορά στηρίζει…ρηξικέλευθα την εξουσία:
    http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=333349&dt=23/05/2010

    Συνεχίζουμε με τον…προοδευτικό κ. Μάρκαρη που (πιο αυστηρός αυτός) μας λέει «φτάνει πια»: Δεν μπορούν άλλο να μας στηρίζουν κάποιοι λίγοι ενεργοί πολίτες!
    http://www.newstime.gr/?i=nt.el.article&id=35012

    …και για επιδόρπιο το μενού έχει τον Ξανθούλη που αναπολεί την φτωχή Ελλάδα του μόχθου. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η παρέμβασή του αφού κι αυτός ασχολείται με το γνωστό θέμα του «Μαλάκα». Τι δομημένα και μαλακίες (Oops! I did it again!): Αυτή η λέξη κατέστρεψε όλο το αρχαιοελληνικό κάλος μας!
    http://www.politismospolitis.org/archives/13192

    Μα δεν είναι συγκινητικό που όλα αυτά τα φωτεινά μυαλά για άλλη μια φορά σπάνε την σιωπή τους για να μας μεταλαμπαδεύσουν λίγη απ’ τη καλλιτεχνική τους Σοφία?

    Υγ: Αλήθεια, που είναι αυτή η «ξανθή αγαπημένη Παναγιά»; Που είναι η Σώτη μας, να μας πει κι αυτή δυό λόγια;

    • Ο Ξανθούλης τα σπάει 🙂

      Πάλι καλά που δε μίλησε για τις ευεργετικές ιδιότητες του γύψου στην αναδιάρθωση της κοινωνική συνοχής.

      • Δεν είναι φοβερό ρε Μητσάρα?

        Εγώ πάλι κάθε φορά που διαβάζω κάτι τέτοια έρχονται όλο και πιο έντονα στο μυαλό μου οι γνωστοί στίχοι:
        «Κι οι ποιητές με χέρι υγρό
        υμνούνε της πατρίδας το χαμό
        κάνουν με θέρμη τα στοιχειά στιχάκια
        με τους σοφούς του κράτους τα’χουνε πλακάκια
        σα χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί
        τους έχω σιχαθεί»…

        Δυστυχώς θέλω, αλλά δεν μπορώ να τους δικαιολογήσω απλά ως ανόητους…

        • Δεν είναι ανόητοι, απλά η καλλιτεχνική και οικονομική τους επιβίωση έχει συνδεθεί στενά με τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα, τις δισκογραφικές εταιρίες, τους μεγαλογκαλερίστες και τους θειασάρχες. Μία ανατροπή του συστήματος θα παρασύρει κι αυτούς. Άσε που είναι τόσο γλίτσες ώστε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα αυτοαναγορευθούν σε πρωτοπορία του κινήματος.

          Είναι απλά τομάρια και πρέπει να τελειώνουμε και με αυτούς. Σε αυτή τη περίοδο αναταραχής να βγουν στην επιφάνεια νέες δημιουργικές δυνάμεις.

              • Μόνο εσύ μπορείς να δεις τα κρυμμένα νοήματα πίσω από τις λέξεις. Είναι φυσικό χάρισμα 😉

                • άσε ρε.. πας να τα περάσεις στα κρυφά.. 😛
                  σε καταλάβαμεεεε!!!!!
                  η πλύση εγκεφάλου δε θα περάσει!!
                  (οχι χωρίς πρόγραμμα πρόπλυσης.. :P)

                  • Σε λίγο καιρό θα πλένουμε στη σκάφη με λουλάκι όπως τον παλιό καλό καιρό. Το λέει κι ο Ξανθούλης άλλωστε.

                    • εσείς κάντε ό,τι θετε!

                      εγώ θα πλένω με koulaκι..

                      Μιας που σε βρήκα εύκαιρο.. να σας φτιαξουμε ενα ποστ, να τα «λετε» με την παλιοπαρεα ?? (αρουρης, νολονγκερ κλπ..)?

                    • Δε χρειάζεται Κούλα μου να φτιάξεις ένα ξεχωριστό ποστ. Αυτές οι κουβέντες μπορούν να γίνουν σε οποιοδήποτε 😉

                      ΥΓ. Το koulaki βγαίνει και σε υγρή μορφή?

                    • 🙂
                      αναλόγως τις συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας, απαντάται σε όλες τις μορφές.. 😛

                      «κουβεντιάζατε» ε?.. χαχαχα

                      οκ…

                  • Πάντως το βάρος της συζήτησης το πήρε πάνω του ο NLS και ο αρούρις και το πιο σημαντικό είναι πως μέσα από αυτή τη συζήτηση φάνηκαν διακριτά οι δύο διαφορετικές προσεγγίσεις σε ζητήματα θεωρίας και τακτικής στο κομμουνιστικό κίνημα.

                    • «φάνηκαν διακριτά οι δύο διαφορετικές προσεγγίσεις σε ζητήματα θεωρίας και τακτικής »

                      μη νομιζεις.. το καταλάβαμε ότι δε συμφωνείτε..
                      χαχαχαχα

                      όχι αλήθεια, την παρακολουθούμε τη συζήτηση.. με πολύ ενδιαφέρον!
                      και συγχαρητήρια για κόσμιο επίπεδο κύριοι! 🙂

Σχολιάστε