Καταγγελία για ομοφοβική διαφήμιση του 11880

Λάβαμε στο μέιλ μας την ακόλουθη καταγγελία:

Τον τελευταίο καιρό η εταιρία του 11880 προβάλλει στην τηλεόραση μία εξόφθαλμα ομοφοβική διαφήμιση:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PpyYI8M6IIk

Όπως είναι αναμενόμενο,  η συγκεκριμένη ακραία ομοφοβική διαφήμιση έχει προκαλέσει αντιδράσεις από gay συλλογικότητες της χώρας. Οι οργανωμένες αντιδράσεις ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη, από την HOMOphonia (συλλογικότητα για το Gay Pride της Θεσσαλονίκης). Την αρχική ανακοίνωση – καταγγελία της HOMOphonia σας την επισυνάπτω σε word. Επίσης βγήκε και ένα δεύτερο κείμενο που μπορείτε να το βρείτε στο blog της συλλογικότητας:
http://thessalonikipride.wordpress.com/

Το gay περιοδικό 10% πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα την καταγγελία, κηρύσσοντας και μποϊκοτάζ εναντίον του 11880:
http://www.10percent.gr/stiles/h-gnwmh-tou-10/2754–11880.html

Επίσης, με το θέμα ασχολήθηκε και το gay blog «Ξωμερίτης»:
http://xomeritis.blogspot.com/2012/02/11880.html

Ακολουθεί η καταγγελία:

Το τελευταίο διάστημα μια διαφήμιση της εταιρείας 11 8 80 προσβάλλει βάναυσα μια μερίδα του πληθυσμού με διαφορετική  σεξουαλική ταυτότητα. Η εταιρεία αυτή στις διαφημίσεις της αναπαράγει μια εικόνα του ομοφυλόφιλου άντρα, βγαλμένη από το παρελθόν, διαποτισμένη από τη ναφθαλίνη του λαϊκισμού της δεκαετίας του ‘60, αναπαράγοντας στερεότυπα, υποτιμώντας την όποια διαφορετικότητα, ανάγοντάς την σε αντικείμενο άξιο χλευασμού…

Πώς αλλιώς να  εκλάβει κανείς την ερώτηση του άντρα του «πολλά βαρύ», βλέποντας έναν ομοφυλόφιλο «καρικατούρα»: «ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΡΟΥΤΟ;» ή ακόμα χειρότερα στην τελευταία εκδοχή της διαφήμισης να ακούγεται να λέει (sic)… «ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΖΩΟ…»!

Εμείς οι ομοφυλόφιλοι, γυναίκες και άντρες αυτής της χώρας, ίσοι μεταξύ ίσων, είμαστε αγανακτισμένοι και οργισμένοι με τη συγκεκριμένη διαφήμιση της εταιρείας, η οποία εδώ και χρόνια αναπαράγει μια εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πλειονότητα των ομοφυλόφιλων, στιγματίζοντας και υποτιμώντας την όποια διαφορετικότητα. Και εδώ γεννάται ένα μεγάλο ερώτημα για το ίδιο το ΕΣΡ. Ποιός έδωσε την άδεια σε μια διαφήμιση που προσβάλει την αξιοπρέπεια και την ύπαρξη ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό;

Και δεν έχουμε ακόμα εμείς οι ομοφυλόφιλοι-ες αυτής της χώρας ξεχάσει το πρόστιμο του ΕΣΡ σε συγκεκριμένο κανάλι, γιατί σε σήριαλ του εμφανίστηκαν 2 άντρες να φιλιούνται… Εύλογο είναι το συμπέρασμα πως το ΕΣΡ διακατέχεται από ομοφοβικές αντιλήψεις, ενστερνίζεται την προσβολή κάθε διαφορετικότητας και τηρεί το νόμο κατά τω δοκούν, κρίνοντας με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Ένα φιλί μεταξύ 2 αντρών επιφέρει πρόστιμα, ενώ μια διαστρεβλωμένη εικόνα του ομοφυλόφιλου άντρα μπορεί για χρόνια να προβάλλεται από την ελληνική τηλεόραση, συμβάλλοντας στην εδραίωση μιας εικόνας για τους ομοφυλόφιλους στην κατηγορία των ΖΩΩΝ… και των ΦΡΟΥΤΩΝ. Αν αύριο αρχίσει μια όποια βία ενάντια σ’ αυτά τα «ζώα» και τα «φρούτα», την ευθύνη θα την έχει ποιος;

Αυτά τα – κατά τη διαφήμιση – ΖΩΑ και ΦΡΟΥΤΑ βρίσκονται παντού… στη Βουλή των Ελλήνων, στον πνευματικό και παραγωγικό κόσμο της χώρας, στις ένοπλες δυνάμεις, στα σώματα ασφαλείας, στον χώρο της υγείας, της παιδείας και της δικαιοσύνης … ΠΑΝΤΟΥ.

 ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση απόσυρση της διαφήμισης, γιατί θεωρούμε ότι προσβάλλει την αξιοπρέπεια ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό  προσανατολισμό.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ακόμα να υποχρεωθεί η εταιρεία μέσω των ΜΜΕ σε δημόσια συγνώμη και αποκατάσταση της αλήθειας.

Σύντομος σύνδεσμος http://wp.me/pPn6Y-d0r


5 σκέψεις σχετικά με το “Καταγγελία για ομοφοβική διαφήμιση του 11880

  1. Η τέλεια κοινωνική πραγματικότητα… Ασυλία σε ματ, δέλτα, δίας ΚΑΙ ομοφοβικές διαφημίσεις… Πολύ καλή ιδέα το μποικοτάζ.

  2. Καλά για την διαφήμιση από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις…. Για την στεγνή ομοφοβία του «άντρακλα της δεκαετίας του ’60» για την συνεχή υποτίμηση της διαφορετικότητας και τον εξευτελισμό όποιου υποκείμένου δεν επιλέξει το «νορμάλ» σύντροφο του αντίθετου φύλου? Για την χρήση της λέξης «ζώο» (για άλλη μια φορά) με ιδιαίτερα αρνητικό χαρακτηρα?

    Στο ίδιο κλίμα δυστυχώς και οι ανακοινώσεις (μα όλες). Επιστρέφουν το «ζώο» στους δημιουργούς της διαφήμισης ‘η αναρρωτιούνται τι θα γίνει αν ξεκινήσει μια ανάλογη αντίδραση του κοινωνικού πλαισίου σε αυτά τα «ζώα». Αυτά παθαίνεις άμα κάνεις μόνο pride και αυτοεξευτελίζεσαι. Η πρόταση για μποϊκοτάζ γελοία. Αν πραγματικά θέλουν να πάνε μια κατάσταση πιο μπροστά και να δώσουν μια ισχυρή σφαλιάρα στην εμετική πατριαρχία που συνεχίζει να αναπαράγεται στο υπάρχον ας γίνει ένα κάλεσμα μιας δυναμικής παρέμβασης έξω από κανά τηλεφωνικό γραφείο του 11880.

    Στεναχωριέμαι πραγματικά όταν συναντάω κοινωνικές ομάδες που έχουν υπάρχει θύματα κάποιου διαχωρισμού να μην μπορούν να αντιληφθούν τους διαχωρισμούς που κάνουν οι ίδιες/οι. Προσωπικά χέστηκα για το τι θα κάνει το ΕΣΡ. Το ζήτημα είναι να μην νομιμοποιείται κοινωνικά η ομοφοβία και αυτό δεν σπάει ούτε με πρόστιμα από το ΕΣΡ, ούτε με γραφικές τουφεκιές στον αέρα τύπου pride.

    Ειμαστε όλες και queer και ζώα

    • Ωραίο σχόλιο, malamadre! 🙂
      Και θα έπρεπε να αντιδρούμε όλοι, όχι μόνο οι gay ομάδες σε τέτοιες εμετικές διαφημίσεις…
      Φαίνεται οτι η νέα ιδιότυπη χούντα που ζούμε, κουβαλάει κάτι από την αισθητική της παλιάς 😦

  3. @ malamadre, elsa

    Συμφωνώ μαζί σας, μόνο που ξεχνάτε την κοινωνία στην οποία ζούμε. Και η συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, είναι μικρογραφία αυτής της κοινωνίας – δυστυχώς, βέβαια, γιατί έτσι γίνονται ακόμη πιο εύκολος στόχος. Αυτά τα θέματα δεν έχουν ξεπεραστεί ούτε καν στο δικό μας ευρύτερο χώρο, μην κοροιδευόμαστε.

    • Επειδή ακριβώς ζούμε σε αυτή την κοινωνία κανείς δεν μπαίνει στο απυρόβλητο. Είτε μετανάστες, είτε gay, είτε εργάτες είτε οτιδήποτε. Σίγουρα δεν έχουν ξεπεραστεί ούτε στον χώρο μας γι’αυτό πρέπει να αντιμετωπιστούν σφοδρά τετοιοι διαχωρισμοί ακριβώς γι’αυτό τον λόγο, επειδή δηλαδή δεν γίνονται εύκολα αντιληπτοί. Πάντως η μονοθεματική στοχοποίηση της διαφημιστικής προπαγανδας δεν είναι του γούστου μου. Γενικά, η διαφήμιση είναι ανεπτυγμένη στο υπάρχον και σίγουρα παλεύω να την καταστρέψω συνολικά. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως κάποιες είναι περισσότερο θρασσείς και αλήτικες περισσότερο από κάποιες άλλες.

Σχολιάστε