Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας, 4, 5 και 6 Σεπτεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη

Αναδημοσιεύει ο Παύλος

….

afisa geniki fest amesis         dimokratias 2013

 

Δελτίο Τύπου

Για άλλη μία χρονιά το Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας θα διεξαχθεί στο χώρο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στις 4, 5 και 6 Σεπτεμβρίου.

«Από την Κατάσταση Εξαίρεσης στη Συντακτικότητα των Κινημάτων για την Κοινωνική Αντιεξουσία», το Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας 2013 περιλαμβάνει πλήθος πολιτικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων όπως: συζητήσεις και workshops με διεθνείς συμμετοχές, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παιδότοπο, άμεση διάθεση προϊόντων, ντοκυμανταίρ, τουρνουά πινγκ πονγκ και kick boxing, κουζίνα κ.α.

Το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου και μετά το τέλος του τριημέρου (εν όψει ΔΕΘ) καλείται πορεία, για την οποία θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

….

afisa politiko programma fest  2013

Πολιτικό Πρόγραμμα fest 2013

 

 

 

Θεματικές Εκδηλώσεις – Συζητήσεις

Την πρώτη ημέρα της διοργάνωσης, την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου,  «ο αγώνας για την υπεράσπιση και την αυτοθέσμιση των κοινών», αποτελεί τον θεματικό άξονα του πολιτικού προγράμματος με τη συμμετοχή ομιλητών από το αυτοδιαχειριζόμενο εργοστάσιο της Βιο.Με., την κατειλημμένη ΕΡΤ, την κίνηση 136 για το νερό και  το Ανοιχτό Δίκτυο διάθεσης προϊόντων.

« Κι όμως κινείται»  είναι ο τίτλος της θεματικής της διοργάνωσης κατά τη δεύτερη ημέρα διεξαγωγής, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου. Την πολιτική εκδήλωση της δεύτερης ημέρας θα πλαισιώσουν με τη συμμετοχή τους ομιλητές από το διεθνή χώρο των κινημάτων και συγκεκριμένα από τη  Βουλγαρία, Τουρκία και Αίγυπτο, καθώς και ο οικονομολόγος – συγγραφέας, Κώστα Λάμπος.

Και με τη θεματική: «από την κατάσταση εξαίρεσης στη συντακτικότητα των κινημάτων» θα ολοκληρωθεί το πολιτικό πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης, την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου. Η τρίτη θεματική εκδήλωση του πολιτικού προγράμματος θα πλαισιωθεί με ομιλητές από τον αγώνα ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική, το κίνημα “No Tav” της Ιταλίας και τον Φιλήμονα Πατσάκη από το περιοδικό «Βαβυλωνία».

Όλες οι πολιτικές εκδηλώσεις ξεκινούν στις 19.00.

(Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ: http://www.ablocfest.gr/

Παράλληλες Εκδηλώσεις – Workshops

 

 

Εκτός από τις κύριες θεματικές πολιτικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια του τριημέρου στο χώρο του ΑΠΘ θα πραγματοποιηθούν και άλλες παράλληλες εκδηλώσεις – workshops. Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 4/9 θα πραγματοποιηθεί workshop διεθνούς συνάντησης και δικτύωσης, ενώ την Πέμπτη 5/9 workshop από την πρωτοβουλία για τη δημιουργία σωματείου μουσικών κι εργαζομένων στο χώρο του ακροάματος. Τέλος την τρίτη ημέρα, Παρασκευή 6/9, το workshop δικτύωσης ελεύθερων κοινωνικών χώρων θα ολοκληρώσει και το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων για φέτος.

Όλα τα workshop ξεκινούν στις 18.00

 ….

afisa politistiko programma fest  2012

 

 

 

Πολιτιστικό Πρόγραμμα fest 2013

Συναυλίες

Πλήθος αγαπημένων καλλιτεχνών και ποικίλλων μουσικών σχημάτων θα στηρίξουν και φέτος με τη συμμετοχή τους το Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας. Έτσι έχει διαμορφωθεί το πρόγραμμα των συναυλιών μέχρι στιγμής:

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου

Ούτε Σπόντα (έντεχνο), ΕΚΜΕΚ (world rock), Anima Nation (reggae – funk- soul afrobeat)  Baildsa (balkan – dirty – Reggae –Gypsy – Punk- Fever)

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

Ξύλινα Κουτάλια (παραδοσιακά σμυρνέικα), Λωξάντρα (ρεμπέτικη σμυρνέικη μουσική), Ντίνος Σαδίκης, Γκρόβερ (Punk – Rock)

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου

Cabaret Balkan (Balkan), Still Gramophone(Jazz), Brazilentina (Ethnic), Elektrain (Swing)

Θεατρικές παραστάσεις – Προβολές ταινιών – ντοκυμανταίρ

 

 

Εκτός από τις συναυλίες το πολιτιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας 2013 περιλαμβάνει επιλεγμένες θεατρικές παραστάσεις, καθώς και προβολή ταινιών και ντοκυμανταίρ.

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου

 

19.00 θεατρική παράσταση

«Αναφορά σε μια Ακαδημία» του Φ. Κάφκα

θεατρική ομάδα Roswitha

 

21.00 προβολή ντοκυμανταίρ

Que qui peut puisse – Όποιος μπορεί ας αντισταθεί

του Geoffroy LE GRELLE.

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου

 

21.00 προβολή ντοκυμανταίρ

Να μην ζήσουμε σαν δούλοι

του Γιάννη Γιουλούντα

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου

19.00 θεατρική παράσταση

 «Μαμά Φρικιό»

 απότουςTheatre de Votanique

21.00 Προβολή ταινίας

Νομαδικές Μηχανές

«5+1 σχέδια πτήσης πάνω στο παράλογο του αγώνα».

Μία συλλογική παραγωγή

Όλες οι συναυλίες ξεκινούν μετά τις 22.00.

…. …. …. ….

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

 

FEST 2013

ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ

Η οικονομία ως πρώτη και κύρια αξία του καπιταλισμού και της ζωής στον καπιταλισμό,βάζει νέους όρους εκμετάλλευσης. Η εκμετάλλευση μέσα από την παραγωγή βρήκε διέξοδο απ’ την εκμετάλλευση μέσα από το χρέος.

Η μαζική περιθωριοποίηση και απαξία μεγάλων τμημάτων της κοινωνίας μέσα σε ελάχιστο χρόνο καλλιέργησε ένα κλίμα φόβου που το συνόδευε η τρομοκρατία της έκπτωσης. Η απόγνωση και η απελπισία μπήκαν στην καθημερινότητα και σε ημερήσια διάταξη.

Το κλείσιμο της ΕΡΤ ήταν η πρώτη κάθετη απόπειρα του φόβου ως όπλο πολιτικής διαχείρησης απ το καθεστώς εκτάκτου ανάγκης.Η εκτός συνόρων αντίδραση έδωσε μια ανάσα στην εντός συνόρων αντίσταση , αλλά η ατζέντα παραμένει ανοικτή.

Ήταν ο κατάλληλος χρόνος για να επιταχυνθούν όλοι οι σχεδιασμοί που δειλά-δειλά και κομματιασμένα έκαναν την εμφάνισή τους όλο το προηγούμενο διάστημα.

Η εγκατάλειψη παραγωγικών μονάδων,η διόγκωση της ανεργίας,το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας,η περίφραξη των δημόσιων χώρων, τα διατάγματα νομοθετικού περιεχομένου. Τα fast track για το νερό, την εξόρυξη, την ενέργεια, τα σκουπίδια η ολοκληρωτική καταστολή είναι μερικές απ τις κεντρικές συνέπειες της κοινωνικής ασφυξίας που προκαλούν τα αφεντικά ,μπρός στις οποίες οι επαγγελματίες της διαπραγματεύσιμης αντίστασης έπαθαν vertigo.

Παράλληλα η εκδίκηση για ό,τι χάθηκε επιζητούσε την τιμωρία και η τιμωρία έπρεπε να είναι τόσο προκλητική όσο προκλητικοί ήταν αυτοί που προκάλεσαν την “εθνική καταστροφή”.

Το καταφύγιο των υπηκόων βρήκε έδαφος σ’ ένα ασήμαντο πολιτικό κόμμα. Η ανάγκη για ταυτότητα και συσπείρωση είχε ανάγκη από “λεπρούς” κι από “εβραίους”.

Ένα τμήμα της μητροπολιτικής βίας, νεανικής και νομιμοποιητικής για ταυτότητα, συσπειρώθηκε γύρω απ’ το μίσος στον άλλο.

Ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, η τάξη, ο αποκλεισμός των καταραμένων, διάχυτα και διάσπαρτα στους κρατικούς μηχανισμούς και στο εκλογικό σώμα βρήκε τρόπο να ενωθεί μέσω της ψήφου και της ανάθεσης, χωρίς όμως να συγκροτηθεί (ακόμη) σε ολοκληρωτικό σώμα που κυριαρχεί στον δρόμο.

Στο ξεκαθάρισμα του εσωτερικού εχθρού επιστρατεύθηκαν πολύ πριν τους ναζιστές τα ΜΜΕ και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί, σε βάρος των “ξυπόλυτων” εντός και εκτός των συνόρων.

Κι αυτός ο πόλεμος έχει όλα τα στοιχεία μιας ολοκληρωτικής επίθεσης με την κήρυξη της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης στο όνομα του χρέους.

Το καθεστώς εξαίρεσης γίνεται τρόπος διακυβέρνησης σε ένα κράτος που όσο αποσύρεται απ’ τις πελατειακές εγγυήσεις του που βαφτίστηκαν κοινωνικό συμβόλαιο, άλλο τόσο οργανώνεται στο ρόλο της καταστολής και της μεγάλης φυλακής. Τα κοινωνικά συρματοπλέγματα απλώνονται σ’ ότι απειλεί ή εμποδίζει την ληστρική εκμετάλλευση του χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου.

Ο ασφυκτικός κλοιός που σχηματίζεται δεν αφήνει περιθώρια διαπραγμάτευσης. Η κοινωνία βρίσκεται σε αυτεπάγγελτη δίωξη. Το νομοθετικό πλαίσιο αναδιοργανώνεται αδιαφορώντας για τους κοινωνικούς συσχετισμούς. Το κράτος δεν προσπαθεί να αποφύγει τις εκρήξεις,τα συμβάντα,αλλά οργανώνεται για να μπορεί να τα διαχειριστε.

Στεκόμαστε στην εξόρυξη χρυσού στη Χαλκιδική, όπου όλα όσα διαδραματίζονται απ’ όλες τις πλευρές (επενδυτές-κράτος-τοπική κοινωνία) αποτυπώνουν ανάγλυφα το σύνολο των fasttrack και τις συνθήκες που τα συνοδεύουν. Οι συνθήκες κατοχής, αλλά και οι συνθήκες αντίστασης συνθέτουν το κάδρο μίας νέας πραγματικότητας.

Η B.A Χαλικιδική είναι το προανάκρουσμα των μεθόδων καταστολής που έρχεται, και η αντίστασή της το αντίπαλο κοινωνικό δέος.

Μπροστά σ’ αυτή την καταστροφή ένα κομμάτι της κοινωνίας αντέδρασε. Και δεν αντέδρασε παραδοσιακά. Μην έχοντας να περιμένει τίποτα και από κανένα, μπροστά στην εκδοχή του γκρεμού και της μοιρολατρίας δεν αναπόλησε τις “παλιές καλές” στιγμές της καταναλωτικής φούσκας. Ξαναμπήκε στη διαδικασία της διερεύνησης, έχοντας στο μυαλό της δύο βασικούς κατευθυντήριους άξονες: α) την άμεση κάλυψη των αναγκών μπροστά στην αγριότητα της εκμετάλλευσης και β)την συνειδητοποίηση πως η ματαοδοξία της ματιάς προς τα πίσω δεν εκφράζει παρά την αδυναμία να δεις μπροστά.

Στον τομέα της αγροτικής παραγωγής, τα πράγματα είχαν μια άμεση αντανάκλαση. Η αλυσίδα της διατροφής μπήκε σε νέες βάσεις. Ο κύκλος των εργασιών απ’ το χωράφι στο ράφι, άνοιξε νέους ορίζοντες. Σχέση παραγωγού-καταναλωτή, σχέση προϊόντος και αξίας, σχέση ποιότητας και ποσότητας (οικολογικό αποτύπωμα), οργάνωση και αξιοποίηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων, απαξίωση των μεσαζόντων, προτεραιότητα στην εγγύτητα και την τοπικότητα. Όλα αυτά μέσα από οριζόντιες σχέσεις και δομές.

Στον βιομηχανικό τομέα τα πράγματα είναι ασφαλώς πιο δύσκολα. Φωτεινό παράδειγμα η ΒΙΟ.ΜΕ. σε πείσμα όλων των παραδόσεων του εργατικού κινήματος στην Ελλάδα, μετά τον πόλεμο. Δημιούργησε το πρώτο και σημαντικότερο ρήγμα. Η πρόταση της λειτουργίας του εργοστασίου σε συνεταιριστική βάση χωρίς αφεντικά, χωρίς την παραδοσιακή μορφή κάθετης οργάνωσης τόσο στον τομέα της παραγωγής όσο και σ’ αυτόν του συνδικάτου.

Η γενική συνέλευση των από τα κάτω, των ίδιων των εργαζόμενων, έγινε η πηγή κάθε εξουσίας, κάθε απόφασης και κάθε υλοποίησης. Η ισότιμη συμμετοχή σ’ όλη τη διαδικασία της ζωής και της λειτουργίας του εργοστασίου έγινε ο απαράβατος κανόνας.

Το παράδειγμα της ΒΙΟ.ΜΕ. είναι η παρακαταθήκη για ένα νέο κίνημα στους χώρους δουλειάς, που αν εξαντληθεί στη ΒΙΟ.ΜΕ., τότε υπάρχει ο κίνδυνος να την εξαντλήσει.

Είναι αλήθεια πως η δικτύωση υπολείπεται της τοπικής δράσης και η διάθεση συναντά προβλήματα συμμετοχής και προβλήματα που τα δημιουργεί το εχθρικό περιβάλλον του εμπορευματικού κόσμου.

Μοναδικό καταφύγιο και των δύο είναι η αντιεραρχική κινηματική διαδικασία της βάσης. Είναι αυτή που οφείλει να διερευνήσει τους όρους δικτύωσης που αποτελεί τον θεμέλιο λίθο της αποστοίχισης απ’ το πνεύμα του καπιταλισμού, απ’ τις εμπορευματικές σχέσεις, απ’ την κυριαρχία στη φύση και στον άνθρωπο, απ’ τον εκχρηματισμό των πάντων στο όνομα της συσσώρευσης και της ανάπτυξης.Είναι η ίδια διαδικασία που μπορεί να αποτολμήσει και να συνθέσει την νέα συντακτικότητα των κινημάτων.

ΚΙ ΟΜΩΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ

Τα όσα προηγήθηκαν και τα όσα συμβαίνουν στην Ισπανία, στην Ελλάδα, στη Β. Αφρική, στην Τουρκία, στη Βραζιλία, στη Βουλγαρία, στη Σουηδία, βάζουν στο στόχαστρο, σε παγκόσμια κλίμακα, το σύστημα διακυβέρνησης.

Είναι το νήμα που ενώνει όλα τα κινήματα, που από διαφορετικές αφετηρίες καταλήγουν να θέτουν κεντρικά ζητήματα που αφορούν στον πυρήνα του διεθνοποιημένου καπιταλισμού.

Η κοινωνική απαξία που προκαλούν τα διατάγματα των κυβερνήσεων δημιουργούν μια πλανητική κοινωνική όσμωση που διαλύει τις αποστάσεις διεθνοποιώντας το παράδειγμα της εξέγερσης με πολλές εστίες και πολλαπλές προβολές, πέρα και πάνω από ιδεολογίες, πέρα και πάνω από κεντρικούς μονισμούς.

Ένα δέντρο, ένα εισιτήριο, ένα πανό, ένας αυτοπυρπολισμός, ένα κυνηγητό με θανατηφόρα κατάληξη, ξεσηκώνουν τα γκέτο, τις φαβέλες, τις πλατείες.

Το χαλί της εξουσίας λεκιάζει σ’ απρόσμενα σημεία και πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι υπολόγιζαν τα’ αφεντικά. Όλα είναι πιθανά, ακόμη και τα αδιανόητα. Μπορούμε να ζήσουμε την εποχή μας μεταμορφώνοντάς την ριζικά, ξαναορίζοντας το νόημα της ελευθερίας των λαών.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Σύντομος δικός μας σύνδεσμος: http://wp.me/pPn6Y-gWZ

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Για επικοινωνία: ormithiella@hotmail.gr

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2 σκέψεις σχετικά με το “Φεστιβάλ Άμεσης Δημοκρατίας, 4, 5 και 6 Σεπτεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη

  1. Δεν είδα στο πρόγραμμα και πολλά περί δημοκρατίας πάντως…

    Εν πάσει περιπτώσει, αν ανεβεί κανείς σας από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη ενόψει το φεστιβάλ «άμεσης» δημοκρατίας, και θέλει να πάμε μαζί, να γνωριστούμε κλπ, ας μου στείλει ένα e-mail, κι άμα ταιριάξει πάμε μαζί.

    Θραξ Αναρμόδιος

Σχολιάστε