«First they ignore you, then they laugh at you,
then they fight you, then you win». >>>
“Πρώτα σε αγνοούν, μετά γελάνε μαζί σου,
ύστερα σε πολεμούν, έπειτα νικάς.”
*
*
Γκάντι: 10 θεμελιώδεις αρχές για να αλλάξουμε τον κόσμο
Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ού αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει Μεγάλη Ψυχή. /natassa charela-YouTube
Αποφθέγματα του Γκάντι
(πηγή: gnomikologikon)
Mahatma: Life of Gandhi, 1869-1948
Mahatma: Life of Gandhi, 1869-1948 is a 1968 documentary biography film, detailing the life of Mahatma Gandhi. The film was produced by The Gandhi National Memorial Fund in cooperation with the Films Division of the Government of India, and was directed and scripted by Vithalbhai Jhaveri. Jhaveri also provides the commentary throughout the film. The film is in black and white, contains 33 reels (14 chapters), and runs for 330 minutes.
The film was made to seek to tell the life story Gandhi, and his incessant search for Truth. The film contains animation, live photography and old prints to provide an integrated image of his life. The story itself is narrated using mostly Gandhi’s own words.
There are several versions of the film. There is the 5 hour version in English, a shorter version which runs for 2 hours and 16 minutes, and an even shorter version which runs for an hour. A Hindi version exists, running for 2 hours and 20 minutes, and a German version at 1 hour and 44 minutes. ( kishubhai-YouTube )
*
*
Gandhi
(ταινία, 1982, διάρκεια:191΄)
Ηθοποιοί: Μπεν Κίνγκσλεϊ (Όσκαρ Α΄Ανδρικού Ρόλου)
Σενάριο: John Briley
Plot Keywords:Biopic / Political Activism / No Opening Credits / Asia / British Colonial.
Awards:Won 8 Oscars. Another 26 wins & 16 nominations. ( lucky550-YouTube )
Βιβλία
ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ
ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΖΩΗ
Παρουσίαση
(. . .) Μετά από μακρά σιωπή ο Γκάντι ύψωσε το βλέμμα του για να χαδέψει τ’ αγαπημένα πρόσωπα των μαθητών του. Χαμογέλασε. Ύστερα, με μεγάλη ηρεμία άρχισε να μιλάει:
ISBN13 | 9789607948274 |
Εκδότης | ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ |
Χρονολογία Έκδοσης | Ιούνιος 2009 |
Αριθμός σελίδων | 222 |
*
Εκδότης | ΦΙΛΙΣΤΩΡ |
Χρονολογία Έκδοσης | Δεκέμβριος 1996 |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΓΚΑΝΤΙ ΜΑΧΑΤΜΑ |
*
ΤΑ ΥΠΕΡ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑ ΓΚΑΝΤΙ (ΟΙ ΦΑΚΕΛΛΟΙ MONDADORI)
Εκδότης | ΦΥΤΡΑΚΗΣ |
Χρονολογία Έκδοσης | Δεκέμβριος 1972 |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΜΟΝΤΑΝΤΟΡΙ ΑΡΝΟΛΝΤ |
*
*
ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ
Παρουσίαση
«. . . Ήθελα να εξερευνήσω τις πιο κρυφές και παράξενες πτυχές της ζωής και του έργου του Γκάντι, αποφεύγοντας τους ακατανόητους ακαδημαϊσμούς, και σκέφτηκα πως όλοι οι άνθρωποι που έζησαν κοντά του θα είναι ίσως οι μόνοι που έχουν μια σαφή εικόνα στο μυαλό τους. Άρχισα λοιπόν να ταξιδεύω στην Ινδία και όπου αλλού ζούσαν άνθρωποι που είχαν συναναστραφεί τον Γκάντι, που είχαν γίνει οπαδοί του, φίλοι του, συνεργάτες του ή απλοί μελετητές του έργου του. (. . .) Οι ιδέες του Γκάντι βρίσκουν εφαρμογή οπουδήποτε υπάρχουν φτωχοί καταπιεσμένοι άνθρωποι. (. . .) Ο Γκάντι έσπειρε παγκόσμιες ιδέες, που υιοθετηθήκαν από ανθρώπους με ανώτερο πνεύμα και αναγνωριστήκαν από τους ανθρωπιστές όλου του κόσμου. . .» (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
ISBN13 | 9789603825654 |
Εκδότης | ΚΑΚΤΟΣ |
Χρονολογία Έκδοσης | Δεκέμβριος 2004 |
Αριθμός σελίδων | 296 |
Διαστάσεις | 21×14 |
Μετάφραση | ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ ΜΑΝΙΝΑ |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΜΕΧΤΑ ΒΕΝΤ |
*
*
ΓΚΑΝΤΙ
Παρουσίαση
Ο Γκάντι ήταν ο πρώτος εθνικός ηγέτης ο οποίος υποστήριξε την αντίσταση στην αποικιοκρατία χωρίς τη χρήση βίας αλλά με ειρηνικά μέσα. Έδωσε τέλος σε περίπου 200 χρόνια βρετανικής κυριαρχίας και διαφύλαξε την εθνική αξιοπρέπεια και ελευθερία της Ινδίας. Το πιο ξεχωριστό μέσο αναμέτρησης ήταν το κίνημα της άρνησης συνεργασίας με τους αποικιοκράτες. Οι Ινδοί σταμάτησαν να εργάζονται για τους Βρετανούς, να πληρώνουν φόρους, να προμηθεύονται βρετανικά προϊόντα. Επίσης, χρησιμοποίησε την απεργία πείνας, από την οποία κινδύνευσε ακόμη και η ίδια του η ζωή, για να πιέσει τους Βρετανούς να προχωρήσουν σε συμβιβασμούς και παραχωρήσεις. Πιθανόν η ημέρα που ξεκίνησε ο Γκάντι την απεργία πείνας να ήταν η αρχή του τέλους μιας ολόκληρης εποχής βρετανικής κυριαρχίας για την Ινδία. Το πνεύμα του Γκάντι και όσα έκανε κατά τη διάρκεια της ζωής του έχουν επηρεάσει τους μεταγενέστερους. Ηγέτες που υπερασπίστηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα όπως ο Μάρτιν Λούθερ Κιγκ και ο Δαλάι Λάμα λειτούργησαν όπως θα έκανε κι ο Γκάντι, ακολουθώντας την αρχή της αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας, ενώ συνέχισαν να προάγουν τον αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Ο Μαχάτμα Γκάντι ήταν ένας σπουδαίος ηγέτης. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Ξενόγλωσσος τίτλος | GANDHI |
ISBN13 | 9789601611174 |
Εκδότης | ΠΑΤΑΚΗΣ |
Σειρά | ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ |
Χρονολογία Έκδοσης | Ιούλιος 2004 |
Αριθμός σελίδων | 36 |
Διαστάσεις | 34×24 |
Επιμέλεια | ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΛΙΝ ΛΙΑΝΓΚ |
*
*
ΓΚΑΝΤΙ
Παρουσίαση
(. . .) Ο Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ του είχε δώσει το όνομα Μαχάτμα, «Μεγάλη Ψυχή», με το οποίο τον γνώρισε, τον θαύμασε ή τον αντιπάθησε ολόκληρος ο κόσμος. Από τα χαϊδεμένα παιδικά του χρόνια στο Γκουτζαράτ, σε μια κάστα εμπόρων, μέχρι την ανακάλυψη του Λονδίνου στα τέλη του 19ου αιώνα, από τις πρώτες μεγάλες μάχες που έδωσε στη Νότιο Αφρική εναντίον του ρατσισμού, για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των ινδικών μειονοτήτων, μέχρι την επιστροφή στην Ινδία και την κατάκτηση αυτού του απέραντου πλήθους, η ιστορία του Γκάντι (1869-1948), συναρπαστική σαν μυθιστόρημα, ξαναζωντανεύει μια από τις μεγάλες περιπέτειες του 20ου αιώνα. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Ξενόγλωσσος τίτλος | GANDHI |
ISBN13 | 9789607560360 |
Εκδότης | ΚΑΣΤΑΛΙΑ |
Σειρά | ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ |
Χρονολογία Έκδοσης | Δεκέμβριος 2006 |
Αριθμός σελίδων | 400 |
Διαστάσεις | 18×11 |
Μετάφραση | ΣΠΕΡΕΛΑΚΗ ΤΙΤΙΝΑ |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΖΟΡΝΤΙΣ ΚΡΙΣΤΙΝ |
*
*
ΜΟΧΑΝΤΑΣ ΓΚΑΝΤΙ
Παρουσίαση
Κατά τον εικοστό αιώνα αναπτύχθηκαν ποικίλα πολιτικά κινήματα και έγιναν αγώνες ανεξαρτησίας, καθώς τα έθνη ξεσηκώνονταν εναντίον των αποικιακών αυτοκρατοριών για να κερδίσουν την αυτονομία τους. Το βιβλίο αυτό περιγράφει με συναρπαστικό τρόπο πώς ο Μοχάντας Γκάντι έγινε η φυσιογνωμία που ενέπνευσε τον αγώνα της Ινδίας για την ελευθέρια της. Περιγράφει επίσης πώς επέδρασαν οι ιδέες και οι πράξεις του στην πορεία της παγκόσμιας ιστορίας. Γιατί ο Γκάντι ηγήθηκε της Πορείας του Αλατιού; Ποιος έδωσε πρώτος στον Γκάντι τον τίτλο «Μαχάτμα»; Τι είναι η πολιτική ανυπακοή; Οι Ηγέτες είναι μια σειρά βιογραφιών που αναφέρεται στη ζωή των σημαντικότερων προσωπικοτήτων της ιστορίας. Μέσα από αυτή τη σειρά διερευνούμε τα γεγονότα, τις αιτίες και τα αποτελέσματά τους, το ρόλο του ανθρώπου, την αλληλεξάρτηση ιδιωτικών και δημόσιων συμφερόντων – όλες τις όψεις της ζωής – και αποτιμούμε τη δράση κάθε ηγέτη και την κληρονομιά που άφησε στον κόσμο. Τι καθόρισε τις πράξεις του; Πώς κατάφερε να διακριθεί; Πώς επηρέασε την ιστορία μακροπρόθεσμα; Αυτό το βιβλίο περιέχει: λεπτομερή βιογραφία, που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες. Αυθεντικές πηγές (κείμενα και εικόνες). Σύντομα βιογραφικά στοιχεία για προσωπικότητες της εποχής του Γκάντι. Βιβλιογραφία, καταλόγους δικτυακών τόπων και πηγών. Λεπτομερές χρονολόγιο, γλωσσάρι και ευρετήριο. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Περιεχόμενα
1. Λίγο αλάτι
2. Παιδικά και νεανικά χρόνια
3. Η Αγγλία και ο νόμος
4. Ένας επαναστάτης γεννιέται
Χάρτης της Νότιας Αφρικής την εποχη του Γκάντι
5. Σατιαγκράχι
6. Ο νόστος
7. Μη συνεργασία
8. Μεταμορφώνοντας την Ινδία
Χάρτης της Ινδίας την εποχή του Γκάντι
9. Μαχάτμα
10. Ένα φως στο σκοτάδι
11. Η προσφορά του Γκάντι
Χρονολόγιο
Προσωπικότητες της εποχής
Βιβλιογραφία και άλλες πηγές
Γλωσσάρι
Ευρετήριο
Ξενόγλωσσος τίτλος | MOHANDAS GANDHI |
ISBN13 | 9789604609727 |
Εκδότης | ΣΑΒΒΑΛΑΣ |
Σειρά | ΗΓΕΤΕΣ |
Χρονολογία Έκδοσης | Αύγουστος 2003 |
Αριθμός σελίδων | 66 |
Διαστάσεις | 24×17 |
Μετάφραση | ΣΚΟΥΛΙΚΑΡΗ ΣΟΦΙΑ |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΝΤΑΟΥΝΙΝΓΚ ΝΤΕΙΒΙΝΤ
|
*
ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΚΑΝΤΙ
Παρουσίαση
(. . .) Η αφήγηση της παραμονής του στο Βάρντχα, μια μικρή πόλη γεμάτη σκόνη όπου βρισκόταν η σχολή του Μαχάτμα, αποτελεί τον κεντρικό άξονα του έργου και αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές μαρτυρίες για τον απελευθερωτή της Ινδίας και για τις ιδέες που πλάθουν τους εκλεκτούς της ανθρωπότητας. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)
ISBN13 | 9789602830802 |
Εκδότης | ΡΟΕΣ |
Σειρά | MICROMEGA 33 |
Χρονολογία Έκδοσης | Μάρτιος 2010 |
Αριθμός σελίδων | 208 |
Διαστάσεις | 17×12 |
Μετάφραση | ΦΙΛΙΠΠΑΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ |
Επιμέλεια | ΠΟΥΛΑΚΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ |
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) | ΛΑΝΤΣΑ-ΝΤΕΛ ΒΑΣΤΟ ΤΖΟΥΖΕΠΕ |
Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι (γκουτζαράτι:મોહનદાસ કરમચંદ ગાંધી, ντεβαναγκάρι: मोहनदास करमचन्द गान्धी) ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης ακτιβιστής. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών.
Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ού αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει «Μεγάλη Ψυχή».
*
Τα πρώτα χρόνια
Γεννήθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1869, στο Πορμπαντάρ, μια μικρή πόλη στη δυτική ακτή της Ινδίας στην επαρχία Γκουτζάρατ. Η οικογένειά του ανήκε στην κάσταΒανισίγια, σύμφωνα με την ινδουιστική παράδοση του κοινωνικού διαχωρισμού σε κάστες. Ο παππούς του ήταν τοπικός κυβερνήτης του Πορμπαντάρ θέση στην οποία τον διαδέχτηκε ο γιος του και πατέρας του Μαχάτμα, Καραμτσάντ. Η μητέρα του, Πουτλιμπάι, που ήταν η τέταρτη σύζυγος του Καραμτσάντ (οι τρεις προηγούμενες είχαν πεθάνει κατά τη διάρκεια της γέννας) επηρέασε καταλυτικά το χαρακτήρα του με την αγνότητα του βίου της, την ευγένειά και τη θρησκευτική πίστη.
Μεγάλωσε σε ένα οικογενειακό περιβάλλον, το οποίο ασπαζόταν τις απόψεις του τοπικού θρησκευτικού κινήματος της Γκουτζαράτ, Τζαΐν, που πρέσβευε τις αρχές του μη-τραυματισμού οποιουδήποτε ζωντανού πλάσματος, τηχορτοφαγία, τη νηστεία ως μέθοδο αυτοκάθαρσης και την αμοιβαία ανοχή μεταξύ των μελών των διάφορων καστών και θρησκευτικών κινημάτων.
Το 1876 η οικογένειά του μετακόμισε στην πόλη Rajkot και ο Μαχάτμα εγγράφηκε στο σχολείο. Την ίδια χρονιά αρραβωνιάστηκε την συνομήλική του Καστουρμπάι, κόρη του εμπόρου Gokuldas Makanji. Το 1881 εισήλθε στο Γυμνάσιο Alfred High School και δύο χρόνια αργότερα παντρεύτηκε την Καστουρμπάι. Μαζί απέκτησαν τέσσερα παιδιά το Χαριλάλ (1888), το Μανιλάλ (1892), το Ραμντάς (1897) και τον Ντεμντάς(1900).
*
Η μετάβαση στο Λονδίνο
Στις 16 Νοεμβρίου 1885 πέθανε ο πατέρας του σε ηλικία 63 ετών. Το 1887 επέτυχε στις εισαγωγικές εξετάσεις και εισήλθε στο Κολλέγιο Samaldas, αλλά οι σπουδές εκεί του φάνηκαν δύσκολες και η ατμόσφαιρα δυσάρεστη ώστε παρακολούθησε μόνο ένα ακαδημαϊκό έτος. Μετά από αυτό ένας οικογενειακός φίλος πρότεινε πως εάν ο Μαχάτμα επιθυμούσε να αναλάβει τη θέση του πατέρα του θα ήταν καλό να σπουδάσεινομικά, σπουδές που θα διαρκούσαν τρία χρόνια στο Λονδίνο. Έτσι ο νεαρός Γκάντι εκμεταλλευόμενος αυτήν την πρόταση μετέβη στην πρωτεύουσα της τότε Βρετανικής Αυτοκρατορίας στις 4 Σεπτεμβρίου 1888 και εγγράφηκε στο University College London. Ο Γκάντι φανταζόταν την Αγγλία σαν το κέντρο του πολιτισμού, χώρα φιλοσόφων και ποιητών. Η φανταστική του εικόνα όμως υπεχώρησε όταν βρέθηκε αντιμέτωπος με τον χλευασμό συμφοιτητών για τις ιδιαίτερες πολιτισμικές του συνήθειες ενώ συνάμα δυσκολευόταν να προσαρμοστεί προς τον δυτικό τρόπο ένδυσης και συμπεριφοράς.
Η παραμονή του στο Λονδίνο επηρεάστηκε από την υπόσχεση, την οποία είχε δώσει στη μητέρα του, ενώπιον του μοναχού Becharji της ομάδας Τζαΐν, να απέχει από την κρεοφαγία, την οινοπνευματοποσία και την ερωτική ελευθεριότητα. Αν και πειραματίστηκε στην υιοθέτηση ορισμένων αγγλικών συνηθειών, εν τούτοις παρέμεινε χορτοφάγος συμμετέχοντας στην Ένωση Χορτοφάγων του Λονδίνου, όπου ανήκε και ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σο, εκλεγόμενος μάλιστα και μέλος της εκτελεστικής της επιτροπής.
Μερικά από τα μέλη της Ένωσης ήταν επίσης μέλη της Θεοσοφικής Εταιρείας, η οποία είχε ιδρυθεί το1875 με σκοπό την προώθηση της παγκόσμιας συναδέλφωσης και επικέντρωνε στη μελέτη τηςβουδιστικής και ινδικής βραχμανικής λογοτεχνίας. Αυτοί παρότρυναν τον Γκάντι να διαβάσει τη Bhagavad-Gita. Το ίδιο διάστημα ένας Χριστιανός φίλος του του πρότεινε να διαβάσει τη Βίβλο. Αν και βρήκε δύσκολη και ανιαρή την ανάγνωση της Παλαιάς Διαθήκης ενθουσιάστηκε με την Καινή Διαθήκηκαι ιδιαίτερα με την «Επί του Όρους ομιλία». Μη έχοντας επιδείξει προηγουμένως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη θρησκεία μελέτησε θρησκευτικά έργα και πραγματείες, γεγονός που του ενεφύσησε την αρχή για τον σεβασμό κάθε θρησκείας και την υπεράσπιση της θρησκευτικής ιδιαιτερότητας.
*
Επιστροφή στην Ινδία
Αφού πέρασε με επιτυχία τις εξετάσεις του τελευταίου έτους και έλαβε το πτυχίο του απέπλευσε για την Ινδία στις 10 Ιουνίου του 1891. Φθάνοντας στη Βομβάη πληροφορήθηκε ότι η μητέρα του είχε πεθάνει. Οι συγγενείς του σκόπιμα είχαν αποκρύψει την είδηση προκειμένου να αποφύγει τον συναισθηματικό κλονισμό, ως τόσο μακριά από την πατρίδα. Αρχικά έμεινε για λίγο στο Rajkot αναλαμβάνοντας την εκπαίδευση του μικρού γιου του και των παιδιών του αδελφού του, ενώ λίγο αργότερα αποφάσισε να ανοίξει δικηγορικό γραφείο στη Βομβάη. Εκεί παρέμεινε μερικούς μήνες αναλαμβάνοντας μόνο μια μικρή υπόθεση. Όταν όμως προσήλθε στο δικαστήριο για να αγορεύσει έχασε το θάρρος του και δεν κατάφερε να αρθρώσει ούτε μία λέξη.
Η αποτυχία στη Βομβάη τον έφερε πίσω στο Rajkot όπου προσπάθησε να σταδιοδρομήσει επαγγελματικά. Και εκεί όμως δεν κατάφερε να προοδεύσει και επί πλέον ένιωθε άβολα μέσα σ’ ένα περιβάλλον γεμάτο ασήμαντες δολοπλοκίες και μικροπρέπειες. Τότε του προτάθηκε από την εταιρεία Dada Abdulla & Co. να την αντιπροσωπεύσει σε μία δικαστική υπόθεση στη Νότια Αφρική. Ο Γκάντι ενθουσιάστηκε από την προσφορά και ξεκίνησε για την Αφρική τον Απρίλιο του 1893.
*
Κατά του απαρτχάιντ
Φτάνοντας στη Νότια Αφρική βρέθηκε αντιμέτωπος με τον φυλετικό διαχωρισμό του απαρτχάιντ, ο οποίος εκδηλωνόταν από τους λευκούς εποίκους εις βάρος των ντόπιων έγχρωμων και των Ινδών μεταναστών. Ο ίδιος ο Γκάντι εκδιώχθηκε από την αίθουσα του δικαστηρίου επειδή αρνούνταν να βγάλει το παραδοσιακό ινδικό τουρμπάνι ενώ ακόμη μία φορά δέχθηκε βία από τον οδηγό ταχυδρομικής άμαξας λόγω του ότι αρνήθηκε να παραχωρήσει τη θέση του σε κάποιον Ευρωπαίο επιβάτη. Αυτή η κατάσταση τον οδήγησε να δραστηριοποιηθεί πολιτικά, υπερασπιζόμενος τα ανθρώπινα δικαιώματα των συμπατριωτών του.
Κατά την εικοσάχρονη παραμονή στη Ν. Αφρική φυλακίστηκε πολλές φορές για τους αγώνες του. Εκεί πρώτη φορά ξεκίνησε να διδάσκει την τακτική της παθητικής αντίστασης, μιας μεθόδου με σαφείς αναφορές στη σκέψη του κορυφαίου Ρώσου συγγραφέα Λέοντα Τολστόι. Στην άρνησή για τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών επηρεάστηκε, όπως ο ίδιος έλεγε, από τη διδασκαλία του Ιησού Χριστούκαι τον Αμερικανό συγγραφέα Χένρι Θορό, ο οποίος είχε γράψει ένα δοκίμιο για την πολιτική ανυπακοή.
Όταν ξέσπασε ο πόλεμος των Μπόερς ο Γκάντι οργάνωσε σώμα τραυματιοφορέων για το βρετανικό στρατό και διηύθυνε μία μονάδα του Ερυθρού Σταυρού. Μετά τη λήξη του πολέμου επέστρεψε στον αγώνα για τα δικαιώματα των Ινδών μεταναστών και στα 1910 ίδρυσε το αγρόκτημα Τολστόι, κοντά στο Ντάρμπαν, μια συνεταιριστική παροικία για Ινδούς.
Το 1914 η κυβέρνηση της Νοτιοαφρικανικής Ένωσης έκανε σημαντικές παραχωρήσεις στις απαιτήσεις του Γκάντι, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης των ινδικών γάμων και της κατάργησης του κεφαλικού φόρου. Έτσι αφού κατάφερε την απόδοση ουσιωδών δικαιωμάτων στους συμπατριώτες του αποφάσισε να επιστρέψει τον ίδιο χρόνο στην Ινδία.
*
Πορεία προς την ινδική ανεξαρτησία
Επί δύο περίπου χρόνια ταξίδεψε σε πολλές περιοχές της Ινδίας προκειμένου να έρθει σε επαφή με τις απόψεις της σύγχρονης ινδικής κοινωνίας. Το ενδιαφέρον του επικεντρώθηκε στο πρόβλημα της επαγγελματικής μαθητείας, σύστημα στα πλαίσια του οποίου φτωχοί και αγράμματοι εργάτες δελεάζονταν ώστε να εγκαταλείψουν την Ινδία εργαζόμενοι σε άλλες βρετανικές αποικίες.
Ο Γκάντι χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της παθητικής αντίστασης κατάφερε να προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση για αυτό το θέμα. Στη Βομβάη πραγματοποιήθηκε συνέλευση όλων των Ινδών ηγετών και καθορίστηκε η 31η Μαΐου 1917 ως η τελευταία ημερομηνία για την κατάργηση της επαγγελματικής μαθητείας. Εν συνεχεία ταξίδεψε σε όλη τη χώρα για να λάβει υποστήριξη του αγώνα του. Οι συγκεντρώσεις σε κάθε σταθμό της περιοδείας του ήταν τέτοιες, ώστε ανάγκασαν την κυβέρνηση να αναγγείλει ότι το συγκεκριμένο σύστημα εργασίας θα έπαυε πριν την 31η Μαΐου.
Την περίοδο του Μεσοπολέμου αναδείχθηκε σε κεντρική μορφή του εθνικού αγώνα των Ινδών για ανεξαρτησία. Το κίνημα της ανεξαρτησίας άρχισε σύντομα να εξαπλώνεται και όταν στα 1919 το Βρετανικό Κοινοβούλιο μέσω της πράξης του Rowlatt παρεχώρησε στις αποικιακές δυνάμεις έκτακτες εξουσίες για την αντιμετώπισή του, η τακτική της παθητικής αντίστασης απέκτησε εκατομμύρια θιασώτες σε όλη τη χώρα. Μία διαδήλωση εναντίον της πράξης του Rowlatt στην πόλη Αμριτσάρ κατέληξε σε λουτρό αίματος από τις βρετανικές δυνάμεις (Σφαγή του Αμριτσάρ). Ως αντίδραση στην απάνθρωπη αποικιοκρατική αυτή πράξη ο Μαχάτμα όρισε την 16η Απριλίουημέρα νηστείας και προσευχής για τα θύματα της σφαγής. Το 1920 μετά την αποτυχία των Βρετανών να επανορθώσουν ο Γκάντι προώθησε μίαν οργανωμένη εκστρατεία μη συνεργασίας. Παραιτήθηκαν οι Ινδοί κρατικοί αξιωματούχοι, οι πολίτες αρνούνταν τη συμμετοχή σε κρατικούς οργανισμούς και τα παιδιά αποχώρησαν από τα κρατικά σχολεία.
*
Το τέλος
Ο Μαχάτμα Γκάντι δολοφονήθηκε στο Νέο Δελχί στις 30 Ιανουαρίου 1948 από έναν εθνικιστή Ινδό ονόματι Γκόντσε.
*
Βιβλιογραφία
- Άννα Καρακατσούλη, «Μαχάτμα Γκάντι. Η «Μεγάλη Ψυχή»», Εξωτερικά Θέματα, τχ. 14, Ιούλιος 2004, σ. 52-62
*
Εξωτερικές συνδέσεις
- Δωροβίνης Βασίλης: «Μαχάτμα Γκάντι: Μια διαχρονική και διαπολιτισμική μορφή», εφημερίδα Ελευθεροτυπία, 1/2/2008
- «Η δολοφονία του Μαχάτμα Γκάντι», αφιέρωμα στον ιστότοπο της εφημερίδας «Η Καθημερινή», 13 Φεβρουαρίου 2012.
Πηγή: wikipedia
*
*
Φωτογραφίες (με χρονολογική σειρά)
(Αν κάποιο θέμα/φωτο σας ενδιαφέρει περισσότερο, μπείτε εδώ για να έχετε πρόσβαση σε μεγέθυνση)
παιδική ηλικία
*
Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (1888-1891)
-
1891
*
*
Νότια Αφρική (1893-1914)
Ινδία (1915-1929)
1915
*
1918
1920
1924
1929
Αλάτι Μαρτίου (Μάρτιος-Απρίλιος 1930)
1931
*
Ευρώπη (1931)
Διάσκεψη στρογγυλής τραπέζης του Λονδίνου και το ταξίδι σε όλη την Ευρώπη (Γαλλία, Αγγλία, Ελβετία, Ιταλία).
*
Ινδία
Άγνωστη ημερομηνία πριν από 1944
1932-1938
1939
1940
1942
1944
1945
1946
1947
1948
Καύση
άγνωστος Ημερομηνία
Πρόσφατες Εικόνες
Διάφορα
*
Έργα
-
Ένας οδηγός για την Υγεία , 1921
*
*
Ηχογραφήσεις
Δείτε Mohandas Κ. Gandhi / Ήχοι .
Βίντεο
Δείτε Mohandas Κ. Gandhi / Βίντεο .
Πηγή: commons.wikimedia
*
Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.
Δυστυχως υπαρχουν πολλοι «ανθρωποι» σημερα που χρησιμοποιουν τα λογια και τα εργα αυτου του μεγαλου αγωνιστη για να δικαιολογησουν την δειλία τους.
Παιδιά φοβερό αφιέρωμα. Δεν ξέρω γιατί αλλά πέρσι που ξεκίνησα να ψάχνω βιβλία για τον Γκάντι δυσκολεύτικα, & τίποτα το αξιόλογο δεν βρήκα.
Τα αφιερώματα στο site σας είναι ενημερωτικά, και πολύ ενδιαφέροντα.
Συνεχίστε έτσι 🙂
Ευχαριστώ
Ιάσμη
Εξαιρετικο!!!!!Συγχαρητηρια!!!!!!!!