Ενάντια στην Ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού

Ανεβάζει ο Παύλος

κείμενο του Αργύρη Αργυριάδη

….

Ενάντια στην Ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού

«Η μετατροπή του λόγου πάνω στα πράγματα σε λόγο πάνω στα πρόσωπα απαιτεί μια υποχθόνια και βάρβαρη διαδικασία» S Moscovici

 

Η περίπτωση του Νίκου Ρωμανού είναι χαρακτηριστική. Ένας νέος άνθρωπος, 20 ετών αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων του, αναδεικνύοντας το δικαίωμα του ανθρώπου να αντιστέκεται ενάντια στην εξουσία και τον κατεστημένο τρόπο της. Με τόνο ηρωικό ο Νίκος Ρωμανός υψώνει την φωνή του και δηλώνει αιχμάλωτος, βροντοφωνάζει σε ένα κόσμο γενικής ανομίας και θεσμικής παρανομίας ότι η πράξη του είναι πολιτική.

Σε έναν παραιτημένο και α-πολίτικο κόσμο συνολικής κρίσης ο λόγο του Νίκου Ρωμανού φαντάζει ξένος, «αδικαιολόγητος». Ακατάληπτος για τον «κοινό νου» των ΜΜΕ σαν το ΑΝΑΡΧΙΑ ΡΕ που  εκτοξεύει σιδηροδέσμιος, μια ριπή φωνής για να σπάσει την επιβαλλόμενη σιωπή της συναίνεσης. Η αντίδραση των απανταχού «έγκριτων» δημοσιογράφων συντηρητών του σημερινού συστήματος ανισότητας ήταν η αναμενόμενη: Πήραν τον λόγο του όχι για να τον δημοσιοποιήσουν, αλλά για να τον ποινικοποιήσουν, ψυχολογιοποιώντας τον ως αποτέλεσμα εξωτερικών συνθηκών, ελλιπούς κοινωνικοποίησης, βαφτίζοντας τον αποκλίνοντα ή και ψυχοπαθολογικό λόγο των κοινωνικών του σχέσεων με τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο.

«Με τον όρο ψυχολογιοποίηση εννοούμε την εγκαθίδρυση ενός αιτιολογικού δεσμού ανάμεσα στην κοινωνική συμπεριφορά ή στον ιδεολογικό λόγο και τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά του προσώπου ή των προσώπων που την εκφράζουν«.(Παπαστάμου, 1989). Όλοι αυτοί οι «πανεπιστήμονες» άσχετοι δημοσιογράφοι που άρρητα και άκριτα σχολιάζουν ταυτόχρονα επί παντός επιστητού από μια συνταγή μαγειρικής μέχρι εκτόξευση ενός πυραύλου, είναι φυσικό που από την εξουσία που τους δίνει ο τηλεοπτικός φακός, την θέση ισχύος που κατέχουν εντός ενός πάνελ, να θεωρούν ότι τα γνωρίζουν όλα.

Οι αναλύσεις τους όσο και αν διανθίζονται από τον «σοβαρό» λόγο της «δημοσιογραφικής» τους ιδιότητας, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια επιφανειακή συχνά ασυνάρτητη εκφορά καθεστωτικού λόγου σε επίπεδο καφενείου.  Με μόνο στόχο την συγκινησιακή φόρτιση του κοινού τους. Τις περισσότερες φορές τα σχόλια τους είναι ανιστόρητα, χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση και προάγουν τον στερεοτυπισμό, αυτή την λανθάνουσα και πιο επικίνδυνη μορφή και κοινωνικού ρατσισμού και αποκλεισμού όσων είναι διαφορετικοι ή αντίθετοι με την ισχύουσα τάξη και ανασφάλεια.

Με αφορμή την αντεπίθεση λόγου του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύεται μια συνειδητή και στοχευμένη προσπάθεια ιδεολογικού χειρισμού από τα ΜΜΕ που δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να χρησιμοποιεί ως μέρος της προπαγάνδας της, την τεχνική της απόκλισης. Τα επιχειρήματα τους δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια δημοσιογραφική διαστρέβλωση της πραγματικότητας που χαρακτηρίζεται στην κοινωνική ψυχολογία ως το «θεμελιώδες σφάλμα απόδοσης».

Ο λόγος τους άθλιος και βαθιά υποκριτικός ως προς την προσωπικότητα του Νίκου Ρωμανού εμπεριέχει μια άρρητη υπερεκτίμηση ενός ψυχολογικού ντετερμινισμού με στόχο να εξηγηθεί η προσωπικότητα του με όρους ψυχοπαθολογίας. Διότι στην προσπάθεια τους να εξηγήσουν την τρέχουσα συμπεριφορά του Νίκου Ρωμανού επιστρατεύουν περιστατικά του παρελθόντος βίου του με στόχο την εμπραγμάτωση τους και την αιτιολογική επαγωγή του ως φυσικά, ώστε στην συνέχεια να επιστρέψουν εξηγώντας μελλοντικές συμπεριφορές του ίδιου ή άλλων που του μοιάζουν ως καθολικές ή γενικές.

Επιπλέον γίνεται μια συνειδητή προσπάθεια να αφαιρέσουν από τον Νίκο Ρωμανό ως δρώντα υποκείμενο την δυνατότητα του προσωπικού ελέγχου, με την έννοια που έχει το άτομο να  θεωρεί ότι ελέγχει πλήρως τις πράξεις του και ότι βρίσκεται στο κέντρο των γεγονότων που αντιμετωπίζει. Οι ισχυρισμοί περί του ρόλου της οικογένειας στην κοινωνικοποίηση του Νίκου και η μη μετάδοση των «χρηστών αξιών» δεν είναι απλά τραγική, αλλά αναδεικνύει τον βαθύ φασιστικό περιεχόμενο όλων αυτών των «απλοϊκών ψυχολόγων» δημοσιογράφων – δοσίλογων που ζητούν από τους άλλους να γίνουν καθ΄ εικόνα και ομοίωση τους.

Ο Νίκος Ρωμανός δεν είναι ούτε αποκλίνων, ούτε οργισμένος, ούτε μπορεί να προσδιοριθεί με όρους ψυχοπαθολογικής διαταραχής. Όπως επίσης δεν είναι ένας απλός παραβατικός ληστής τραπέζης. Ο Νίκος είναι κάτι πολύ παραπάνω: Ένας ενήλικας 20 ετών που επέλεξε να αγωνιστεί ενάντια στο σύστημα εξουσίας και στο σημερινό καθεστώς. Είναι πολιτικός κρατούμενος και αιχμάλωτος πολέμου διότι κατά δήλωση του οι πράξεις του έχουν πολιτικά κίνητρα και έτσι πρέπει να αντιμετωπισθούν. Τα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις ιδέες ή την μέθοδο του αγώνα αυτό αποτελεί άλλη συζήτηση.

Πρέπει να εναντιωθούμε στην μονομερή και ψευδή συσχέτιση ανάμεσα στην προσωπικότητα των ανθρώπων και των κοινωνικών τους συμπεριφορών ειδικά δε όταν αυτές δεν βολεύουν ή ενοχλούν το σύστημα. Να σταματήσουμε κάθε ιδεολογικό χειρισμό που κατασκευάζει τις γενικότερες πεποιθήσεις αναφορικά με τους ανθρώπους, τις ιδέες τους και τις κοινωνικές πολιτικές πεποιθήσεις. Μέχρι τότε κανείς μας δεν θα αισθάνεται ήσυχος και η οι φωνές που καλούν για αντίσταση θα ακούγονται βροντερά ενάντια σε κάθε Κρέοντα του δημόσιου βίου:

Αναρχία ρε!!!

….

Αργύρης Αργυριάδης

Δρ Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Σύντομος δικός μας σύνδεσμος: http://wp.me/pPn6Y-fBS

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Για επικοινωνία: ormithiella@hotmail.gr

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

46 σκέψεις σχετικά με το “Ενάντια στην Ψυχολογιοποίηση του Νίκου Ρωμανού

  1. Μα πραγματικά δεν καταλαβαίνετε ότι τα κείμενά σας αποπνέουν την ίδια αυταρχικότητα με τα αντίστοιχα των χρυσαυγιτών; Κατεβείτε επιτέλους από τον άμβωνα και εγκαταλείψτε τη νοοτροπία «έχω το άλαθητο του Πάπα». Αμφισβητείτε κανόνες δικαίου και ηθικής συμπεριφοράς, που έχει καταρτίσει ο κοινωνικός άνθρωπος από τότε που εγκατέλειψε τα σπήλαια.

  2. Αφού τρολλάρεις σα μαλακισμένο, φαντάζομαι να μην έχεις την απαίτηση να σε σέβομαι μαλάκα μισαντερστουντ με τις συντηρητικές σου παπάρες. Κι επειδή δεν έχω διάθεση σήμερα καθώς σκέφτομαι όσους ανθρώπους είναι φυλακή σε αυτό το απόβρασμα που εσύ λες δημοκρατία, λέω να σου γαμάω καθετί που θα γράφεις.

    • Ακραία έξαλλη ηλεκτρονική συνομιλήτρια γιατί την ερωτική πράξη τη χρησιμοποιείς σαν βρισιά; Πολύ συντηρητική και πληγωμένη [;] άποψη.

  3. Στον κόσμο μου δε σε σέβομαι απλά γιατί υπάρχεις ξεμωραμένε ηλίθιε, ούτε και σκάω για τα δικαιώματά σου αφού είσαι μαλάκας.

  4. Μήπως νομίζεις ότι απλά επειδή ανήκεις στο ίδιο είδος με το δικό μου, θα σε σέβομαι γιατί έτσι? Οι άνθρωποι που σέβομαι είναι ελάχιστοι κι αυτό γιατί τ’αξίζουν.

  5. Προς Κωνσταντίνος Πάνου
    Ειδικά το παραπάνω κείμενο δεν νομίζω ότι αποπνέει τα χαρακτηριστικά που του προσδίδεις ή και στην χειρότερη περίπτωση, αυτά δεν είναι τα πρωτεύοντα. Διαφωνείς;

  6. «Οι άνθρωποι που σέβομαι είναι ελάχιστοι κι αυτό γιατί τ’αξίζουν»
    Πάρε τους και πηγαίνετε να ζήσετε κάπου απόμερα. Τόσα ελληνικά χωριά είναι εγκαταλελειμμένα. Αλλά και στο εξωτερικό υπάρχουν μέρη, ακόμη και απάτητα να πάτε να ζήσετε. Έτσι θα γλυτώσετε από όλους εμάς τους υπόλοιπους μη άξιους σεβασμού. Γιατί να συγχίζεστε άδικα; Αυτό είναι που δεν καταλαβαίνω… 🙂

  7. Το σβηστήρι από πάνω έχει την εξής έννοια:
    Θέλω να προστατέψω την αξιοπρέπεια των σχολιαστών και εκδηλώνω την προσωπική μου αντίθεση σε βρισίδια, αλλά από την άλλη δεν σβήνω εντελώς τα βρισίδια γιατί εκτιμώ ότι εκφράζουν σε τελευταία ανάλυση και πολιτική στάση.
    Ωστόσο το να μείνω τελείως αμέτοχος δεν το θεωρώ σωστό, γιατί δεν θέλω να υπάρχει κλίμα ιδεολογικής τρομοκρατίας και εξ αυτού κάποιοι να αποτρέπονται να γράφουν την άποψη τους.

    Διευκρινίζω επίσης, γι’ αυτούς που δεν ξέρουν τι γίνεται στους ΣΧΣ, ότι ο καθένας στις αναρτήσεις του και επομένως στα σχόλια που τις συνοδεύουν, ακολουθεί τη δική του τακτική!
    Και κάτι ακόμη: Όσοι παρακολουθήσατε όλα τα κείμενα που έχουν δημοσιευθεί θα προσέξατε ότι υπάρχουν αρκετά διαφορετικές και αντιτιθέμενες απόψεις, μερικές φορές σε σφοδρή αντιπαράθεση. Αυτή η ελευθερία νομίζω ότι είναι μια σημαντική κατάκτηση και δεν θα την συναντήσετε εύκολα στο διαδίκτυο. Οφείλεται δε καταρχήν στο ανοικτό και ελεύθερο μυαλό των ιστορικών στελεχών των ΣΧΣ :), ερέντιρα και blackpanther

      • Το βρισίδι εκπροσωπεί μια σφοδρή αντίθεση απέναντι σε κάτι. Από την άλλη αποτελεί και ένα είδος επίθεσης, που, αναμφίβολα, σαν επίθεση τείνει να περιορίσει την ελευθερία αυτού στον οποίον επιτίθεται.
        Προσπαθώ να ισορροπήσω ανάμεσα στην ανάγκη να δειχθεί η αντίθεση και να αποτρέψω τον περιορισμό της ελευθερίας. Τα πράγματα δεν είναι εύκολα και απλά. Απλά, προσπαθώ, όπως είπα… 🙂
        Επιπλέον, οι πράξεις και συμπεριφορές του καθενός χαρακτηρίζουν αναμφίβολα τον ίδιο και τις ιδέες που έχει στο κεφάλι του εκείνη τη στιγμή. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να καταγράφεται ιστορικά.
        Οποιαδήποτε γνώμη, τελικά, είναι ευσπρόδεκτη…

        • Μάλιστα. Και κάπως έτσι έρχεται και ο Παυλάρας στα λόγια μου για το ρόλο της Δημοκρατίας και το συσχετισμό ελευθερίας και ισσότητας. Όταν ο ίδιος παίζει το ρόλο του Ρυθμιστή προσπαθώντας να βρεί την κατάλληλη ισσοροπία χωρίς να περιορίσει τελείως την ελευθερία των σχολιαστών αλλά παράλληλα να ενθαρρύνει την διαφορετικότητα.

          Να πως γύρισε το παιχνίδι

          • κανενα παιχνίδι δεν γύρισες! Μην είσαι αιθεροβάμωνας πια! Ο Παύλος αυτή την τακτική είχε στην σελίδα του και αν την άλλαξε αυτό αφορά την σελίδα του. Εδώ και έχει τονιστεί αυτό κάθε σχολιαστής είναι υπεύθυνος για την σελίδα του.

    • Δεν αμφέβαλα ότι μπορούμε να συμφωνούμε. Όταν μοιράζονται όλοι την αρχή της διαφωνίας και του διαλόγου με επιχειρήματα ακόμη και συμφωνία να μη προκύψει υπάρχει η ικανοποίηση της γόνιμης συζήτησης. Όσο για τις γραπτές ύβρεις, εφόσον οδηγούν σε εκτόνωση άγχους και αποφυγή εγκεφαλικών, συγχωρητέες. Άλλωστε εδώ θα τα αφήσουμε όλα.

  8. Πάνω σε κάτι τέτοιες προστυχιές τύπου σε σέβομαι ό,τι μαλάκας και να’σαι στήνονται όλα τα καθημερινά εγκλήματα. Γιατί ο «πολιτισμός» δε μας κάνει παρά λιγότερο αληθινούς. Αν πολιτισμός σημαίνει να σέβομαι τον κάθε νοικοκύρη και νοικοκυρά τυχαίους, δεν είμαι πολιτισμένη. Παυλάκη.

  9. Ή μήπως νομίζεις ότι εσύ δε ρίχνεις νερό στο μύλο των βασανιστών με τις παπαρολογίες σου για τις καταδίκες των «ληστειών» τους μέγιστους κινδύνους για τον κάθε μαλάκα ταξιτζή που σκοτώθηκε ως ήρωας υπέρ ενός καπιταλιστικού ιερού και τις προτροπές σου να καταδικάσουμε τους μη πολιτισμένους, ή μήπως και συ και άλλοι σαν εσένα νομίζετε ότι δεν αξίζετε το χλευασμό μας και την ειρωνεία?
    Άνθρωποι βασανίζονται και σεις βοηθάτε το θεάρεστο έργο στηρίζοντας ηθικά με τον τρόπο σας την Τάξη και την Ασφάλεια. Κι αν νομίζεις ότι έχεις ασυλία, να πας να γαμηθείς.

    • – Θα σου πω κάτι απλό: Αυτός που σκότωσε τον ταξιτζή, όπως και εσύ άλλωστε, μπορεί να αλλάξετε άποψη αύριο, μεθαύριο ή σε ένα χρόνο.
      Ο ταξιτζής δεν πρόκειται να ξαναγυρίσει όμως στη ζωή, επειδή εσείς θα έχετε πλέον διαφορετικά μυαλά.
      – Αυτός ο οποίος αυθόρμητα αντιδρά απέναντι σε ένα όπλο δεν σκέπτεται να υπερασπίσει την τράπεζα και ενδεχομένως δεν σκέπτεται ούτε να υπερασπίσει τον Νόμο και τη Τάξη. Πρωταρχικά αντιδρά στην εξουσία που αποτελεί το όπλο του οποίου την κάνη του απευθύνουν. Αυτός είναι ο πραγματικός αντιεξουσιαστής εκείνη τη στιγμή και εξουσιαστής είναι ο επαναστάτης.

  10. Very misunderstood, δεν είμαι πολιτισμένη, είμαι τρελή και ό,τι θέλω κάνω. Και όπως θέλω σε βρίζω. Αρχίδα τελειωμένε νοικοκυραίε.

    • Μα το γνωρίζω αυτό αγαπητή μου από τη πρώτη στιγμή που μπήκα εδώ. Αυτό προσπαθώ να επικοινωνήσω από το πρώτο σχόλιο. Χαίρομαι πολύ που κατάφερα το σκοπό μου.

      «δε σε σέβομαι […] ούτε και σκάω για τα δικαιώματά σου» – Αυτό νομίζω τα λέει όλα για το ποιός εδώ μέσα είναι χρυσαύγουλο και ποιός όχι. Βρισίδια σε αντίθετες απόψεις (πολιτική στάση κατά Παύλο). Αυτό περιμένω τώρα με ανυπομονησία να ακούσω – από τον Πάυλο ποιά πολιτική στάση πιστεύει ο ίδιος οτι πρεσβεύει.

          • Τον Χάγιεκ και την χρηματόδουλη θεωρία του που όταν αναστήθηκε μετά απο 3 δεκαετίες οδήγησε τον κόσμο στην εξαθλίωση και σε στρατιωτικές χούντες που χρειάζονταν για να επιβληθούν οι μισανθρωπικές απόψεις του; ΑΣΟΕΕ ήμουν και τον ξέρω καλά τον απατεώνα σου και άμα θες κάνω ένα ξεχωριστό ποστ για αυτόν και έλα εκεί να τον υποστηρίξεις! Σου υπόσχομαι ότι δεν θα σου πειράξω εκεί κανένα σχόλιο σου.

      • «ότι θέλω θα κάνω» – η επιτομή του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού από τη φίλη Ultra που η πολιτική της στάση (κατά Παύλο) είναι αυτή δε σέβεται τα δικαιώματα όσων εκφράζουν διαφορετική άποψη από τη δική της.

        Τώρα ας μιλήσουμε για τα δικαιώματα και τη πολιτική στάση των τρομοκρατών.

        Καλημέρα σας

        • H καθεστωτική άποψη δεν είναι ακριβώς διαφορετική άποψη,αλλά επιβαλλόμενη νομοτέλεια ,οποτε και οι αφάνταστα βαρετες και κοπιαρισμένες ατάκες που πετάς δείχνουν μυαλό πεντάχρονου φυτεμένο στο σώμα ενός ακόμα μπιπ που θεωρεί τα ψώνια στα πολυκαταστήματα ως την υπέρτατη πράξη ελευθερίας.Φαίνεται όμως ότι τα οβολά του μπιπ δεν φτάνουν πια για καθημερινό shoppin therapy γιαυτό και η καθημερινή ψυχοθεράπεια στο μπλογκ των μιαρών αναρχοάπλυτων.

          (αυτολογοκριθηκα ωστε να ταιριάξει το σχόλιο με τα καθωσπρέπει ιδανικά των δημοκρατών πολιτών)

          • Αντιδράς σαν ένα μικρό παιδί που η μαμά του του αρνήθηκε παγωτό. Τώρα έχει σταυρώσει τα χεράκια του και χτυπάει λυσσασμένα τα ποδιαράκια του κάτω με ουρλιαχτά.

            Πρέπει να καταλάβεις πως ο κόσμος της ενηλικίωσης είναι σκληρός αλλά δεν έχεις άλλη επιλογή. Αν τα επιχειρήματα κάποιου σου φαίνονται ηλίθια μπορείς να τα αντικρούσεις.

            Η μπορείς να συνεχίσεις να κλαις για το χαμένο παγωτό…

  11. Πολιτική στάση δεν είναι. Α-πολίτικη είναι. Προσπαθώ να πετάξω από πάνω μου τις βλακείες που μου δίδαξε ο «πολιτισμός». Προτιμώ την αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ότι ούτε σέβομαι τις απόψεις σου ούτε εσένα που τις κουβαλάς.

    • «Προτιμώ την αλήθεια»
      Και που βρήκες αυτή τη περίφημη αλήθεια, εσύ, για την οποία ψάχνουν (και σκοτώνουν και σκοτώνονται), εκατομμύρια άνθρωποι εδώ και μερικές χιλιάδες χρόνια. Θα μας πεις το μυστικό; 🙂

  12. Την αντίφαση την κατάδηλη ανάμεσα στις χτεσινές προτροπές σου να αποκηρύξουμε τη χρήση βίας και τη σημερινή ανάρτηση ενάντια στην ψυχολογιοποίηση τη βλέπεις άραγε? Από τη μια βγάζεις τις εξεγερσιακές επιλογές ανθρώπων άξιες για καταδίκη, από την άλλη υποστηρίζεις να μην τους λέμε αποκλίνοντες. Αυτή τη διγλωσσία την έχεις στο κεφάλι σου.

    • Καταρχήν η χθεσινή μου προτροπή ζητούσε να καταδικασθεί η «ένοπλη βία» και όχι π.χ. η βία των διαδηλώσεων.
      Κατά δεύτερον, δεν υποστήριξα εγώ ότι είναι ψυχολογικά αποκλίνοντες. Έκαναν συνειδητή επιλογή. Ναι είναι επαναστάτες και εξεγερμένοι. Αμφισβητώ όμως σφόδρα την αναρχικότητα της επιλογής τους.
      Επομένως δεν έχω αντίθεση με το κείμενο του Αργ. Αργυριάδη που δημοσίευσα.
      «Αυτή τη διγλωσσία την έχεις στο κεφάλι σου»
      Δεν έχω καμμιά αμφιβολία ότι αν είχες την εξουσία θα με έστελνες σε ψυχιατρείο. Κοινωνικό μεν, αυτοδιαχειριζόμενο ακόμη, αλλά ψυχιατρείο!! 🙂

      • Παύλο μην μπερδευεις τον σταλινισμό με τον αναρχισμό! Από τον αναρχικό χώρο έχουν προκύψει οι πιο ριζοσπαστικές κριτικές στον θεσμό της ψυχιατρικής. Τόμας Σαζ, Κούπερ, Λαιγκ, Ράιχ να αναφέρω μερικούς 😉

  13. Πρώτα σε συμπαθεί ο pagal, μετά κάνετε κοντρίτσες με τον very misunderstood στις ατάκες εναντίον όσων «δεν ταιριάζουν». Παύλο, δε βρέχει. Οι σταγονίτσες είναι φτύσιμο.

    • ultra
      Εγώ θέλω να με συμπαθείς εσύ. Αυτή είναι η κρυφή, αλλά εντελώς ειλικρινής επιθυμία μου!! 🙂
      Ίσως με τον καιρό να με συνηθίσεις… 🙂
      Μια αφιέρωση:
      ….


      …..

      Σημειωτέον, ότι το λένε Τούρκοι. Για να κεντρίσω το διεθνιστικό σου πνεύμα!
      Όλα για πάρτη σου!! 🙂

  14. «Killing is legitimate so long as it is based on the primacy of the collectivity-either killing on behalf of the masses, or in defence of society. This is why Stirner’s argument, that, behind the facade, society is basically organized violence, and that there should be no objection to individual fighting back»

  15. «Στην Ελλάδα έχουμε σοβαρό πρόβλημα παιδαγωγικής: την αυταρχική εκπαίδευση διαδέχτηκε η αριστερο-αναρχική κατά την οποία το παιδί αντιμετωπίζεται ως θύμα του «σάπιου» κόσμου. Αυτή η κυρίαρχη παιδαγωγική δημιουργεί σύγχυση: ενώ από τη μία πλευρά προτρέπει στην αναγκαστική συμφιλίωση (μέσω της πολιτικής ορθότητας), παραλλήλως δεν αποκλείει την αναγκαιότητα της καταστροφής. Απορώ πώς οι άνθρωποι που πιστεύουν σ’ αυτή τη σαπίλα φέρνουν παιδιά στον κόσμο. Τα φέρνουν άραγε για να γίνουν δυστυχισμένα σαν τους ίδιους; Τα φέρνουν για να βάλουν τη φωτιά που δεν έβαλαν εκείνοι; Έτσι κι αλλιώς, το να μεγαλώνεις και να εκπαιδεύεις παιδιά εμφυσώντας τους το μίσος για την κοινωνία, μου φαίνεται διαστροφή»
    Σώτη Τριανταφύλλου

    http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%B1/%CE%BF%CE%B9-%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CF%85%CE%B3%CF%8E%CE%BD

    Εξαιρετικά εύστοχη, γι άλλη μια φορά, η Σώτη, έπιασε το θέμα στον πυρήνα του

  16. Δεν διάβασα πουθενά παρόμοια σχόλια για την «πλύστρα» μάνα των «παιδιών» (γιατί παιδιά ειναι και αυτά ) και το μίσος που τους εμφυσούν εναντίον των μεταναστών, για να γίνουν αυριανοί φονιάδες αθώων ανθρώπων για να ανεβαίνει η αυτοεκτίμηση της φτυσμένης τάξης τους απο το σύστημα αξιών της βολεμένης στη σαπίλα αστικής τάξης που άθελά του φαίνεται να υπερασπίζεται το Athens Voice , φιλοξενώντας τέτοιες απλουστευμένες αποενοχοποιητικές ερμηνείες απο την ελίτ της εθνικής κουλτούρας…

Σχολιάστε