Το μισητό θρίλερ των «Πανελλαδικών» (ή «Πανελληνίων») εξετάσεων που τραυματίζει ανεπανόρθωτα τη ζωή μας εδώ και δεκαετίες: Ψυχολογία Ηπειρώτη Επιτηρητή

http://wp.me/pPn6Y-goI

Και η τρέλα του κάθε υπουργού παιδείας-επίδοξου «μεταρρυθμιστή» της συμφοράς, που -εδώ και δεκαετίες, έλεος, βαρεθήκαμε πια τα ίδια & τα ίδια…- αντί να κάνει πραγματικές μεταρρυθμίσεις, συνεχίζει το ίδιο βιολί με τα μυαλά μας στη μέγγενη του άγχους, της ταλαιπωρίας, του τρόμου. Κάποιος επιτέλους να τους εξηγήσει πως η γνώση είναι χαρά κι απόλαυση και όχι ταινία τρόμου. Πόσο δύσκολο πια είναι γι΄αυτούς και τους «συμβούλους τους» της συμφοράς, που τους χρυσοπληρώνουμε μάταια, να ρίξουν μια ματιά στα επιτυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα της Φινλανδίας & της Σουηδίας;;; Στον ίδιο «σύλλογο» (ΕΕ) δεν ανήκουμε με αυτές τις χώρες; Στην ΕΕ είμαστε μόνο ως φτωχοσυγγενείς της μιζέριας, για να υποφέρουμε & να πληρώνουμε αιματηρούς φόρους, ζώντας με 400 € (και πολλά λέω πια…) το μήνα; Δεν μπορούμε να παραδειγματιστούμε ούτε κατά ένα ελάχιστο ποσοστό από τα κοινωνικά συστήματα του Βορρά;;; Τί κάνουν όλη μέρα στα πλούσια γραφεία τους των εκατοντάδων χιλιάδων €;;; Δεν μένει ποτέ λίγος χρόνος να ρίξουν μια ματιά, έτσι από περιέργεια, τι είναι αυτό που κάνει τους Δανούς να νιώθουν οι πιο ευτυχισμένοι στον Κόσμο, σύμφωνα με τις στατιστικές, παρά το μίζερο κλίμα τους;;;

Ψυχολογία ηπειρώτη επιτηρητή

Πρωί εξετάσεων, αυτής της θεσμοθετημένης ταλαιπωρίας των εφήβων, που η νεοελληνική κοινωνία όρισε ως τελετουργικό μύησης στον κόσμο των «μορφωμένων» ενηλίκων.. Ξυπνάω από έναν φριχτό εφιάλτη. Πάντα, το πρωινό των εξετάσεων ξυπνάω από εφιάλτες, είναι το παράσημό μου από την εποχή των «δικών μου» Πανελλαδικών.

Στο εξεταστικό κέντρο οι επιτηρητές μαζευόμαστε από νωρίς. Κάποιες σκόρπιες, αμήχανες κουβέντες μεταξύ μας, κάποια βλέμματα που δείχνουν ότι δεν είμαι ο μόνος που ξύπνησε με εφιάλτη. Ο Πρόεδρος της επιτροπής μας ανακοινώνει τις αίθουσες στις οποίες θα επιτηρήσουμε και μας επισημαίνει για μια τελευταία φορά το σωστό τρόπο να κολλάμε το μαύρο αυτοκόλλητο πάνω από το όνομα του υποψηφίου. Είμαστε 20 επιστήμονες μαζεμένοι σ’αυτήν την αίθουσα και συζητάμε για το σωστό τρόπο να κολλήσεις το μαύρο αυτοκόλλητο. Το μαύρο αυτοκόλλητο είναι πολύ σημαντικό. Αν δεν μπει σωστά το μαύρο αυτοκόλλητο, τότε «το μέλλον ενός παιδιού θα καταστραφεί». Το μαύρο αυτοκόλλητο είναι ο βασιλιάς των αυτοκόλλητων…

Μοιράζονται οι φάκελοι, πηγαίνουμε στις αίθουσες. Απ’έξω ακούγονται οι οδηγίες του Προέδρου προς τους συγκεντρωμένους υποψηφίους, και έπειτα η προσευχή στον Κύριο ημών. Ο Κύριος ημών θα βοηθήσει τους υποψηφίους να τα πάνε καλά στις εξετάσεις. Όμως ο Κύριος ημών θα βοηθήσει μόνο τον έναν στους τρεις υποψηφίους, και γι’αυτό η προσευχή στον Κύριο ημών πρέπει να είναι πάρα πολύ πειστική.

Τα παιδιά μπαίνουν σιγά-σιγά και κάθονται στις θέσεις τους. Παράξενο. Δεν χρειάζεται να τους δώσω οδηγίες. Έχουν υπολογίσει από πριν τη θέση τους στην αλφαβητική σειρά και κάθονται μεθοδικά στο αντίστοιχο θρανίο. Τόσα χρόνια, και δεν μου έχει τύχει να καθίσουν σε λάθος θρανίο. Τα ίδια παιδιά που λίγες μόνο μέρες πριν δεν μπορούσαν με τίποτα να φτιάξουν μια γραμμή της προκοπής στην πρωινή συγκέντρωση (και γιατί?) τώρα κάθονται σιωπηλά, και πάντα στο σωστό θρανίο. Αν δεν ελέγξω ότι τα παιδιά κάθισαν στο σωστό θρανίο, τότε «το μέλλον ενός παιδιού θα καταστραφεί». Αυτά τα θρανία δεν είναι τα ίδια με κείνα που πάνω τους δίνουμε τη ζωή μας κάθε μέρα. Δεν έχουν ζωγραφιές, δεν έχουν «ο Δημήτρης αγαπάει τη Μαρία», έχουν μόνο το αυτοκόλλητο με τον μοναδικό κωδικό του υποψηφίου. Αυτά τα θρανία είναι οι βασιλιάδες των θρανίων…

Μα ούτε και τα παιδιά είναι τα ίδια. Είναι παγωμένα και φοβισμένα. Είναι 18 χρονών παιδιά, είναι η Ζωή η ίδια, και είναι παγωμένα και φοβισμένα. Και ξέρεις φίλε, δεν υπάρχει τίποτα πιο θλιβερό από ένα φοβισμένο παιδί. Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο που να αξίζει το φόβο ενός παιδιού. Τίποτα!

Τα θέματα αργούν. Κάποιοι παίζουν με το καπάκι του μπουκαλιού με νερό που έχουν μαζί τους. Το στρίβουν από δω, το στρίβουν από κει, το βγάζουν και το ξαναβάζουν. Αυτό το καπάκι είναι ο μόνος τους φίλος εκείνη τη στιγμή, είναι το μόνο που μπορεί να τους ηρεμήσει. Αυτό το καπάκι έχει θεραπευτικές ιδιότητες. Αυτό το καπάκι είναι ο βασιλιάς των καπακιών…

Έχω ένα ταλέντο: λέω κρύα αστεία. Το χρησιμοποιώ. Έχω ένα κρύο αστείο για κάθε παιδί και κανα-δυο για όλη την αίθουσα. Συνήθως τα παιδιά μου στο σχολείο δεν γελούν με τα αστεία μου. Αγαπιόμαστε όμως, κι έτσι με αντιμετωπίζουν συγκαταβατικά, μπορεί ακόμη και να υποκριθούν ότι γελάνε για να μου κάνουν το χατίρι. Μερικά μου το ξεκόβουν να μην τολμήσω να πω κι άλλο, αλλά κι εγώ μπορεί να τιμωρήσω μερικούς ταραξίες λέγοντάς τους ένα έξτρα ανέκδοτο στο διάλειμμα. Σήμερα όμως όλοι γελάνε με τα αστεία μου. Το έχουν ανάγκη να γελάσουν, γιατί για λίγο σταματάνε να τρέμουν κι ο φόβος υποχωρεί. Τα σημερινά μου αστεία είναι πολύ πετυχημένα. Τα σημερινά μου αστεία είναι οι βασιλιάδες των αστείων…

Κάπου στο γραφείο του Προέδρου, μέσω του ειδικού συστήματος έρχονται τα θέματα. Φωτοτυπούνται σε μηχάνημα που έχει καλοσυντηρηθεί (αν χαλάσει στα μέσα της χρονιάς, μπορεί να μείνει χαλασμένο για μέρες, αλλά στις εξετάσεις όχι, όχι, ποτέ!) και γίνεται ο έλεγχος. Οι υπεύθυνοι ελέγχουν τις φωτοτυπίες προσεχτικά. Οι φωτοτυπίες πρέπει να είναι καθαρές. Οποιαδήποτε τυχαία κουκίδα πάνω στη φωτοτυπία των θεμάτων μπορεί να αλλοιώσει ένα σημείο στίξης, ένα μαθηματικό σύμβολο. Οποιαδήποτε τυχαία κουκίδα πάνω στη φωτοτυπία των θεμάτων «μπορεί να καταστρέψει το μέλλον ενός παιδιού». Αυτές οι συγκεκριμένες τυχαίες κουκίδες είναι οι βασιλιάδες των κουκίδων…

Μοιράζω τα θέματα. Τα παιδιά ξαναπαγώνουν. Το πρόσωπο του αγοριού στο τρίτο θρανίο χαλάρωσε (Χρήστο τον λένε, πάντα θέλω να μαθαίνω τα ονόματά τους. Μιλάω ακόμη στο δρόμο με παιδιά που έτυχε να επιτηρήσω πριν χρόνια). Τον είδα που γρήγορα πήγε στο δεύτερο θέμα και το τσέκαρε: είναι μάλλον μέσα σ’αυτά που ξέρει καλά. Όμως γυρνώντας προς την έδρα, βλέπω την Ξένια στο πρώτο θρανίο να έχει κοκκαλώσει. Θέλω να της πω να ηρεμήσει, να κοιτάξει ήρεμα τα θέματα και να απαντήσει ψύχραιμα όσα ξέρει. Δεν επιτρέπεται όμως, γιατί η εξέταση έχει αρχίσει, και αν το κάνω θα σημαίνει ότι τη βοήθησα, και αν τη βοηθήσω τότε είναι σαν να αδικώ ένα άλλο παιδί. Το να συμβουλεύσεις ένα παιδί να ηρεμήσει, «μπορεί να καταστρέψει το μέλλον ενός παιδιού». Αν μπορείς να υπερασπιστείς με οποιοδήποτε λογικό σύστημα τη φράση που μόλις έγραψα, σε παραδέχομαι.

Στο μεταξύ έχω ρίξει μια γρήγορη ματιά στα θέματα. Αν δεν έχεις κάνει αυτή τη δουλειά μπορεί να σου φανεί περίεργο αυτό που θα σου πω, αλλά κοιτάζοντας τα θέματα βλέπω μέσα τους ονόματα παιδιών, παιδιών που είχα στο σχολείο. Ξέρω ότι ο Γιώργος μπορεί να την πατήσει στις αριθμητικές πράξεις, είναι επιπόλαιος και φέτος τα νούμερα στις πράξεις δεν είναι τόσο απλά. Η Άννα θα κολλήσει στην κετόνη (ένωση Γ, στο τρίτο θέμα φέτος). Δεν με ακούει, ενώ τις έχω πει εκατό φορές ότι οι αντιδράσεις του καρβονυλίου είναι πολύ σημαντικό ζήτημα. Τώρα όμως με έπιασε ένα ξαφνικό άγχος. Βλέπω ότι στο τέταρτο θέμα, στο τελευταίο ερώτημα, η λύση δεν είναι αυτή που φαίνεται αρχικά, και σκέφτομαι το Μιχάλη. Μιλάμε για απίστευτο παιδί, μόνο που είναι βιαστικός ο μπαγάσας και ξέρω ότι δεν θα τη δει την παγίδα πάνω στη φούρια του. Αν δεν απαντήσει σ’αυτό το τελευταίο ερώτημα μπορεί να χάσει οριακά την Ιατρική, που είναι ο καημός του. Αν δεν απαντηθεί το τελευταίο ερώτημα, τότε «το μέλλον ενός παιδιού θα καταστραφεί». Το τελευταίο ερώτημα είναι ο βασιλιάς των ερωτημάτων…

Ήρθε όμως η ώρα! Ο πρώτος υποψήφιος παραδίδει το γραπτό του. Το ελέγχω ξανά και ξανά, ακόμη και στις σελίδες που έμειναν λευκές, μήπως και υπάρχει κάποιο διακριτικό, κάτι που θα δώσει το σήμα σε ένα βαθμολογητή στην άλλη άκρη της Ελλάδας ότι πρέπει να βάλει κάτι παραπάνω (νομίζω ότι ούτε οι παράνομοι μηχανισμοί των Κομμουνιστών δεν έχουν καταφέρει κάτι τέτοιο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις). Διαγράφω προσεχτικά τα κενά, και πιάνω να κολλήσω το αυτοκόλλητο. Τόσα χρόνια το κοροϊδεύω, και τόσα χρόνια τρέμω μη και δεν το κολλήσω σωστά. Φέρνω σε πέρας αυτό το τιτάνιο καθήκον και με έχει λούσει ήδη κρύος ιδρώτας. Σπάω ελαφρώς το πρωτόκολλο: «καλά αποτελέσματα φίλε!». «Σας ευχαριστώ κύριε!», μου απαντάει. «Κύριος» , σκέφτομαι από μέσα μου. Παιδί μου, δεν θέλω να’μαι «κύριός» σου, «κύριο» έχουν μόνο τα σκυλιά του κάναπέ. «Κύριος», μόνο και μόνο επειδή για τρεις ώρες στεκόμουν από πάνω σου. Αν ήξερες ότι κάθε φορά που επιτηρώ, είναι σα να πεθαίνω, θα ξέχναγες και τον πληθυντικό και τις αστικές ευγένειες, που άλλους μπορεί να τους κάνουν να φαίνονται σημαντικοί, αλλά εμένα όχι. Δεν θέλω να’μαι «κύριός» σου, μα σύντροφος και συνοδοιπόρος, όπως προσπαθώ να είμαι για τα παιδιά στο δικό μου σχολείο. Αν ήξερες μόνο τι σκέφτομαι…

Κλείνω. Στην τηλεόραση μιλάνε για μένα. Με λένε κοπανατζή και ανίκανο. Λένε ότι παίζω με την ψυχολογία σου. Λένε ότι σου καταστρέφω (πάλι) το μέλλον. Λένε ότι δεν σέβομαι το ιερό σου δικαίωμα να συντριβείς στις μυλόπετρες των Πανελλαδικών. Αυτό το ιερό δικαίωμα δεν είναι σαν τα άλλα δικαιώματα. Αυτό το ιερό δικαίωμα «μπορεί να καταστρέψει το μέλλον ενός παιδιού». Αυτό το ιερό δικαίωμα είναι ο βασιλιάς των ιερών δικαιωμάτων…

Καλή αντάμωση φίλε! Ξέρεις πού…

Πηγή: Αυθόρμητες Μεταβολέςhttp://lefterisp.wordpress.com/2013/05/11/ex/

*

6 σκέψεις σχετικά με το “Το μισητό θρίλερ των «Πανελλαδικών» (ή «Πανελληνίων») εξετάσεων που τραυματίζει ανεπανόρθωτα τη ζωή μας εδώ και δεκαετίες: Ψυχολογία Ηπειρώτη Επιτηρητή

  1. … αντί να κάνει πραγματικές μεταρρυθμίσεις, συνεχίζει το ίδιο βιολί με τα μυαλά μας στη μέγγενη του άγχους, της ταλαιπωρίας, του τρόμου…

    Μα ακριβώς για αυτό χρυσοπληρώνεται το κάθε ακριβοπληρωμένο καθίκι που συνήθως έχει κάνει και καναδυό διδακτορικά…αλλιώς θα είχανε κρατήσει εμένα για σύμβουλο και χωρίς καμμία πληρωμή , γιατί το να εκπορνεύεσαι γιατί δεν έχεις να φας να το καταλάβω, αλλά να εκπορνεύεις τις γνώσεις σου, για ενα καλύτερο μοντέλο αυτοκινήτου, το θεωρώ την ύψιστη μορφή άσκησης του επαγγέματος της πορνείας!

    • Πάρα πολλά από τα διδακτορικά που αναφέρεις, δεν τα έχουν γράψει οι ίδιοι. Σιγά μην ταλαιπωρηθούνε. Συνήθως πληρώνεται κάποιος «φτωχούλης» (αλλά δυνατό μυαλό) με ψίχουλα για να τους τα γράψει… Η γνώση των περισσότερων από δαύτους δεν είναι ουσιαστική, αλλά μόνο στα (καλοπληρωμένα) χαρτιά. Γι΄αυτό και παραμένουν ντουβάρια και συνεχίζουν το ίδιο βιολί, όπως ανέφερα παραπάνω: δεν ξέρουν και δεν μπορούν.
      Πώς, λοιπόν, να φέρουν την αλλαγή αφού δεν ξέρουν και δεν μπορούν ;;; Το αξίωμα είναι αυτό που μετράει γι΄αυτούς τους ανθρώπους: σουλάτσο σε κοινωνικές εκδηλώσεις για να εισπράττουν χειροκροτήματα από τσιράκια & «πυροβολημένους», να βγάλουν κάνα γκομενάκι, κάνα ακριβό αυτοκίνητο, καμιά βίλα στην Κηφισιά, την Εκάλη & τη Μύκονο & να συνεχίζουν να σουλατσάρουν ως λιμοκοντόροι, νομίζοντας (ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ) ότι κατάφεραν να μας κοροϊδέψουν. Γνωρίζουμε, όμως, όλοι καλά πόσο «ΤΙΠΟΤΑΣ» είναι καθένας από δαύτους.

  2. …εισπράττουν χειροκροτήματα από τσιράκια & “πυροβολημένους”…

    που δυστυχώς οι τελευταίοι …σαν πληθυσμιακή ομάδα ψηφοφόρων μετακινούνται απο τους δήθεν (απο ενστικτώδη φυσική ροπή) προς τους γνήσιους αμόρφωτους και ανεπιτήδευτα άξεστους και χοντροκομένους (σε φτιασιά και σε μυαλά) πολιτικούς αντιπροσώπους… σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις…
    Σε αυτή τη χώρα πλέον ο «τυφλός βασιλεύει στους μονόφθαλμους», ενω μέχρι τώρα ελπίζαμε οτι θα εξακολουθούσαν οι μονόφθαλμοι να βασιλεύουν στους τυφλούς…γιατί να απορούμε που οι μαθητές δεν εξεγείρονται για να ζητήσουν πραγματική δημόσια παιδεία και όχι Εκπαίδευση για μαϊμούδες και πιθήκους εις το όνομα ενός αυριανού χριστιανικού και ελληνοκεντρικού πιθηκοκτρατούμενου πολιτισμού, και οι καθηγητές τους για το ανούσιο περιεχόμενο της «διδακτέας» ύλης;

  3. Αν ήξερες ότι κάθε φορά που επιτηρώ είναι σα να πεθαίνω. Μwaxaxa,καλά μωρέ, μην πεθαίνουν και πάρα πολύ. Λιγουλάκι μόνο
    Εκτός αυτού, τα κοινωνικά συστήματα, είναι αυτό που δηλώνουν, συστήματα που εξυπηρετούν την ευνομία, τη δήθεν υγεία, τη διατήρηση κοινωνιών, τη συνοχή που είνα απαραίτητη για τη διατήρηση αυτή, με κυρίαρχα προτάγματα. Δε θα πέσουμε τώρα στο ποιο σύστημα είναι λιγότερο δολοφονικό από τ’άλλα.

  4. νομιζω οτι αυτα που λεει ο κυριος επιτηρητης ειναι τουλαχιστον υπερβολικα, για να μην πουμε ellinaradika κωμικοτραγικα.
    ελεος καθε χρονο με το «δραμα των υποψηφιων» και την «αγωνια χιλιαδων οικογενειων» κι ολα αυτα τα…δραματα 😀 😀 😀

    κι αυτο δεν το λεω μονο, γιατι προσωπικα αυτες τις «φοβερες και τρομερες» πανελλαδικες τις βιωσα χαλαρα κ ωραια.
    βασικα, μια προκληση ειναι κι ετσι πρεπει να τις δει κανεις, οσο αιρετικο και καθολου politically correct κι αν ακουγεται αυτο 😉 😉

    κ οσο εχουμε καπιταλισμο κ κυριαρχια, οποτε δεν μπορει να υπαρξουν ελευθεριακες δομες στην εκπαιδευση, νομιζω οτι μια χαρα ειναι οι πανελληνιες ως μεσο εισαγωγης στα παν/μια.

  5. παπαγαλια και μαθηματα ασχετα με την κλιση κ κατευθυνση του καθενος ειναι μια χαρα? καθολου πανελληνιες και ελευθερη εισαγωγη του καθενος οπου και οποτε θελει σε εμενα φανταζει αυτονοητο!
    οσον αφορα τις ελευθεριακες δομες που φυσικα και μπορουν να υπαρξουν κατοπιν επιμονης των αποκατω, αλλα η κοινωνια ως γνωστον ακουει παντελιδη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s