Ξετύλιγμα του κουβαριού στην Ανατολική Μεσόγειο 12
Από τα «Επίκαιρα», 28/03-03/04/2013, 1806 τεύχος
Ο «εξ απορρήτων» του Βλαντιμίρ Πούτιν, κορυφαίος Ρώσος γεωπολιτικός, Αλεξάντρ Ντούγκιν, μιλάει στον Δημήτρη Κωνσταντακόπουλο
- Θα μπορούσε η Ελλάδα να στηριχθεί στη Ρωσία, αν θελήσει κάποια στιγμή να αποτινάξει τον ιδιόρρυθμο «αποικιακό» ζυγό της «χρεοκρατίας»;
- Ποια είναι η γεωπολιτική στόχευση της επίθεσης στην Κύπρο;
Αυτές ήταν δύο από τις ερωτήσεις που υποβάλαμε στον Αλεξάντρ Ντούγκιν, «εξ απορρήτων» του Βλαντιμίρ Πούτιν, αν τουλάχιστο πιστέψουμε τον αγγλοσαξωνικό τύπο, και πάντως έναν από τους σημαντικότερους σήμερα «γεωπολιτικούς» της Ρωσίας.
.
Μαζί του συζητήσαμε επίσης για την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο, την πιθανότητα πολέμου κατά του Ιράν και διάλυσης της Ευρώπης και όχι μόνο.
Η συνέντευξη πάρθηκε προτού η κυπριακή κρίση την καταστήσει ακόμα πιο φλέγουσα και έρθουν τα ίδια τα γεγονότα να φωτίσουν τις αναλύσεις.
.
Εκφραστής της «νέας ρωσικής γεωπολιτικής» και του ρεύματος του «ευρασιανισμού», ο Ντούγκιν συνέβαλε σημαντικά στον ιδεολογικό προσανατολισμό της Ρωσίας του Πούτιν, αλλά και στην πρακτική κατεύθυνση της εξωτερικής της πολιτικής.
.
Ορισμένες από τις βασικές ιδέες που εξέφρασε ο Ντούγκιν στη δεκαετία του 1990, με πρώτη από όλες τον προσανατολισμό στη σύσταση Ευρασιατικής ‘Ενωσης,
με πυρήνα τη Ρωσία, το Καζακστάν και τη Λευκορωσία, έγιναν έκτοτε ρωσική κρατική πολιτική.
.
«Διαφωνών» επί σοβιετικού καθεστώτος, ο Ντούγκιν προσχώρησε στην εθνικιστική αντιπολίτευση κατά του Γέλτσιν και συνεργάστηκε με διάφορα ρεύματα και της δεξιάς και της αριστεράς, από τον «εθνικομπολσεβίκο» Εντουάρντ Λιμόνωφ έως τον κομμουνιστή Γκενάντι Ζιουγκάνωφ.
Οι ιδεολογικο-πολιτικές αναζητήσεις του τον έσπρωξαν τελικά στην επεξεργασία μιας «Τέταρτης Πολιτικής Θεωρίας», προορισμένης να υπερβεί τον φιλελευθερισμό, τον κομμουνισμό και τον εθνικισμό, τις τρεις μεγάλες «σχολές» του μοντερνισμού, που θεωρεί παρωχημένες.
Ελπίζουμε μελλοντικά να μας δοθεί η ευκαιρία να αναφερθούμε αναλυτικότερα στις ιδέες αυτού του ρεύματος.
.
Τέτοιες ιδεολογικές ζυμώσεις και η όλη πολιτική εξέλιξη της «μετακομμουνιστικής» Ρωσίας ξενίζουν ενδεχομένως τον Έλληνα αναγνώστη, που είναι ελάχιστα εξοικειωμένος με τη μετασοβιετική πραγματικότητα.
Πάρτε π.χ. τον φέροντα έκφραση παράφρονος υπερεθνικιστή Βλαντίμιρ Ζιρινόσφσκι, οι «παραλογισμοί» του οποίου ήταν πολύ λογικοί σε μια κατάσταση αληθινής παραφροσύνης που συνόδευσε τη διάλυση της υπερδύναμης και μια τεράστια καταστροφή, όχι μόνο γεωπολιτική, όπως αναγνώρισε αργότερα ο κ. Πούτιν, αλλά επίσης δημογραφική, οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική.
.
Είναι αδύνατο να προσανατολιστεί κανείς σωστά σε ότι αφορά τη δυναμική των διαφόρων ρευμάτων ιδεών, απλώς μεταφέροντάς τα και συγκρίνοντάς τα με αυτό που σημαίνουν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής μεταπολεμικής πολιτικής κουλτούρας.
Δεν μπορούμε να κρίνουμε την πράξη ενός Αφγανού, ενός Κινέζου, Αφρικανού ή Ιρανού,
με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που κρίνουμε την ίδια πράξη ενός Γάλλου ή ενός Γερμανού,
αφαιρώντας δηλαδή τη νοηματοδοτική λειτουργία του ιστορικού τόπου και χρόνου – όπως και την πίεση που ασκεί η ένοπλος Αμερική και η οικονομική και πολιτιστική παγκοσμιοποίηση σε όλα τα κράτη του πλανήτη.
Αν το κάνουμε, καταλήγουμε να μην καταλαβαίνουμε τίποτα.
.
Συχνά, ο δυτικός τύπος προσάπτει αυταρχισμό στο «καθεστώς» του Βλαντιμίρ Πούτιν.
Λένε π.χ. ότι δολοφονούνται δημοσιογράφοι.
Αλλά δεν επέδειξε κανενός είδους ενδιαφέρον ο ίδιος τύπος όταν δολοφονούνταν δημοσιογράφοι από τον «χαϊδεμένο» τους Γέλτσιν, τον οποίο μάλιστα ενεθάρρυναν το 1993, όταν διέλυσε δια κανονιοβολισμού (!) το Συνέδριο των Λαϊκών Αντιπροσώπων, το πιο αντιπροσωπευτικά και δημοκρατικά εκλεγμένο κοινοβουλευτικό σώμα σε όλη τη ρωσική ιστορία.
.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης π.χ. έδωσε ολόκληρο αγώνα για να απαγορευθεί η θανατική ποινή για εγκληματίες στην Ανατολική Ευρώπη.
Ουδόλως ενδιεφέρθη για το ότι οι δυτικές οικονομικές συνταγές που εξήχθησαν μαζικά στην πρώην ΕΣΣΔ μετά το 1991, οδήγησαν στον θάνατο εκατομμύρια ανθρώπων, μεταξύ των οποίων πολλοί φιλήσυχοι και έντιμοι συνταξιούχοι!
Σε μια Ρωσία που «μετέβη» από τη δήθεν «προλεταριακή» δικτατορία στη δήθεν «Δημοκρατία» μιας Μαφιόζικης Ολιγαρχίας.
Αφού ανεχτήκαμε και ενθαρρύναμε, οι Δυτικοί, την κυριαρχία των Μπερεζόφσκι και Χοντορκόφσκι, μετά παραπονιόμαστε γιατί εμφανίστηκε η ανάγκη ενός Πούτιν.
.
Ακόμα άλλωστε κι αν δεχθούμε ότι έχουν βάση οι κριτικές στον «μη δημοκρατικό» χαρακτήρα του ρωσικού καθεστώτος, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι η ύπαρξη της ΕΣΣΔ παλιότερα και της «πουτινικής» Ρωσίας σήμερα ήταν/είναι ένας σημαντικότατος παράγων παγκόσμιας δημοκρατίας, στο μέτρο που εξισορροπεί κάπως τον μονοπολισμό της Αυτοκρατορίας.
Επ’ αυτού ρωτήστε τους κατοίκους της πρώην Γιουγκοσλαβίας, για να μην πάμε στις ανείπωτες καταστροφές που επισώρευσε σε όλη τη Μέση Ανατολή η δυτική καμπάνια δήθεν υπέρ της δημοκρατίας!
.
Ρεύματα όπως αυτό του Ντούγκιν, δύσκολα κατανοητά και αντιφατικά στο δικό μας πλαίσιο, προέκυψαν από την αγωνία μιας κοινωνίας που είδε τον μαρξισμό να μετατρέπεται από επαναστατική φιλοσοφία σε απωθητική ιδεολογία μιας αποστεωμένης γραφειοκρατίας και στη συνέχεια είδε τη φιλελεύθερη ιδεολογία και το σύνθημα «Ελευθερία και δολλάρια» να την οδηγεί σε μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία του βιομηχανικού κόσμου.
.
Η διπλή κατάρρευση του (αν)ύπαρκτου σοσιαλισμού και του επίσημου ψευτομαρξισμού που τον συνόδευε από τη μια, του κίβδηλου φιλελευθερισμού που τον διαδέχθηκε από την άλλη, προκάλεσε ένα ιδεολογικό κενό που επιχειρούν τώρα να καλύψουν διάφορα ρεύματα, έχοντας ως κοινό τους παρονομαστή την αντίθεση στη διάλυση της ρωσικής κοινωνίας εσωτερικά, στην ανάδυση διεθνώς μιας «ολοκληρωτικής αυτοκρατορίας της παγκοσμιοποίησης».
.
Ερώτηση:
Επί αιώνες, ‘Ελληνες και Ρώσοι νοιώθουν κοινό πεπρωμένο και ιστορική προοπτική. Η «συναισθηματική» εξίσωση δεν παρήγαγε όμως αντίστοιχα αποτελέσματα. Γιατί;
Απάντηση:
Η Ελλάδα έπαιξε τεράστιο ρόλο στη ρωσική ταυτότητα.
Μας έδωσε σχεδόν τα πάντα – Πίστη, αλφάβητο, κουλτούρα, κοσμικό όραμα, την πολιτική αντίληψη της Ορθόδοξης Αυτοκρατορίας (το παράδειγμα του Βυζαντίου), την ιδέα της «κοινωνίας», τη φιλοσοφία, το νόμο…
Θα μπορούσε να ειπωθεί το ίδιο για όλους τους Ευρωπαίους, αλλά οι δικοί μας δεσμοί είναι βαθύτεροι, πιο οργανικοί, άμεσοι.
Εμείς οι Ρώσοι χρωστάμε στους ‘Ελληνες.
Αλλά στην πορεία της ιστορίας ‘Ελληνες και Ρώσοι γνωρίσαμε διάφορες δραματικές στροφές, άλλοτε είμαστε μαζί, άλλοτε χωριστά…Δύσκολο στη διάρκεια μιας συνέντευξης να επισκοπήσουμε επαρκώς όλες τις στροφές…
Ο κόσμος αλλάζει γύρω μας, αλλάζουμε σε συμφωνία μαζί του, αλλά κάτι μένει πάντα ίδιο, η βαθύτερη ταυτότητα.
Η ελληνική αντίληψη του κόσμου τονίζει την ουσία.
Ας προχωρήσουμε θεωρώντας πιο ουσιώδη σημεία όσα σχετίζονται με τις βαθύτερες ταυτότητες.
Ας οικοδομήσουμε μια νέα εποχή στις ελληνορωσικές σχέσεις πάνω τους.
.
Ερώτηση:
Κριτικοί διανοούμενοι και πολιτικοί πιστεύουν ότι η Ελλάδα μετασχηματίστηκε σε πρωτότυπο, ιδιόμορφο είδος «αποικίας χρέους» του χρηματιστικού κεφαλαίου, με τη χρήση του «όπλου χρέους» και των συμφωνιών με την ΕΕ, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ. Ο ελληνικός λαός και το κράτος έχασαν πολλή από την ανεξαρτησία και κυριαρχία που διέθεταν πριν το 2010. Αν αύριο, ο ελληνικός λαός ή/και μια ελληνική κυβέρνηση αποφασίσουν να αρνηθούν το ιδιαίτερο αποικιακό καθεστώς και τις συμφωνίες επί των οποίων βασίζεται, θα μπορούσαν να περιμένουν υποστήριξη και βοήθεια από τη Ρωσία;
Απάντηση:
Προκειμένου να προβλέψουμε την πιθανή στρατηγική της σύγχρονης Ρωσίας σε μια τέτοια περίπτωση (που θεωρώ δυνατή και ρεαλιστική) πρέπει να καταλάβουμε τη ρωσική στάση απέναντι στην παρούσα, μεταμοντέρνα, χρηματοκεντρική Παγκόσμια Τάξη.
Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες.
Πρώτον ο Πούτιν.
Είναι προσωπικά αντίπαλος της μονοπολικής παγκοσμιοποίησης, που ελέγχεται από ανώτερους κοσμοπολιτικούς χρηματιστικούς κύκλους και προσπαθεί να αντιδράσει πάντα απέναντι στην προσπάθεια να υπονομευτεί η εθνική ανεξαρτησία ιδίως φιλικών χωρών, αλλά οι δυνατότητές του καθορίζονται από τις περιστάσεις και ο Πούτιν, ως ρεαλιστής, ποτέ δεν επιμένει σε περιπτώσεις που είναι σίγουρος ότι θα χάσει.
Δεύτερο, η υψηλή οικονομική ελίτ της Ρωσίας είναι μερικά ενσωματωμένη στην παγκόσμια ελίτ και
συνεχίζει να ακολουθεί εντολές δυτικών κέντρων παρόλη τη δράση του Πούτιν κατά της εξάρτησης και τον αγώνα εναντίον των ολιγαρχών.
Αυτή η ελίτ θα πιέσει τον Πούτιν να μείνει μακριά από την Ελλάδα σε μια κρίσιμη κατάσταση, να μην επέμβει.
Τρίτο, ο ρωσικός λαός γενικά γίνεται συναισθηματικά όλο και περισσότερο αντιδυτικός με την έννοια του αντικοσμοπολίτη και αντιφιλελεύθερου.
Θα υποστηρίξει μάλλον μια σκληρή γραμμή του Πούτιν στην περίπτωση μιας Ελλάδας που εξεγείρεται εναντίον της παγκόσμιας τάξης και των χρηματιστικών της στρατηγικών.
Τέταρτο, πολλά εξαρτώνται από τον ακριβή χρόνο μιας ενδεχόμενης «ελληνικής εξέγερσης» και την ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή (Τουρκία, Συρία, Μέση Ανατολή, Νοτιοανατολική Ευρώπη).
.
Ερώτηση:
Πως εκτιμάτε την παρούσα κρίση της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης; Ποιες είναι οι προβλέψεις σας σε ότι αφορά το μέλλον αυτής της ‘Ενωσης – και της Ελλάδας εντός της ‘Ενωσης; Ποιες νομίζετε ότι θα είναι οι πιθανές γεωπολιτικές συνέπειες αυτής της κρίσης, ιδίως στην Ανατολική Μεσόγειο;
Απάντηση:
Υπάρχουν πολλές όψεις.
Πρώτα απ’ όλα, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η παγκόσμια χρηματιστική ολιγαρχία δεν επιθυμούν σταθερή, αναπτυσσόμενη και ανεξάρτητη ηπειρωτική Ευρώπη, αυτή που αντιπροσωπεύει η συμμαχία του γαλλικού Γκωλισμού και του γερμανικού «βιομηχανισμού».
Είναι λοιπόν σαφές ότι χρησιμοποιούν τα όργανά τους για να υπονομεύσουν αυτή την Ευρώπη, να κλονίσουν την ενότητά της, να ζημιώσουν την οικονομία της.
‘Ολες οι χώρες της Νότιας Ευρώπης και ιδίως η Ελλάδα εμφανίζουν ευνοϊκές συνθήκες για τέτοιο παιχνίδι.
Η περίπλοκη, δύσκολη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας εξυπηρετεί πάρα πολύ μια τέτοια επιδίωξη.
Η κρίση μπορεί πολύ εύκολα να πάει από την Ελλάδα στην Ιταλία, την Ισπανία και την Πορτογαλία, που είναι σε περίπου ανάλογες συνθήκες.
Η έξοδος της Ελλάδας από την ΕΕ μπορεί ίσως να καταλύσει μια αλυσιδωτή αντίδραση και να επιφέρει θανάσιμο πλήγμα στην ‘Ενωση.
Γεωπολιτικά, μια τέτοια εξέλιξη θα ήταν απώλεια των Ευρωπαϊκών Χερσαίων Δυνάμεων (η ευρωπαϊκή Heartland είναι η Γαλλία και η Γερμανία) και νίκη του ατλαντικού πόλου (της Θαλάσσιας Ισχύος, αντιπροσωπευόμενης από τις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία και την παγκόσμια ολιγαρχία).
Αυτό είναι το κύριο γεωπολιτικό πλαίσιο αλλά το θέμα είναι προφανώς πολύ πιο σύνθετο.
Καταρχήν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στη θέση των ΗΠΑ ως κράτους και των παγκοσμιοποιητικών χρηματιστικών κύκλων (που ενσαρκώνουν άτομα όπως ο Τζωρτζ Σόρος και η ομάδα Ρότσιλντ).
Από την άλλη, η Ευρώπη δεν έχει επαρκή συνείδηση της γεωπολιτικής της ταυτότητας και παρερμηνεύει τη γεωπολιτική αξία και σημασία της ‘Ενωσης, την αντιλαμβάνεται μόνο με οικονομικούς και φιλελευθερο-κοινωνικούς όρους.
Η Γερμανία η ίδια δρα μερικά ως ευρωπαϊκή δύναμη, υπερασπιζόμενη την Ευρώπη και το ευρώ, μερικά για τα εθνικά της συμφέροντα. Εντούτοις παραμένει περισσότερο ηπειρωτικός παίκτης στα δραματικά γεγονότα.
Αν η Ρωσία ήταν πιο ενεργή στη διαδικασία, θάπρεπε να δράσει στην ίδια κατέυθυνση, από κοινού με τη Γερμανία και τη Γαλλία προσπαθώντας να σώσει την ευρωπαϊκή ενότητα ως τον αναγκαίο άξονα του πολυπολικού κόσμου – εξισορροπώντας τις ΗΠΑ και ανατρέποντας τα όνειρα των παγκοσμιοποιητών ή, αν προτιμάτε, τις «συνωμοσίες» τους…
.
Ερώτηση:
Εσείς πως «διαβάζετε» τις « βαθιές» στρατηγικές του Χρήματος και των ΗΠΑ απέναντι στην Ευρώπη;
Απάντηση:
Δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες και υποθέτω ότι κανείς δεν τις γνωρίζει, εκτός από τον μικρό κύκλο των μυημένων.
Στο γεωπολιτικό επίπεδο σας απάντησα ήδη.
Η Ελλάδα ως τέτοια είναι μικρής σημασίας για τις ΗΠΑ ή για την παγκόσμια χρηματιστική ολιγαρχία.
Αλλά η Ελλάδα είναι ηλιακό πλέγμα (солнечное сплетение, το νευρικό σύστημα πίσω από το στομάχι που αντιστοιχεί επίσης στο kshetram, το σημείο διέγερσης του σημείου Manipura, τρίτου σημαντικότερου στην ινδουϊστική παράδοση σ.σ.) μιας ζώνης “shatter-belt” σύμφωνα με τον Αμερικανό γεωπολιτικό Collin Gray (μια εξειδικευμένη έννοια της αμερικανικής γεωπολιτικής που συγκεντρώνει ορισμένα χαρακτηριστικά που την κάνουν αδύνατο σημείο, κάτι σαν γεωπολιτική Αχίλλειο Πτέρνα μιας ευρύτερης δομής, σ.σ.).
Γι’ αυτό ένα μικρό (σε παγκόσμια κλίμακα) πρόβλημα στην Ελλάδα θα μπορούσε να προκαλέσει μείζονες συνέπειες.
Απομένει να μαντέψουμε αν στην πραγματικότητα (όχι στην επιφάνεια) το status quo είναι τόσο επικίνδυνο για την παγκόσμια ελίτ, που είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει προγράμματα έκτακτης κατάστασης (όπως ενδεχόμενη αποσύνθεση της ΕΕ και πρόκληση σοβαρών περιφερειακών διενέξεων στη ζώνη της Μεσογείου) ή αν διεξάγει «πόλεμο θέσεων», αυξάνοντας τις εντάσεις χωρίς πραγματικά να σπάσει την κλωστή.
Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και ορισμένοι από αυτούς είναι απολύτως κρυμμένοι από μας.
.
Ερώτηση:
Πως εκτιμάτε την κατάσταση γύρω από την Κύπρο; Για παράδειγμα μια γεωπολιτική ανάλυση που διάβασα τελευταία υποστηρίζει ότι πίσω από την κυπριακή κρίση υπάρχει μια «μυστική» γεωπολιτική ατζέντα: να «κλειδωθεί» η Κύπρος σε ισραηλινή ζώνη επιρροής και να αποκλεισθεί, όσο γίνεται, η Ρωσία από τη Μεσόγειο. (σ.σ. η συνέντευξη πάρθηκε πριν τον πρόσφατο παροξυσμό του κυπριακού)
Απάντηση:
Υπάρχει κάποια πραγματικότητα σε αυτό που λέτε.
Η Ρωσία θεωρείται από τις ΗΠΑ και τον «ατλαντισμό» συνολικά ως αντίπαλη δύναμη σε όλες τις ευαίσθητες περιοχές, πολύ μεγάλη, πολύ ισχυρή, πολύ ανεξάρτητη (ιδίως επί Πούτιν) για να ελεγχθεί από την Ουάσιγκτον ή τη Wall Street. Λογικά επομένως, η Ναυτική Δύναμη επιδιώκει να διώξει τους Ρώσους από οποιοδήποτε αδύναμο και στρατηγικά σημαντικά σημείο. Η Κύπρος είναι ακριβώς τέτοιο σημείο.
Ορισμένοι αναλυτές ερμηνεύουν την επίθεση των Ισραηλινών κατά του «Μαβί Μαρμαρά» ως πρόσχημα για να φέρουν κοντύτερα Ισραήλ και Ελλάδα (που αντιτίθενται και οι δύο στην Τουρκία) προκειμένου να αναδιατάξουν τις δυνάμεις στην Κύπρο και τελικά να περιορίσουν τη ρωσική επιρροή εκεί.
Είναι δυνατό, αν εξετάσουμε τα εμπειρικά δεδομένα – τις συνέπειες που είχαμε.
.
Ερώτηση:
Μεταξύ ‘Αγκυρας και Τελ-Αβίβ έχουμε τώρα μια σειρά διενέξεις (σ.σ. η συνέντευξη πάρθηκε πριν από την ανακοίνωση της τουρκο-ισραηλινής συμφιλίωσης). Πόσο βαθύ εκτιμάτε το ρήγμα Τουρκίας-Ισραήλ; Τι προβλέπετε για το μέλλον των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων;
Απάντηση:
Ισραήλ και Τουρκία είναι γεωπολιτικά υπο-ηγεμονικά κέντρα.
Εξυπηρετούν τα στρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ – όπως και οι Σαουδάραβες και το Κατάρ.
Στη μόνη περίπτωση που θα πίστευα σε πραγματικό πάγωμα των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων θα ήταν μια ευρασιατική, αντι-ατλαντική στροφή της ‘Αγκυρας.
‘Ηταν αρκετά πιθανή πριν από μερικά χρόνια, αλλά μετά την υπόθεση Εργκενεκόν και τη δίωξη των «ευρασιατιστών» και εθνικιστών αρχηγών των ενόπλων δυνάμεων δεν τίθεται τέτοιο θέμα.
Επομένως δεν είναι σοβαρή η «ρήξη» Ισραήλ-Τουρκίας, αφού υπηρετούν το ίδιο αφεντικό.
Το μέλλον των σχέσεων των δύο χωρών προκαθορίζεται πλήρως από τη στάση τους προς την τρίτη δύναμη, τις ΗΠΑ. Δεν είναι αρκετά κυρίαρχες για να δράσουν για δικό τους λογαριασμό. That’s all.
.
Ερώτηση:
Ορισμένοι αναλυτές διαβλέπουν σημεία νέου «ψυχρού πολέμου» στη Μέση Ανατολή, άλλοι βλέπουν νέα προσέγγιση, ίσως Γιάλτα. Υπάρχει σύγκρουση σχετικά με τη Συρία και το Ιράν, αλλά η Γκαζπρόμ παίρνει συμβόλαια σε Ισραήλ και ιρακινό Κουρδιστάν. Πως εξελίσσονται οι σχέσεις σας με ΗΠΑ και Ισραήλ στη Μέση Ανατολή;
Απάντηση:
Η γεωπολιτική στρατηγική της σύγχρονης Ρωσίας είναι έντονα αμφιθυμική.
Από τη μια υπάρχει η επιθυμία του Πούτιν να δημιουργήσει μια πολυπολική παγκόσμια τάξη.
Αυτή εξηγεί τη στάση μας στη Συρία και όλα τα άλλα βήματα εναντίον της αμερικανικής ηγεμονίας.
Από την άλλη υπάρχει – όπως σας εξήγησα – η συνεχής επιρροή της παγκόσμιας ελίτ στη ρωσική οικονομία κι αυτή είναι στα χέρια των φιλελεύθερων και των δυτικών. Δεν πρέπει επίσης κανείς να αποκλείει εντελώς καιροσκοπικούς λόγους.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι σχέσεις Ρωσίας, ΗΠΑ και Ισραήλ (όπως και άλλες διμερείς ή πολυμερείς σχέσεις που περιλαμβάνουν τη Ρωσία) δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτές γραμμικά. ‘Ολοι οι παράγοντες λειτουργούν ταυτόχρονα, δημιουργώντας ένα είδος πολυεπίπεδου παιχνιδιού κινούμενων (καταστασιακών) επιδιώξεων.
.
Ερώτηση:
Ποιες πιθανότητες δίνετε σε πόλεμο κατά του Ιράν;
Απάντηση:
Λέγονται πολλά για τον πιθανό πόλεμο κατά του Ιράν και μοιάζει κάτι πολύ πιθανό.
Η απειλή αυτή λειτουργεί από μόνη της.
Βοηθά την αποσταθεροποίηση της πολιτικο-οικονομικής κατάστασης στο Ιράν και πιέζει διαρκώς.
Επιμένοντας στην άμεση απειλή πολέμου η Δύση (ΗΠΑ και Ισραηλινοί) διευκολύνουν την εσωτερική αντιπολίτευση να επιτίθεται στους Ιρανούς συντηρητικούς κύκλους, που εκπροσωπεί ο Αχμαντινετζάντ, τελικά στηρίζοντας την ανάγκη «πολιτικών μεταρρυθμίσεων».
Δεν είμαι όμως βέβαιος ότι αυτοί που ισχυρίζονται ότι είναι δυνατός ο πόλεμος πραγματικά το πιστεύουν.
Το Ιράν δεν περιορίζεται στα σύνορά του, είναι ο σιϊτικός κόσμος συνολικά.
Αν θα χτυπήσουν το Ιράν, η αντίδραση θα έρθει στο Ιράκ, τον Λίβανο, τη Συρία, το Αφγανιστάν, το Μπαχρέιν και την ίδια τη Σαουδική Αραβία.
Θα συσπειρώσει την ιρανική κοινωνία και θα αναγκάσει τη Ρωσία και την Κίνα να ευθυγραμμιστούν με το θύμα της επέμβασης.
Θα είναι πολύ δυσκολότερο να το διαχειριστούν από τον δεύτερο πόλεμο του Ιράκ.
Το αν θα γίνει πόλεμος εξαρτάται από το βάθος της κρίσης, της οποίας η πραγματική έκταση παραμένει μυστική.
Αν γίνει πόλεμος σημαίνει ότι η παρούσα παγκόσμια τάξη σπάει και θα τελειώνει σύντομα.
Είναι πολύ ριψοκίνδυνο να αρχίσουν μια τέτοια περιπέτεια, αν μπορούν να διατηρήσουν το στάτους κβο με λιγότερες δαπάνες και άλλα μέσα.
.
Ερώτηση:
Τι έχουμε, «αμερικανική» ή «αυτοκρατορία του χρήματος»;
Απάντηση:
Καλή ερώτηση…Μερικά αλληλοκαλύπτονται.
Η αμερικανική μονοπολική ηγεμονία (υπό την έννοια της ρεαλιστικής σχολής των διεθνών σχέσεων) από τη μια και από την άλλη η παγκόσμια κυριαρχία της κοσμοπολίτικης χρηματιστικής ελίτ (που επίσης την ονομάζουμε ηγεμονία, αλλά με τη γκραμσιανή έννοια).
Σε ορισμένους τομείς δρουν σε απόλυτη συμφωνία. ‘
Ότι είναι καλό για τις ΗΠΑ, είναι καλό για τη χρηματιστική ολιγαρχία.
Δεν είναι πάντα έτσι, αλλά δεν έχω την τάση να υπερτιμώ τις αντιθέσεις τους.
Είναι ένα είδος θεωρίας συνωμοσίας με τη χειρότερη έννοια.
Στις ΗΠΑ υπάρχει πράγματι μια ομάδα αποφασιζόντων (decision makers) που καθοδηγούνται από το εθνικό συμφέρον της χώρας τους – είτε κατά το κλασικό ρεαλιστικό παράδειγμα, είτε κατά τον νεορεαλιστικό τρόπο, δεν έχει μεγάλη σημασία.
Υπάρχουν επίσης φιλελεύθεροι και νεοφιλελεύθεροι (πολυεθνικοί/παγκοσμιοποιητές) που προωθούν την αντίληψή τους για παγκόσμια κυβέρνηση.
Υπάρχουν επίσης πολλές μεικτές ή υβριδικές μορφές.
Αλλά όλοι εκφράζουν αρκετά ανοιχτά τις απόψεις τους και οι συζητήσεις τους αποτελούν το περιεχόμενο του πολύ ακαδημαϊκού τομέα που ονομάζεται «Διεθνείς Σχέσεις».
Οι θεωρητικοί συνωμοσιών ασχολούνται με εκδοχές καρικατούρας ή ντελίριου στις Διεθνείς Σχέσεις.
Για να ξαναθέσω το ερώτημά σας πρέπει να διερωτηθούμε που είμαστε στην αιώνια διαμάχη μεταξύ ρεαλιστών και φιλελεύθερων.
Η διαμάχη συνεχίζεται αλλά υπάρχει επίσης βαθιά συναίνεση:
καυτές συζητήσεις των μεθόδων δεν πρέπει να κρύψουν την ενότητα σκοπών και την κοινότητα αξιών.
Οι αξίες αυτές είναι δυτικές, φιλελεύθερες καπιταλιστικές, οικουμενικές και ρατσιστικές, με την ευρύτερη έννοια του όρου (όπως έχει δείξει ο ‘Αγγλος διεθνολόγος John Hobson στην πρόσφατη και λαμπρή ανάλυσή του για τον «Ευρωκεντρισμό στην Παγκόσμια Πολιτική» – “Eurocentrism in the World Politics”).
.
Ερώτηση:
Η Λατινική Αμερική μετά τον Τσάβες;
Απάντηση:
Ο Ούγκο Τσάβες ήταν σύμβολο. ‘Εφερε σε πέρας την αποστολή του. Και τόκανε καλά.
Νομίζω ότι οι ιδέες μιας «ενδοκεντρικής» και «αντι-ΗΠΑ» τάσης θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται στη Λατινική Αμερική, προωθούμενες από άλλους ηγέτες.
Ο Τσάβες ήταν τόσο σημαντικός ακριβώς γιατί εκπροσώπησε σε υψηλό επίπεδο αυτό που η απόλυτη πλειοψηφία των Λατινοαμερικανών πιστεύει.
Κατόρθωσε έτσι να γίνει αθάνατος. Μεγάλος πολιτικός. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα επιβιώσει του θανάτου του.
.
Ερώτηση:
Το όραμά σας για τη Ρωσία του 21ου αιώνα;
Απάντηση:
Η Ρωσία θα γίνει Ευρασιατική ‘Ενωση – ένας μεγάλος χώρος ενωμένος γύρω από τον ρωσικό πυρήνα αποτελούμενος από τις μεγάλες επικράτειες των μετασοβιετικών χωρών, που θα επιβεβαιώνει τον εαυτό του ως ισχυρός και πολυπολικός κόσμος.
Αυτός ο πόλος θα είναι ένα σημαντικό στοιχείο έλξης για διαφορετικές ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες.
Ελπίζω ότι η ορθόδοξη Ελλάδα, όπως και ορισμένες κοινωνίες της Ανατολικής Ευρώπης θα μπουν μια μέρα στη ζώνη της ευρασιατικής συν-ευημερίας.
Οι σχέσεις με την Ευρώπη θα είναι στενές και φιλικές, αν η Ευρώπη θα είναι ηπειρωτική (ευρωπαϊκή), ή μάλλον ψυχρές, αν θα ακολουθήσει τη γραμμή των ΗΠΑ και του ατλαντισμού. Πιθανώς θα διασπαστεί και ορισμένα κομμάτια της θα πέσουν υπό ευρασιατικό έλεγχο.
Το Ιράν και η Ινδία θα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί μας στον Νότο.
Η Κίνα είναι από μόνη της ένας πόλος. Αν κατευθύνει τη δημογραφική της μάζα προς νότον και σεβαστεί το αδύνατο σημείο της ρωσικής Σιβηρίας, θα μπορούσε να είναι αξιόπιστος εταίρος στην πολυπολικότητα.
Ο ισλαμικός κόσμος πιθανώς θα διαιρεθεί σε Σαουδαραβικό, Ουαχαμπιτικό μέρος, φιλο-ΗΠΑ και τις παραδοσιακές μουσουλμανικές κοινωνίες.
Το πρώτο μέρος θα είναι αντίπαλος της Ρωσίας, οι δεύτερες σύμμαχοι.
Ο αμερικανικός Βορράς θα είναι ο πιο σημαντικός εχθρός της Ευρασίας, όπως προβλέπει η κλασική γεωπολιτική.
Η Νότιος Αμερική αντίθετα είναι πιθανό να γίνει στενός φίλος, ελκόμενη από την πολύπολικότητα.
Το μέλλον είναι ευρασιατικό και πολυπολικό.
Το γεγονός ότι οι Ρώσοι είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δίνει μια καλή ελπίδα στους αδελφούς ‘Ελληνες.
Konstantakopoulos.blogspot.com
Δημοσιεύτηκε στα «Επίκαιρα», 28/03-03/04/2013, 1806 τεύχος
Πηγή: infognomonpolitics
(«Αραιώσαμε» λίγο τις παραγράφους, για ευκολότερη ανάγνωση)
ΤΡΙΧΕΣ ΞΑΝΘΕΣ. Ο Δημήτρης Κωσταντακόπουλος την ΠΑΤΗΣΕ ΟΙΚΤΡΑ, αν πίστεψε τον ημίτρελλο, ψυχοπαθή μεταλλαγμένο ΝΑΖΙΣΤΗ Αλεξάντρ Ντουγκίν.
Αντιγράφω πλεροφορία…
Aleksandr Gelyevich Dugin (Russian: Алекса́ндр Ге́льевич Ду́гин, born 7 January 1962) is a politologist, traditionalist, and one of the most popular ideologists of the creation of a Eurasian empire that would be against the North Atlantic interests. He is also well known for his proximity to fascism,[1][2][3][4] he has had close ties to the Kremlin and Russian military.[5] He was the leading organizer of National Bolshevik Party, National Bolshevik Front, and Eurasia Party.
Ασχολήθηκα μαζί του (και με παρόμοια… ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ φασισταριά) όταν μελετούσα την «Τρίτη Θέση» του νεο-ναζισμού, δηλαδή το National Bolshevik Party, του οποίου «ο πλέον ηγετικός οργανωτής» ήταν ο Ντουγκίν.
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Bolshevik_Party
Στην Ελλάδα, το πλησιέστερο νεο-ναζιστικό ρεύμα σε δαύτους, είναι ο ‘Μαύρος Κρίνος» του Αριστοτέλη Καλέντζη. ΑΚΟΜΗ πιο εξτρεμιστές από τη Χρυσή Αυγή, είναι όλοι αυτοί. Γι’ αυτούς η Χ.Α, είναι… ρεφορμιστές ξενέρωτοι.
Πολύ καλό είναι και το λήμμα της «Μεταπαίδειας» για τον Ντουγκίν.
http://en.metapedia.org/wiki/Alexander_Dugin
Aleksandr Gel’yevich Dugin (Russian: Александр Гельевич Дугин) (born January 7, 1962) is a Russian political activist and ideologue of the contemporary Russian school of geopolitics often known as «neo-Eurasianism».
Dugin comes from a military family. His father was a high-ranking officer of the Soviet military intelligence; his mother is a doctor. In 1979 he entered the Moscow Aviation Institute, but never graduated. His father helped him to get a job in KGB archives, where he found eventually what he was really interested in – forbidden for the general Soviet population works on fascism, eurasianism, world religions and mysticism.
Dugin worked as a journalist, before becoming involved in politics just before the fall of communism. In 1988 he and his friend Geidar Dzhemal joined the nationalist and anti-Semitic group Pamyat. He helped to write the political programme for the newly refounded Communist Party of the Russian Federation under the leadership of Gennady Zyuganov, producing a document that was more nationalist in tone than Marxist.
Dugin soon began publishing his own journal Elementy which initially began by praising Franco-Belgian Jean-François Thiriart, supporter of a Europe «from Dublin to Vladivostok». He also sought an alliance with Alain de Benoist although the Frenchman was discouraged by Dugin’s vehement Russian nationalism. Consistently glorifying both Tsarist and Stalinist Russia, Elementy also revealed Dugin’s admiration for Heinrich Himmler and Julius Evola, to name but two. He also collaborated with the weekly journal Dyen (The Day), a bastion of Russian anti-Semitism directed by Alexander Prokhanov. Convinced that National Bolshevism needed its own political movement Dugin talked his close ally Eduard Limonov into leading a new group and so the National Bolshevik Front was born in 1994. Dugin then became a prominent member of National Bolshevik Party, but he soon entered in contrast with Limonov and left the NBP to approaching first Yevgenii Primakhov, then Vladimir Putin.
The Eurasia Party, later Eurasia Movement, founded by Dugin in 2002, is said by some observers to enjoy financial and organizational support from Vladimir Putin’s presidential office. The Eurasia Party claims support by some military circles and by leaders of the Muslim, Orthodox Christian, Buddhist, and Jewish faiths in Russia, and the party hopes to play a key role in attempts to resolve the Chechen problem, with the objective of setting the stage for Dugin’s dream of a Russian strategic alliance with European and Middle Eastern states, primarily Iran. Dugin’s ideas, particularly those on «a Turkic-Slavic alliance in the Eurasian sphere» have recently become popular among certain nationalistic circles in Turkey.
One of the basic ideas that underpin his theories is that Moscow, Berlin, and Paris form a «natural» geopolitical axis, because a line or axis from Moscow to Berlin will pass through the vicinity of Paris if extended). Dugin’s theories foresee an eternal world conflict between land and sea, and hence, Dugin believes, the U.S. and Russia. He says, «In principle, Eurasia and our space, the heartland Russia, remain the staging area of a new anti-bourgeois, anti-American revolution.» According to his 1997 book, The Basics of Geopolitics, «The new Eurasian empire will be constructed on the fundamental principle of the common enemy: the rejection of Atlanticism, strategic control of the USA, and the refusal to allow liberal values to dominate us. This common civilisational impulse will be the basis of a political and strategic union.»
Very important in his theories are the influences of Halford John Mackinder and Carl Schmitt, with their ideas of world’s history as a continuous struggle between Land (tradition, religion, collectivism) and Sea (progressism, atheism, individualism). Scholars have claimed that he borrowed a few ideas from the Traditionalist School, although his political activism and his far-right agenda are totally at odds with the Perennialist perspective.
Currently Dugin exhibits a healthy respect for Judaism. He is, however, ardently anti-Zionist, regarding Zionism as detrimental to the Russian geopolitical interests. He views Israel as a «strategic base for [the] militant Atlantism» promoted by the US and Britain, but is said to be on good terms with the Russian-Israeli extreme right figures Avigdor Eskin and Avraham Shmulevich.
He has criticized the «Euro-Atlantic» involvement in the Ukrainian presidential election as a scheme to create a «cordon sanitaire» around Russia, much like the British attempted after the first world war. He has criticized Putin for the «loss» of Ukraine, and accused his Eurasianism of being «empty». In 2005, he announced the creation of an anti-Orange youth front to fight similar threats to Russia. In 2007 he was prohibited entering Ukraine for 5 years for his anti-Ukrainian activities.
Dugin introduces himself as an academician and philosopher, claiming two PhD titles, but who and how awarded him with those degrees remains a carefully guarded secret.
@Omadeon
>>>
Διαβάζω πρώτη φορά για τον Αλεξάντρ Ντούγκιν.
Θα διαβάσουμε με προσοχή αυτά που μας γράφεις, θα δούμε και νέα links, θα γράψουν και άλλοι που, ίσως, γνωρίζουν περισσότερα και θα βγάλουμε συμπεράσματα όλοι μαζί.
.
Πάντως, διακρίνω πως αυτά που λέει στη συνέντευξη για τα γεγονότα σε Ανατ. Μεσόγειο & ΕΕ είναι λογικά & έγκυρα. Επίσης, έχουν ενδιαφέρον κάποιες διαφορετικές απόψεις που αναπτύσσει γενικά για το Ισραήλ, αλλά και ειδικότερα για τη σχέση Ισραήλ-Τουρκίας.
.
Αυτό που γράφεις για τον Κωνσταντακόπουλο στο 1ο σου σχόλιο είναι άκυρο.
Αποκλείεται να την «έχει πατήσει», όπως γράφεις. ΤΟ ΑΠΟΚΛΕΙΩ.
Για να δημοσιεύει το συγκεκριμένο άρθρο, έχει τους λόγους του.
Κι οπωσδήποτε είναι ενδιαφέροντα τα δεδομένα που δίνει ο Ντούγκιν για Ανατ. Μεσόγειο & ΕΕ.
Μάλιστα, τα περισσότερα δεν διαφέρουν από αναπτύξεις άλλων γεωπολιτικών αναλυτών.
Άλλωστε, ο Κωνσταντακόπουλος έχει κάνει ολόκληρο πρόλογο πριν τις ερωτήσεις & αναφέρεται στα θέματα που λες.
Μάλλον δεν θα τον διάβασες προσεκτικά…
Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.
Μεταφέρω εδώ Ενα άρθρο του Αλεξάντρ Ντουγκίν… μανιφέστο και ύμνο ΥΠΕΡ ενός «γνήσιου ΦΑΣΙΣΜΟΥ» (!!!) Σήμερα έχει σβηστεί από πολλά σάητ (ίσως γιατί δεν… τον συμφέρει, τώρα πια), αλλά το βρήκα εδώ
https://www.jiscmail.ac.uk/cgi-bin/webadmin?A2=russian-studies;4a3176b4.0905
και… λαμβάνω μέτρα να ΜΗ χαθεί, φέρνοντάς το ΚΑΙ εδώ.
Ειναι… αποκρουστικά αποκαλυπτικό (ή αποκαλυπτικά αποκρουστικό) για τον ίδιο.
«Fascism – borderless and red» By Aleksandr Dugin
Russian original: http://anticompromat.ru/dugin/fashizm.html
[Translated from Russian by Andreas Umland]
There are, in the 20th century, only three ideologies that have managed to demonstrate that their principles are realistic in terms of their political-administrative implementation – these are liberalism, communism and fascism. As much as one may like to – it is impossible to name another model of society which would not be one of the forms of these ideologies and [which], at the same time, existed in reality. There are liberal countries, there are communist [countries] and there are fascist (nationalist) [countries]. Others are absent. And are impossible. In Russia, we have passed two ideological stages – the communist and the liberal. What remains is fascism.
1. Against national capitalism
One of the versions of fascism which, it seems, Russian society is today ready (or almost ready) to embrace is national capitalism. It is almost beyond doubt that the project of national capitalism or «right fascism» constitutes an ideological initiative of that part of the elite of society which is seriously concerned with the problem of power and feels acutely the power of time [velenie vremeni]. Yet, the «national-capitalist,» «right-wing» variation of fascism does by no means exhaust the nature of this ideology. Moreover, the union of the «national bourgeoisie» with the «intelligentsia» on which, according to some analysts, the coming Russian fascism will be based constitutes a glaring example for what, actually, is entirely alien to fascism as a world-view, as a doctrine, [and] as a style. «The domination of national capital» – this is a Marxist definition of the phenomenon of fascism. It does absolutely not take into account the specific philosophical self-reflection of fascist ideology [and] consciously ignores the fundamental core-pathos of fascism.
Fascism – this is nationalism, yet not any nationalism, but a revolutionary, rebellious, romantic, idealistic [form of nationalism] appealing to a great myth and transcendental idea, trying to put into practice the Impossible Dream [sic], to give birth to a society of the hero and Superhuman [sic], to change and transform [preobrazovat’ i preobrazit’] the world. On the economic level, fascism is characterized rather by socialist or moderately socialist methods which subordinate personal, individual economic interests to the principles of national welfare, justice, [and] brotherhood. And finally, the fascist view of culture corresponds to a radical rejection of the humanistic, «excessively humane» mentality, i.e. of what represents the essence of the «intelligentsia.» The fascist hates the intellectual [intelligent] as a type. He sees in him a masked bourgeois, a pretentious philistine, a chatterbox and irresponsible coward. The fascist loves the brutal [zverskoe], superhuman and angel-like, at the same time. He loves the cold and tragedy, he does not like warmth and comfort. With other words, fascism despises everything that makes up the essence of «national capitalism.» He fights for the «domination of national idealism» (and not «national capital») and against the bourgeoisie and intelligentsia (and not for her and not with her). The fascist pathos is accurately defined in the famous phrase of Mussolini: «Rise, fascist and proletarian Italy!» «Fascist and proletarian» – such is the orientation of fascism. [It is] a labor and heroic, militant and creative, idealistic and futuristic ideology which does not have anything in common with securing additional governmental comfort for the traders [torgasham] (even if a thousand times national) and sinecures for the socially parasitic intelligentsia. The central figures of the fascist state, [and] fascist myth [are] the peasant, worker, [and] soldier. On the top, as the supreme symbol of the tragic fight with destiny, cosmic entropy [is] the god-like leader, Duce [duche], Führer [fyurer], superhuman who realizes in his supra-individual personality the extraordinary tension of national will for feat. Of course, somewhere, at the periphery, there is also a place for the honest citizen-merchant [grazhdanin-lavochnik] and university professor. They too put on party badges and go out to ceremonial meetings. But, in fascist reality, their figures are fading, getting lost, [and] move into the background [otstupayut na zadnii plan].
Not for them and not by them is the national revolution done.
In history, clean, ideal fascism did not experience a direct incarnation. In practice, the urgent problems of assumption of power and establishing economic order forced the fascist leaders – including Mussolini, Hitler, Franco, as well as Salazar – to forge alliances with conservatives, national capitalists, big owners and corporation heads. Yet, this compromise always ended deplorable for the fascist regimes. The fanatic anti-communism of Hitler warmed up by the German capitalists cost Germany the defeat in its war with the USSR while Mussolini – trusting into the honesty of the king (articulator of the interests exactly of big business) – was delivered by him to the renegades Badoglio and Ciano who put the Duce into prison and threw themselves into the embrace of the Americans.
Franco held out the longest, and even that because of the concessions of liberal-capitalist England and USA and because of [his] rejection to support the ideologically related regimes of the Axis. Moreover, Franco was not a real fascist. National capitalism is the inner virus of fascism, its enemy [and] guarantor [zalog] of its degeneration and perishing. National capitalism is in no way an essential characteristic of fascism as [national capitalism] is, on the contrary, an accidental and contradictory element in its inner structure.
Therefore, in our case, in the case of the growing Russian national capitalism, one cannot speak about fascism, but of an attempt to preliminarily pervert what is not to be circumvented. Such pseudo-fascism can be called «preventive,» [or] «precautionary.» It hastens to make itself known before an authentic, real, radically revolutionary and consistent fascism, a fascist fascism is, in full measure, born and becomes strong in Russia. National capitalists – these are former [communist] party leaders who are used to boss around [vlastvovat’] and humiliate the people and who subsequently, out of conformism, became «liberal democrats,» and who, now that this stages is over, are, equally zealously, venturing to cover themselves with national clothes.
Having democracy transformed into a farce, apparently, the partocrats, together with the obliging intelligentsia, are, decidedly up to foul and poison the nationalism that is advancing into society.
The nature of fascism [is] a new hierarchy, a new aristocracy. The novelty lies in that the hierarchy is based on natural, organic [and] clear principles – dignity, honor, courage [and] heroism. The dilapidated hierarchy which is trying to carry itself over into the era of nationalism is, as before, based on conformist abilities: «flexibility,» «caution,» «a taste for intrigues,» «toadyism,» etc. The obvious conflict between two styles, two human types, two normative systems is inescapable.
2. Russian socialism
It is absolutely unjustified to call fascism an «extremely right-wing» ideology. This phenomenon is much more precisely characterized with the paradoxical formula «Conservative Revolution.» It is a combination of a «right-wing» cultural-political orientation – traditionalism, faithfulness to the soil, roots, national ethics – with a «left-wing» economic program – social justice, limitation to the market forces, deliverance from «credit [protsentnogo] slavery,» prohibition of stock market speculation, monopolies and trusts, [and] primacy of honest work. In analogy to National Socialism which was often called simply «German socialism,» one can speak of Russian fascism as «Russian socialism.» The ethnic specification of the term «socialism» has, in this context, a special meaning. What is meant is formulation of a socio-economic doctrine, from the beginning, not on the basis of abstract dogmas and rationalistic laws, but on the basis of concrete, spiritual-ethical and cultural principles that have organically formed the nation as such. Russian socialism – that is not Russians for socialism, but socialism for the Russians. In distinction to rigid Marxist-Leninist dogmas, Russian national socialism proceeds from an understanding of social justice which is characteristic exactly for our nation, for our historical tradition, for our economic ethics.
Such a socialism will be more rural than proletarian, more communal and cooperative than administrative [gosudarstvennyi], more regionalistic than centralistic – all these are requirements of Russian national specificity which will find its expression in the doctrine and not only in practice.
3. New people
Such a Russian socialism should be build by new people, a new type of people, a new class. A class of heroes and revolutionaries. The remains of the party nomenclature and their ramshackle order should fall victim to the socialist revolution. The Russian national revolution. The Russian’s are longing for freshness, for modernity [sovremennosti], for unfeigned romanticism, for living participation in some great cause. Everything that they are offered today [is] either archaic (the national patriots) or boring and cynical (the liberals). The dance and the attack, fashion and aggression, excessiveness and discipline, will and gesture, fanaticism and irony will seethe in the national revolutionaries – young, malicious [zlykh], merry, fearless, passionate and not knowing limits. They [will] build and destroy, rule and fulfill orders, conduct purges of the enemies of the nation and tenderly take care of Russian elderly and children. Wrathfully and merrily will they approach the citadel of the ramshackle [and] rotten System [sic]. Yes, they deeply [krovno] thirst for Power [sic]. They know how to use it. They will breathe Live [sic] in society, they will shove [vvergnut] the people into the sweet process of creating History [sic]. New people. Finally, intelligent and brave. Such as are needed. Who take the outer world as a strike (in the words of [Evgenii] Golovin [a Russian mystic and teacher of Dugin – A.U.]).
Immediately before his death, the French fascist writer Robert Brasillach voiced a strange prophecy: «I see how in the East, in Russia, fascism is rising – a fascism borderless and red.»
Note: Not a faded, brownish-pinkish national capitalism, but the blinding dawn of a new Russian Revolution [sic], fascism – borderless as our lands, and red as our blood.
________________
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ψυχοπαθής, σαν τον Μπρέηβικ περίπου, ιδεολογικά.
Και φυσικά… ΓΝΗΣΙΟΣ φασίστας (ό,τι κι αν λέει σήμερα).