Εφοπλιστές:η Φιλανθρωπία καλύπτει την τερατώδη Φοροδιαφυγή-Φοροαπαλλαγή

Με καρότο και μαστίγιο παρεμβαίνουν οι εφοπλιστές και απειλούν με αποχώρηση για να επιβάλλουν μια ξεκάθαρη Μνημονιακή κυβέρνηση, όπως αυτή του Α.Σαμαρά, αποφεύγοντας τις ήξεις – αφίξεις του Α.Τσίπρα. Μέσω του Bloomberg, υποστηρίζουν πως εάν εκλεγεί κυβέρνηση που θα αρνηθεί το μνημόνιο θα… μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους στο εξωτερικό, με συνέπεια την απώλεια έως 60.000 θέσεων εργασίας του ναυτιλιακού κλάδου… Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και όσες συνδέονται με τον κλάδο απασχολούν 200.000 άτομα. Σχεδόν το ένα τρίτο εξ αυτών θα έχαναν τις δουλειές τους εάν οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσιζαν να μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους αλλού, αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο την ΕΣΕΕ.

Οι Έλληνες εφοπλιστές μόνο για το 2011, κατέγραψαν συνολικό κέρδος 14 δις ευρώ. Υπέρογκα ποσά που παραμένουν αφορολόγητα. Η νύξη Τσίπρα περί κατάργησης των φοροαπαλλαγών τους, καθώς η εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία στενάζει από τους υπέρογκους φόρους, προκειμένου να καλυφθούν τα ελλείμματα που προκάλεσε ο δικός τους πλουτισμός, προκάλεσε τη βίαιη αντίδραση τους.

Στο τέλος του κειμένου θα αναδείξουμε τις συνεχόμενες πολιτικές αναδιπλώσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που «κατανόησαν» το αρνητικό μήνυμα των εφοπλιστών, αλλά αξίζει να θίξουμε το γεγονός ότι τόσο η ΝΔ, όσο και ο Καμμένος με τους ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ αρνούνται κάθε φορολόγηση των εφοπλιστών.

Ο Καμμένος, μάλιστα, έθεσε ως όρο για το σχηματισμό κυβέρνηση «εθνικής ενότητας» τη διατήρηση του Αφορολόγητου των εφοπλιστών. Αποδεικνύεται επομένως, ότι ο μοναδικός ρυθμιστής των εξελίξεων είναι ο εργαζόμενος λαός μας, με τους αγώνες του και την έκφραση της βούλησης του στην κάλπη.

Όμως η παραπάνω είναι η μια πτυχή της επικοινωνιακής τακτικής του αδίστακτου εφοπλιστικού κόσμου. Παράλληλα, ενώ οξύνεται καθημερινά η αντιπαράθεση μεταξύ των ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ, μονομάχων της πλέον σημαντικής εκλογικής μάχης της Μεταπολίτευσης, οι εφοπλιστές που έχουν προκαλέσει την οργή όλων μας με την αηδιαστική στήριξη των κομμάτων του Μνημονίου, είτε σε χρήμα είτε σε προβολή από τα καθεστωτικά ΜΜΕ που ελέγχουν, αλλά και γιατί ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα της μοιρασιάς των ενεργειακών κοιτασμάτων στην Ανατολική Μεσόγειο, εμφανίζονται ξανά εθνικά ευαίσθητοι και κοινωνικά φιλάνθρωποι.
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει ότι θα σταθεί στο πλευρό των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων με πρόγραμμα το οποίο θα υλοποιήσει άμεσα. Τα χρήματα θα δοθούν από χορηγίες τις οποίες συγκεντρώνουν στην Ένωση. «Η εφοπλιστική οικογένεια έχει προετοιμασθεί για να παρέμβει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά στην οφειλόμενη συμπαράσταση προς τις σκληρά δοκιμαζόμενες από την κρίση, πληθυσμιακές ομάδες της κοινωνίας. Το έχει κάνει πολλές φορές στο παρελθόν και ατομικά και συλλογικά, με προσοχή, ευθύνη και με βαθύ όσο και ανιδιοτελές ανθρωπιστικό και πατριωτικό συναίσθημα.
βεβαίως αθόρυβα» επεσήμανε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θ.Βενιάμης μιλώντας στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2012: «Ήδη, στη διάθεση της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, βρίσκεται το απαραίτητο κεφάλαιο από χορηγίες κυρίως, των συναδέλφων μας, αλλά και ανά τον Κόσμο συνεργατών τους. Για την διάθεση αυτού του κεφαλαίου καταρτίζουμε ειδικά προγράμματα μετά από επισταμένη έρευνα, που θα διασφαλίσουν την πιο αποδοτική αξιοποίησή του. Περισσότερα, για την προσπάθεια μας αυτή, σύντομα».
Παράλληλα, οι εφοπλιστές ευχαριστούν την άθλια συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ γιατί «Πρόσφατα η ελληνική Πολιτεία μετά από αίτημα του εφοπλισμού, υιοθέτησε την αναγκαία νομοθεσία που επιτρέπει την χρησιμοποίηση προσοντούχων ιδιωτών ενόπλων φρουρών επί των πλοίων με ελληνική σημαία, (δείτε και εδώ περισσότερα )σύμφωνα με τα πρότυπα των οδηγιών του ΙΜΟ και της νομοθεσίας άλλων κρατών.
Όμως η χρησιμοποίηση ενόπλων φρουρών πρέπει να τονισθεί, δεν είναι πανάκεια. Δεν αποτελεί λύση του προβλήματος, αλλά μόνο συμπληρωματικό μέτρο για την προστασία ναυτικών, πλοίων και φορτίων». Αλλά και διατυπώνουν τις απαιτήσεις τους:  «Σε εθνικό επίπεδο από το 2009 η ναυτιλία μας και παρά την συναλλαγματογόνο δυναμική της – ανάλογη κάθε φορά με την πορεία της ναυλαγοράς – και την εξασφάλιση θέσεων εργασίας μέσα και έξω από τα πλοία, στερήθηκε αναιτίως, την στήριξη του έμπειρου διοικητικού της φορέα» προσέθεσε ο Θ.Βενιάμης: «Η κατάργηση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, χώρας με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους του Κόσμου και η απόσπαση από την στελέχωσή του, του Λιμενικού Σώματος, είχαν και έχουν ως αποτέλεσμα, την απορρύθμιση της διοίκησης, αλλά και την σύγχυση στην εφαρμογή της κατάλληλης πολιτικής για την στήριξη του έργου της και κυρίως, τη στενότερη σύνδεση πλοίου και εθνικής οικονομίας η οποία όπως είναι φυσικό δυσχεραίνεται σοβαρά».
Όμως από πού προκύπτει αυτή η τεράστια κερδοφορία; Μήπως είναι το «δαιμόνιο της φυλής», «η ναυτοσύνη των Ελλήνων»,  οι λόγοι της πρωτοκαθεδρίας των Ελλήνων εφοπλιστών; Στο παραπάνω  ερώτημα επιχειρούμε να απαντήσουμε βασιζόμαστε στο κείμενο με τίτλο  «OI ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΙΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ».
Αχ θάλασσά μου, σκοτεινή… Στο απυρόβλητο της φορολόγησης οι Έλληνες εφοπλιστές με τις σημαίες ευκαιρίας, με τις ναυτιλιακές offshore, με τα πολλαπλά γραφεία ανά τον κόσμο, με τις μηδενικές εισφορές στο ΝΑΤ. Όλα αυτά είναι νόμιμα. Όσο για ηθικά; Ποιός νοιάζεται!
Λαϊκός βάρδος μονοπώλησε επί μέρες με τη φοροαποφυγή του όλες τις ζώνες ενημέρωσης. Το ίδιο συνέβη με τους γιατρούς «των 300 ευρώ». Αντίθετα, το τεράστιο ποσό που φέρεται να καταλογίζει το ΣΔΟΕ σε κάποιον εφοπλιστή, ενώ έσκασε σαν βόμβα, ξεχάστηκε μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο. (εννοείτε η υπόθεση του εφοπλιστη Προκοπίου)  Το όνομα του ελεγχόμενου εφοπλιστή αποκαλύφθηκε κυρίως στα blogs και σε ελάχιστες εφημερίδες, ενώ τα κανάλια γύρισαν χαριτωμένα αλλού το κεφάλι τους. Σχετικές πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται από το ΣΔΟΕ μιλούν για φοροαποφυγή 40 εκ. ευρώ από τις αγορές 120 έως 130 ακινήτων που απέκτησε τα τελευταία χρόνια. Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης δεν έβγαλε ανακοίνωση για τον ελεγχόμενο ως φοροφυγάδα συνάδελφό του και η υπόθεση θα πάρει κι αυτή -όπως όλες- το μακροχρόνιο (μέχρι και 15ετή) δρόμο της ελληνικής δικαιοσύνης. Το σημαντικό όμως στην ιστορία δεν είναι το γεγονός της απόκρυψης των 120 αγορών ακινήτων του εφοπλιστή. Το ακατανόητο είναι το πώς βρέθηκαν αυτά τα αστρονομικά ποσά για αγορές στα χέρια του και από πού προκύπτουν τα θηριώδη υπερκέρδη των εταιρειών του; Μην πάει μόνο στο κακό ο νους σας, διότι όλα αυτά μπορεί να είναι νόμιμα.
Η ειδική προστασία των εφοπλιστών. Το ίδιο ισχύει για όλο το εφοπλιστικό κεφάλαιο με τις πολλές ξένες και τις λιγοστές ελληνικές σημαίες του στόλου του.
Από τη «χρυσή» δεκαετία του 60 μέχρι και τις μέρες Παπακωνσταντίνου, ο μόνος απόλυτα προστατευμένος από φορολόγηση κλάδος στην Ελλάδα είναι ο εφοπλιστικός.
Σε κάθε κρατικό προϋπολογισμό αντιγράφονται μονότονα -ή και συμπληρώνονται- οι 56 διατάξεις με τις φορολογικές απαλλαγές των εφοπλιστών. Είναι πρακτικά αδύνατον σήμερα να εντοπιστεί διαφορά μεταξύ του φορολογικού παραδείσου των σημαιών ευκαιρίας και της ελληνικής. Τα ειδικευμένα ναυτιλιακά περιοδικά μέχρι και τις αρχές του 2009 μιλούσαν για πρωτοφανή συσσώρευση κερδών των εφοπλιστών, οι οποίοι έφταναν να χρηματοδοτούν πλέον μόνοι τους τα νέα καράβια που έχτιζαν, να διπλασιάζουν σε 3-5 χρόνια το στόλο τους, και τέλος να στρέφονται για τοποθετήσεις κεφαλαίων σε γη, ακίνητα, τουρισμό και φυσικά σε ΜΜΕ.
Όσοι λοιπόν ψάχνουν να βρουν αποκλειστικά και μόνο στους φοροφυγάδες τα διαφυγόντα έσοδα του ελληνικού κράτους, ας κάνουν τον κόπο να διαβάσουν τις διατάξεις με τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στον κρατικό προϋπολογισμό. Οι εφοπλιστές και τα πλοία τους απλά δεν φορολογούνται ή ακόμα καλύτερα απαλλάσσονται πλήρως από τους φόρους, ενώ ο συντάκτης του προϋπολογισμού δεν μπαίνει καν στον κόπο να συμπληρώσει την ειδική στήλη με τον υπολογισμό των χαμένων κρατικών εσόδων από αυτές τις απαλλαγές.
Όσο για το προσφιλές επιχείρημα της φοροαπαλλαγής με στόχο την υιοθέτηση ελληνικής σημαίας και άρα και ελληνικών πληρωμάτων είναι τόσο έωλο όσο και ο κύριος υπερασπιστής του που δεν είναι άλλος από τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ. «Έχουμε μια μεγάλη άνθηση της ναυτιλίας», έλεγε στη βουλή ο κ. Καρατζαφέρης. «Έρχεται η Νορβηγία και η Αγγλία και βάζει φορολογία. Εσείς λοιπόν γιατί δεν τους μαζεύεται όλους εδώ; Απαλλάξτε τους από όλα. Η σκόνη να μείνει από το χρήμα, λέει ο Εβραίος [sic], όφελος είναι» (17.4.08).
Πράγματι μόνο η σκόνη μένει από το χρήμα αυτό στο κράτος! Τα λέει αυτά ο Καρατζαφέρης πιπιλίζοντας μαζί και την καραμέλα της απασχόλησης των ναυτικών, παρόλο που καλά γνωρίζει ότι αυτό είναι πλέον ένας βολικός μύθος. Όχι βέβαια ότι απέχουν στην ουσία από τις απόψεις αυτές και τα δύο μεγάλα κόμματα, αφού στην πράξη αυτό ακριβώς κάνουν. Με το ίδιο ακριβώς επιχείρημα λοιπόν θα μπορούσαν να απαλλάσσονται από τη φορολογική κλίμακα και οι βιομηχανίες, οι βιοτεχνίες ακόμα και τα ψιλικατζίδικα αν απασχολούν έλληνες εργαζόμενους. Η σημερινή τραγική όμως πραγματικότητα των ελλήνων ναυτικών και η μείωση των θέσεων εργασίας δεν οφείλεται στην ανά τον κόσμο ύπαρξη αλλοδαπών αλλά στην αχαλίνωτη κερδοφορία των εφοπλιστών, σε βάρος τόσο του ελληνικού κράτους όσο και όλων των ναυτικών.
Από το 2004 μέχρι το 2006 το ποσοστό μείωσης των ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία ελληνικής ή ξένης σημαίας ήταν 9,5%, ενώ η αύξηση σε αλλοδαπούς αντίστοιχα δεν ξεπερνούσε το 0,4% ( Έθνος, ειδική έκδοση Ιούνιος 2008).
Ο προϋπολογισμός αποκαλύπτει. Ας δούμε όμως και το φετινό ζόρικο ελληνικό προϋπολογισμό της κρίσης, της αύξησης των φόρων απ’ τη μια (για τον κάθε πολίτη) και των 56 φοροαπαλλαγών απ’ την άλλη (για τους Ρέστη, Κωσταντακόπουλο, Αγγελόπουλο, Λύρα, Προκοπίου, Λασκαρίδη, Τσάκο και λοιπούς εφοπλιστές του Σίτι και του Πειραιά, του Παναμά και της Μάλτας, της Κίνας και της Κύπρου).
Οι κατά καιρούς προβολές όλων των εφοπλιστών στα σαλόνια των εφημερίδων, πάντα με το πρόθεμα «πανούργος», «καπάτσος», «αυτοδημιούργητος», τώρα γίνονται κατανοητές. Διότι με το διαχρονικά ασύλληπτο καθεστώς του τρόπου φορολόγησής τους, με την πλήρη απαλλαγή και την εισφοροδιαφυγή τους από τα ταμεία των εργαζομένων, με συνθήκες σχεδόν απόλυτης ατιμωρησίας στις ρυπάνσεις, στα ναυτικά δυστυχήματα αλλά ακόμα και σε παράνομα φορτία παρ’ όλες τις κοινοτικές (ανεφάρμοστες) οδηγίες και τέλος με τα παρακάλια των πολιτικών και των ΜΜΕ που τώρα τους ανήκουν και τυπικά, θα πρέπει να είναι διανοητικά καθυστερημένος ο εφοπλιστής που δεν θα έχει τεράστια κέρδη.
Οι φοροαπαλλαγές αφορούν αφενός στα ίδια τα πλοία και αφετέρου στους δικαιούχους (δηλαδή πλοιοκτήτες, ναυτιλιακές επιχειρήσεις κλπ.).
Τα πλοία χωρίζονται σύμφωνα με τον νόμο Ν. 27/1975 (βλ. παρακάτω) σε δύο κατηγορίες.
Την κατηγορία Α, στην οποία ανήκουν τα μηχανοκίνητα φορτηγά πλοία, δεξαμενόπλοια, πλοία ψυγεία χωρητικότητας 3.000 κόρων, σιδηρά φορτηγά πλοία ξηρού και υγρού φορτίου, πλοία ψυγεία άνω των 500 και 3.000 κόρων με πλόες στα λιμάνια του εξωτερικού, επιβατηγά πλοία με πλόες σε λιμάνια εξωτερικού και επιβατηγά πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 500 κόρων που τουλάχιστον επί εξάμηνο έκαναν πλόες μεταξύ λιμανιών του εσωτερικού ή εσωτερικού και εξωτερικού ή µόνο εξωτερικού, για αναψυχή των επιβατών (περιηγητικά ή κρουαζιερόπλοια) και
την κατηγορία Β στην οποία ανήκουν τα λοιπά μηχανοκίνητα πλοία, ιστιοφόρα και πλοιάρια γενικώς.
Τα κέρδη των πλοίων απαλλάσσονται πλήρως:
1. από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος
2. από κάθε φορολογία ή υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία
3. από τον φόρο εισοδήματος (των καθαρών κερδών) ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας που εκτός από τα πλοία έχει κι άλλες εκμεταλλεύσεις
Απαλλάσσονται από φόρο τα πλοία:
4. κατηγορίας Α που ναυπηγούνται στην Ελλάδα
5. κατηγορίας Α που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος (μέχρι 50%)
6. κατηγορίας Β (κατά 2/3) τα νεώτερα των 20 ετών και τα 10-15 ετών (τα νηολογημένα σύμφωνα με τους ελληνικούς νόμους)
7. κατηγορίας Β καθώς και φορτηγά ηλικίας κάτω των 10 ετών
8. φορτηγά κάτω των 30 ετών
9. κατηγορίας Β που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα
10. κατηγορίας Α μικρότερα των 10 ετών
11. όλα τα κατηγορίας Α που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ ελληνικών και ξένων λιμανιών αλλά και όλα που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα
Απαλλάσσονται επίσης:
12. από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα
13. το ίδιο ισχύει και για εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και οι μέτοχοι
14. από κάθε τέλος και τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου
15. από το φόρο κύκλου εργασιών και από τα τέλη κυκλοφορίας τα τουριστικά επαγγελματικά πλοία ή πλοιάρια και οι βενζινάκατοι επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης
16. από κάθε φόρο ή τέλος ή εισφορά το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία. Ακόμα και τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις, οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά απαλλάσσονται από όλα τα παράβολα. Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε όλοι τα παράβολα που πληρώνουμε για ένα απλό παπάκι ή τα παράβολα που πληρώνει ο μετανάστης για μια άδεια παραμονής.
Μειώνεται ο φόρος:
17. Στα πλοία Α και Β κατηγορίας που αργούν λόγω ελλείψεως εργασίας ή επισκευών ή άλλης αιτίας
18. κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια Α και Β κατηγορίας
19. κατά 60% σε επιβατικά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα
20. κατά 75% στα αλιευτικά πλοία
21. κατά 50% στα Β κατηγορίας πλοία 10-20 ετών
Σαν αιτιολογία αυτών -αλλά και των υπολοίπων 35 φοροαπαλλαγών που λόγω χώρου παραλείψαμε- αναφέρονται η ενίσχυση της ναυτιλίας, η ανάπτυξη, τα κίνητρα για εισροή συναλλάγματος και άλλες ευγενείς προθέσεις.
Πουθενά στην ειδική στήλη δεν εμφανίζεται το κόστος σε χαμένα κρατικά έσοδα, ενώ οι διάρκειες αυτών των φοροαπαλλαγών είναι κατά τεκμήριο απεριόριστες. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε εδώ τι παραπάνω προσφέρουν οι φορολογικοί παράδεισοι του Παναμά ή του Αγ. Βικέντιου στους έλληνες εφοπλιστές που, προκειμένου να μην πληρώσουν ούτε καν σε 5 έλληνες ναυτικούς ένα μισθό, «ξενιτεύονται» σπέρνοντας τον ελληνικό πολιτισμό της απληστίας στα πέρατα του κόσμου.
Ο προϋπολογισμός ασχολείται και με την φοροαπαλλαγή των δικαιούχων (πλοιοκτητών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων κλπ) σε 12 επιπλέον σελίδες. Ενδεικτικά:
-100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ.
-Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων.
-Με τον ίδιο τρόπο απαλλάσσονται και οι ημεδαπές επιχειρήσεις με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών.
-Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος και τα κέρδη από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία.
-Απαλλάσσεται από φόρους και η υπεραξία λόγω εκποίησης , αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία.
-Απαλλάσσονται ακόμα και τα δάνεια αλλά και οι καταθέσεις των μετόχων.
-Απαλλάσσονται και οι αλλοδαπές εταιρείες αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα.
-Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος τα κέρδη αλλά και τα μερίσματα που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία!
Για την ενίσχυση της ναυτιλίας κι αυτά!
Αρκεί ένα δυάρι ξένης ναυτιλιακής εταιρείας νοικιασμένο στον Πειραιά και τέρμα η φορολογία. Το ίδιο και πολλαπλάσιο ισχύει και για τα ανακαινισμένα πειραιώτικα νεοκλασικά των ελλήνων εφοπλιστών, που μπορεί μέχρι και επιδοτήσεις να πήραν για την ανακαίνιση. Ακόμα και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης απαλλάσσονται με διατάξεις του προϋπολογισμού και οι πλοιοκτήτες, για να αγοράζουν φτηνό ουίσκι και πούρα.
Σκανδαλώδης τέλος είναι η απαλλαγή τους από ΦΠΑ των αγορών στην Ελλάδα προϊόντων που προορίζονται για τις τροφοδοσίες στα πλοία τους. Υπάρχουν καταγγελίες ότι ακόμα και τα πάγια έξοδα των γραφείων τους «φορτώνονται» στα απαλλαγμένα από ΦΠΑ έξοδα των πλοίων.Τελικά, “χρωστάει” και ο Παπανδρέου56 φοροαπαλλαγές λοιπόν για τους έλληνες εφοπλιστές με τα υπέρογκα κέρδη, την ώρα που το «ταλαίπωρο» το ΣΔΟΕ ψάχνει τους φοροφυγάδες.
Κι όμως, πριν από ένα μόνο χρόνο στη Βουλή (5.5.09), κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη φορολογία εισοδήματος κλπ., δεν ήταν μόνο το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ που εξέφρασαν τις έντονες διαφωνίες τους.
Η σημερινή υπουργός Λούκα Κατσέλη ρωτούσε κι αυτή: «Ποια είναι η αρχή, η κεντρική ιδέα του νομοθέτη που διέπει αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο την οποία εκκαλούμεθα σήμερα να υποστηρίξουμε; Η απάντηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ξεκάθαρα αρνητική, γιατί στα σαράντα άρθρα και τις τρεις τροπολογίες, οι περισσότερες ρυθμίσεις μειώνουν επιλεκτικά, αντί να αυξάνουν, τα φορολογικά έσοδα.[…] Απαλλάσσονται από το Φόρο Συγκέντρωσης Κεφαλαίου συμπλοιοκτησίες, ναυτιλιακές κοινοπραξίες και κάθε μορφής ναυτιλιακές επιχειρήσεις».
Όσο για τον Χρήστο Παπουτσή, λάβρος επετέθη κατά της κυβέρνησης μέσα στη Βουλή (15.7.09) κατά τη «νυχτερινή» τροπολογία του αρ. 24 του Ν. 3763/2009 που καταργούσε το πρόσφατο μέτρο φορολόγησης των εφοπλιστών, λέγοντας: «Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, εν μέσω των προσπαθειών, υποτίθεται, της Κυβέρνησης, για να διευκολύνει και να ενισχύσει τα έσοδα του κράτους, τη στιγμή που φορολογείται ό,τι κινείται στην ελληνική γη, στην ελληνική επικράτεια και στον ελληνικό εναέριο χώρο, την ώρα που φορολογούνται από πλεούμενα σκάφη αναψυχής μέχρι τα καρτοκινητά των παιδιών, των μεταναστών και των ηλικιωμένων ανθρώπων, την ίδια στιγμή έρχεται η Κυβέρνηση εκ του πονηρού, με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα καρτοκινητά και περνάει διάταξη με την οποία απαλλάσσεται η ναυτιλία». Αυτά τότε!
Δίκαια τέλος θ’ αγανακτήσουν τα παιδιά του κάθε φορολογούμενου Έλληνα μαθαίνοντας ότι, ενώ όταν ο δικός τους πατέρας πεθάνει, θα κληθούν να πληρώσουν φόρο κληρονομιάς, αυτό δεν ισχύει για τους κληρονόμους των εφοπλιστών: «Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς πλοία χωρητικότητας άνω των 1500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων». Το ίδιο ακριβώς καθεστώς ισχύει και για τις μεταβιβάσεις ή εκποιήσεις επιβατικών πλοίων και πλοίων που είναι πάνω από 500 και μέχρι 3000 κόρους, με μόνη προϋπόθεση τα πλοία την πρώτη (μόνο) φορά να τίθενται υπό ελληνική σημαία. Ο νέος ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει μόνο το χαρτόσημο. Φυσικά, και πάλι η στήλη με το κόστος απωλειών για το δημόσιο δεν είναι συμπληρωμένη.
Τέλος η μία και μόνη διάταξη του περίφημου Ν. 27/1975 για τη φορολόγηση των πλοίων (6 σειρές) δίνει την εικόνα του τι πληρώνει ο έλληνας εφοπλιστής της ελληνικής σημαίας. Η φορολόγηση γίνεται με βάση ένα συντελεστή και πάντα σε τιμές δολαρίου. Σε ένα πλοίο 10.000-19.000 κόρων, για παράδειγμα, ο συντελεστής είναι 1 δολάριο ανά κόρο και αναλόγως με την ηλικία του πλοίου προσαυξάνεται με άλλον ένα συντελεστή. Π.χ. για πλοίο ηλικίας 5-9 ετών, ο συντελεστής είναι 0,95 του δολαρίου. Με δυο λόγια ο εφοπλιστής με την ελληνική σημαία πληρώνει για το συγκεκριμένο πλοίο 9.500 δολάρια το χρόνο φόρο στο ελληνικό κράτος όταν τα έσοδά του, αν ναυλώνεται όλο το χρόνο, μπορεί φτάνουν και τα 60 εκ. δολάρια. Αν υπολογίσουμε ότι ένας και μόνο έλληνας εφοπλιστής έχει για παράδειγμα μέχρι και 40 δεξαμενόπλοια, από τα οποία πάνω από τα μισά έχουν ξένες σημαίες, τότε πράγματι είναι απορίας άξιο αν υπάρχει ακόμα οτιδήποτε στην Ελλάδα που να μην τους ανήκει.
Ναυτικοί στα αζήτητα. Για να τελειώνουμε με το παραμύθι της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών, για «χάρη» των οποίων από τη δεκαετία του ’60 απαλλάσσονται από τη φορολογία οι εφοπλιστές, ας δούμε και μερικά στοιχεία.
Όπως μας πληροφόρησε ο Γιώργος Δαούσης (πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ), ενώ έχουν καταργηθεί σχεδόν όλοι οι περιορισμοί, η σημαία ευκαιρίας είναι η κύρια προτίμηση των εφοπλιστών για να γλυτώνουν και τα λίγα παραπάνω ευρώ που θα κατέβαλλαν στους έλληνες ναυτικούς.
Κι αυτό γίνεται ενώ οι συνθέσεις για τα ελληνικής σημαίας πλοία έχουν περιορίσει σε 5-7 άτομα τους απαραίτητους έλληνες ναυτικούς, των οποίων μάλιστα τις εισφορές στο ταμείο (ΝΑΤ) πληρώνει εξ ολοκλήρου το κράτος.
Στην πράξη δε, οι εφοπλιστές κρατάνε Έλληνες μόνο τον πλοίαρχο και τον πρώτο μηχανικό κι αυτό επειδή τους έχουν (ακόμα) μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Τα μόνα πλοία που εισφέρουν στο ΝΑΤ είναι τα ακτοπλοϊκά, τα οποία βέβαια παίρνουν και γενναίες επιδοτήσεις που συνεχώς αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται και τα -απελευθερωμένα πλέον- ναύλα.
Τα ακτοπλοϊκά χρωστούσαν στο ΝΑΤ πάνω από 60 εκ. το 2008, ενώ με το «κλείσιμο» της ΔΑΝΕ, της ΝΕΛ και του Αγούδημου τα χρέη αυτά έχουν πολλαπλασιαστεί.
Τα κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας έπρεπε επίσης να εισφέρουν στο ΝΑΤ, αλλά χρόνο με το χρόνο αλλάζουν κι αυτά σημαία, ενώ χρωστούν ακόμα τις εισφορές τους. Τα 4 ελληνικής σημαίας πλοία του Λούη, που στο μεταξύ αλλάζουν “εθνικότητα”, χρωστάνε εισφορές τριών χρόνων.
Οι εφοπλιστές πατάνε πάνω σε μία “πρόσκληση” του Παπουτσή που τους έταξε να απαλλαγούν από τις εισφορές στο ΝΑΤ αν βάλουν Ελληνική σημαία, που έμεινε στα λόγια, αλλά οι εφοπλιστές το κράτησαν ώστε να μην πληρώσουν από τότε καμία εισφορά στο ΝΑΤ. Από τα ελληνόκτητα 5000 ποντοπόρα πλοία μόνο 800 απομένουν με ελληνική σημαία και συνεχώς μειώνονται. Πάντοτε τέλος κρατάνε ένα αριθμό πλοίων με ελληνική σημαία για διάφορους δικούς τους λόγους (π.χ. τα ναυλοσύμφωνα) και φυσικά όχι για να βοηθήσουν τη μητέρα πατρίδα.
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 19.000 έλληνες εν ενεργεία ναυτικοί, ενώ το 2008 ήταν 35.000 και το 1980 100.000. Οι συνταξιούχοι είναι 70.000. Το δε ελληνικό κράτος επιδοτεί πλέον το ΝΑΤ με 1,1 δις ετησίως. Το γραφείο ευρέσεως εργασίας ναυτικών υπάρχει για τους έλληνες ναυτικούς μόνο σαν ανέκδοτο.
Προς τι λοιπόν τα παρακάλια των υπουργών εμπορικής ναυτιλίας και οικονομικών στο εφοπλιστικό λόμπι; Κι αν ο πρωθυπουργός στην αρχή, όταν “δεν χρωστούσε” ακόμα σε κανέναν, κατάργησε το αμαρτωλό «Υπουργείο της παναμέζικης σημαίας», εν τούτοις ήδη έκανε ένα βήμα πίσω, εκχωρώντας τις αρμοδιότητες της ποντοπόρας ναυτιλίας στον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη. Απόφαση που η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρέτησε «σαν την πρώτη νίκη στη μάχη που δεν έχει ακόμα τελειώσει» (περιοδικό “Εφοπλιστής”, 5/2010).
Κροίσοι στην κρίση. Με αφορμή λοιπόν την νόμιμη πλην όμως σκανδαλώδη φοροαπαλλαγή μην ξεχνάμε το πώς οι φτηνές εγκαταστάσεις της Κίνας και της Σαγκάης με τους γιγάντιους ρυθμούς παραγωγής προσέλκυσαν τους «φορτωμένους» έλληνες εφοπλιστές που ήθελαν γρήγορα πολλά νέα πλοία.
Άλλωστε όλο το πάρε δώσε με την Κίνα προέρχεται από τις «ανταλλαγές» με τους έλληνες εφοπλιστές, που βαφτίζουν τα πλοία τους ακόμα και με κινεζικά ονόματα. Όλοι θα θυμούνται την πρώτη εμφάνιση του κάπτεν Γουέι στην Ελλάδα, με αρχικό στόχο τον κερδοφόρο ΟΛΠ και με τη μεσολάβηση του καραμανλικού εφοπλιστή Κωσταντακόπουλου. Μεγάλες εφοπλιστικές εταιρείες εκτός από το χτίσιμο έχουν ειδικευτεί και στην (κερδοφόρα) διάλυση πλοίων όπως η π.χ. η Dynacom. Από έρευνες της Greenpeace (2003) προέκυψε ότι η εταιρεία αυτή μαζί με άλλες 6 ελληνόκτητες εταιρείες ανήκουν στις 10 πιο ρυπογόνες εταιρείες του πλανήτη. ” H Greenpeace επανειλημμένα ζήτησε από τη Dynacom (όπως κι από τις άλλες εταιρείες) να αλλάξει πολιτική. Η Dynacom έστειλε τότε για διάλυση 19 πλοία στον τρίτο κόσμο (οι συνθήκες εργασίας στα διαλυτήρια είναι πέρα από τα όρια της φαντασίας) κερδίζοντας 58 εκ. δολάρια” (περ. Γαλέρα 6/7/2006).
1.200 ναυτιλιακές εταιρείες εδρεύουν στον Πειραιά μόνο για τα ποντοπόρα πλοία και πάνω από 2.500 για παντός τύπου, καθώς και πάνω από 700 εταιρείες θαλάσσιου τουρισμού. Όλες απαλλαγμένες από φορολογία με το χέρι του νόμου.
Σε ειδική έκδοση της εφημερίδας “Έθνος”, τον Ιούνιο του 2008, εκτός από τις 9 φωτογραφίες του τότε υπουργού ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως ότι «έκλεισαν οι πύλες του λονδρέζικου φορολογικού παράδεισου στους αλλοδαπούς εκατομμυριούχους και άνοιξε πλέον ο δρόμος της φυγής των ελλήνων εφοπλιστών με προορισμό τον Πειραιά».
Φυσικά οι έλληνες εφοπλιστές ήδη διατηρούσαν γραφεία και στον Πειραιά και βέβαια δεν έφυγαν από το Σίτι. Εξάλλου εκείνοι ξέρουν καλύτερα από όλους τι τους συμφέρει να κάνουν στην κάθε χώρα και με την κάθε σημαία. «Στη βαλίτσα που μετέφερε ο υπ. Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης στο ταξίδι του στο Λονδίνο προσπάθησε να χωρέσει όσα περισσότερα κίνητρα μπορούσε προκειμένου να δελεάσει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα του Σίτι», έγραφε σε άρθρο του ο Κ. Νάνος, συνεχίζοντας: «Μέτρα περαιτέρω ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, αλλά και επιπλέον φοροαπαλλαγές, όπως η άρση του μέτρου για τη φορολόγηση των ακινήτων των offshore εταιρειών, τέθηκαν μεταξύ άλλων στο τραπέζι των συζητήσεων». Αλλά και ο τ. υπουργός οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης «είχε σπεύσει τότε να απαντήσει καταφατικά στο αίτημα των εφοπλιστών να μη θιγεί η ναυτιλία από την οδηγία της ΕΕ που αφορά στη συγκέντρωση του φόρου κεφαλαίων».
* 49 δις. δολάρια επενδύθηκαν το 2008 για νέα πλοία (στο εξωτερικό), ενώ οι παραγγελίες των ελλήνων εφοπλιστών σε επίπεδο χωρητικότητας ξεπέρασαν το 50% της συνολικής χωρητικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.
* 67 δις. δολάρια ήταν τα δάνεια των ελλήνων εφοπλιστών το 2008, κατά κύριο λόγο σε ξένες τράπεζες. Σε ελληνικές τράπεζες το 2007 εκταμιεύτηκαν σε δάνεια 3,4 περίπου δις δολάρια. Τα διάφορα προϊόντα αντιστάθμισης (swaps) ανήλθαν την ίδια χρονιά στα 13 δις δολάρια.
* οι σημαίες 48 κρατών υψώνονται στα ένδοξα ελληνόκτητα πλοία .
Για να καταλάβουμε τον δείκτη των ναυλαγορών, αρκεί να πάρουμε για παράδειγμα τον δείκτη ναύλωσης των φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν ξηρά φορτία και είναι χωρητικότητας από 90.000 έως 120.000 τόνους. Με βάση τον δείκτη που καθορίζεται από τη διαφορά προσφορά και ζήτησης, αυτό το πλοίο θα ναυλωθεί κοντά στα 160.000 δολάρια την ημέρα. Το κόστος λειτουργίας συν το κόστος του κεφαλαίου που απαιτήθηκε για να χτιστεί το πλοίο (π.χ. το 2002) δεν ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου πλοίου έχει καθαρό κέρδος της τάξης των 70.000 με 80.000 δολαρίων την ημέρα, για όσες μέρες το πλοίο αυτό είναι ναυλωμένο (ειδική έκδοση των “Νέων”, 31.5.08). Αν αναλογιστούμε πόσα δεκάδες ή και εκατοντάδες εμπορικά πλοία με διάφορες σημαίες έχουν οι έλληνες εφοπλιστές, προσεγγίζουμε και τα ποσά που συσσωρεύουν με τα ναύλα – και όλα αφορολόγητα.
Όλες οι ναυτιλιακές ειδήσεις κι αναλύσεις τονίζουν πως η μεγάλη συσσώρευση κερδών των τελευταίων χρόνων θα επιτρέψει στο εφοπλιστικό κεφάλαιο να ξεπεράσει την παγκόσμια οικονομική κρίση. Βοηθούντος βέβαια και του πρόθυμου ελληνικού κράτους.
Εφοπλιστές: από τη Σκύλλα τη ΝΔ, στη Χάρυβδη, τον ΣΥΡΙΖΑ…
Τι θα σημαίνει όμως για το εφοπλιστικό κεφάλαιο στις 18 Ιούνη;
Την 1-6-2012, ο πρόεδρος του ΣΥΝ και ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, δήλωσε ότι στόχος του ΣΥΡΙΖΑ  είναι η κατάργηση των προκλητικών 58 φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών. Μάλιστα, τόνισε ότι «θα επανεξεταστούν από μηδενική βάση οι σχέσεις με τη ναυτιλία»!
Μια διαφορετική προσέγγιση, στις συχνές, αλλεπάλληλες μεταβολές του πολιτικού του προγράμματος, παρουσίασε το επίσης ηγετικό στέλεχος του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Μπαλάφας, στην ενημερωτική εκπομπή του MEGA «Κοινωνία Ώρα Mega», που προανήγγειλε την επιβολή έκτακτης εισφοράς στους εφοπλιστές. ¨»Θα κληθούν δηλαδή να συμμετέχουν εθελοντικά στη διάσωση της χώρας, συμφωνώντας σε μια δίκαιη εισφορά που θα τους επιβληθεί είτε με βάση τα έσοδα τους, είτε με βάση την χωρητικότητα των πλοίων, όπως άλλωστε έχει ήδη προαναγγείλει μιλώντας στη Βουλή ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας» ξεκαθάρισε ο Γ.Μπαλάφας.
Επομένως, ο λαός μας έχει να διαλέξει την Κυριακή ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ που προτείνει την εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών και τη ΝΔ που υπερασπίζει τη Φοροδιαφυγή των τελευταίων. Είναι ενδεικτική η βίαιη αντίδραση του πρώην υφυπουργού Ναυτιλίας και στελέχους πλέον της ΝΔ, Άδωνι Γεωργιάδη, που απέρριψε την παραπάνω πρόταση και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι αγνοεί την πραγματικότητα, υποστηρίζοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές «ήδη πληρώνουν πάρα πολλά» ( Ο μπουμπούκος, είναι το κάθαρμα που ανέλαβε να προωθήσει το νομοσχέδιο των ιδιωτικών στρατών , που κόπηκε τελικά με επέμβαση του Χρυσοχοϊδη) έχοντας υψωμένη την ελληνική σημαία στα πλοία τους, χωρίς όμως να προσδιορίζει το όφελος για την εθνική οικονομία, με δεδομένες και τις διαρκείς μειώσεις των οργανικών συνθέσεων. Όπως είπε ο Α.Γεωργιάδης «κανείς δεν τους υποχρεώνει να έχουν υψωμένη την Ελληνική σημαία, την οποία μπορούν να αλλάξουν σε 24 ώρες».
Φυσικά, οι στριγκλιές του Α.Γεωργιάδη δεν αρκούν για να αμφισβητηθεί η πραγματικότητα, που σμπαραλιάζει τους απερίγραπτους ισχυρισμούς του. Όπως έχει αποκαλύψει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ.Δρίτσας, μιλώντας στη Βουλή, «η ΔΥΟ πλοίων στον Πειραιά (μάλλον εννοείται η ΔΟΥ πλοίων) για το έτος 2000, βεβαίωσε από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα περίπου 307 εκατομμύρια ευρώ. Εισέπραξε 200 εκατομμύρια. Δεν μπόρεσε να εισπράξει 107 για διάφορους λόγους και ο λογαριασμός της είναι πολύ πιο κάτω από μια συνοικιακή ΔΥΟ». Τέλος, πολύ επικαλούνται την εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος ως αντιστάθμισμα στην έλλειψη φορολόγησης, αλλά παραβλέπουν επίσης ότι το 50-60% του συναλλάγματος, που εισρέει σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας επανεξάγεται στο εξωτερικό!!!
ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΣΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ…
Ο εκβιασμός των εφοπλιστών είναι αισχρός και ψεύτικος. Αλήθεια, οι εφοπλιστές θα φύγουν από το ελληνικό νηολόγιο; Και θα πάνε που; Σε ποια χώρα; Οι χώρες φορολογικοί παράδεισοι θα υπερασπίσουν τα συμφέροντα τους;
Ας μας απαντήσει ο λαλίστατος εφοπλιστής Νικόλαος Ευθυμίου: η σημαία Λιβερίας, Παναμά και Μπαχάμες του προσφέρουν πολύ κύρος και προστασία; Γιατί τότε απαιτούσε στη Σομαλία να σταλεί ο ελληνικός στόλος, ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός και το ΝΑΤΟ; Γιατί δεν ζητά να τους προστατεύσει το Πολεμικό Ναυτικό της Κύπρου, της Ονδούρας και της Κόστα Ρίκα; Τα συμβόλαια μεταφοράς εφοδίων του ΝΑΤΟ πως τα έκλεισαν οι Έλληνες εφοπλιστές; Τις συμφωνίες μεταφοράς του πετρελαίου από το Ιράκ και τη Λιβύη, τις έκλεισαν χωρίς πολιτική παρέμβαση; Δεν έπρεπε να ψηφίσει ειδικό νόμο η κυβέρνηση Παπαδήμα για να βάλετε ένοπλους μπράβους στα πλοία σας; Ή μήπως η συγκεκριμένη σχέση που έχουν οι εφοπλιστές με το ελληνικό κράτος αποτελεί προϋπόθεση και εγγύηση της απίστευτης κερδοφορίας τους;
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΓΔΕΡΝΕΤΕ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΛΑΟ ΜΑΣ-ΠΛΗΡΩΣΤΕ ΤΩΡΑ!
Εμείς απαιτούμε: Την άμεση κατάργηση της Φοροαπαλλαγής των εφοπλιστών και την σημαντική φορολόγηση των υπέρογκων κερδών τους. Δημιουργία θέσεων εργασίας με την αύξηση της οργανικής σύνθεσης των πληρωμάτων.   Κάλυψη των ελλειμμάτων του ΝΑΤ με την έκτακτη εισφορά των εφοπλιστών. Δημόσιες και δωρεάν θαλάσσιες συγκοινωνίες στις θάλασσες μας που να καταργήσουν τον Αποκλεισμό και την Ομηρεία των νησιωτών από τους εφοπλιστές, δίνοντας πνοή και στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που επίσης πρέπει να κοινωνικοποιηθεί.
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΔ
Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η αντιπαράθεση και το ξεκατίνιασμα της δεξιάς παράταξης, αποτελεί ευκαιρία να μαθευτούν κάποια περιστατικά της αμαρτωλής πορείας της. Όπως τα παρακάτω, που ανιχνεύσαμε στο άρθρο  «Ο ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΧΟΡΗΓΙΕΣ. Είναι ΠΟΛΛΑ τα λεφτά..Κάπταιν!». Διαβάζουμε:  «Μεγάλο θέμα έχει προκύψει με τον γνωστό εφοπλιστή, έναν από τους μεγαλύτερους, ο οποίος μοιράζει πάρα πολλά χρήματα στην προσπάθειά του να υποστηρίξει φιλικό του πρόσωπο να εκλεγεί βουλευτής στις προηγούμενες εκλογές. Η προσπάθεια του ανταμείφθηκε με την εκλογή του φιλικού του προσώπου σε πολύ καλή θέση μάλιστα.
Η εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ στις 20/5/2012 αναφέρει σε σχόλιο της ότι εφοπλιστής έδωσε 4.000.000€ μετρητά σε κόμμα της περιοχής του Φαληρικού Δέλτα και 1.000.000€ ακόμα για να βοηθήσει συγγενικό του πρόσωπο να εκλεγεί.
Χθες ο Γ. Καρατζαφέρης στο EXTRA3 έκανε με την σειρά του αναφορά σε εφοπλιστές που στήσανε πλατείες και εκκλησίες για να χρηματοδοτήσουν κόμμα εξουσίας. Αναφέρθηκε μάλιστα σε γνωστό μέρος προς την Αταλάντη, «δείχνοντας» ποιον εννοεί (με άμεση σχέση με τις λίστες της ΝΔ στην περιφέρεια Αττικής).
Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι τυχαία.
Αν κάποιος το ψάξει περισσότερο θα δει πράγματα και θάματα. Θα δει κάποιον εφοπλιστή και τον «αγαπημένο» του βουλευτή να αγοράζουν ακίνητα στην Ελλάδα από άλλους «έλληνες» εφοπλιστές ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟ. Μαζί στην φοροδιαφυγή και ο «αγαπημένος» του βουλευτής….
Και μάλιστα ο «έλληνας» εφοπλιστής που τους πουλάει την «συστηματική» εταιρεία με τα ακίνητα είναι «αδελφός» με μέλος της γνωστής ΛΕΣΧΗΣ BILDERBERG.
Όλα τα στοιχεία είναι πολύ εύκολο να βρεθούν στο διαδίκτυο.
Εύκολα ο ερευνητής θα δει να αλλάζουν τα διοικητικά συμβούλια εταιρειών που κατέχουν ακίνητα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και να μπαίνουν σε αυτά εφοπλιστές και συγγενείς τους. Η αλλαγή των συμβουλίων έγινε αφού πρώτα μεταβιβάστηκαν οι μετοχές των offshore εταιρειών στο εξωτερικό ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Άλλη σημαντική λεπτομέρεια: στενός συγγενής του εφοπλιστή είναι στενός συνεργάτης (δικηγόρος) πετρελαιά που ουδέποτε έκρυψε τα φιλικά του αισθήματα για το Τριφύλλι. Όλοι μια μεγάλη οικογένεια.
Καλά ρε υποψήφιε «νομοθέτη», όταν εσύ ο ίδιος αποφεύγεις να πληρώσεις τους φόρους σου κάνοντας κομπίνες με offshore και ακίνητα, πως θα καταφέρεις να κάνεις το έργο σου μέσα στην Βουλή; Τα ξέρει όλα αυτά ο αρχηγός σου; Η μήπως δεν μιλάει γιατί τον ικανοποιούν οι χορηγίες του μεγαλοεφοπλιστή;
Γιώργος Φλωράς
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
τηλ. 6932955437-

6 σκέψεις σχετικά με το “Εφοπλιστές:η Φιλανθρωπία καλύπτει την τερατώδη Φοροδιαφυγή-Φοροαπαλλαγή

  1. Aρχίσαμε, αυτα τα γνωστά με τον Αντρέα, διώχνουν όσους δεν είναι δικη τους για να εμφανίσουν κάποιους άλλους αργότερα που θα είναι δικη τους.
    Το πρόβλημα δεν είναι εάν οι εφοπλιστές δεν πληρώνουν φόρους στο ελληνικο κράτος για ένα πλοίο που ταξιδεύει στις ανοικτές και διεθνή θάλασσες πληρώνοντας ειδικούς φόρους και αλλα σε μια ξένη χώρα όπου εργάζεται.
    Το πρόβλημα είναι οι οικογένειες εκείνες που είναι αδιάκριτα συνδεδεμένες με τις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης. Εκείνοι που απέσπασαν δάνεια και επιδοτήσεις απο το κράτος της διαφθοράς.
    Όταν κτίσει κάποιος ένα καράβι τις περισσότερες φορές ζηταει δάνεια απο μια ξένη τράπεζα γιατι οι περισσότερες ελληνικές τράπεζες δεν δίνουν λεφτα σε άσχετους, μόνο σε εκείνους που είναι δικη τους άνθρωποι. Η χρηματοδότηση κάποιων εφοπλιστών δεν γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια αλλα με μόνο κριτήριο της γνωριμίες των εφοπλιστών. Υπάρχουν πολλοί άξιοι άνθρωποι που θα μπορούσαν να προσφέρουν στην ναυτιλία με τις γνώσεις τους και την εμπειρία τους αλλα δεν μπορούν να αποκτήσουν τα απαραίτητα κεφάλαιο για μια τέτοια επένδυση. Η σκληρή όμως απαίτηση κάποιων που δεν έχουν σχέση με το επάγγελμα και δεν αντιλαμβάνονται τις διαφορές που έχει μια εταιρία στην στεριά που χρωστάει στο ελληνικο δημόσιο απο ΙΚΑ, ΤΕΒΕ, ΕΦΟΡΙΑ, ΠΡΟΜΥΘΕΥΤΕΣ, ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ κλπ με μια εταιρία όπως είναι ένα καράβι (βιομηχανία και εργαλεία) που ταξιδεύει χιλιάδες μίλια μακρια απο την πατρίδα της που συνήθως δεν χρωστάει στις προαναφερόμενες κρατικές δομές.
    Να βγάλουμε καινούριους φόρους με στόχο την τιμωρία των εφοπλιστών δεν θα βοηθήσει την Ελλάδα, αυτο είναι το εύκολο, όπως εκείνος ο απερισκεπτος που βγαίνει στον δρόμο και κτυπάει οποίων μετανάστη βρει στο διάβα του. Εδω υπάρχουν πολλές δικαιολογίες για να αποδυναμώνουν την Ελλάδα με διάφορους τρόπους και κυρίως αυτούς που ανακάλυψαν οι προηγούμενοι.
    Σήμερα για να μην εξετάζουμε τους πολιτικούς μας που είναι ποιο πλούσιοι και απο τους εφοπλιστές αρπαζοντας την ευκαιρία απο της καταστάσεις που περνάνε απο τα χέρια τους (αδικαιολόγητα), ρίχνουμε το φως της αλήθειας παντου, αλλα όχι εκει που δεν βολεύει το σύστημα.
    Οι έλληνας ναυτικός έζησε μια μεγάλη κρίση την δεκαετία του 80 αλλα και αργότερα. Στις σχολές του εμπορικού ναυτικού δεν εμφανίζονται νέοι με όραμα και προσωπικό σχέδιο για καριέρα στην ναυτιλία, γι αυτο σήμερα παρουσιάζεται ένα κενό στις τάξεις των ελλήνων ναυτικών. Το life style βοηθάει την αποχή.
    Οι μισθοί που παίρνουν ακόμη και οι Ασιάτες είναι πολυ υψηλοί. Σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν και τα 10 η 13 χιλιαρικα (δολάρια) τον μήνα (σαν να λέμε 80.000ευρω σε αντιστοιχεια με τις χώρες τους). Οι εφοπλιστές θα μπορούσαν να προτιμούν τους έλληνες ναυτικούς αλλα δυστυχώς ο τρόπος ζωής του σύγχρονου ανθρώπου δεν επιτρέπει την υλοποίηση αυτής της υπόθεσης. Η θάλασσα θέλει πειθαρχία και πείσμα για επιβίωση που οι Ασιάτες με την αντιστοιχία των μισθών τους μπορούν να το αποκτήσουν.
    Υπάρχουν ναυτικοί που δεν θέλουν να κατεβούν απο τα πλοία των ελλήνων εφοπλιστών ακόμη και σε ηλικία 70 χρόνων με μισθούς που ξεπερνούν τα 10 η 13 χιλιαρικα με μοναδική δικαιολογία την απουσία έμπειρου προσωπικού. Τα ασφάλιστρα που καλούνται να πληρώσουν οι έλληνες ναυτικοί είναι της τάξης των 23 και 28 χιλιάδες ευρω τον χρόνο σε αντίθεση των ασφαλιστρων του υψηλόμισθου διευθυντή σε βιομηχανία που δεν ξεπερνά τα 10 χιλιάδες ευρω τον χρόνο χωρίς να υπολογίσουμε ότι το αφεντικό του δεν πληρώνει μια στα ασφαλιστικά ταμεία του κράτους ενω ο εργαζόμενος συνεχίζει να έχει κάθε δικαίωμα στο δημόσιο σύστημα υγείας. Για τους ναυτικούς δεν ισχύει το ίδιο.
    Τα καράβια με ελληνικη σημαία διαθέτουν πλήρωμα ελληνικο σε κάποιο βαθμο αλλα όπως συμβενει στην γεωργια και τον τουρισμό οι χαμηλές βαθμίδες δεν καλύπτονται απο έλληνες. Σκεφτείτε ένα χωράφι που οι εργάτες που κάνουν την συγκομιδή κυρίως είναι αλλοδαποί. Εκείνος που μπαίνει μέσα στα καζάνια και τις δεξαμενές, είναι ξένος όπως εκείνος που μαζεύει ελιές στο χωριό μας. Η διαφορά είναι ότι τα πλοία δεν βρίσκονται στην Ελλάδα αλλα σε άλλες χώρες του κόσμου, ενω οι παραγωγοί και οι εργοστασιαρχες βρίσκονται στην Ελλάδα, εντός συνόρων της ευρωπαϊκής ένωσης.
    Η βία φέρνει βία φέρνει βία ιδίως όταν είναι άδικη και στοχευμένη. Οι εφοπλιστές εάν θα φύγουν απο την Ελλάδα δεν θα το κάνουν επειδή θα είναι λιγότερο έλληνες αλλα γιατι κάποιοι άλλοι δεν θέλουν να τους δουν σαν έλληνες που διεξάγουν ένα παγκόσμιο εμπόριο.
    Έχουμε βρει τόσους τρόπους για να απαλλαγούμε απο φόρους όσοι εργαζόμαστε μέσω ευρωπαϊκών χωρών απο το Internet αλλα και απο καταστήματα του εξωτερικού και δεν μπορούμε να βρούμε ένα δίκαιο τροπο για να φορολογισουμε τους έλληνες που κάνουν bussines στο εξωτερικό;
    Το πρόβλημα δεν γεννάται απο εκείνους που διαθέτουν καράβια και εταιρίες θαλάσσιες αλλα απο τους βουλευτές που διαθέτουν υπεράκτιες εταιρίες χωρίς καράβια και κλέβουν τους έλληνες φορολογουμένους.
    Μας έχει πιάσει μια μανία για να ρίξουμε την Ελλάδα σε μια ποιο μεγάλη ύφεση τιμωρώντας οποίος έχει χρήματα αγνοώντας το ενδεχόμενο της νόμιμης απόκτησης τους. Μας ενδιαφέρει να επιτεθουμε σε όλα τα κοινωνικά στρώματα αρκεί να νιώσει ο κόσμος ότι κάτι κάνουμε, όχι επι της ουσίας όμως.
    Κατα περιόδους οι έλληνες εφοπλιστές κάνανε προσπάθειες να βοηθήσουν την χώρα φέρνοντας πλοία για επισκευές στα ελληνικά ναυπιγεια αλλα μπροστα του βρήκαν το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ που κάθε φορα θυμωταν ότι κάτι δεν είχε διεκδίκηση την προηγούμενη φορα απο των προηγούμενο εφοπλιστή δημιουργώντας ένα κλίμα δυσφορίας και αγανάκτησης. Οι αγώνες είναι δικαίωμα των εργαζομένων αλλα και το μετρό είναι επίσης υποχρέωση τους κυρίως στις δύσκολες ώρες.
    Οι αγώνες των συνδικαλιστών οδήγησαν έναν ολόκληρο λαο σε απόγνωση, ανεργία και μείωση των δυνατοτήτων για την εύρεση εργασίας την στιγμη που οι γειτονικές χώρες δεν βρίσκονται σε καθεστώς θεμιτου ανταγωνισμού, αντίθετος οι τιμές τους μεταβάλλονται ανάλογα με την κρίση την οποία βιώνει η ελληνικη πραγματικότητα σε σχέση με την ναυτιλία της.
    Κυνηγάμε φαντάσματα και θελουμε με κάθε κόστος να αποκαταστήσουμε την δικαιοσύνη την ώρα που έχουμε ανάγκη απο βρώμικος τοκογλυφους όπως η ΕΚΤ, ΔΝΤ και άλλους εχθρούς των εργαζομένων και γενικότερα των ελλήνων. Κυνηγάμε τους εφοπλιστές που οι υποχρεώσεις τους απέναντι στις επιδοτήσεις που έχουν λάβει απο το ελληνικο δημόσιο είναι ελάχιστες εώς μηδενικές με εξαίρεση τους κουμπάρους εφοπλιστές κυρίως του ΠΑΣΟΚ που εργάζονται εντός της χώρας.
    Η αμαρτωλή κάστρα δεν είναι οι εφοπλιστές που πλουτίζουν εις βάρος της παγκόσμιας ζήτησης αλλα οι βιομήχανοι και οι πολυεθνικές εταιρίες με την προώθηση ξένων προϊόντων στην Ελλάδα και με το δικαίωμα να παραβιάζουν κάθε σύμβαση τις περισσότερες φορές αγνοώντας την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.
    Εάν εξετάσουμε τα χρέη και τις αδικίες των βιομηχάνων φίλων του καθεστώτος της μεταπολίτευσης δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση με αυτα των εφοπλιστών που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό.
    Για την κατάντια του ΙΚΑ φταίνε οι ΠΑΣΟΚοι και οι δεξιοι με την βοήθεια του τσιλιαδορου ΚΚΕ που δεν πλήρωναν αυτα που έπρεπε να πληρώνουν στο Ε.Δ. και όχι οι εφοπλιστές.
    Την παράνομη εργασία που ΠΡΟΟΘΟΥΝ τα αριστερα αλλα και τα κόμματα του κέντρου έχουν μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης απο τους εφοπλιστές που υποχρεούνται να πληρώνουν μέχρι και το τελευταίο δολάριο στης εθνικές ασφάλειες του οποιοδήποτε κράτους και εάν προέρχονται οι εργαζόμενοι τους. Σε περίπτωση που ένας ασιατης δεν έχει λάβει τις αποδοχές του, έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να σταματήσει το καράβι στο πρώτο λιμάνι που θα πιάσει ενω τον εφοπλιστή τον αναλαμβάνουν διεθνείς οργανισμοί και το καράβι δεν μπορει να φύγει. Σε αντίθεση με τα ελληνικά εργοστάσια και εργοτάξια των κουμπάρων του συστήματος που δικαιούνται να έχουν μια υπέροχη και ιδιαίτερα προκλητική ζωη ενω την ίδια ώρα χρωστάνε σε όλους τους οργανισμούς του δημοσίου, απο το Επιμελητήριο μέχρι και την εφορία, δεν γίνεται λόγος για το ΙΚΑ διότι αυτοι είναι και οι υπεύθυνοι για την κατάντια του.
    Μας αρέσει να δημιουργούμε εντυπώσεις στον κόσμο που απέχει απο την ναυτιλία και το ναυτικό επάγγελμα εδω και 30 χρόνια, αυτο εάν το συζητούσαμε πριν 30 χρόνια θα το θεωρούσαμε ανουσιο την στιγμη που η οικοδομή αναπτυσσόταν με τρελους ρυθμούς απο τα λεφτα της ναυτιλίας. Τότε που οι καλοπληρωμενοι ναυτικοί ανοικοδομουσαν την Ελλάδα του χθες δημιουργώντας την Ελλάδα που ανέλαβε ο σοσιαλισμός του Αντρέα με τα γεμάτα ταμεία και τις ελάχιστες τράπεζες. Την εποχη εκείνη άνθρωποι απόκτησαν με τον ιδρώτα τους και την αντοχή τους στις κακουχίες χρήματα καθαρά και τίμια που τα όφειλαν στην ναυτιλία και στους έλληνες και ξένους εφοπλιστές. Σήμερα την ανοικοδόμηση της Ελλάδας την είχε αναλάβει η παγκόσμια τράπεζα που τώρα μας ζηταει πίσω ότι μας δάνεισε με τον χειρότερο τροπο αναγκάζοντας πολλούς συνανθρώπους μας να αυτοκτονουν. Οι εφοπλιστές δεν μας ζήτησαν τίποτα πίσω, αναγνώρισαν ότι εργαστικαμε για εκείνους και δεν μας έφαγαν ούτε της εισφορές προς το ΝΑΤ ούτε τους μισθούς μας (πράγματα που με την ανοχή του τρικομματισμου έπραξαν όλοι οι άλλοι στην στεριά). Εξάλλου ακόμη και ο Αντρεας απο το ΝΑΤ δεν πείρα τα λεφτα για να κάνει κοινωνική πολιτικη; Που βρίσκει τα λεφτα ο Αντρεας την δεκαετία του 80 και μοιράζει λεφτα σαν νεοπλουτη γριά που δεν μπορει να καταλάβει τι είναι το χρήμα και τι υποχρέωση έχει απέναντι σε ότι δεν είναι δικο της.
    Μπορούμε να γράφουμε τα σχολεία μας μέρες ολόκληρες αλλα δεν θα το ήθελα.
    Η ναυτιλία δέχτηκε μια άτακτη επίθεση μέχρι και στις μέρες μας, με τα γνωστα αποτελέσματα, τα δαιμονοποιουμε σήμερα για να κάνουμε υψηλή πολιτικη ενω ότι συμβαίνει είναι δημιουργία του τρικομματισμού.
    Οι απατεώνες πρώτης προτεραιότητας είναι οι βουλευτές, οι βιομήχανοι που πήρανε τις ενισχύσεις του ελληνικου κράτους με σκοπο να πανε εκτός Ελλάδας και πολλές φορές εκτός Ευρώπης, οι εργολάβοι που έχουν κάνει τα περισσότερα άχρηστα έργα με τις μίζες στους βουλευτές και τα όργανα τους, οι συνδικαλιστές που έκαναν τους νταβατζιδες της νύχτας και της μέρας για λογαριασμό ξένων συμφερόντων, οι πολυεθνικές εταιρίες που κλέβουν τα όνειρα των παιδιών μας με μισθούς 400ευρω την στιγμη που τα πάγια έξοδα τους αγγίζουν τα 6 με 7.500 ευρω τον μήνα ( ενοίκιο 350-400ευρω, κοινόχρηστα 50 – 80ευρω,εισιτήρια 30 – 35ευρω, ΔΕΗ 30 – 50ευρω, ΕΥΔΑΠ 10 – 20ευρω, τηλέφωνο 15 – 30ευρω) χωρίς να υπολογίσουμε την σίτιση του ανθρώπου, την κοινωνική συμμετοχή – έξοδος, επίσκεψη, το δικαίωμα στο όνειρο για την απόκτηση αγαθών, την απόκτηση μόνιμης στέγης, το δικαίωμα στον γάμο και την συνεισφορά και τόσες άλλες αδικίες που δεν συμβάλουν οι έλληνες αλλα και οι ξένοι εφοπλιστές.
    Να δούμε με σοβαρότητα τις καταστάσεις που μας έχουν φέρει εώς εδω και ας μην πετάμε πέτρες σε όποιον δίνει ζωη στην οικονομία μιας χώρας με οποιοδήποτε τροπο.
    Οι οικογένειες των ναυτικών ακόμη και σήμερα διαθέτουν μια δυναμική απέναντι στο εμπόριο και θεωρούνται οι κατεξοχήν αιμοδότες του εσωτερικού εμπορίου διότι πληρώνονται κανονικά και όχι σαν σκλάβοι.
    Ας αναζητήσουν αλλου τους υπεύθυνους της καταστροφής αυτής της χώρας και να μην παρά πληροφορούν τον λαο με τέτοια άρθρα πονηρών προθέσεων που δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα, εκτός απο την εμπλοκή του λαου με ανούσια και άνευ σημασίας ζητήματα την ώρα που οι πραγματικοί υπεύθυνοι ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για να φύγουν απο Δευτέρα – Τρίτη.
    Ας διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και ας βοηθήσουμε όλοι μαζι για την ανάσταση της Ελλάδας και του έλληνα.
    Οι ψυχές που κατοικούν σε αυτο τον τόπο βρίσκονται σε προτεραιότητα μόνο απο έλληνες, οι πονηροί την βάλουν ζάχαρη παίζοντας το παιχνίδι του καλού με ψυχούλα εκει που δεν χρωστάνε και το βοδι ολόκληρο εκει που θα έπρεπε να τους είχαν κόψει τον λαιμό.
    Ας γίνουμε έλληνες ακόμη και όσοι δεν το έχουν συνειδητοποιήσει έστω και αυτη την ώρα, είναι ζήτημα εθνικο η επιβίωση μας και όχι ταξικό, έχουμε να αντιμετωπίσουμε των πλούτο των άλλων χωρών που αποτελεί την απειλή μας και όχι μόνο τα ταξικά μας ζητήματα. Στην εσχάτη ώρα προέχει η άμυνα και η άμιλλα και όχι το συμφέρον μικρών η μεγάλων μεριδίων της κοινωνίας.
    Όλοι μαζι μπορούμε να καταφέρουμε θαύματα.

    • Δε καταλαβαινω γιατι μπηκες στον κοπο να γραψεις ενα τετοιο σεντονι την στιγμη που θα μπορουσες απλα να συνοψισεις σε δυο γραμμες το αγιογραφημα στην εφοπλιστικη ταξη.Εκτος του οτι πολυ δυσκολα θα βρεθει καποιος να με πεισει πως η ψαροτρατα μεταμορφωνεται σε δεξαμενοπλοιο με τον «σταυρο στο χερι»,η ελληνικη ταξη των εφοπλιστων ειναι γνωστο σχεδον σε ολους μας, ποια χρονια δημιουργηθηκε ,με ποιο τροπο και με την στηριξη ποιων.Δεν ειμαι δυστυχως αρκουντως ηλιθιος στο να πιστευω τα παραμυθακια της κυριαρχης προπαγανδας που θελουν να με πεισουν πως η σκληρη δουλεια θα βρεξει καποια στιγμη καραβια, ή το μπακαλικο θα γινει αλυσιδα σουπερ μαρκετ χωρις την καταλληλη διαπλοκη με την πολιτικη εξουσια(ειναι αστειο οι δεξιοι να τα βαζουν με το πολιτικο κατεστημενο που εσπρωξε χωρις ελεος καθε ειδους στυγνη επιχειρηματικη δραστηριοτητα απο το τελος του εμφυλιου ως σημερα).
      Ακομα και στην σπανια εκεινη περιπτωση που καποιος θα περασει απο τη θεση του εκμεταλλευομενου σε αυτη του εκμεταλλευτη χωρις κρατικο σπρωξιμο,το επιχειρημα, μη φορολογειτε τους εκατομμυριουχους γιατι μας ταιζουν ψωμι,αρπαξτε τα απο τους μεροκαματιαριδες ή τους ανεργους ,ειναι κατι που με ξεπερναει και δεν μπορω να το ανταπαντησω χωρις να νεκρωσω πρωτα τα εγκεφαλικα μου κυτταρα.
      Επισης η μικροαστικη λογικη,»η παρτη μου αξιζει 5 χιλιαρικα γιατι εργαζεται σκληρα και ολοι οι υπολοιποι το πολυ 500 ευρω(κανενας αλλος δεν εργαζεται σκληρα)»,μου ειναι ειναι το ιδιο αποκρουστικη με την σκατοφαρα των εφοπλιστων.

  2. Διαβάζοντας τις τοποθετήσεις των συν-bloggers είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος γιατί η χώρα βρίσκεται στο σημείο αυτό σήμερα.
    «Η γίδα του γείτονα να ψοφήσει» αθάνατος ο Χριστόδουλος.

    Τα τελευταία, τουλάχιστον, 50 χρόνια ενθαρρύναμε την ήσσονα προσπάθεια.
    Αποθεώσαμε τους μέτριους.
    Και λοιδορήσαμε με τον χειρότερο τρόπο οποιονδήποτε άξιζε λίγο περισσότερο από εμάς.

    Ο Έλληνας εφοπλιστής πέτυχε γιατί διέγνωσε έγκαιρα με πόσο παρακμιακό κράτος είχε να κάνει.

    Δεν είναι (ο Έλληνας εφοπλιστής) ο μπακάλης της γειτονιάς μας όπως θέλετε να τον δείξετε που έκανε το μπακάλικο super market.

    Ο ανταγωνισμός στην ναυτιλία είναι ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ.
    Δεν χρειάζεται να λαδώσει η Φράγκου τον Σαμαρά πχ για να πάρει την δουλειά στην Ιαπωνία.

    Και για όσους ξέρουν λίγα πράγματα σχετικά με την ναυτιλία είναι εύκολο να δουν ότι όσοι εφοπλιστές επέλεξαν να λειτουργούν μέσα στα όρια του ελληνικού κράτους οι εταιρείες τους βρίσκονται συνεχώς μεταξύ ζωής και θανάτου (βλέπε ακτοπλοΐα) και όσοι επιχειρούν εκτός Ελλάδος σήμερα είναι ηγέτες στον κλάδο τους παγκοσμίως.

    Όσο για το ποιος, πόσο και γιατί θα πρέπει να πληρώσει φόρους η Τρόικα και η Άρχουσα Τάξη της χώρας έχουν πετύχει βλέπω αρκετά σε αυτό το επίπεδο.
    Μαζί τα φάγαμε, είμαστε ένοχοι και το μόνο που μένει είναι να τσακωθούμε μεταξύ μας για το ποιος θα πρέπει να πληρώσει τα περισσότερα.

    Καλή λευτεριά πατριώτες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s