Φραγκίσκος Π.: “παίρνω πίσω αυτά που μου ανήκουν”…

από το σάιτ της κατάληψης Σινιάλο στο Αιγάλεω http://sinialo.espiv.net

O Φραγκίσκος Π., περίπου 40 χρονών τεχνίτης ανελκυστήρων, ανέβηκε σε μια κολώνα της ΔΕΗ στη συμβολή των οδών Σαλαμίνος και Παπαρρηγοπούλου στο Αιγάλεω, προφανώς για να επανασυνδέσει το ρεύμα που του είχε κόψει η ΔΕΗ πριν μια εβδομάδα. Στους γείτονες που του φώναξαν τί κάνει πάνω στην κολώνα απάντησε ότι παίρνει πίσω αυτά που του ανήκουν. Λίγο μετά χτυπήθηκε δύο φορές από το ρεύμα με την δεύτερη πιο ισχυρή, σε τέτοιο βαθμό που τον έριξε από την κολώνα. Μετακομίστηκε στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας και στη συνέχεια στο Θριάσιο. Η κατάσταση του Φραγκίσκου είναι πολύ σοβαρή με πολλαπλά τραύματα στην λεκάνη, στα πόδια και στα νεφρά πέρα από τα εγκαύματα…

Ο Φραγκίσμος, απολυμένος και με μια μάνα κατάκοιτη, σκιαγραφεί ένα ακόμη δραματικό απότοκο της κρίσης εν μέσω χιλιάδων άλλων. Με μια μόνο διαφορά. Δεν πρόκειται για έναν άνθρωπο που έκανε ένα “απονεννοημένο διάβημα”  αλλά για έναν άνθρωπο που έκανε μια κίνηση αντίστασης κάπου ανάμεσα στην απελπισία και την απόγνωση. Αυτό ερμηνεύει και τα τραγικά λάθη του εγχειρήματός του. Από τη μια η αδικία και η απάθεια που την υποδαυλίζει και από την άλλη αυτό τα ακατανίκητο αίσθημα φυσικού δικαίου και η οργή που του δίνει φωνή.

Θα ρωτήσει κανείς πού είναι οι αγανακτισμένοι γείτονες, πού είναι η επίθεση στη ΔΕΗ, στην αστυνομία, στο Δημαρχείο… Προς το παρόν μια βουβή γειτονιά ακροβατεί ανάμεσα στη μοιρολατρία και την αβίωτη υπομονή.

Οι υπόλοιπες απαντήσεις έπονται…

 

*από το σάιτ της κατάληψης Σινιάλο στο Αιγάλεω
http://sinialo.espiv.net

13 σκέψεις σχετικά με το “Φραγκίσκος Π.: “παίρνω πίσω αυτά που μου ανήκουν”…

  1. Όπως και να το ερμηνεύει ο συντάκτης του κειμένου, λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να συμπονέσω τον αγαπητό Φραγκίσκο. Ήταν μια βλακώδης πράξη που δεν δικαιολογείται ούτε από απελπισία, ούτε από τίποτα. Δεν απέδειξε τίποτα, απλά έδειξε το μέγεθος της ανοησίας του. 40 χρονών άνθρωπος και ανέβηκε στην κολώνα για να «συνδέσει το ρεύμα που του κόψανε» και τον χτύπησε το ρεύμα. Σόρρυ, αλλά δεν τον λυπάμαι. Σε 8 χρονών παιδί να το πεις, θα σου απαντήσει «μα καλά, χαζός είναι;» Υπάρχουν και άλλοι τρόποι διαμαρτυρίας, λιγότερο αυτοκαταστροφικοί.

    • Πράξη βλακείας, Πράξη απελπισίας, Πράξη αγάπης, Πράξη δειλίας, Πράξη οργής κλπ κλπ κλπ
      εγώ πάλι λυπάμαι που έχετε στερέψει από ψυχή.
      Η αιτιολογία δεν αναιρεί το αποτέλεσμα , το οποίο από τη φύση του είναι τραγικό.
      Εκούσια ή ακούσια, βλακωδώς ή μη, ένα ανθρώπινο σώμα τσακίστηκε (κι εξ’ όσων γνωρίζω ο Φραγκίσκος κατέληξε).

      Λυπάμαι, αλλά το σχόλιο σας μου φαίνεται τραγικότερο από το άρθρο.

  2. Ιωάννα μάλλον μπερδεύτηκες και δεν κατάλαβες ότι αυτός ο άνθρωπος δεν έκανε διαμαρτυρία αλλά προσπάθησε πρακτικά να επανασυνδέσει το ρεύμα που του έκοψαν.

    Αν δεν μπορείς να συμπονέσεις το δράμα ενός άνεργου ανθρώπου που του έκοψαν το ρεύμα δεν ξέρω τι είσαι ικανή να συμπονέσεις…

    Βλακώδης πράξη ήταν που προσπάθησε να το επανασυνδέσει; Ίσως… Αλλά τι περιθώρια είχαν μείνει σε αυτόν τον άνθρωπο; Ούτε λεφτά είχε, ούτε ηλεκτρικό ρεύμα και επιπλέον είχε να νοιαστεί και μια κατάκοιτη μάνα…
    Ανάλογες συνθήκες οδήγησαν έναν 50χρονο να αυτοκτονήσει μαζί με την 90χρονη μάνα του δίπλα στο Περιστέρι…Ήταν αυτό πιο συνετό και λιγότερο βλακώδες άραγε από την προσπάθεια του Φραγκίσκου να ξανασυνδέσει το ηλεκτρικό ρεύμα;

    Έχουμε φτάσει σε μια κατάσταση που η ανέχεια και η απελπισία οδηγούν πολλούς ανθρώπους σε απεγνωσμένες ενέργειες. Ξέρουμε τι έχει προκαλέσει αυτή την κατάσταση (η οικονομική κατάρρευση και τα μνημόνια των 2 τελευταίων χρόνων) Αντί να μας οργίζει αυτή η κατάσταση προτιμάμε να ρίχνουμε το ανάθεμα της βλακείας στους απελπισμένους;; Και προβάλλουμε σαν λογική στάση την ανικανότητα μας να συμπονέσουμε το δράμα τους;;;

    • Εγώ μια χαρά το κατάλαβα το άρθρο. Και ο…Φραγκίσκος απάντησε «παίρνω πίσω αυτά που μου ανήκουν», και ο συντάκτης του άρθρου προσπαθεί να πλασάρει ως κίνηση αντίδρασης και αντίστασης την κίνηση του συγκεκριμένου πολίτη. Από ‘κει και πέρα, κατανοώ την αγανάκτιση του ανθρώπου που έμεινε χωρίς ρεύμα, αλλά δεν μπορώ να δικαιολογήσω την μετέπειτα στάση του. Αν πρέπει να εξηγούμε σε κάθε άτομο χωριστά πως εγκυμονεί κινδύνους το να ανέβεις στον στύλο να συνδέσεις μόνος σου το ρεύμα σου, ειδικά σε άτομα που έχουν περάσει την παιδική ηλικία, ζήτω που καήκαμε. Αυτό που με ενόχλησε είναι ότι το άρθρο επιχειρεί να παρουσιάσει ως ήρωα ουσιαστικά τον Φραγκίσκο Π., ένα ακόμα θύμα των καταστάσεων που αποφάσισε να αντιδράσει. («για έναν άνθρωπο που έκανε μια κίνηση αντίστασης», «απάντησε ότι παίρνει πίσω αυτά που του ανήκουν», «αυτό τα ακατανίκητο αίσθημα φυσικού δικαίου και η οργή που του δίνει φωνή»). Ε, δεν είναι έτσι, πως να το κάνουμε. Αν πάω και βάλω το πιρούνι στην πρίζα για να δω αν έχω ρεύμα και σκοτωθώ, δεν είναι μαγκιά, είναι ηλιθιότητα. Η κατάκοιτη μάνα του τώρα είναι καλύτερα που έμεινε χωρίς γιο; Είπαμε τα πράγματα είναι τραγικά αλλά αυτά τα πράγματα δεν είναι λύσεις, ούτε πρέπει να παρουσιάζονται ως…μαγκιές και αντίδραση απέναντι στο κακό σύστημα. Ας πήγαινε να ουρλιάζει μέχρι αύριο στην ΔΕΗ, θα του ‘λεγα 10 φορές μπράβο. Τώρα τί να του πω; Μπράβο ή κρίμα; Κρίμα γιατί; Που ανέβηκε στην κολώνα με το κατσαβίδι του και τον χτύπησε το ρεύμα; Τί περίμενε να γίνει δηλαδή;

      • Όχι, Ιωάννα, δεν είναι μαγκιά αυτό που έκανε ο άνθρωπος. Ούτε ηλιθιότηα. Είναι απελπισία, απόγνωση. Και αν έχουμε χάσει την ικανότητα να συμπονούμε τους απελπισμένους, ιδίως όταν η απελπισία τους τούς κοστίζει τη ζωή, τότε δεν μας αξίζει ούτε εμάς καμιά συμπόνια, καμιά αλληλεγγύη. Κι ας ήταν «ηλίθια» η πράξη του, είτε από πραγματική ηλιθιότητα είτε από μούδιασμα της λογικής λόγω της απελπισίας.

        Ξέρω μαμάδες που όταν το παιδί τους, από βλακεία, χτυπάει άσχημα, αντί να ασχοληθούν με το πώς θα το βοηθήσουν, το κατσαδιάζουν. Αλλά ο Φραγκίσκος δεν μας ακούει που τον κατσαδιάζουμε, για να μην το ξανακάνει. Οπότε η κατσάδα έχει μόνο σκοπό τον παραδειγματισμό των άλλων, υποθέτω… Μόνο που έτσι χάνουμε την ανθρωπιά μας. Έτσι το βλέπω εγώ τουλάχιστον.

      • Ένας άνθρωπος σε πλήρη απόγνωση προφανώς και δεν μπορεί να σκεφτεί ψύχραιμα και λογικά. Το θέμα είναι να μην τον ωθήσουν οι καταστάσεις στην πλήρη απόγνωση. Και δεν καταλαβαίνω τι θα κατάφερνε αν πήγαινε να ουρλιάξει στη ΔΕΗ. Ούτε έτσι κατάφερε κάτι, αλλά δεν μπορώ Ιωάννα να κατηγορήσω κάποιον απεγνωσμένο. Απορώ πώς μπορείς και αποστασιοποιείσαι τόσο από την ανθρώπινη δυστυχία. Μοιάζει σαν να έχεις συνηθίσει τις αυτοκτονίες (συνειδητές ή όχι). Εξίσου αποστασιοποιημένα φαντάζομαι θα αντιμετωπίζεις τη μάνα και το γιο που πήδηξαν σήμερα από τον 5ο όροφο, τον μεσήλικα που έκοψε χθες τις φλέβες του σ’ ένα παγκάκι, τον Δημήτρη Χριστούλα που αυτοκτόνησε στο Σύνταγμα και ένα σωρό άλλες ανθρώπινες τραγωδίες.

  3. γιατι τοσο σκληροτητα και ειρωνια Ιωαννα? πρεπει πια επιτελους να σκεφτομαστε πριν γραψουμε ο,τι μας ερχεται….ναι το 8χρονο δε θα βαλει το χερι του στο ρευμα….ο Φραγκισκος όμως δεν ηταν 8 χρονων και δεν εβαλε το χερι του στο ρευμα….αυτο ακομη και ενα μωρο μπορει να το καταλαβει, εσυ γιατι κανεις πως δε το καταλαβαινεις?

  4. Ο θυμός, αντί για τη συμπόνια, είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να απενοχοποιούμαστε. Να μη νιώθουμε ενοχές που δεν είμαστε σε τόσο απελπιστική θέση όσο ο άλλος, να μη νιώθουμε ενοχές που δεν τον βοηθήσαμε και δεν αποτρέψαμε το γεγονός, να μη νιώθουμε ενοχές που ενδεχομένως θέλουμε αλλά δεν έχουμε το ψυχικό σθένος να στεκόμαστε στους άλλους απεγνωσμένους, να μη νιώθουμε ενοχές που είμαστε πιο δυνατοί…

  5. φιλη Ιωαννα
    πολυ ωραια τα ειπες
    ευτυχως που υπαρχουν φωνες σαν την δικη σου που βαζουν τα πραμματα στη θεση τους
    φωνες ψυχραιμιας και νηφαλιοτητας και σοβαροτητας
    φτανει πια με τους λαικιστες
    κανουν κακο στη χωρα
    στο εμποριο
    στο τουρισμο
    πως να ρθει ο τουριστας και πως να περπατησει στα ομορφα γραφικα δρομακια της Αθηνας μας, της πιο ομορφηςς πολης του κοσμου, οταν κινδυνευει να πεσει καποιος στο κεφαλι του !
    τι ανοησιες ειναι αυτες ?
    να επεμβουν οι ατενιστας να σκουπισουν τα πεζοδρομια
    που θα παμε ετσι ?
    θα μας βγαλουν απ το ευρω
    ολοι αυτοι οι φτωχοι και αθλιοι δυσφημουν την χωρα μας
    νιωθω απελπισμενη και μονη

    να βρεθουμε για φρεντουτσινο να τα πουμε κι απο κοντα

  6. Γιατί αυτό που εγώ εξέλαβα απ τα σχόλια της ιωάννας, είναι μια απελπισμένη προσπάθεια να προκαλέσει και να βγεί απ την μίζερή της ανωνυμία;
    Κλασική αντίδραση μιας καναπεδάτης που κουνάει το δάχτυλο, κρίνει και κατακρίνει;
    Είμαι καλά γιατρέ μου; 😛

    mbiker

  7. τελικα τι εχουμε απογινει;βλεπουμε αυτοκτονιες και τις περναμε στο ντουκου λες και βλεπουμε σι εσ αι στη τβ…θα περιμενουμε την επομενη αυτοκτονια για να παμε να αναψουμε κερακια και να κλαιμε τη μοιρα μας?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s