BlackMediterraneanPirate 31-12-2011 17:20
short link wp.me/pPn6Y-c8l
Εύχομαι «καλή χρονιά» σε όλους & όλες.
Ας είναι το 2012 γεμάτο με τις ελπίδες και τα όνειρα που μας στέρησε το 2011.
[…] «Θέλετε ν΄ αποδομήσετε εντελώς τον άνθρωπο;
Πάρτε του την αξιοπρέπεια.
Τότε ο άνθρωπος μετατρέπεται σε κάτι που και τα ζώα δεν είναι».
(Hannah Arrendt)
*
Το κείμενο ξεκινάει με αφορμή την προσφώνηση σε έναν αγαπητό διαδικτυακό φίλο που εκτιμώ (ο οποίος επίσης στεναχωρήθηκε, αλλά και «χρεώθηκε» το φταίξιμο για μία κατάσταση που περιγράφεται παρακάτω) και συνεχίζει με την ανάπτυξη σκέψεων που περιγράφει ο τίτλος του.
*
Αγαπητέ φίλε Omadeon.
Τ΄ ότι σ΄εκτιμώ, τόσο εσένα όσο και τα υπόλοιπα παιδιά στο blog σας (Αιρετικό, ολογιστής) το γνωρίζετε, το έχω πει πολλές φορές και να ξέρεις ότι αυτά τα πράγματα τα λέω σε λίγους ανθρώπους, δεν είμαι ιδιαίτερα κοινωνικός τύπος, δε γουστάρω πολλά κολλητηλίκια, ούτε την ψάχνω για κονέ.
Είμαι πολύ επιλεκτικός με τους ανθρώπους κι όταν λέω κάτι, το λέω μέσα απ΄την ψυχή μου.
Σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να καταπιεστώ για να κάνω σε κάποιον τον φίλο ή να το παίξω καλός.
Εξ΄άλλου, δεν χρειάζεται να το πω εγώ ότι χαίρετε εκτίμησης: μιλάει το ίδιο το blog σας και τα εξαιρετικά άρθρα σας, όλα ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου & αυθεντικά.
Παρατηρώ για μία ακόμη φορά ότι είσαι ευαίσθητος άνθρωπος και σε πείραξε όλο αυτό.
Αν ήσουν διαφορετικός, θα πάταγες κάνα καντήλι ακόμα και θα την έκανες ή θα έβγαινες να με βρίσεις αλλού.
Δεν το έκανες, όμως, στεναχωρήθηκες. Και αντιλαμβάνομαι το πόσο στεναχωρήθηκες, γιατί είμαι κι εγώ ευαίσθητος άνθρωπος, ή τουλάχιστον το προσπαθώ, ή έτσι πιστεύω.
Ομολογώ ότι δεν το περίμενα. Πίστευα ότι θ΄ αντιδρούσες διαφορετικά. Με εξέπληξες, βέβαια, γιατί ανακάλυψα ότι εκτός από παρορμητικός και άνθρωπος εξαιρετικής καλλιέργειας & ενέργειας, είσαι και ένας άνθρωπος εξαιρετικά ευαίσθητος.
Γι΄αυτό και αποφάσισα να σου γράψω, γιατί ξέρω ότι στεναχωριέσαι, σε πονάει όλο αυτό, νοιάζεσαι.
Αδίστακτος & αδαής δεν είμαι, σε καμία περίπτωση, ούτε σχεδιάζω σκηνικά, ούτε καταχθόνιες καταστάσεις, ούτε πια είμαι πρόβατο, ώστε να μην καταλαβαίνω τι διακυβεύεται σε συγκεκριμένες καταστάσεις.
Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι και εμπειρίες έχω και υψηλή νοημοσύνη και καλλιέργεια. Όπως κι εσύ άλλωστε και τα παιδιά απ΄το blog σας, καθώς και οι συν-Σχολιαστές μου από τους ΣχΣ: γνωρίζουμε όλοι τι είναι ο καθένας μας, έχουμε επίγνωση, δεν περιμένουμε να μας το επιβεβαιώσει κάποιος άλλος.
Επίσης, πιστεύω ότι φαίνεται τι άνθρωπος είμαι. Δεν θα μπορούσα πια να κρύβομαι τόσο καλά: κάπου θα έκανα ένα σφάλμα και θα αποκαλυπτόμουν. Σε κάποιο άρθρο ή σχόλιο.
Το σχόλιο σε bold, αυτό>> ΒlackΜediterraneanPirate , Δεκεμβρίου 30, 2011 στις 4:44 ΜΜ
δεν αναφερόταν αποκλειστικά σε εσένα & τον Αιρετικό, αλλά σε όλους όσους συμμετείχαν στις συζητήσεις αυτές και δεν ήταν «κόσμιοι». Απλώς, έτυχε να έχετε γράψει εσείς δίπλα.
Απευθυνόταν, όμως, σε όλους.
Άλλωστε, αν κάνετε ένα σύντομο review στα σχόλια των σχετικών αναρτήσεων, θα με πετύχετε πολύ συχνά να κάνω ευγενικές εκκλήσεις να μην βρίζεστε. Σε όλους ανεξαιρέτως.
————————————————
Πως ξεκίνησε το πράγμα, για να ξεκαθαρίζουμε :
Έγραψε ο Πάνθηρας ένα άρθρο για κάποια θέματα που διαφωνούσε με Φωτόπουλο & Περιεκτική Δημοκρατία, ομολογουμένως αρκετά επιθετικό.
Έπειτα, όμως, «ανέλαβαν» άλλοι και το θέμα πια «τραβήχτηκε σαν λάστιχο».
Ξεκαθαρίσαμε ήδη κι εγώ σε σχόλιό μου
>>ΒlackΜediterraneanPirate , Δεκεμβρίου 28, 2011 στις 2:27 ΜΜ
& ο Πάνθηρας σε σχόλιό του >>Blackpanther, Δεκεμβρίου 28, 2011 στις 12:49 ΜΜ
ότι
το blog των ΣχΣ είναι συλλογικό.
Όπως αναφέρει και ο Πάνθηρας,
“ο κάθε συγγραφέας στους ΣχΣ έχει την σελίδα του και είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για αυτή. Άρα κανείς δεν δέχεται τίποτα όταν κάποιος συγγραφέας εδώ δημοσιεύει κάτι.
Ο συγγραφέας και μόνο αυτός είναι υπεύθυνος για το τι δημοσιεύεται στην σελίδα του”.
Επιβεβαιωνόμαστε για μία ακόμη φορά όταν λέμε ότι το blog των ΣχΣ είναι πραγματικά πλουραλιστικό και δε συμφωνούμε όλοι απαραίτητα και σε όλα μεταξύ μας.
Παρ΄ όλα αυτά, πιστεύω ότι ανάμεσα στους Σχολιαστές των ΣχΣ υπάρχει μία κοινή βάση σε κάποια θέματα.
Και πάνω απ΄ όλα η ελευθερία έκφρασης, που είναι το βασικό που πρεσβεύει η βασική του διαχειρίστρια.
[…]
όταν δημοσιεύεται ένα κείμενο στους ΣχΣ
δεν σημαίνει ότι όλοι οι ΣχΣ είναι σύμφωνοι με αυτό ή ότι το δέχονται.
Αυτό, όμως, είναι που κάνει το blog των ΣχΣ πραγματικά ελεύθερο & πλουραλιστικό.
Οπότε, αυτό που έγραψες “Δέχτηκες να αναρτηθεί στο blog σου ένα κείμενο σαν αυτό του Πάνθηρα, από το οποίο και ξεκίνησαν όλα, και τώρα κάνεις γενικές εκκλήσεις”>>>
δεν ισχύει.
Το παραπάνω σχόλιο ήταν απάντηση σε σχετικό σχόλιο της αγαπητής & ευγενέστατης φίλης κ.κ. που εκτιμώ πολύ και την ευχαριστώ από καρδιάς για το όμορφο πορτραίτο που μου έκανε την τιμή να μου φτιάξει στο blog της. Πάνω απ΄ όλα, όμως, την ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και την ευγενική φιλία της.
Δημοσίευσες κι εσύ ένα τμήμα από αυτό το σχόλιο, αλλά έχεις κόψει λόγια μου κι αυτό δεν με τιμά.
Στο μεγαλύτερο τμήμα του, είναι έτσι όπως το παραθέτω ακριβώς εδώ παραπάνω.
>>>
Οπότε, δημοσιεύτηκε το άρθρο αυτό από τον Πάνθηρα, στο οποίο, να πω την αλήθεια, δεν έδωσα αρχικά ιδιαίτερη σημασία, ούτε το πολυκατάλαβα ή, μάλλον, δεν πολυασχολήθηκα, γιατί δεν γνωρίζω τον κ. Φωτόπουλο, ούτε το έργο του. Δεν έτυχε μέχρι τώρα να ασχοληθώ με την θεωρία του ή φιλοσοφικά θέματα που έχει αναπτύξει.
Γιατί;
Μία εξήγηση.
Να ξέρετε πως όσοι δεν σπουδάσαμε ή δεν ζήσαμε τη δεκαετία των 20 μας στην Αθήνα, δεν είχαμε τριβή με κάποια θέματα, όπως εκείνοι που έζησαν Αθήνα και κινούνταν στα αμφιθέατρα & στις παρέες, όπου στήνονται παρόμοιες κουβέντες.
Εγώ σπούδασα Θεσσαλονίκη, ξαναγύρισα για λίγο στην Αθήνα και την έκανα για έξω, με εξαιρετική σιχαμάρα για τη νοοτροπία του τόπου (ήδη από τότε), πιστεύοντας ότι ρίχνω μαύρη πέτρα πίσω μου. Τουλάχιστον με αυτή τη λογική την έκανα.
Οπότε, έχω ένα κενό σε θέματα που αφορούν την ελληνική κουλτούρα συγκεκριμένης περιόδου 10-12 χρόνων τουλάχιστον, ενώ –αντίθετα- βίωσα σημαντικά γεγονότα έξω, την ώρα που γίνονταν, στον τόπο που γίνονταν. Θέλω να πω, τα έζησα, δεν τα είδα απλώς στην τηλεόραση, ήμουν μέσα σε αυτά. Το πιο τραγικό απ΄ όλα ήταν ότι έζησα το «όνειρο της Ενωμένης Ευρώπης» στην ακμή του. Καταλάβατε γιατί ήταν τραγικό. Γιατί τώρα πια το βλέπουμε να γκρεμίζεται με αυτό τον οικτρό τρόπο. Πιστέψτε με, όμως, τότε που το ζούσαμε, κάπου εκεί μέσα στο κέντρο του, μας γέμιζε όλους με χαμόγελα & ευτυχία.
Επανέρχομαι.
Θα μου πείτε: ο Φωτόπουλος έχει μεταφραστεί μέχρι και στα κινέζικα, και σε πολλές άλλες γλώσσες.
Εσένα, πως και δεν τον πήρε το αυτί σου;
Δεν έτυχε βρε παιδιά, τι να πω. Ας μου συγχωρηθεί, παρακαλώ πολύ. Οι παρέες & οι χώροι που κινήθηκα δεν έτυχε να με φέρουν σ΄ επαφή με το έργο του.
Μην γνωρίζοντας , λοιπόν, το έργο του ανθρώπου αυτού, δεν μπορούσα, φυσικά, να πάρω και θέση στο σχολιασμό των σχετικών άρθρων στο blog μας.
Παρατηρούσα, βέβαια, ότι ενώ περίμενα να διεξαχθεί συζήτηση, να τοποθετηθούν με θέσεις & επιχειρήματα οι γνώστες του έργου του κ. Φωτόπουλου και με ενάντια επιχειρήματα αυτοί που δεν συμφωνούν με τη θεωρία του για την Περιεκτική δημοκρατία, άρχιζαν οι συμμετέχοντες να βρίζονται μεταξύ τους με τον χειρότερο τρόπο & με χυδαιότητες (οι περισσότεροι συμμετέχοντες / μην βάζουμε όλο τον κόσμο στο ίδιο καζάνι, ενώ κάποιοι δεν φταίνε σε κάτι), με σκοπό ποιος «θα πατήσει περισσότερο τον κάλο του άλλου».
Ενώ θα μπορούσε κάποιος/κάποιοι να μας κάνουν παρουσίαση ή resumé των βασικών στοιχείων της θεωρίας του ή των γραπτών του και να μας αναφέρουν που διαφωνούν ή που συμφωνούν.
Κάτι τέτοιο, δεν συνέβη. Ή τουλάχιστον, αν έγινε, έγινε με κακό τρόπο, ώστε κι εγώ, όπως και άλλοι, συνεχίζω να μην έχω την παραμικρή ιδέα του τι τελικά έχει πει ο άνθρωπος αυτός.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Παρένθεση>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>>>
Αυτό το είχα παρατηρήσει και σε παλαιότερα άρθρα και είχε ενοχλήσει πολύ, τόσο εμένα, όσο και πολλούς άλλους συν-Σχολιαστές μας.
Μάλιστα, κάποιες φορές το είχαμε συζητήσει μεταξύ μας οι ΣχΣ, είτε όλοι μαζί με e-mails, είτε ανά ομάδες, τηλεφωνικά.
Ακούστε παιδιά:
Έτσι, δεν βγαίνει.
Με το να γίνεται μπάχαλο στο blog, να βριζόμαστε, να τσακωνόμαστε, δεν βγαίνει κάποια άκρη.
Τέτοιοι τρόποι συμπεριφοράς, είναι δείγμα χαμηλού επιπέδου και έλλειψης στοιχειωδών ανθρώπινων αξιών & δικαιωμάτων.
Scripta manent.
Πολύ όμορφα και ήρεμα και κατανοητά διατύπωσαν τις ιδέες τους στα τελευταία σχόλια ο Thomas & η κ.κ.
Δείτε επίπεδο.
>>>
Thomas , Δεκεμβρίου 30, 2011 στις 7:41 ΜΜ
κ.κ. , Δεκεμβρίου 30, 2011 στις 8:02 ΜΜ
Μπορείς να καταλάβεις τι θέλουν να πουν οι άνθρωποι.
Και δεν προσβάλλουν κανέναν.
Ξέρετε,υπάρχει και η έκφραση «σφάζω με το βαμβάκι». Μπορείς, δηλαδή, με τη δύναμη του λόγου να κατατροπώσεις κάποιον πραγματικά, χωρίς, όμως, να τον προσβάλλεις ανοιχτά και με άσχημο τρόπο.
Εκτίμησα πολύ την στάση του Thomaς (δείτε λίγο παραπάνω ή εδώ το σχόλιό του που έχω παραθέσει).
Το παιδί αυτό δεν το γνωρίζω, ούτε έχουμε μιλήσει ποτέ, ούτε έχουμε συνυπάρξει σε κάποια συζήτηση.
Βλέπω, όμως, ότι είναι άνθρωπος λογικός & αξιοπρεπής, από τα δείγματα που έχω μέχρι τώρα.
Μην προτρέχετε, δεν ρίχνω υπονοούμενα για κανέναν άλλο.
Όλοι οι άνθρωποι είναι αξιοπρεπείς. Δεν θέλω να θίξω κάποιον. Απλώς αναφέρομαι στον συγκεκριμένο άνθρωπο, τον Thomaς, γιατί εκτίμησα την αξιοπρεπή & ευγενική του στάση, ενώ ανέπτυσσε τη σκέψη του για το έργο του εν λόγω στοχαστή. Ενώ αναφέρει ότι δεν συμφωνεί και γιατί, δεν προσβάλλει και μάλιστα αναφέρει τα ενδιαφέροντα στοιχεία στο έργο του εν λόγω φιλόσοφου.
«Από την άλλη όμως το έργο του είναι σημαντικό και αξίζει κανείς να ασχοληθεί. Θα μάθει πολλά σχετικά με την οικονομία, με το διεθνές σύστημα, για τη θέση της Ελλάδας σε αυτό κλπ. Βέβαια δε θα πρέπει να έχει καμιά αυταπάτη ότι η ΠΔ έχει οποιαδήποτε σχέση με την ελευθερία με την πραγματική σημασία του όρου αλλά αν ασχοληθεί κάποιος μέσος αναρχικός με την ΠΔ θα βοηθηθεί πολύ στο να ξεφύγει ίσως από τα ελευθεριακά κλισέ (που και αυτά δεν έχουν σχέση με την ελευθερία) και να δει ότι υπάρχει και μια εντελώς διαφορετική οπτική από τη δική του που έχει τη δική της αξία.»
Με τόσα σχόλια που διάβασα, δεν ξέρω, δεν θυμάμαι τι άλλο έγραψε αυτό το παιδί πριν ή σε άλλες σχετικές αναρτήσεις.
Πείτε μου, όμως, δεν είναι άξιος θαυμασμού ο Thomaς; Δείτε με πόση ευγένεια και πόσο αμερόληπτα διακρίνει στοιχεία που έχουν ενδιαφέρον στο έργο του συγκεκριμένου στοχαστή.
Δεν είναι σκοπός του, δηλαδή, να προσβάλλει ή να ισοπεδώσει. Ναι μεν διαφωνεί, αλλά είναι αμερόληπτος.
Το ίδιο διαπίστωσα και στα σχόλια της αγαπητής φίλης κ.κ.
Το blog της κινείται επίσης στα ίδια επίπεδα αξιοπρέπειας, φιλικότητας & συντροφικότητας.
Ακούστε παιδιά.
Οι τρόποι που κινηθήκαμε οι περισσότεροι από εμάς σαν άνθρωποι σε αυτό τον τόπο (επηρεασμένοι και από ξένες κουλτούρες), οδήγησαν σε ένα τέλμα, το οποίο το ζούμε καθημερινά.
Κάποιοι διαβρώθηκαν ιδιαίτερα.
Κάποιοι άλλοι διατήρησαν τις στοιχειώδεις ανθρώπινες αξίες τους και συνεχίζουν να τις διατηρούν απτόητοι.
Ναι, ξέρω. Όλοι πρέπει να επιβιώσουμε κι ο «δυνατός» έχει περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει.
Ας μην γίνουμε, όμως, ζούγκλα.
Ας διατηρήσουμε την ομορφιά στις ψυχές & τις σχέσεις μας.
Αυτό είναι το στοιχειώδες που μας κάνει να νιώθουμε όμορφα μέσα στην καθημερινότητά μας.
Αυτό είναι το στοιχειώδες που μας κάνει να νιώθουμε Άνθρωποι.
Ας μην το χάσουμε.
Να μην επιτρέψουμε να χαθεί, μέσα στον πανικό μας και το άγχος της επιβίωσής μας, για το οποίο δεν ευθυνόμαστε.
>>>>>>>>Κλείνει η Παρένθεση που άνοιξα κι επανέρχομαι σ΄αυτό που έλεγα>>>>>>>>
>>>
Παρατηρούσα, λοιπόν, ότι ενώ περίμενα να διεξαχθεί συζήτηση, να τοποθετηθούν με θέσεις & επιχειρήματα οι γνώστες του έργου του κ. Φωτόπουλου και με ενάντια επιχειρήματα αυτοί που δεν συμφωνούν με τη θεωρία του για την Περιεκτική δημοκρατία, άρχιζαν οι συμμετέχοντες να βρίζονται μεταξύ τους με τον χειρότερο τρόπο & με χυδαιότητες (οι περισσότεροι συμμετέχοντες / μην βάζουμε όλο τον κόσμο στο ίδιο καζάνι, ενώ κάποιοι δεν φταίνε σε κάτι), με σκοπό ποιος «θα πατήσει περισσότερο τον κάλο του άλλου».
Σε κάποια σημεία και σχόλια, έφτασαν τα βρισίδια να γίνουν αυτοσκοπός.
Ενώ θα μπορούσε κάποιος/κάποιοι να μας κάνουν παρουσίαση ή resumé των βασικών στοιχείων της θεωρίας του ή των γραπτών του και να μας αναφέρουν πού διαφωνούν ή πού συμφωνούν.
Κάτι τέτοιο, δεν συνέβη. Ή τουλάχιστον, αν έγινε, έγινε με κακό τρόπο, ώστε κι εγώ, όπως και άλλοι, συνεχίζω να μην έχω την παραμικρή ιδέα του τι τελικά έχει πει ο άνθρωπος αυτός.
Δεν μου αρέσει ούτε να κατηγορώ, ούτε να κρίνω τους άλλους ανθρώπους, ούτε να τους μειώνω, ούτε να τους ισοπεδώνω.
Πιστεύω πως κανένας μας δεν έχει δικαίωμα να κάνει κάτι τέτοιο.
Και, τέλος πάντων, δεν είπα να χάσουμε τον αυθορμητισμό μας. Θα βρίσουμε κιόλας, άμα χρειαστεί ή πάνω στα νεύρα μας, όταν ο συνομιλητής μας δεν λέει να μας κατανοήσει.
Όχι συνέχεια, όμως, και να γίνεται αυτοσκοπός.
Μέσα από όλα αυτά τα δεδομένα, λοιπόν, άρχισε να δημιουργείται ένα σκηνικό κατινιάς, βρισιδιού & αλληλοφαγώματος «σου είπα, μου είπες, του είπε», παρόμοιο με αυτό που συναντάμε σε πολλά blogs, όπου μπαίνουμε να διαβάσουμε κάποια ενδιαφέροντα άρθρα και φεύγουμε τρέχοντας και δεν ξαναμπαίνουμε ποτέ, όταν ανακαλύπτουμε χαμηλό επίπεδο & κατινιά στα σχόλια, εν είδει χλευάσματος, σαχλαμάρας & αργοσχολίας.
Έχω παραπονεθεί πολλές φορές γι΄αυτό το θέμα. Δεν ξέρω αν κάποιοι άνθρωποι γουστάρουν να κατεβάζουν το επίπεδό τους χαμηλά. Εγώ δεν το επιθυμώ για τον εαυτό μου να συμμετέχω σε τέτοιες θλιβερές & αξιολύπητες καταστάσεις και γνωρίζω καλά πως δεν το επιθυμούν και οι συν-Σχολιαστές μου από τους ΣχΣ.
Και, μάλιστα, σε στιγμές που «καίγεται η γούνα μας» στον τόπο αυτό και προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας, ώστε να βρούμε λύσεις για το πώς θα μπορέσουμε να δραπετεύσουμε από το αδιέξοδο αυτό.
Απ΄την άλλη πλευρά, θεωρώ απαράδεκτη την προσβολή & τον χλευασμό κάθε ανθρώπου.
Ο κάθε άνθρωπος έχει την αξία του.
Μη χάνουμε κάθε σεβασμό στην προσωπικότητα, την προσπάθεια ή την ηλικία του άλλου.
Πώς θα το κάνουμε, δηλαδή.
Δεν μπορεί να εξαπολύεται επίθεση σε έναν άνθρωπο 71 ετών, που έχει κάνει την προσπάθειά του και δη από 20χρονους ή 25χρονους, που δεν έχουν καμία εμπειρία από τη ζωή και νομίζουν πως όλα τα ξέρουν.
Στον κ. Φωτόπουλο, αναφέρομαι.
Δεν γνωρίζω ακόμα τη θεωρία του, αφού δεν φρόντισε κανείς γνώστης της να μου την παραθέσει ή να μου την εξηγήσει με ψυχραιμία. Δεν μιλάω για κατεβατά και χιλιάδες σελίδες βιβλίων. Αλλά για τα βασικά της στοιχεία, ώστε να έχω μία πρώτη προσέγγιση και να μπορώ να σχηματίσω μία άποψη.
Όπως και να ΄χει, όμως το θέμα, από τα λίγα στοιχεία του βιογραφικού του που διάβασα, παρατήρησα πως ο άνθρωπος δεν είναι τυχαίος. Έχει προσπαθήσει. Και σε ξένη γη.
Που γνωρίζω καλά πως στην ξένη γη, για να αναγνωριστεί η αξία, πρέπει να είναι αυθεντική.
Εκεί δεν γίνονται χατίρια. Και ειδικά στο διεθνώς αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο της Αγγλίας όπου δίδασκε για πάνω από 20 χρόνια.
Δεν μεταφράζουν το βιβλίο σου σε πολλές ξένες γλώσσες (μέχρι και στα κινέζικα) αν λες μπαρούφες.
Κάτι θα προτείνει ο άνθρωπος μέσα σ΄αυτά τα βιβλία, δεν μπορεί.
Τώρα, αν κάποιος δεν συμφωνεί με τις εν λόγω θεωρίες, ας προτείνει τα επιχειρήματά του.
Ας μας εξηγήσει πού χωλαίνει η εν λόγω θεωρία.
Όχι επειδή του το είπε κάποιος ινστρούκτορας, αλλά επειδή κατανόησε ή εντρύφησε ο ίδιος προσωπικά.
Δεν έχει, όμως, καμία λογική να βρίζεις την προσπάθεια του άλλου και να μην εξηγείς το λόγο.
Έχει κάνει κάτι ο άνθρωπος αυτός και ενόχλησε;
Όποιος γνωρίζει, ας μας το πει. Με στοιχεία, όμως. Να το μάθουμε κι εμείς και να κρίνουμε.
Η συνείδησή μου, όμως, δεν μου επιτρέπει να βρίζονται οι προσπάθειες των ανθρώπων και οι ίδιοι άνθρωποι ανυπόστατα.
Δεν το δέχομαι, ρε παιδιά.
Αγανάκτησα.
Άκουσα πως συνέβη κάποια παρεξήγηση ανάμεσα στον κ. Δημήτρη Καζάκη και στο «Βαθύ Κόκκινο». Δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβη. Όποιος γνωρίζει, ας μας πει 2 κουβέντες.
Εκτιμώ ιδιαίτερα και την προσπάθεια που κάνει το «Βαθύ Κόκκινο» και την προσπάθεια που κάνει ο κ. Καζάκης. Μεγάλες & αξιοσέβαστες προσπάθειες και από τις 2 αυτές πλευρές.
Το «Βαθύ Κόκκινο» «έχει λιώσει» να δημοσιεύει, να ενημερώνει, να κάνει ραδιόφωνο, να «ανοίγει μάτια & μυαλά». Του Καζάκη «έχει μαλλιάσει η γλώσσα του» να μιλάει ασταμάτητα σε κανάλια, σε πλατείες, στο ραδιόφωνο, να αποκαλύπτει.
Τι; Να ψάξω να βρω ποιος φταίει στην παρεξήγησή τους;
Δεν με αφορά. Μία παρεξήγηση, ήταν, ίσως, κι εύχομαι να διευθετηθεί.
Δεν μπορεί, όμως, κάποιος μετά απ΄ αυτό να βγει να βρίζει ανυπόστατα τον έναν ή τον άλλον, επειδή του το είπε κάποιος ινστρούκτορας και να απαλείφει με αυτό τον τρόπο διαμιάς όλη την προσπάθεια και τον αγώνα τους μέχρι τώρα.
Και μην μου μιλήσετε για συμφέροντα. Ποια συμφέροντα; Με δουλεύετε;
Βλέπω. Ξέρω να βλέπω και να παρατηρώ.
Ποιοί «μας άνοιξαν τα μάτια»; Τα blogs, ο Καζάκης, ο Λαπαβίτσας κι η Σακοράφα, ο πάντα αξιοπρεπής Μανώλης Γλέζος, ο Άρης Χατζηστεφάνου & η Κατερίνα Κιτίδη με την «Χρεοκρατία» τους, ο Βατικιώτης, ο Χρυσόγονος, ο Γιάνης Βαρουφάκης, αλλά και οι μετανοημένοι Καθηγητάδες Συνταγματικού Δικαίου Μπέης & Κασιμάτης (λέω «μετανοημένοι», ας μου επιτραπεί, γιατί είχαν «θητεία» μέσα στο Σύστημα, ως σύμβουλοι πρωθυπουργών ή σε ανώτατες διοικητικές ή ακαδημαϊκές θέσεις, με την έννοια ότι, ίσως, θα μπορούσαν και να είχαν «προλάβει το κακό»∙ βέβαια, ποτέ δεν είναι αργά, εκτιμούμε την προσπάθειά τους ακόμη και τώρα), ακόμη και ο Μίκης Θεοδωράκης με τις συνεχείς παρεμβάσεις του που εξελίχθηκαν στη «Σπίθα» και αντιμετώπισαν/ αντιμετωπίζουν σωρεία αντιδράσεων για λόγους που ακόμα δεν έχω κατανοήσει και δεν έχω ασχοληθεί.
Ακόμα και άνθρωποι από το εξωτερικό, που θα μπορούσαν, ίσως, να χαρακτηριστούν έως και υπερβολικοί (δεδομένου του τρόπου που εκφράζονται), όπως ο Max Keiser ή ο Alex Jones. Μάθαμε κι απ΄ αυτούς κάποια πράγματα. Δεν χρειαζόταν να διαφυλάσσουμε «κάθε οξεία» που έλεγαν. Αφήνοντας έξω τις κατά τόπους υπερβολές, είχαμε τη δυνατότητα ν΄ απομονώνουμε τις πληροφορίες που μας ενδιέφεραν.
Και, φυσικά, ο αγώνας κάποιων έντιμων δημοσιογράφων (μην ακούω αντιρρήσεις, παρακαλώ∙ ναι, υπάρχουν και έντιμοι δημοσιογράφοι ακόμα∙ ας μην γενικεύουμε τα φαινόμενα, ούτε να «βάζουμε όλους τους ανθρώπους στο ίδιο καζάνι»), κυρίως από μικρότερα κανάλια ή sites κι όχι από τα «πρωτοκλασάτα» (δεν αναφέρω ονόματα γιατί ίσως ξεχάσω κάποιον και τον αδικήσω∙ ξέρουμε όλοι μας ποιοι είναι αυτοί).
Αυτό, επίσης, ήταν κι ένα θέμα ακόμα που επέμενα.
Πώς είχαμε παλιά τα «γαλάζια» & τα «πράσινα» ή τα «κόκκινα» καφενεία; Έτσι βρεθήκαμε και πάλι να έχουμε τα «γαλάζια» & τα «πράσινα» ή τα «κόκκινα» & τα «μαύρα» blogs.
Επέμενα συνέχεια.
Ας ξεκολλήσουμε επιτέλους από αυτές τις ταμπέλες που δεν οδήγησαν πουθενά.
Οπωσδήποτε, καταλαβαίνω πως κάποιος που έχασε τους παππούδες, τους γονείς του ή μέλη της οικογένειάς του στα βασανιστήρια και την εξορία, έχει ανατραφεί με συγκεκριμένο πολιτικό τρόπο και δεν μπορεί να δεχτεί.
Το ίδιο και ένας Μανιάτης, για παράδειγμα, που οι παππούδες του στήθηκαν στον τοίχο από αριστερούς. Μέρη όπως η Μάνη είναι χωρισμένα στα 2, ανάλογα πού κινήθηκαν οι δεξιοί και πού αριστεροί.
Και οι παλιές έχθρες διατηρούνται ακόμη και μέσα στην ίδια οικογένεια. Το γνωρίζω γιατί η οικογένεια της μάνας μου κατάγεται από εκεί: η μισή της οικογένεια είναι αριστεροί που είχαν βγει στα βουνά και η άλλη μισή οικογένεια δεξιοί έως και βασιλικοί. Τα αδέρφια τα ίδια μεταξύ τους. (Το γένος του σογιού αυτού που κατοικεί στη Μάνη και στην Κρήτη ήταν Πειρατές, επί των ημερών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας).
Καταλαβαίνω πως δεν αλλάζει η πολιτική τοποθέτηση και η ανατροφή απ΄ τα γεννοφάσκια.
Όμως, ο κόσμος αλλάζει κι εξελίσσεται.
Δεν μπορούμε να συνεχίζουμε να πατάμε στα παλιά μίση και έχθρες.
Επιβάλλεται πια να ανακαλύψουμε τα κοινά μας σημεία και να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλο. Δεν γίνεται διαφορετικά.
Αλλιώς, τα γνωστά «τσακάλια» θα εκμεταλλεύονται τις έχθρες μας, θα πατάνε επάνω σε αυτές και θα συνεχίζουν να λυμαίνονται τον τόπο και να τον καταστρέφουν.
Μετά από όλα αυτά είναι λογικό ότι θίχτηκαν κάποια αριστερά (έχω την εντύπωση) blogs, με τα οποία μάλιστα συνηθίζαμε να ανταλλάσσουμε απόψεις & άρθρα. Και οπωσδήποτε θίχτηκε και ο ίδιος ο κ. Φωτόπουλος (για του οποίου το έργο κανείς τελικά από τους γνώστες δεν φρόντισε να μας κάνει μία σωστή ενημέρωση).
Αυτό το διαπιστώσαμε σε ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της Περιεκτικής Δημοκρατίας.
Απ΄ την άλλη πλευρά, βέβαια, όσοι αναγνώστες γνωρίζουν το έργο του κ. Φωτόπουλου κι έμπαιναν στο blog μας με σκοπό να τον υπερασπιστούν, αντί να φροντίσουν με ψυχραιμία κι επιχειρήματα να μας κάνουν μία σωστή ενημέρωση για το έργο του, έμπαιναν κι εκείνοι στο «παιχνίδι» του αλληλοβρισίματος & των τσακωμών, όπου αλληλο-εκτοξεύονταν απειλές & κατηγορίες ανυπόστατες περί «πρακτόρων», ακόμα και εναντίον του blog μας.
Ποιοι «πράκτορες» και «ινστρούκτορες» βρε παιδιά;
Τι λόγια είναι αυτά;
Καμία σχέση!
Απλοί καθημερινοί άνθρωποι είμαστε όλοι, που ανησυχούμε.
Ανησυχούμε για την πορεία του τόπου, του πλανήτη ολόκληρου, ανησυχούμε για το μέλλον μας, την επιβίωσή μας, το χαμόγελο και τα όνειρά μας που χάνονται κι απομακρύνονται ολοένα και πιο πολύ.
Όλη αυτή η κατάσταση, λοιπόν, που αναπτύχθηκε και περιέγραψα παραπάνω, μου θύμισε δεκαετία του 80, όπου φανατισμένοι πρασινοφρουροί & γαλάζιοι υποστηρικτές παλαιάς κοπής αλληλο-φαγώνονταν και σκοτώνονταν στο ξύλο στις αφισοκολλήσεις των δρόμων των μεγάλων πόλεων έως και των μικρών χωριών της Ελλάδας, για ένα ρουσφέτι, για μία θέση, για ένα κονδύλι, για μία επιδότηση, για το όνειρο μιας καλύτερης ζωής.
«Για ένα πουκάμισο αδειανό, για μιαν Ελένη», όπως είπε ο ποιητής, θα πρόσθετα.
Ή, τουλάχιστον, έτσι αποδείχτηκε. Τα αποτελέσματα, τα βιώνουμε σήμερα.
Θα μου πείτε: «Τι φταίει ο κόσμος; Πάλευε, αναζητούσε μία καλύτερη ζωή. Εξαπατήθηκε.»
Ναι, το κατανοώ, αφού, άλλωστε, είναι κάτι το οποίο βιώνω κι εγώ ο ίδιος επί του παρόντος.
Αυτό, όμως, που με ανησυχεί είναι ότι δεν βλέπω κάποια αλλαγή στα μυαλά και τη νοοτροπία των ανθρώπων.
Καμία προσπάθεια σύγκλισης.
Και πραγματικά δεν μπορώ να κατανοήσω αυτή τη στασιμότητα.
Δεν συναντήθηκε ο κόσμος, κατά τη διάρκεια της τελευταίας χρονιάς, στις πλατείες;
Δεν ήρθαν σ΄ επαφή; Δεν αγγίχτηκαν; Δεν μίλησαν μεταξύ τους; Δεν συζήτησαν μεταξύ τους; Δεν συμμετείχαν στις πολυάριθμες λαϊκές συνελεύσεις; Δεν μοιράστηκαν τις αγωνίες τους;
Δεν ακούσαμε; Δεν διαβάσαμε; Δεν μάθαμε περισσότερα για τη ζωή, από ανθρώπους που γνωρίσαμε και ήξεραν περισσότερα από εμάς, που μας ενημέρωσαν για καινούρια πράγματα, για το πώς λειτουργεί ο κόσμος και προς τα πού κατευθύνεται;
Όλο αυτό δεν λειτούργησε καθόλου;
Πάλι στα ίδια γυρίσαμε;
Ο κόσμος δεν βγήκε πιο ώριμος από όλη αυτή την επαφή;
Συνεχίζει να επαφίει την τύχη και τη ζωή του στα χέρια καθοδηγητών & ινστρουκτόρων κομματικού τύπου;
Δεν μπορούμε μόνοι μας, δηλαδή; Θέλουμε τον μπάτσο μας & τον αρχηγό μας;
Το έχω γράψει πολλές φορές και θα επιμείνω και πάλι.
Ας δώσουμε το χέρι ο ένας στον άλλο, ας μοιραστούμε με ειλικρίνεια & αλήθεια τις αγωνίες μας.
Ας ξεχάσουμε τις παλιές έχθρες & τα μίση.
Όλοι μαζί κατευθυνόμαστε προς τον γκρεμό.
Ας δώσουμε ένα χέρι, να κρατηθεί με ζεστασιά ο ένας απ΄ τον άλλον, ο ένας με τον άλλον.
Καλόπιστη διάθεση, κατανόηση, σεβασμός στην προσωπικότητα του «άλλου», αξιοπρέπεια, ευγενής άμιλλα, αξιοκρατία, ισονομία, κοινωνική δικαιοσύνη, σεβασμός στη φύση και τις δημιουργίες της, συντροφικότητα, αλληλεγγύη.
Για να γεμίσει ελπίδα η νέα χρονιά που θα ξεκινήσει.
Και για να δραπετεύσουμε από το μεγάλο κακό που ετοιμάζεται να μας βρει.
Εύχομαι «καλή χρονιά» σε όλους & όλες.
Ας είναι το 2012 γεμάτο με τις ελπίδες και τα όνειρα που μας στέρησε το 2011.
*
*
«Θέλετε ν΄ αποδομήσετε εντελώς τον άνθρωπο;
Πάρτε του την αξιοπρέπεια.
Τότε ο άνθρωπος μετατρέπεται σε κάτι που και τα ζώα δεν είναι».
(Hannah Arrendt)
********************************************************************************
BlackMediterraneanPirate
Σύντομος Σύνδεσμος wp.me/pPn6Y-c8l
καταρχην τι ενδιαφερουν ολους τους υπολοιπους και ποσο μαλλον τους αναγνωστες ,τα προσωπικα σου.Μου ειναι τελειως αδιαφορες οι φιλιες σου με αλλους μπλογκερ οι συναισθηματισμοι σου και οι παρεξηγησεις σου.Υπαρχει και το μειλ αν κατι σε τρωει και πρεπει να το μαθουμε οι υπολοιποι.Κακιστη ελληνικη σαπουνοπερα χωρις καμια απολυτως ουσια για τον τηλεθεατη.
Δεν εκατσα φυσικα να διαβασω την ελεγεια στον δικτυακο σου φιλο.Επεσε ομως το ματι μου πανω σε αυτο: «Δεν μπορεί να εξαπολύεται επίθεση σε έναν άνθρωπο 71 ετών, που έχει κάνει την προσπάθειά του και δη από 20χρονους ή 25χρονους, που δεν έχουν καμία εμπειρία από τη ζωή και νομίζουν πως όλα τα ξέρουν»
Με προσβαλει αφανταστα το παραπανω γενικολογο περι δικαιων και αδικων και θελω να κατονομασεις τωρα ποια ειναι τα 20χρονα που επιτεθηκαν στον ΤΦ εδω μεσα.
Επισης κοψε σε παρακαλω τον πρωτο πλυθηντικο.Για την παρτη σου μιλας και εγω δεν εχω καμια απολυτως ταυτηση με τις αποψεις σου.
Το πως θα συμπεριφερομαι στον φιλο σου ειναι αποκλειστικα δικο μου θεμα.Δεν ειδα να ενοχληθηκες ιδιαιτερα παντως απο τα σεντονια των σεντονιων απιστευτης βρωμιας που γραφτηκαν για τους ανθρωπους που μοιραζεσαι αυτο το χωρο.Αν δεν το αντεχει λοιπον η μεγαλη σου η καρδια μπορεις ελευθερα να με μπαναρεις απο τις αναρτησεις σου.Τοσο απλα.Αν και δεν προκειται να ασχοληθω ξανα με κανεναν απο τους δυο .
Στους τυφλους κυριαρχει ο μονοφθαλμος.
*
Είσαι αγενής και με πολύ θράσος.
Αν δε σου αρέσουν οι αναρτήσεις μου, δεν σε υποχρεώνει κανείς να τις διαβάσεις.
Σιγά μην ασχοληθώ ιδιαιτέρως για να σε μπανάρω: δεν θα πέσω στο επίπεδό σου.
Κάτι τέτοια πράγματα μόνο εσύ τα σκέφτεσαι!
Επίσης, αν νομίζεις ότι θα συνεχίσω να κάνω το κορόιδο στις ειρωνείες σου, γελάστηκες.
Δεν μίλησα τόσον καιρό, αλλά τώρα άκου τα, γιατί άγγιξες κι εμένα.
Νομίζεις ότι δεν πρόσεξα τις επιθέσεις σου στον Παύλο και στον Ομαντεόν πριν καιρό;
Δεν στην έπεσα τότε, για να μην νιώσεις άσχημα.
Αλλά βλέπω ότι είσαι θρασύτατος.
Έλεγες ψέματα για μας στα παιδιά του Παραλληλογράφου ότι σου κάναμε ban.
Παρίστανες το troll κι εμφανιζόσουν στα σχόλια με άλλο όνομα.
Μετά πήρες τ΄άρθρα σου κι έφυγες και μετά ξανάρθες πάλι.
Αυτά είναι κατινιές & ασταθής συμπεριφορά.
Πώς μπορεί κάποιος να σου έχει εμπιστοσύνη;
Χθες & σήμερα, είδες τη δύσκολη θέση που βρέθηκε ο Ομαντεόν και τον χτυπούσες αλύπητα.
«Δρυός πεσούσης, πας ανήρ ξυλεύεται»;
Τί ήταν αυτό που έκανες στον Ομαντεόν σήμερα;
Εσύ κορόιδευες και το περνούσες για αστείο κι ο Ομαντεόν υπέφερε.
Εγώ, όμως, όσο το έβλεπα εξαγριωνόμουν.
Και είχα παρακαλέσει μόλις νωρίτερα στα σχόλια για σεβασμό, για να μην οξύνονται τα πνεύματα.
Μας έγραψες κανονικά. Χαμπάρι δεν πήρες.
Ντροπή! Σύντροφος είσαι εσύ;
Ντροπή!
Δεν το ΄ξερα ότι θα επιτρέπω να βρίζουν τον κάθε άνθρωπο που έχει διαγράψει ολόκληρη πορεία ζωής,
πιτσιρίκια που δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα και μόλις έσκασαν απ΄ τ΄ αυγό.
Βρισίδια και κακοήθειες δεν γουστάρω.
Νομίζω πια έχω γίνει αρκετά κατανοητός & σαφής.
Γκέγκε;
Φρόντισε να στρώσεις τη συμπεριφορά σου μικρέ, γιατί όπου και να βρεθείς, προβλήματα θα δημιουργείς στους άλλους & προβλήματα θ΄αντιμετωπίζεις.
Μην μπεις στον κόπο να απαντήσεις.
Δεν θα προχωρήσω σε παραπέρα διάλογο μαζί σου.
Με απογοήτευσες οικτρά.
Και με «χαλάς» κιόλας, λίγο πριν την αλλαγή του χρόνου.
Ντροπή!
«Έλεγες ψέματα για μας στα παιδιά του Παραλληλογράφου ότι σου κάναμε ban»
«πιτσιρίκια που δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα και μόλις έσκασαν απ΄ τ΄ αυγό.»
Πανε να κανεις ενα κρυο ντους ρε σαχλαμαρα που μου καρφιτσωσες τις προσωπικες σου κλαψες λες και ενδιαφερουν τον κοσμο.Επειδη εχεις κανει πεντε χιλιαδες αναδημοσιευσεις την ειδες ο σταρ της χρονιας;Σε φωναξαν εδω οπως και εμενα και δεν ειναι το τσιφλικι σου εδωπερα να τρωμε συνεχως οι υπολοιποι στην μαπα τον προσωπικο σου μικροκοσμο.Οσο για τα συντροφικα ασε τις μαλακιες γιατι ειδα τι συντροφικοτητα εδειξες στον ανθρωπο που σε φωναξε εδω.Αρχηγλειφτη που εγινες ενα με τα τσογλανια που βγαζουν προσωπικα δεδομενα στον αερα και βομωλοχουν οπου σταθουν και βρεθουν.Η πλακα ειναι οτι σε φτυνουν και νομιζεις πως βρεχει.Για τετοια περιπτωσαρα μιλαμε.
ΦΥΣΙΚΑ και ενδιαφέρουν τον κόσμο τα παράπονα του πειρατή
και ΔΕΝ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙΣ εσύ ΤΙ αφορά τον κόσμo
ΟΥΤΕ θα μειώσεις ξανά κανενός την αξία ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ
επειδή εσύ νοιώθεις…. έτσι ή γιουβέτσι ή κοκορέτσι…
Ο κόσμος έχει ΦΩΝΗ και μπορεί να μιλήσει.
ΔΕΝ θα μιλάς εσύ για λογαριασμό του,
ΔΕΝ είσαι εσύ… ο butler!
Αντε μπράβο… μη σου αφιερώσω εκείνες τις κρύες ιστοσελίδες που σου υποσχέθηκα,
Με τις ανραγαθίες σου, μοχθηρέ πράκτορα της… COSMOTE (11888) 🙂 (this is a joke. OK?)
Να τα αναρτησει τοτε στον δικο του χωρο.Εδω τον χωρο τον μοιραζεται μαζι με αλλους δεν ειναι μονος του για να μας εχει στα μουτρα τις κλαψες του επι σχεδον μια εβδομαδα.Δεν μιλαω για λογαριασμο κανενος.Αλλα μεσα στον κοσμο ειμαι και εγω οποτε μπορω να γραφω και να ασκω στον οποιονδηποτε κριτικη χωρις να φοβαμαι.Ή μηπως πρεπει να κραταω τα προσχηματα και τις ισες αποστασεις μπας και γινει καλυτερη η κοινωνια.Ας παει να πει τις σαχλαμαρες του για ιδεολογικες προσεγγισεις και λοιπους ρομαντισμους στους ανθρωπους που δεν εχουν να φανε.Θα το εκτιμησουν δεοντως.
Επισης να τονισω πως ειχα ζητησει διαγραφη(κατανοοντας πως το ξεκατινιασμα με σενα δεν αφορουσε το μπλογκ ,αντιθετα εκανε κακο και στους υπολοιπους) γιαυτο μαζεψα τις αναρτησεις και οχι γιατι ετσι θελει να νομιζει ο πειρατης που εκτος του οτι γραφει οτι του καπνισει χωρις να ντρεπεται ,κανει αναφορες για 20χρονα που δεν βγηκαν απο το αυγο(φωτογραφιζοντας συγκεκριμενα ατομα) και ζηταει να ειμαι ευγενικος.Ευγενεια μονο στους πραγματικα ευγενεις ανθρωπους,οχι στους δηθεναδες που θελουν να τα εχουν καλα με ολους.Ή με το θεο ή με το διαβολο.Γκριζα ζωνη σε τετοια θεματα δεν υπαρχει και οσοι το προσπαθουν καταντανε απλοι γλειφτες και κολακες.
Αντε να διαγραφω να ερθεις εσυ,μιας και το επιθυμεις οπως εχεις δηλωσει.
ρε 11888 κουλ ρε μαν! :)))))))))))))))) παρτο χαλαρα και απλα γελα με την «πατριωτικη» κατασταση
😆 😆
kalh χρονια σε ολους!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kαλή χρονιά…..ΖΗΤΩ Η ΠΑΤΡΙΣ !!!!
Καλή χρονιά Xanadu, αλλά… μη λες «πατριωτική κατάσταση» τα λεχθέντα του πειρατή
ΚΑΜΜΙΑ σχέση με ιδεολογία δεν έχουν όσα είπε, ούτε είναι για γέλια.
Είναι αλήθεια ότι ορισμένα που είπε με αφορούν και ότι συμφωνώ κιόλας, είναι ακριβής.
Πολλά άλλα δεν τα ξέρω, αλλά… τίποτε δεν είναι για γέλια.
Εσύ άλλωστε τα ξεπερνάς αυτά τα «κολλήματα».
Ησουν παρούσα σε σχετική ανάρτηση όπου ξεκαθαρίζονται κάποια πράματα, πολύ σημαντικά.
http://mygranma.wordpress.com/2011/12/28/dimou-kraus/#comment-25926
ΤΙ «πατριωτισμοί» και μαλακίες?
Kαλή χρονιά!
Εγώ λέω 11888 να μιλάς καλύτερα για τον μαύρο πειρατή καθώς ούτε ποτέ του σου έχει επιτεθεί όπως του επιτίθεσαι τώρα εσύ και επίσης όντως πασχίζει για αυτό το σάιτ περισσότερο από όλους μας.(και δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να το αμβισβητήσει αυτό.Αν μη τι άλλο οι εκατοντάδες δημοσιεύσεις του το πιστοποιούν μόνες τους…)
Συμφωνώ μαζί σου ότι σε κάποια πράγματα δεν χωρούν ίσες αποστάσεις αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να είσαι τόσο επιθετικός με ανθρώπους που για δικούς τους λόγους και αξίες κρατάνε αυτές τις ίσες αποστάσεις.
Η γνώμη μου είναι ότι παραδώσαμε σημασία σε δευτερογενές και τριτογενές επίπεδο στην ΠΔ και τον Φωτόπουλο χωρίς καθόλου αυτή η ιστορία να το αξίζει.(κι ενώ εξ αρχής η αντιπαράθεση είχε δηλητηριαστεί από τις συκοφαντίες και τις πρακτορολογίες από πλευράς ΠΔ…)
Είμαστε σε πολύ κρίσιμο διάστημα και υπάρχουν πραγματικά προβλήματα και επιθέσεις για να ασχολούμαστε.
Νομίζω ότι το σάιτ πρέπει να επανέλθει πλήρως στην ροή του με τις δημοσιεύσεις του και να ξεκολλήσει από μικρόκοσμους και αυτοαναφορικότητες.Και σε αυτή την προοπτική συντελλούμε όλοι οι συγγραφείς με πρώτο τον πειρατή καθώς έχει δείξει περισσότερο από όλους την διαθεσιμότητα του να συνεισφέρει υλικό εδώ.
Και είσαι άδικος μαζί του για τον επιπλέον λόγο ότι όταν είχε τεθεί το ζήτημα αν θα μείνεις ή όχι στους σχολιαστές (ζήτημα που μόνος σου έθεσες καθώς κανείς ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσε να σε διώξει και είναι πάγια αρχή του σάιτ ότι κανείς δεν διώχνεται χωρίς την θέληση του…)ο πειρατής (και εγώ) είχε την άποψη να μείνεις.
Πανθηρα εχεις δικιο για τους χαρακτηρισμους.Ηταν υπερβολικοι .Ειμαι σιγουρος οτι ο πειρατης εχει κοπιασει πιο πολυ απο ολους και η επιθεση μου ηταν εντελως απαξιωτικη απεναντι του.Απο την αλλη ομως εβγαλε τα εσωψυχα του απεναντι μου οποτε υπηρξε και καποιο σχετικο κερδος για τον ιδιο.Μια ιστορια που παρατραβηξε και τελικα εκανε κακο σε πολυ κοσμο.
Αυτα απο εμενα.
Ευχομαι καλη χρονια με υγεια σε ολους.
(ελπιζω να κανει καποιος καλοτυχος ποδαρικο στο σχολιασμο το 2012 🙂 )
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΓΙΑ ΤΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝΤΑ ΕΜΑΙΛ ΠΟΥ ΜΟΥ ΣΤΕΛΝΕΤΑΙ …..ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΟΨΥΧΑ ΝΑ ΕΙΣΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΝΟΣ ΚΑΝΙΤΑΚΗΣ
Επίσης,
καλή χρονιά, φίλε Μάνο.
Εμείς σ΄ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.
Φιλικά & Συντροφικά Χαιρετίσματα.
Φίλε «πάνθηρα» συμφωνώ μαζί σου.
Όμως μη σου κάνει εντύπωση που οι Έλληνες «γυρίσανε πάλι στα ίδια», παρά τη ζύμωση των πλατειων και των τελευταίων αγώνων. Εδώ, πιστεύω, βρίσκεται η καρδιά του προβλήματος: πέραν της χρόνιας διαφθοράς που μας καταδυναστεύει, οι Έλληνες δεν έχουμε μάθει να λειτουργούμε και να σκεφτόμαστε ΟΜΑΔΙΚΑ. Από την ώρα που θα γεννηθούμε και θα πάμε στο σχολείο, μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε με το «εγώ» και όχι με το «εμείς». Αλλά ακόμα και όταν εντασσόμαστε σε κόμματα ή ομάδες, πάλι είναι η «δική μας» ομάδα, που κατέχει τη γνώση και το δίκιο, ενάντια σε κάποια αόριστη «άλλη» ομάδα, που φέρει το λάθος και το άδικο. Σπάνια υπάρχει χώρος για διάλογο και γόνιμη σύνθεση μέσω των αντιθέσεων.
Με λίγα λόγια: η φαγωμάρα είναι το στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί από δω και στο εξής, η αχίλλειος πτέρνα μας. Και αυτό θα πάρει πάρα πολύ χρόνο. Χρειάζεται τεράστια υπομονή και συνεχείς ματαιώσεις μέχρι να γίνει η υπέρβαση και να ξεπεραστεί το αθάνατο ελληνικό «εγώ».
Και, επιτέλους, ας πάψουμε να τα παίρνουμε όλα τόσο προσωπικά! Οι ιδέες είναι που έρχονται σε αντιπαράθεση, ακόμα και οι πράξεις ή τα γεγονότα, όχι ο εγωισμός του ενός και του άλλου! Ναι μεν «είμαι ό,τι κάνω ή σκέφτομαι», αλλά κι αυτό είναι υπό συνεχή διαμόρφωση, μια και οι συνθήκες και τα ερεθίσματα αλλάζουν διαρκώς…Αλίμονο αν, κάθε φορά που διαφωνώ με κάποιον, τον ακυρώνω.. Τι κόσμο θέλουμε να ξαναφτιάξουμε έτσι; Οι ιδέες και οι απόψεις στην Ελλάδα είναι όσες και οι Έλληνες, φανταστείτε πόση δουλειά χρειάζεται!
Αρκετά λοιπόν με τα «απειλούμενα» και «συνεχώς παρεξηγημένα» «εγώ». Όχι άλλο χάσιμο ενέργειας. Και λίγο χιούμορ, στην τελική, δε βλάπτει. Και να δεχτείς – ο καθένας μας- ότι σε κάποιες φάσεις ακόμα κι εσύ (ναι, ΕΣΥ!!!) μπορεί να είσαι και λίγο μαλάκας!! Δεν πειράζει, ας το απομυθοποιήσουμε! Δεν είναι πάντα ο άλλος ο «άγνωστος μαλάκας»!
ΥΓ Πριν λίγο ήμουν σ’ ένα site με συμβουλές ομορφιάς, κι είχε ανοίξει κουβέντα με τα μέλη ν’ ανταλλάσσουν εμπειρίες. Ε, ακόμα κι εκεί πλακωθήκανε!!! Μόνο στην Ελλάδα…
Λένα, εκπαιδευτικός (κάτι ξέρω από την παιδεία του ατομισμού και του «ινστρούκτορα-φωστήρα- αυτό είναι γιατί έτσι» που μας σερβίρεται)
Λένα συμφωνώ σε σημαντικό βαθμό. Ειδικά στο θέμα για τα παρεξηγημένα εγώ έχεις απόλυτο δίκιο. Δε θα πρέπει να τα παίρνουμε όλα τόσο προσωπικά. Το θέμα είναι να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας και να δούμε την ολότητα.
ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ … από ένα μαθητη 6ης δημοτικου. 😉
Η δημοκρατία γεννήθηκε πρώτη φορά πριν από χιλιάδες χρόνια στην Ελλάδα και μετά απλώθηκε σ’ όλο τον κόσμο πολύ γρήγορα, παρόλο που δεν υπήρχε Ιντερνετ. Η δημοκρατία είναι το πιο σπουδαίο από τα πολιτεύματα, είναι πολύ καλό πράγμα. Αν δεν ήταν, θα την είχαμε καταργήσει όπως τα θερμόμετρα με τον υδράργυρο.
Δημοκρατία στην Ελλάδα σήμερα σημαίνει να μπορείς να λες ελεύθερα τη γνώμη σου, φτάνει να συμφωνεί μαζί σου ο Πρετεντέρης, η Τρέμη και ο Πρωτοσάλτης. Δημοκρατία επίσης είναι να μπορείς να διαδηλώνεις ελεύθερα για ό, τι πράγμα θέλεις.
Υπάρχουν χιλιάδες διαδηλώσεις για να πηγαίνεις κάθε τόσο. Θα ήθελα κι εγώ να πάω σε μια διαδήλωση που θα λέει ότι μπορούμε να τρώμε ελεύθερα σουβλάκια, τσίζμπουρκερ και άλλα σκατοφαγιά κάθε μέρα κι όχι 1 φορά το μήνα, αλλά δεν έχει φτιαχτεί ακόμα τέτοια διαδήλωση. Σ’ αυτές που γίνονται σήμερα οι μεγάλοι διαδηλώνουν για το ίδιο πράγμα αλλά ξεχωριστά.
Άμα βρεθούνε όλοι αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους μαζί, μπορεί να τσακωθούνε και να αρχίσουνε τις μπουνιές. Στις διαδηλώσεις περνάς ωραία, είναι σκέτη περιπέτεια, αρκεί να φοράς μάσκα, γυαλιά και να αντέχεις το ξύλο. Οι μεγάλοι που πηγαίνουν σ’ αυτές καλά θα κάνουν να αγοράζουν δικά τους γυαλιά γιατί την τελευταία φορά που πήγε ο μπαμπάς μου, μου πήρε τα γυαλιά του κολυμβητηρίου για να μην τον τσούζουν τα μάτια του και μου τα έχασε. Εγώ νεύριασα και μετά …τσακώθηκε με τη μαμά που τον έλεγε άχρηστο και πως αν ήταν άξιος θα έτρωγε κι αυτός μερικά λεφτά από αυτά που τρώγανε και οι άλλοι και τώρα δε θα αναγκαζόταν να τρέχει στις διαδηλώσεις, και να τρώει ξύλο, 40 χρονών άνθρωπος, αλλά δεν πολυκατάλαβα τι εννοούσε.
Στη Δημοκρατία ψηφίζεις όποιον θέλεις για να γίνει βουλευτής και μετά άμα δε σου αρέσει μπορείς να τον βρίσεις, να τον φασκελώσεις ή να του πετάξεις αυγό ελεύθερα. Αυτός όμως όσες βρισιές κι αν ακούσει δεν το κουνάει από τη θέση του, δεν καταλαβαίνει Χριστό. Οι διαφορετικοί βουλευτές μέσα στη Βουλή φωνάζουν, τσακώνονται, κάνουν τους εχθρούς και τους μαλωμένους και καμιά φορά βρίζουν ο ένας τον άλλο. Ένας είπε τους άλλους γαϊδούρια προκαιρού και μετά αυτοί τον κάνανε Υπουργό. Άρα στη Δημοκρατία μπορείς να βρίζεις ελεύθερα άμα είσαι μεγάλος. Άμα πάλι είσαι μικρός, μπορεί να σε βάλει η δασκάλα τιμωρία γιατί είπες το Θοδωρή, μαλακοπίτουρα.
Σήμερα στην Ελλάδα έχουμε Δημοκρατία που είναι καλή. Το αντίθετο της Δημοκρατίας είναι η Χούντα που είναι κακή. Είναι αυτή που είχε ο μπαμπάς όταν ήταν μικρός. Στη Χούντα δεν κάνουν εκλογές και δεν κλείνουν τα σχολεία 4 μέρες. Ούτε τώρα κάνουμε εκλογές γιατί θα είναι καταστροφή για τον τόπο, λένε όλοι στις τηλεοράσεις, που δε θέλουν να χάνουμε μαθήματα και να μείνουμε αγράμματοι. Σήμερα έχουμε για πρωθυπουργό έναν πολύ καλό κύριο τον Παπαδήμο που αρέσει πολύ στη γιαγιά γιατί είναι σοβαρός, όμορφος, τα λέει ωραία απέξω χωρίς να τα διαβάζει σαν τον προηγούμενο, και έχει έρθει απ’ το εξωτερικό. Η γιαγιά που έχει Αλσχάιμερ νομίζει ότι είναι ο βασιλιάς και απορεί γιατί δε φοράει στολή. Το βασιλιά δεν τον είχε ψηφίσει κανείς για να μας κυβερνά, αλλά ούτε και τούτον τον έχει ψηφίσει κανείς, γι αυτό μπερδεύεται η γιαγιά.
Δημοκρατία ακόμα είναι να κάνεις ότι λένε οι πιο πολλοί. Στο σχολείο μου δεν έχουμε δημοκρατία γιατί ενώ είμαστε 25 παιδιά στην τάξη, κάνουμε πάντα αυτό που θέλει η δασκάλα μας. Στο σπίτι μας πάλι έχουμε δημοκρατία. Κάνουμε πάντα αυτό που θέλουμε ο αδερφός μου, η μαμά μου κι εγώ. Είμαστε πιο πολλοί απ’ τον μπαμπά μου. Είμαστε ο λαός. Και ο μπαμπάς είναι ένας καλός κυβερνήτης που μας ακούει.
Και στην Ελλάδα έχουμε δημοκρατία και στο σπίτι έχουμε δημοκρατία και θα ήμασταν όλοι ευτυχισμένοι αν εκτός από δημοκρατία, ο μπαμπάς είχε και δουλειά.
http://tvxs.gr/news/ellada/2011-kai-dimokratia-stin-ellada-grafei-enas-12xronos-mathitis
@Λένα μιλάς με πειρατή και όχι πάνθηρα! (τουλάχιστον πες «λιοντάρι» νάναι πιο κοντά…)
@Πειρατή
Απορώ γιατί ενοχλούν μερικά σπάνια καλά λόγια που έγραψες, πάντως σε ευχαριστώ θερμά και ανταποδίδω.
Εμαθε και όσα έγιναν (τελείως συνοπτικά δια τηλεφώνου) ο Αιρετικός και χάρηκε ιδιαίτερα.
Με λίγα λόγια, από τη στιγμή που άνοιξες την καρδιά σου ΚΑΙ το μυαλό σου περισσότερο, εκείνο που προκάλεσες ήταν ένα είδος… Consciousness Breakthrough που είχε θετικό αντίκτυπο σε αρκετούς ανθρώπους. Κάτι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ σπάνιο στο διαδίκτυο, ιδίως στο ελληνικό μέρος του! 🙂
Εκείνο που θέλω όμως, να επιστήσω την προσοχή σου (πριν αραιώσουμε και την κουβέντα λόγω γιορτής)… …είναι εγρήγορση και ορθολογισμός _ταυτόχρονα_ με το συναισθηματισμό σου, διότι…
Ειδικά στο θέμα της παραδοχής όλων αυτών των κακών, τόχεις λίγο παρακάνει μάλλον, κατά τη γνώμη μου.
ΔΕΝ είναι η μπλογκόσφαιρα ή αυτό εδώ το ομαδικό μπλογκ ΤΟΣΟ άσχημα όσο τα σκέφτεσαι. Αντίθετα, η ομαδική επίθεση ήταν πολλαπλάσιας οξύτητας, από όσα είναι συνηθισμένα να αντέχει η μπλογκόσφαιρα.
Κι αυτό δεν αφορά καν τις ιδέες του Τ.Φ. ή της ΠΔ, που πολύ ορθώς λες ότι δεν κατάλαβες καν… μέσα στο μπάχαλο που δημιουργήθηκε. (ένα το μπάχαλο όπου ΟΛΟΙ έχουμε τις ευθύνες μας). Ομως από ένα σημείο και μετά, όλοι οι διάλογοι (τουλάχιστον εκείνοι όπου αναμείχθηκα ενεργά) είχαν κύριο χαρακτηριστικό την _άμυνα_, όχι την επίθεση. Αμυνα ΑΠΟ τούτο το μπλογκ ΠΡΟΣ κάποιους αγενείς λασπολόγους οι οποίοι …ακόμη και τώρα (σόρυ που το λέω) επαναλαμβάνουν τα ίδια, επινοώντας μια νέα σοβαρή συκοφαντία.
Δήμος (μιλώντας για μένα κι αφού επανέλαβε άλλα αποδεδειγμένα ψεύδη)
Αυτός ο κύριος δεν καταλαβαίνει ότι τώρα πια που… ξεθυμάναμε, που φιλοσοφήσαμε και κάναμε ΗΔΗ τόση αυτοκριτική, τέτοια ψέματα δεν περνάνε, είτε τα πιστεύει ο ίδιος είτε όχι. Κι αυτό μπορεί _να αποδειχτεί_.
Η θέση μου για τον ίδιο είναι ότι παραμένει συγκεκαλλυμένα προκλητικός και απαράδεκτος, αλλά δεν είναι στόχος μου καν, τώρα πια, να τον χαρακτηρίσω. Στόχος μου είναι να μεταχειριστώ ΟΛΟ τον διάλογο που έγινε σαν χώρο έρευνας όπου τέτοια ψεύδη μπορούν να ΑΠΟΔΕΙΧΤΟΥΝ για κάθε πιθανό παρατηρητή.
Αυτό είναι δική μου δουλειά, αλλά ο καθένας θα μπορεί να παρέμβη. Η συζήτηση που έγινε θα γίνει ανάρτηση με αυξημένο χώρο σχολίων και συνδέσμων από σχόλιο σε σχόλιο κλπ. κλπ. (μη σας ζαλίζω)
Αλλος τρόπος ΔΕΝ υπάρχει για να σταματήσει η ψευτιά και η λάσπη. Η παραχάραξη λεχθέντων είναι γνωστή πληγή στο διαδίκτυο αλλά στη συζήτηση εκείνη (για την οποία στήθηκαν ιστοσελίδες λάσπης κατά των ΣΧΣ και εμού) έσπασε ρεκόρ.
@Παύλο
Η μοναδική λύση, που εξασφαλίζει ΚΑΙ την ήπια στρατηγική σου ΚΑΙ τη φιλαλήθεια κλπ. κλπ.
…είναι ΚΑΘΕ φορά που κάποιος κάνει ψευδείς ισχυρισμούς για προηγούμενα σχόλια, να φέρνει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ το σύνδεσμο.
Η ήπια στρατηγική απαιτεί ήρεμη, αξιοπρεπή αυστηρότητα, σε τέτοιες περιπτώσεις. π.χ.
«Κύριέ μου, σας δίνουμε ελεύθερο βήμα για ειλικρινή διάλογο. Ισχυρίζεστε κάτι που αποτελεί σοβαρότατη (και ποινικά κολάσιμη μάλιστα) κατηγορία για κάποιο σχόλιο εδώ πέρα, φορτώνοντας ενοχή σε κάποιο πρόσωπο. ΩΡΑΙΑ, τουλάχιστον φέρτε σύνδεσμο στο σχόλιο».
ΑΝ μάλιστα αποδειχτεί με ΚΟΠΟ ότι το σχόλιο ΔΕΝ ΗΤΑΝ αυτό που ισχυρίστηκε κάποιος, πρέπει να γίνει πιο αυστηρή παρέμβαση, όταν η λάσπη επαναληφθεί, αλλά… γι’ αυτήν ρώτα τον Polsemannen blogger, ή θα στην πω άλλη φορά…
\
αντε, καλη χρονια ρεεεεεεε! … σε ολους/ες και βαλτε λιγο νερο στο κρασι σας. 😉
Η φωτογραφια και ο σχολιασμος της είναι από το πιτσιρικο.
Η φωτογραφία με το πανό είναι από το Σύνταγμα. Αν δεν ελευθερωθείς από ιδεοληψίες και κομματικά στρατόπεδα, δεν πρόκειται ποτέ να ζήσεις ελεύθερος. Βέβαια, έχω την βαριά υποψία –σχεδόν βεβαιότητα- πως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θέλουν να είναι ελεύθεροι. Δεν το αντέχουν. Γουστάρουν αφεντικά και πατερούληδες να τους λένε τι να κάνουν.
http://pitsirikos.net/2011/12/2011/#more-15999
παιδια καλη χρονια σε ολους σας και του χρονου ελευθεροι!!!!!!!!!!!!!!!!!
Καλή χρονιά, και κουράγιο και αντοχές, να την κάνουμε μόνοι μας καλύτερη, γιατί στο χέρι μας είναι! 🙂