Το «Αλληλέγγυον» – Ανταλλακτήριο Αγροτικών και Ελληνικών προιόντων

Ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες, οι εργασίες προετοιμασίας του Ανταλλακτηρίου Αγροτικών και Ελληνικών προϊόντων «Αλληλέγγυον», έτσι ώστε να αρχίσει να υποδέχεται τα πρώτα αγροτικά/ελληνικά προϊόντα, τα οποία θα τα διαθέτει ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΕΡΔΟΣ στους καταναλωτές της Αθήνας.

Το «Αλληλέγγυον» βρίσκεται στην εύκολα προσβάσιμη – τόσο για τους κατοίκους της Αττικής όσο και για τους αγρότες της περιφέρειας – περιοχή  του Κολωνού και συγκεκριμένα πίσω από τον Σταθμό Λαρίσης και στην διεύθυνση Αγίας Σοφίας 50 και Διδυμοτείχου, με συνολικό εμβαδόν χώρου για την πώληση των προϊόντων, 200 τετραγωνικά μέτρα.

Καλούνται οι εθελοντές, οι αγρότες και οι καταναλωτές, να δηλώσουν συμμετοχή – ο καθένας φυσικά από την δική του πλευρά και τη δική του διάθεση και δυνατότητα –  στον υπεύθυνο του Ανταλλακτηρίου κ. Γιάννη Γαλανόπουλο, στο τηλέφωνο 6975646728.

Να υπενθυμίσουμε πως ήδη έχει οργανωθεί η πρώτη ροή αγροτικών προϊόντων (όπως φασόλια, ρύζια, φακές, μακαρόνια, τσίπουρα, κρασιά, μέλια, αλεύρι κλπ) και τα οποία θα πωλούνται σε τιμές «χωραφιού», στους καταναλωτές, ενώ παράλληλα οργανώνεται δίκτυο τροφοδοσίας μόνο ελληνικών προϊόντων καθετοποιημένης παραγωγής (100% δηλαδή ελληνικά) αλλά και προϊόντων που δεν παράγονται στην Ελλάδα, αλλά θα εισαχθούν από ομοειδούς τύπου συνεταιριστικές-μη κερδοσκοπικές οργανώσεις του εξωτερικού.

 

Οι στόχοι του «Αλληλέγγυου» είναι:

α) στις σκοτεινές εποχές που βιώνουμε και στις σκοτεινότερες που έρχονται, να μην πεινάσει κανείς,

β) να φθάσουν τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στον καταναλωτή σε τιμές «χωραφιού»

γ) να υπάρξει μια δυναμική απάντηση στην άγρια κερδοσκοπία των πολυεθνικών και των σκουπιδιών που μας ταΐζουν,

δ) να γνωρίσουν επιτέλους οι καταναλωτές των αστικών κέντρων τους απλούς αγρότες και τα προϊόντα τους και

ε) να κοπεί ο δρόμος για τους «μαυραγορίτες» οι οποίοι «ακονίζουν τα μαχαίρια τους», για την περίπτωση που η Ελλάδα, εισέλθει στον εκβιασμό του διατροφικού εφιάλτη.

Οι πολίτες από την πλευρά τους, οι εθελοντές που έχουν ελεύθερο χρόνο και θέλουν να βοηθήσουν, οι αγρότες που θέλουν να φθάσουν στους καταναλωτές χωρίς μεσάζοντες και «νταβατζήδες» και οι καταναλωτές που επιθυμούν να προμηθευθούν καλά και ποιοτικά προϊόντα σε τιμές χωριού και χωραφιού, ας βάλουν και αυτοί το δικό τους λιθαράκι. Γιατί όπως έλεγε και ο μπαμπα-Γιάννης ο Μακρυγιάννης, «για να φκιάξωμεν χωρίον, πρέπει να φύγουμε από το εγώ και να πάμε στο εμείς».

Και η ώρα, «ήγγικεν».

ΠΗΓΗ:  http://ardin-rixi.gr/archives/2600

http://wp.me/pPn6Y-bR1

40 σκέψεις σχετικά με το “Το «Αλληλέγγυον» – Ανταλλακτήριο Αγροτικών και Ελληνικών προιόντων

  1. ΕΥΓΕ στους ανθρώπους του Άρδην για το «Αλληλέγγυον»….
    και στους ανθρώπους του Πατριωτικού Μετώπου για το «Ανταλλακτήριο» !

    Αυτές είναι δράσεις με νόημα…ας διδαχτεί και η αριστερά απ το παράδειγμα των πατριωτών !

  2. υπάρχουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες στις οποίες συμμετέχουν αντιεξουσιαστές και αριστεροί πολυ πριν από τις συγκεκριμένες εθνικιστικές πρωτοβουλίες επομένως τα περί διδαγμ΄΄ατων είναι άστοχα. Αλλά πάντα οι εθνικιστές προσπαθούσαν να αντιγράψουν την «αντίπερα όχθη»…

  3. Τυχοδιώκτης: υπάρχουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες…….κ.τ.λ.

    Προφανώς εννοείς τις-ποινικά κολάσιμες- απαλλοτριώσεις ….καμμία σχέση!
    Εδώ μιλάμε για έντιμες συναλλαγές…με τις απαλλοτριώσεις των αναρχοκάγκουρων ο λαός γίνεται κλεπταποδόχος!

    • μάλλον δεν ήσουν ποτέ μάρτυρας σε σκηνικά απαλλοτριώσεων σούπερ μάρκετς από «αναρχοκάγκουρες» όπως απαξιωτικά τους αποκαλείς για να δεις με τι ζέση και πάθος ο κόσμος γινόταν «κλεπταποδόχος»!
      Αλλά μάλλον εσύ έχεις ακόμη να φας και έτσι εύκολα είσαι του νόμου και της τάξης…

  4. Το ΠΑΜ δεν το ξέρουμε και πρέπει να ψάξουμε για να έχουμε γνώμη. Το Άρδην και τη Ρήξη κάποιοι από εμάς την ξέρουν και βέβαια δεν έχουν τίποτα το φασιστικό.
    Εδώ πρέπει να γίνει μία διευκρίνηση: Όσοι χρησιμοποιούν την έννοια της πατρίδας και κάποια «πατριωτικά» στοιχεία στο λεξιλόγιο τους δεν μπορεί να κατάσσονται γι’ αυτό στον εθνικιστικό ή ακόμη χειρότερα και στον φασιστικό χώρο. Οι διαχωριστικές γραμμές και η κατάταξη στον φασιστικό χώρο έχει συγκεκριμένο και καθοριστικό πυρήνα: Τον ολοκληρωτισμό και την ολοκληρωτική νοοτροπία. Όλα τα άλλα είναι συζητήσιμα. Το ζήτημα του έθνους και της πατρίδας δεν τελειώνει και δεν πρόκειται να τελειώσει στις συζητήσεις, αλλά αυτό δεν πρέπει να οδηγεί, ούτε τους μεν ούτε τους δε, σε αλληκατηγορίες ψευδείς κατά βάση, που δείχνουν όμως στοιχεία πράγματι ολοκληρωτικής συμπεριφοράς.
    Και σε μας άλλοι χρησιμοποιούν περισσότερο από άλλους στη ρητορική τους την έννοια της πατρίδας και άλλοι δεν την χρησιμοποιούν καθόλου. Αυτό δεν μας εμποδίζει να συνενοούμαστε μεταξύ μας θαυμάσια και αποτελεσματικά.

  5. Οι αποκαλούμενες «απαλλοτριώσεις» προιόντων, στο βαθμό που αφορούν άτομα τα οποία υποφέρουν από τη πείνα ή άτομα και ομάδες που το προιόν της απαλλοτρίωσης στην οποία προβαίνουν το διοχετεύουν σε τέτοιους ανθρώπους, έχουν θεμελιώδη ηθική νομιμοποίηση. Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι οι κοινωνίες είναι υποχρεωμένες να προσφέρουν στα μέλη τους ανεκτή ζωή. Όταν αυτό δεν γίνεται κάθε κοινωνικό συμβόλαιο σπάει και τότε τα επιμέρους άτομα τα οποία προβαίνουν σε ενέργειες που προκαλούνται από την ανάγκη επιβίωσης δεν μπορούν να διωχθούν γι’ αυτές τους τις ενέργειες, αφού ακριβώς προηγουμένως έχει διαλυθεί το κοινωνικό συμβόλαιο.
    Στην πραγματικότητα εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να αναληφθεί πρωτοβουλία με βάση το παραπάνω σκεπτικό και με στόχο τη νομιμοποίηση (και τυπικά απο τον νομοθέτη) οποιωνδήποτε «κλοπών» συμβαίνουν σε μεγάλα καταστήματα τροφίμων που αποσκοπούν στην απλή επιβίωση.
    Η Ορμή και Θύελλα έχει ήδη συζητήσει την ανάληψη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας, απλώς θέλουμε να οργανωθεί πολύ καλά και με την μεγαλύτερη δυνατή υποστήριξη, προκειμένου να αφυπνισθεί η κοινωνία. .

    • «Η Ορμή και Θύελλα έχει ήδη συζητήσει την ανάληψη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας, απλώς θέλουμε να οργανωθεί πολύ καλά και με την μεγαλύτερη δυνατή υποστήριξη»

      απαλλοτριωση σουπερμαρκετ?????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      😯

      • «απαλλοτριωση σουπερμαρκετ?????????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!»

        Παραθέτω πάλι το απόσπασμα του παύλου:
        «Στην πραγματικότητα εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να αναληφθεί πρωτοβουλία με βάση το παραπάνω σκεπτικό και με στόχο τη νομιμοποίηση (και τυπικά απο τον νομοθέτη) οποιωνδήποτε “κλοπών” συμβαίνουν σε μεγάλα καταστήματα τροφίμων που αποσκοπούν στην απλή επιβίωση»

  6. οτι μοιαζει χρυσος ,δεν ειναι κιολας

    1) Μεγαλη μπουκια φαε,μεγαλη κουβεντα μη πεις… ελληνικη λαικη σοφια
    Ας δουμε πρωτα τι ακριβως θα παιχτει, ποιοι παραγωγοι θα γινουν δεκτοι και ποιοι θα αποκλειστουν,ποιος αποφασιζει γι αυτο, ποσο θα ειναι οι τιμες (?????), πως χτυπιεται η κερδοσκοπια ο μαυραγοριτης και ο νταβαντζης, η μηπως εχει στηθει μια καλα οργανωμενη φαμπρικα
    Κατσε να δουμε αν το κοτοπουλο θα ειναι βιο η τιγκαρισμενο στο εμβολιο και ποσο θα παει, ας τσεκαρουμε ποσο τιμολογειται το τυρι, το φασολι , το κρασι, το μαρουλι κλπ κλπ κλπ
    Καντε λιγο υπομονη να δουμε τι σημαινει τιμές «χωραφιού», δλδ η τοματα θα πηγαινει 0.15 το κιλο (τετοιες τιμες παιζουν στο χωραφι), η ποσο θα εχουνε τα κρασια και θα ειναι σταφυλι η σταφιδα και ποσο τιγκα στο φαρμακο ???
    Και ξερετε γιατι επιμενω στα περι τιμων, εθελοντων, προσφορας και τα τοιαυτα?
    Επειδη εθελοντες δεν υπαρχουν και τπτ δεν γινεται εθελοντικα , υπαρχουν μονο ανθρωποι αυτοβουλοι που αποφασιζουν να παρουν την ζωη τους στα χερια τους ,επειδη δεν παει αλλο και στηνουν δομες επιβιωσης και αλληλεγγυες , νοτισμενες με «αντισταση- αλληλεγγυη».
    Οι αγριοφλωροι που ειχαν προσφερθει εθελοντες το 2004, εψαχναν το κερδος ενος κατοπινου βιογραφικου η μιας μονιμοποιησης σε κανα δημοσιο … σιγα μη πηγαν για την ψυχη της ελλαδας και σιγα μη πανε και τωρα (αν δεν υπαρχει ελπιδα μασας) για τη ψυχη του γειτονα που πειναει .
    Αυτο λοιπον που στηνουν ολοι αυτοι, εκκλησιες, δημοι, μετωπα πατριωτικα και μη, κομματα, επιχειρηματιες παντος καιρου ,Γιουνισεφ, βαρδινογιανναιοι, Λατσαιοι, οργανωσεις ΜΚΟ, τηλεορασεις ΣΚΑΙ κλπ … οχι μονο δεν εχουν καμμια σχεση με τα κινηματα αυτοργανωσης και αλληλεγγυης

    2) Φυσικα οι εν λογω επιχειρουν γλωσσικα δανεια απ την κινηματικη γλωσσα που προσφερουν μια αντυπωση του οτι «κατι τρεχει εδω»
    Στην πραγματικοτητα ομως,πισω απ τους βερμπαλισμους κρυβονται καποιες εννοιολογικς συνθεσεις που μαρτυρουν το αλλως εχειν του πραμματος …
    Εννοιες οπως (καλούνται οι εθελοντές, να δηλώσουν συμμετοχή) περιεχουν 3 ακυρες λεξεις και σαν τετοιες ειναι ξενες στην ηθικη αισθητικη του χωρου που στηριζει και οργανωνει δομες αλληλεγγυης και αυτοργανωσης
    Καταρχην ποιος «καλει», ποιος ειναι αυτος που αναγνωριζει στον εαυτο του, την εξουσια και πρωτοπορεια που θα μπορουσε να ισταται ανωθεν των υπολοιπων και με σοφια και γνωση να καλει τους «κατω»σε οτιδηποτε ως υποκειμενους σ αυτον
    Ο «χωρος» και ορθοτατα, σε εννοιες οπως εθελοντες, αντιπαραβαλει τους αυτο-οργανωμενους και γιαυτο ουδεποτε επικαλειται μια συμμετοχη σε ενα προτζεκτ οργανωμενο και διευθυνομενο απο «ειδικους» και αφεντικα, αλλα ομιλει για αυτοβουλα υποκειμενα που θα στησουν απο τα κατω, αυτεξουσια και αυτονομα, συλλογικοτητες, τις οποιες θα αυτοδιαχειριστουν ανοιχτα και αμεσοδημοκρατικα

    3) Χιλιες φορες πολυτιμοτερες οι προσπαθειες που στηνονται εκ των ενοντων εστω και με αγνοια και παλινδρομησεις αλλα με αυθεντικοτητα, καθαροτητα, ανυστεροβουλια παρα οι επιχειρηματικες προσπαθειες.
    Πιθανοτατα ο ΣΚΑΙ να μπορει να κανει μια αναδασωση πιο οργανωμενα και επαγγελματικα απο μια συλλογικοτητα η μια παρεα γειτονιας , δεν θα διαθετει ομως ποτε αυθεντικοτητα ,πρωτοβουλια, καθαροτητα και ανιδιοτελεια και στη ζωη ΔΕΝ κρινονται ολα εκ του προσωρινου αποτελεσματος,αλλα απο την σταθερη και μονιμη παρουσια
    Πραγματι αμα ταισεις ψαρια εναν πεινασμενο θα εισαι αποτελεσματικος, μιας που θα ξεγελασεις την πεινα του, αμα ομως τον μαθεις να ψαρευει θα εισαι πραγματικα χρησιμος

  7. Για μια ακόμα φορά… εμείς (ο πατριωτικός χώρος) βάζουμε τα γυαλιά της συλλογικής δράσης στους κρατικοδίαιτους λιμοκοντόρους της τσογλανοΜουΚουΟαναρχοσυριζόνομεκλατούρας…..
    Λυπάμαι πολύ παιδιά, ο λαός έχει καταλάβει το ρόλο σας, τη διαβρωτική σας δράση, τα κίνητρά σας, και τη σχέση σας με τον Σόρος !

    ΟΥΤΕ ΣΤΟΥΣ ΣΧΣ ΟΎΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ….ΤΣΑΚΊΣΤΕ ΤΟΥΣ – εθνομηδενιστές -ΡΟΥΦΙΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ !

    • Για μια ακομα φορα …εμεις (οι φασιστες γλειφτες κοκκαλων της εξουσιας)στηνουμε τον κωλο στα αφεντικα ,τα κομματοσκυλα,στους κρατικοδιαιτους μπατσους/ξεφτιλες για ενα μισθο της πεινας ,στα ιμπεριαλιστικα κεντρα και τους διαφορους σεξουαλικα στερημενους μιχαλοκαρατζαφεομπετονοβλακες που σκανε στο χρημα ,αλλα μας λυπουνται και μας πετανε ψιχουλακια να αγορασουμε απο καμια ελληνικη σημαιουλα,ενα ζευγαρι στρατιωτικες αρβυλες,κανενα σουγιαδακι ,να κουρευτουμε στο ΙΚΑ της γειτονιας, να παρουμε σβαρνα τα καναλια μεταμφιεσμενοι σε αγανακτισμενους κατοικους του αγιου παντελεημονα.
      ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ ΛΑΔΕΜΠΟΡΕΣ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΓΛΕΙΦΤΕΣ ΝΕΟΧΟΥΝΤΙΚΟΙ, ειμαστε ενωμενοι για πρωτη φορα ,ωστε να μας στειλετε ολους μαζι πακετο στη χωματερη,οπου ειναι και ο φυσικος μας χωρος.

  8. «Φυσικα οι εν λογω επιχειρουν γλωσσικα δανεια απ την κινηματικη γλωσσα»
    Υπάρχει μια αίσθηση ιδιοκτησίας, κάποιας «κινηματικής γλώσσας» εδώ;

    «Ο “χωρος” και ορθοτατα, σε εννοιες οπως εθελοντες, αντιπαραβαλει τους αυτο-οργανωμενους»
    Πολλές φορές πίσω από διαφορετικούς όρους κρύβεται το ίδιο περιχόμενο. Γιατί δεν έχουν όλοι τις ίδιες ιδεολογικές καταβολές και επομένως δεν χρησιμοιποιούν κοινό λεξιλόγιο. Όμως, έστω και κατά προσέγγιση, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν εννοούν το ίδιο.
    Καλά κάνεις και διευκρινίζεις έννοιες. Αλλά όλλα αυτά ξεκινούν και από μια διάθεση υποψίας απέναντι στον διαφορερτικό πολιτικό χώρο, απέναντι στο διαφορετικό, τελικά. Και πολλές φορές υπερισχύει η αρχή της ΥΠΟΨΙΑΣ. Πέρα όμως από αυτή την κλασική αρχή, που δεν ζητά κανείς να εξαφανισθεί, μήπως πρέπει να υπάρξει και η αρχή της ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ, στην προσέγγιση του πολιτικά διαφορετικού ή απλώς άλλου;

    • οχι δεν υπαρχει καμμια υποψια, υπαρχει βεβαιοτητα

      ο Καμυ ελεγε

      – Μην με ακολουθεις
      – Μην μου ζητας να σε ακολουθησω
      – Δωσ μου το χερι σου να τραβηξουμε παρεα

      οποιος ζηταει εθελοντες ,ζηταει ανθρωπους να τον ακολουθησουν
      η ουσια ομως ειναι να στηνεις και να συνδιαμορφωνεις ο ιδιος το εγχειρημα … αυτο που λεει «δωσ μου το χερι σου να τραβηξουμε παρεα»

      νομιζω ειναι ΣΑ-ΦΕ-ΣΤΑ-ΤΟ

      Κατα τ αλλα κανεις δε λεει άμα ένας δεξιός δήμαρχος οργανώνει συσσίτια ή κοινωνικά παντοπωλεία να μην πάει να φάει ο κόσμος , απλως αυτο που επαναλαμβανω ειναι πως , το κρισιμο δεν ειναι να ταισεις καποιον ψαρι,μια η δεκα φορες , αλλα να τον μαθεις να ψαρευει ωστε να μου του λειψει ποτε το ψαρι

      νομιζω πως και αυτο ειναι ΣΑ-ΦΕ-ΣΤΑ-ΤΟ

      φχαριστω πολυ …καληνυχτας σας 😉

    • Εδώ έχω τις διαφωνίες μου. Πιστεύω δηλαδή ότι απέναντι σε οργανωμένους μηχανισμούς (κόμματα, κινήσεις, κλπ.), όσο και απέναντι σε οργανωμένους ιδεολογικοπολιτικούς χώρους (αυτούς δηλ. που ισχυρίζονται ότι είναι τάδε ή τάδε) χρειάζεται σε πλήρη δράση και ενέργεια η αρχή της ΥΠΟΨΙΑΣ. Ωστόσο, απέναντι σε συγκεκριμένα άτομα που συμμετέχουν στα παραπάνω (μηχανισμούς, ιδεολογικοπολιτικούς χώρους), σ’ αυτά και μόνο σ’ αυτά θα μπορούσε να ισχύει η αρχή της ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ απέναντι τους. Ειδάλλως, η αρχή της ΥΠΟΨΙΑΣ είναι πολύ σημαντική για να καταλυθεί .

  9. Καλά τώρα συγνώμη, άμα δηλαδή ένας δεξιός δήμαρχος οργανώνει συσσίτια ή κοινωνικά παντοπωλεία να μην πάει να φάει ο κόσμος; Σημαίνει το φαί θα είναι δηλητηριασμένο; Στο Olympia.gr εδώ και καιρό όλο για άμεση δημοκρατία συζητάνε, οικιακά σπορεία κ.λ.π. Προφανώς πώς θα σταθούν και πολιτικά αν δεν υιοθετήσουν και αριστερής προέλευσης ιδέες και πρακτικές, σε τέτοιες εποχές; Από εκεί και πέρα θα φανεί τι θα γίνει.

    @ γουρουνάκι, είσαι το αλατοπίπερο του σχολιασμού στους σχσ. Αν λείψεις, όλα θα είναι βαρετά και άνοστα 🙂

  10. το προβλημα που βλεπω να προκυπτει σαυτα τα αυτοοργανωμενα μορφωματα τυπου «αλληλεγγυον» ειναι η διασπαση τους σε δυο κυριως κομματια.
    1)το κομματι που αυτοπροσδιοριζεται ως «εθνοσ(τρ)ωτηρες»
    2)το κομματι που νομιζε οτι θα ξεπεινασει και προσφερθηκε να συνδραμει απο αγνη αγαπη για τον τοπο του.
    αργα ή γρηγορα θα συμβει. Ιστορικα παντα συνεβαινε. ειτε αυτο λεγεται επανασταση του 21 , ειτε μικρασιατικη καταστροφη, ειτε εμφυλιος, ειτε κυπρος,… Ο ελληνικος λαος δυστυχως ακομα να μαθει να ξεχωριζει την ειλικρινη αγαπη για την πατριδα του απο τον συγκαλημενο εθνικισμο.
    και σαυτο παιζουν το ρολο τους οχι μονο οι πολιτικοι χωροι της «δεξιας» , αλλα εξισου ΚΑΙ οι πολιτικοι χωροι της αριστερας καθως ΚΑΙ ο αναρχικος χωρος. που με τον αφορισμο της «πατριδας» στελνουν ολους τους συμπατριωτες μου αρνια στα σφαγια των εθνικιστων.

    Υπαρχει ενας προβληματισμος που προκυπτει απο τις ελλαδιτικες εξελιξεις. Και αυτος ειναι η σχεση των τοπικων μας κοινωνικων ταυτοτητων (πατριδες) με το πολιτικο συστημα που προσπαθει να εξαπλωθει σε ολα τα επιπεδα των κοινωνιων.

    ειμαι πατριωτης αναρχικος και νιωθω μονος…

  11. παιδιά ψυχραιμία!!!

    Μορφές εναλλακτικής οικονομίας υπάρχουν πολλές και διαρκώς ξεπηδούν καινούριες.
    Δεν νομίζω ότι οφελεί μια αντιπαράθεση του στυλ «ποιανού είναι το μαγαζί αυτό».

    Η εναλλακτική οικονομία, στις όποιες μορφές της, ανθεί, διότι απαντάει σε ανάγκες της κοινωνίας.
    Δεν είναι ούτε μόστρα, ούτε πόζα, ούτε εργολαβία του καθενός πολιτικού χώρου.

    Είναι προφανές ότι τέτοιες μορφές ανέπτυσσε ανέκαθεν ο α/α χώρος, όπως και διάφοροι αριστεροί πολιτικοί χώροι. Όσοι όμως δεν αρκούνται σε ποδοσφαιρική λογική του στυλ «όταν εμείς φτιάχναμε το σπόρο, εσείς ζούσατε πάνω στα δέντρα», μπορούν να κάνουν και ένα-δυο διαπιστώσεις ακόμη.

    α) η λογική που είχαν μέχρι τώρα οι περισσότερες τέτοιες πρωτοβουλίες τις απέκλειε από τον πολύ κόσμο. Ήταν πρωτοβουλίες κλειστές που απευθύνονταν στους λίγους και εκλεκτούς.

    β) Με την κρίση, όσο διευρύνονται αυτές οι πρωτοβουλίες, τόσο συμμετέχουν και άνθρωπου εκτός των κατεστημένων χώρων πολιτικής αμφισβήτησης

    γ) Αφού διευρύνονται αυτές οι πρωτοβουλίες, αλλάζουν και τα χαρακτηριστικά τους. Καλός ο ζαπατιστικός καφές, αλλά ο λαός χρειάζεται και λάχανα και μπρόκολα από την επαρχία. Καλές οι απαλλοτριώσεις, αλλά άλλο να τις κάνει κάποια φωτισμένη πρωτοπορία των μεσαίων στρωμάτων και άλλο να τις κάνει ο κόσμος που έχει ανάγκη, από μόνος του.

    δ) Κόντρες του ποιός το έκανε πρώτος και ποιανού το μαγαζί είναι καλύτερο δεν αφορούν άτομα που βλέπουν την εναλλακτική οικονομία σαν ανάγκη της κοινωνίας, αλλά άτομα που την βλέπουν σαν κομματικό – παραταξιακό αξεσουάρ. Και τώρα με την κρίση, νομίζω ότι η κοινωνία έχει φύγει απο αυτή τη φάση.

    ε) τα περί φασισμού και πατριωτισμού είναι προφανή σε όποιον παρακολουθεί τις εξελίξεις από το Σύνταγμα και μετά. Η πλειοψηφία του λαού τοποθετεί την κοινωνική και την πατριωτική διάσταση δίπλα δίπλα, χωρίς να καταλαβαίνει γιατί θα πρέπει ντε και καλά να διαλέξει μία από τις δύο. Αυτά τα διλήμματα τα αφήνει σε όσους ασχολούνται περισσότερο με το προφίλ και το λουκ του χώρου τους, παρά με την πραγματικότητα.

  12. ΜΠΟΥΡΔΕΣ

    Οικονομίας πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται για το πολιτικό του τζάκι.

    Όλοι, οι αγανακτισμένοι, και το ΚΚΕ,και η Ορθόδοξη Εκκλησία, και η Λουθηρανική στην Αφρική, και η Χεζμπολλά στην Παλαιστίνη και οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι, και η Real Democracy και το NSDAP και ο BlackMed και όλοι οι άλλοι εδώ και αλλού και παντού, βλέπουν τη φτώχεια και τη κρίση σα μια ευκαιρία για να εδραιωθούν πολιτικά.

    Ακόμα κι αν δεν είναι αυτός ο στόχος τους, ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ, ΔΕΞΙΑ, ΑΝΑΡΧΙΚΗ, ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗ , ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ.

    Χειρότερη μαλακία από τα αποδέχεται κανείς όλα χάριν μιας ΑΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ενότητας και μιας λουλουδάτης χαζοχαρούμενης έως ύποπτης εγκαρδιότητας, δεν υπάρχει.

    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

    Δεν ξέρω τι είναι ΄αυτή την κίνηση. Την προπαγανδίζουν ακρο-δεξιά μπλογκ. Μοιάζει Καραμπελιάς, ακούγεται σαν Καραμπελιάς, την διαφημίζει ο Καραμπελιάς…Έ θα είναι Καραμπελιάς.

    Τώρα, χάριν της ενότητας να συγχρωτιστεί κανείς και με τον Καραμπελιά, ε όχι. Να Γευτούμε τα αγροτικά προιόντα, ναι. Αλλά όχι και να ξεράσουμε…

    Το γεγονός οτι πολλοί εδώ επικροτούν Καραμπελιά, εμένα μου φαίνεται από μόνο του εντελώς ύποπτο. Χώρια οι γενικές αντιφάσεις:οτι και καλά είμαστε εναντίον όλων των οργανωμένων, αλλά ο εθνο-θολούρας Καραμπελιάς, που μιλάει για τη Νέα Τάξη και πρακτορεύει εδώ τα συμφέροντα της Ρωσίας και της Κίνας, όλα κι όλα.Τιμή στο κεφάλι μας.

    Αλλά έχει την καλή πλευρά (για το σάιτ) το ζήτημα: Αηδίασα τόσο, που δε θα ξανασυμμετάσχω. Καλή συνέχεια στη δουλειά σας,όποια κι αν είναι.

    • Ο καθένας έχει τις κόκκινες γραμμές του. Λογικό και θεμιτό και απαραίτητο θα έλεγα. Γιατί έτσι υπερασπίζεται κάποια πράγματα που αλλιώς θα χάνονταν, ενώ έτσι ακούγεται και αυτή η φωνή.

      Τώρα σε ποιο βαθμό και μέχρι ποιού σημείου μπορεί να συνυπάρχουν διαφορετικότητες, δείχνει και πού τοποθετούνται τα όρια τελικά. Γιατί όρια υπάρχουν και ο καθένας επιχειρεί να τα επανατοποθετήσει όπου το πιστεύει σωστό.

  13. «Το γεγονός οτι πολλοί εδώ επικροτούν Καραμπελιά, εμένα μου φαίνεται από μόνο του εντελώς ύποπτο. Χώρια οι γενικές αντιφάσεις:οτι και καλά είμαστε εναντίον όλων των οργανωμένων, αλλά ο εθνο-θολούρας Καραμπελιάς, που μιλάει για τη Νέα Τάξη και πρακτορεύει εδώ τα συμφέροντα της Ρωσίας και της Κίνας, όλα κι όλα.Τιμή στο κεφάλι μας»

    Διευκρίνηση:
    To «Σταύρος, με συγχωρείς, αλλά δεν πας καθόλου καλά», αναφερόταν στην παραπάνω πρόταση.

  14. Σταύρο, εγώ δεν μίλησα ποτέ για λουλουδάτες εγκαρδιότητες και απολίτικες συμπορεύσεις. Αναφερόμενος και στο Σύνταγμα, θίγω ένα πολύ συγκεκριμένο και άκρως πολιτικό ζήτημα: Την ανάγκη οι διάφοροι πολιτικοί χώροι της Αριστεράς να επιστρέψουν το συντομότερο δυνατόν στον πλανήτη Γη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s