Κουκουλοφόροι και Βία: ένα άγνωστο περιστατικό στο REX

Γράφει ο Παύλος 

Αλιεύσαμε τρία σχόλια που έγιναν σε κείμενο της «Κατάληψης Σινιάλο» (αναρχική συλλογικότητα) με θέμα τη σύγκρουση της 20ης Οκτώβρη. Ωστόσο αυτά τα σχόλια αναφέρονται βασικά σε ένα άλλο παραλειπόμενο, στις γνωστές αφηγήσεις, περιστατικό που έλαβε χώρα την 19η Οκτωβρίου. Σκιαγραφώντας το περιστατικό αυτό μεταφέρουμε, με βάση τα σχόλια, την εξής εικόνα:

Στην Πανεπιστημίου (στο ύψος του REX), βρίσκεται το μπλοκ των δασκάλων που περιμένει να ανηφορίσει προς Σύνταγμα. Ενώ λοιπόν βρίσκονται σε στάση, δίπλα τους περνά μια ομάδα κουκουλοφόρων, που, σύμφωνα με το έναν από τους δύο σχολιαστές, πρόκειται για «χούλιγκαν συγκεκριμένης ομάδας». Τότε οι δάσκαλοι αρχίζουν να φωνάζουν στους κουκουλοφόρους και να τους αποκαλούν «μπάτσοι – μπάτσοι – ασφαλίτες». Οι νεαροί κουκουλοφόροι εξαγριώνονται και μετά από λεκτική ένταση ανάμεσα σε διαδηλωτές δασκάλους και κουκουλοφόρους, οι τελευταίοι δέρνουν τους δασκάλους. Στα σχόλια αφήνεται να εννοηθεί ότι το ξύλο το άρχισαν οι κουκουλοφόροι: π.χ. «Το γεγονός ότι τα παιδιά προκλήθηκαν χωρίς λόγο δεν σημαίνει ότι έπρεπε να αρχίσουν να τις παίζουν».

Αν δεχθούμε σαν σωστή αυτή την εκδοχή (ότι το ξύλο το άρχισαν οι κουκουλοφόροι) έχουμε να κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις:

1. Το «μπάτσοι – μπάτσοι – ασφαλίτες», περιέχει μεν βαριά λεκτική βιαιότητα, παίρνοντας υπόψη σε ποιους απευθύνεται, αλλά από την άλλη αποτελεί και πολιτική κριτική ενός χώρου. Κριτική έστω και με ακραίο – λεκτικά βίαιο τρόπο.

2. Το να αντιδράσει, αυτός που δέχεται αυτή τη βίαιη λεκτική κριτική, με σωματική βία, αποτελεί μια «αναβαθμισμένη – αυξημένη» βίαιη ανταπόδοση, για να θυμηθούμε και το σχετικό Νατοϊκό δόγμα της Ψυχρής εποχής.

3. Στην πραγματικότητα αυτή η αντίδραση φαίνεται να δικαιώνει τους υπερασπιστές των ΜΑΤ που ισχυρίζονται ότι το «μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι» εξαγριώνει με παρόμοιο τρόπο τούς Ματατζήδες που στη συνέχεια αντιδρούν με αναβαθμισμένη – αυξημένη βιαιότητα. Πρέπει δηλ. να παρατηρήσουμε ότι όταν η μία ανθρώπινη ομάδα επειδή δέχεται βίαιη λεκτική κριτική αντιδρά με σωματική βία, μετά δεν μπορεί να ισχυρισθεί ότι άλλη ανθρώπινη ομάδα δεχόμενη παρόμοια λεκτική βία δεν δικαιούται να αντιδράσει το ίδιο ή με παρόμοιο αναβαθμισμένο τρόπο. Εκτός αν ισχυρισθεί ότι εξ ορισμού έχει πολιτικό και αξιακό δίκιο, κάτι που παραπέμπει σε μεταφυσική, που όμως η συγκεκριμένη ομάδα απορρίπτει.

4. Παρόμοια οι πολιτικοί του καθεστώτος επειδή δέχονται βιαιότατες λεκτικές επιθέσεις (κλέφτες, προδότες κλπ.), θα εδικαιούντο να διατάξουν την αστυνομική συνοδεία τους να πνίξει τις πολιτικές διαμαρτυρίες στη βία. Και εδώ το κλειδί είναι η αναγνώριση ότι δεν υπάρχει κάποιος ο οποίος εξ ορισμού έχει δίκιο και είναι σωστός στην πολιτική του δράση.

Τώρα, αν ισχυρισθεί κανείς ότι στο συγκεκριμένο συμβάν δεν άρχισαν το ξύλο οι κουκουλοφόροι, ωστόσο ο ένας σχολιαστής φαίνεται να επικροτεί μια τέτοια αντίδραση (πράγμα που κάνει πιθανό ένα τέτοιο περιστατικό) λέγοντας: «οι δασκαλοι απο τη στιγμη που επελεξαν αυτου του ειδους την αντιδραση καλα παθανε και τις μαζεψανε. Επιλογη τους ηταν

 

Στη συνέχεια παραθέτουμε τα τρία σχόλια τα οποία έχουν ενδιαφέρον από πολλές απόψεις :

1.Καποιος αλλος says:

Συμφωνω απολυτα με τον κω. Φανταστειτε την εικονα ενος συγκροτημενου αναρχικου μπλοκ, με πανο, σημαιες και συνθηματα να στεκεται μπροστα στις αλυσιδες του ΠΑΜΕ χωρις να προκαλει και χωρις να απανταει στις προκλησεις τους. Θα χαιρομουν παρα πολυ αν το εβλεπα! Ενα μπλοκ που ακομα και σε περιπτωση που το ΠΑΜΕ εκανε επιθετικη κινηση δεν θα απαντουσε. Ενα μπλοκ που μονο αν κινδυνευαν αμμεσα συντροφοι θα τσακιζε τους σταλινες!
Δεν μπορει η πρωτη μας επιλογη να ειναι η βια. Εκτος αν ειμαστε του κωλου αναρχικοι. Επισης κατι αλλο που δεν μπορω να καταλαβω ειναι γιατι καποιοι κουκουλονονται πριν αρχισει η πορεια (ουτε καν οι συγκρουσεις). Εχει μετατραπει η κουκουλα πλεον σε ενα ειδος lifestyle. Η εικονα κουκουλομενων που περιφερονται στα πεζοδρομια διπλα απο την πορεια ειναι κατι που δεν μπορω να κατανοησω και την Τεταρτη δυστυχως οδηγησε σε συγκρουση και τραυματισμους με εκπαιδευτικους χαμηλα στην Πανεπιστημιου (REX)!

  1. Δάσκαλος says:

October 24, 2011 at 2:13 pm

<> 

Καλό θα ήταν αμα δεν έχεις ιδέα για το πως έγινε κάποιο σκηνικό να μην αναπαράγεις οτι μαλακια σου λένε κάποιοι που λογικά δεν ήταν εκεί και να μην συνεχίζεις το χαλασμένο τηλέφωνο !!
Πολλοί κουκουλόνοντε στις πορείες αυτό δεν τους κάνει το ίδιο .
Το οτι δεν μπορείς να το κατανοήσεις εσύ και ίσως αρκετοί άλλοι το γιατί πορεύετε κόσμος στο πεζοδρόμιο και όχι στον δρόμο μαζί με την πορεία, αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Ο καθένας ντύνεται περπατάει και πορεύετε όπως γουστάρει. Αν υπάρχει dress code καλό θα ήταν στα καλέσματα να αναφέρεται !!
Και όσο για το περιστατικό που ανέφερες … Όταν μια ομάδα νεαρών (χούλιγκαν οπαδοί μιας συγκεκριμένης ομάδα) κινούντε χωρίς να κάνουν τίποτα απλά όπως ανέφερες εσύ κάπως “κουκουλομένοι” και απλά περπατάνε ( !!!) -ούτε σπάνε ούτε τίποτα- και γυρνάει ένα τσούρμο δασκάλων και φωνάζει (μπάτσοι, μπάτσοι, ασφαλίτες) … Και να το φωνάζουν αυτό οι μπάτσοι των αιθουσών διδασκαλίας σε παιδιά ακόμα και στον δρόμο είναι κάπως ειρωνικό !! Χωρίς να επικροτώ και να υπερασπίζομε το οτι τους τσακίσανε.
Απλά ο δαρμένος δεν έχει πάντα δίκιο !!

  1. καποιος αλλος says:

“Δασκαλε” ημουν μπροστα και φυσικα δεν διαφωνω μαζι σου. Ουτε ειπα οτι τα παιδια δεν προκληθηκαν αδικως (μιας και δεν γινοταν τιποτα). Το θεμα ειναι οτι δεν εκαναν τιποτα για να αποτρεψουν τη συγκρουση!
Εγω σε φαση που εχω προκληθει κατα τον ιδιο τροπο εβγαλα την κουκουλα και ειπα αυτος ειμαι. Μαλιστα με μεγαλη μου εκπληξη ειδα να μπαινει μπροστα καποιος μεσηλικας και να τους λεει οτι “καλα κανουν τα παιδια και φορανε κουκουλες, γιατι τα κυνηγανε οι μπατσοι και τους φορτωνουν ακομα και σκηνικα με τα οποια δεν εχουν σχεση” (πιασαμε την κουβεντα μετα και αν πω σε αυτο το ποστ τι ηταν ο συγκεκριμενος κυριος θα νομιζεται τρολλαρω).
Θεωρω οτι παντα υπαρχουν τροποι να αποφυγεις μια συγκρουση αλλα και να μην τα καταφερεις θα ξερεις οτι προσπαθησες. Το γεγονος οτι τα παιδια προκληθηκαν χωρις λογο δεν σημαινει οτι επρεπε να αρχιζουν να τις παιζουν! Δεν εδειξε ιχνος αυτοσυγκρατησης καμια απο τις δυο πλευρες!
Αλλοι συντροφοι που βρεθηκαμε μπροστα, ματαια προσπαθουσαμε να εξηγησουμε στους δασκαλους οτι ειχαν αδικο αλλα ειχαν ηδη οξυνθει πολυ τα πνευματα. Ετσι λοιπον καποιοι επελεξαν να τη συκρουση και καποιοι να προσπαθουσαμε να ηρεμησουμε την κατασταση.
Βεβαια και οι δασκαλοι απο τη στιγμη που επελεξαν αυτου του ειδους την αντιδραση καλα παθανε και τις μαζεψανε. Επιλογη τους ηταν!

ΠΗΓΗ: http://sinialo.espivblogs.net/?p=2364

Σύντομος σύνδεσμος:  http://wp.me/pPn6Y-b1h

37 σκέψεις σχετικά με το “Κουκουλοφόροι και Βία: ένα άγνωστο περιστατικό στο REX

  1. πρεπει να εχουμε υποψη μασ οτι οι ασχημες οικονομικες συνθηκες η πεινα η ανεργια η φτωχεια για2.000.000 ιθαγενεισ και για 2.000,000 μεταναστες εχουν τρελανει αυτα τα 4 εκατομμυρια συνανθρωπουσ μασ αλλα και οι υπολοιποι ειμαστε στα προθυρα τησ τρελασ.Κακωσ πλακωθηκανε αναρχικοι και δασκαλοι και αναρχικοι και κουκουεδες.Δυστυχωσ ετσι θα παμε απο δω και περα.Καθε διαδηλωση θα ειναι και μια συγκρουση.Αφου και οι συμμοριτες του κκε με τα κονσερβοκουτια τοσο ωμα προστατευσανε το τζεφρυ και το κυνοβουλιο για να καταργηθει ο βασικοσ των 550ευρω και να παιρνουμε ολοι οσα παιρνουνε στο ριζοσπαστη 400 ευρω και κατω ,τοτε η συγκρουση με τα σταλινικα καθαρματα και την αστυνομια θα ειναι αναποφευκτη.Οοσι θελουνε να κανουνε τουσ κουκουεδεσ ,οι τσανακογλυφτες τουσυριζα τησ ανταρσυα του κκεμλ και να φυλανε τα θανατηφορα καδρονιατου κκε ειναι αξιοι τησ τυχησ τουσ

  2. Η κατάσταση έχει γίνει επικίνδυνη.
    Η κοινωνία γεννά βία.
    Και μάλιστα τυφλή βία, που σχεδόν πάντα πλήττει όχι τους υπεύθυνους της κατάστασης, αλλά απλούς συμπολίτες.
    Το χειρότερο είναι ότι ορισμένοι χώροι την επικροτούν.
    Και αυτό γιατί όπως σωστά είπε κι ο Παύλος «το κλειδί είναι η αναγνώριση ότι δεν υπάρχει κάποιος ο οποίος εξ ορισμού έχει δίκιο και είναι σωστός στην πολιτική του δράση».

    • Θες να προσδιορίσεις τι εννοείς λέγοντας πως συγκεκριμένοι χώροι επικροτούν τη τυφλή βία? Αναφέρεσαι σε πολιτικούς χώρους ή σε προσωπικές απόψεις οποιουδήποτε? Το λέω γιατί άλλο να αναφέρεσαι στη Θύρα 1 , 2 , 3 ξέρω γω και άλλο σε έναν τύπο που ανήκει στην ίδια θύρα…

  3. Το κρατος γενναει την βια ,εκτος και αν πιστευεις πως φταει το κακο DNA.O ορος «απλος συμπολιτης»,ειναι γενικος,αοριστος και απροσωπος.

    • Για μένα «απλός συμπολίτης» είναι ο συμπολίτης που δεν είναι ένστολο όργανο του Κράτους και δε συμμετέχει στην εξουσία.
      Συμβατικά χρησιμοποίησα αυτή τη φράση για να συνεννοηθούμε.

      Φυσικά το Κράτος γεννάει βία.
      Αλλά κι εμείς πρέπει να χουμε σώας τας φρένας και να λειτουργούμε με βάση τις αξίες και τις αρχές μας.
      Το Κράτος, εκτός της βίας, γεννάει π.χ. και φτώχεια.
      Αυτό δε σημαίνει ότι νομιμοποιείται η ληστεία.
      Διότι πρώτα απ όλα σε μια ληστεία αυτοί που κινδυνεύουν άμεσα είναι αδύναμοι πολίτες και όχι το Κράτος ή οι εξουσιαστές.

      (αν υπάρξει απάντηση, θα τη δω και θα απαντήσω αργότερα γιατί φεύγω τώρα)

    • Η κλασική αναρχία του 19ου αιώνα θεωρούσε ότι το κράτος είναι ο γεννήτωρ της βίας και της εξουσίας. Έτσι ο σκοπός της κλασικής αναρχίας είναι η καταστροφή του κράτους. Ωστόσο τη δεκαετία του 1960 με επικεφαλής τον Γάλλο διανοητή Μισέλ Φουκώ, αρχίζει να αναπτύσσεται μια νέα ριζική και ολοκληρωτική αντιεξουσιαστική κριτική, που τελικά δημιουργεί την αποκαλούμενη μεταμοντέρνα αναρχία, που δεν θεωρεί πλέον ότι το κράτος έχει το μονοπώλιο της εξουσίας και επομένως θεωρεί ότι η καταστροφή ή το ξεπέρασμα του κράτους δεν λύνει ριζικά και οριστικά το πρόβλημα των σχέσεων εξουσίας. Σύμφωνα με αυτή τη ριζική αντιεξουσιαστική κριτική η επιθυμία της εξουσίας και οι σχέσεις εξουσίας βρίσκονται διάχυτες παντού σε όλο το κοινωνικό σώμα. Επομένως οι αντιεξουσιαστικές κριτικές και πραχτικές πρέπει να περισσότερο πολύπλοκες, ευλύγιστες και δημιουργικές απ’ ότι η κλασική αναρχική σκέψη είχε θεωρήσει… .

      • Εφόσον λοιπόν όπως λέει ο Φουκώ, οι σχέσεις εξουσίας και οι εξουσιαστικές πραχτικές βρίσκονται παντού και μάλιστα «εκεί που κανένας δεν το περιμένει», είναι τότε προφανές ότι ούτε αυτοί που υποτίθεται ότι μάχονται εναντίον της ανατροπής τιου κράτους και της Εξουσίας, ξεφεύγουν από την υποψία ότι υποκύπτουν σε εξουσιαστικές πραχτικές.
        Αυτή είναι λοιπόν η άποψη μου για ισχυρή μερίδα των ελλήνων αναρχικών: Αναρχικοί στα λόγια, στυγνοί εξουσιαστές στις επαναστατικές πραχτικές τους. Η κριτική που τους ασκώ αντλεί απο τις θέσεις του μεταμοντέρνου αναρχισμού, αλλά η πλειοψηφία των ελλήνων αναρχικών αγνοεί το τι είναι η μεταμοντέρνα αναρχία και εύκολα θα χαρακτήριζε τις απόψεις του Φουκώ, σαν δεν ξέρω τι…

        • Αυτό που λες (αναρχία στα λόγια) είναι πολύ σημαντικό και ανοίγει ένα σωρό θέματα (που δεν έχουν σχέση μόνο με τις επαναστατικές πρακτικές – αν μπεις στο ίντι θα βρεις ένα σωρό συζητήσεις που φαίνεται αυτό το πρόβλημα π.χ. σε σχέση με τα ναρκωτικά, το σεξισμό κλπ.) Είναι πολλές οι σχέσεις εξουσίας.

          ΥΓ. Στο συγκεκριμένο θέμα αυτής της ανάρτησης, σχολίασα παρακάτω.

        • «αλλά η πλειοψηφία των ελλήνων αναρχικών αγνοεί το τι είναι η μεταμοντέρνα αναρχία και εύκολα θα χαρακτήριζε τις απόψεις του Φουκώ, σαν δεν ξέρω τι…»

          Τα σκέφτεσαι πολύ πριν τα πετάξεις; Ο μεταμοντερνισμός επικρατεί διεθνώς στον αναρχικό χώρο, αν όχι ως θεωρία τότε σίγουρα ως πρακτική, και φυσικά και στην Ελλάδα.

  4. παιδια παμε για ενα πογκρομ στους κακους κουκουλοφορους; και μετα θελετε να ανακηρυξουμε μονιμο ηγετη μας τον Παυλο να μας σωσει;

    • Με τον Παύλο διαφωνω΄στα περισσότερα που γράφει γενικώς.
      Αλλά τώρα θεωρώ πως έχει δίκιο.

      Έλεος δηλαδή. Το να συμφωνήσεις με κάποιον σε κάτι που είπες δεν σε κάνει ούτε σύμμαχό του ούτε υπήκκό του ούτε τίποτα.
      Απλά συμφωνείς σε κάτι.
      Δεν αποδέχομαι και δεν επικρίνω καμία άποψη a priori, λόγω του φορέα της άποψης αυτής.
      Και μακάρι να έπρατταν όλοι το ίδιο.

    • «Xanadu
      27/10/2011 στις 10:08 ΜΜ
      παιδια παμε για ενα πογκρομ στους κακους κουκουλοφορους; και μετα θελετε να ανακηρυξουμε μονιμο ηγετη μας τον Παυλο να μας σωσει;»

      Πόσο γλυκιά είσαι όταν θέλεις… 🙂

  5. «Και να το φωνάζουν αυτό οι μπάτσοι των αιθουσών διδασκαλίας σε παιδιά ακόμα και στον δρόμο είναι κάπως ειρωνικό » είπε ο ένας από τους συνομιλητές.

    Τώρα, περιέχει σοβαρή πολιτική σκέψη αυτή η φράση;

    Το πρόβλημα του «χώρου» νομίζω οτι είναι ακριβως αυτό: είναι «χώρος» , ‘ενα εσαφές ρευστό. Αυτό έχει και τα καλά του αλλά έχει και τα κακά του. Κυρίως αρνητικό είναι η παντελής ανικανότητα να ορίσει τους εχθρούς κάθε φορά ολοι είναι εν δυνάμει εχθροί, ενώ θα έπρεπε να είναι όλοι (σχεδόν όλοι, πάντωςσίγουρα οι πολλοί) εν δυνάμει φίλοι.
    Είναι εύκολο, αν μάλιστα είμαστε εξοργισμένοι και τυφλωμένοιάρα φοβισμένοι και αρνητιοκοί, είναι εύκολο να τους δούμε όλους σαν εχθρούς. Τους πολιτικά αντίθετους, μετά όσους πιστεύουν τα κόμματα, μετά όλους όσους ψηφίζουν στις εκλογές, τους «νοικοκυραίους» (άλλη άκυρη λέξη, πού τους είδανε σήμερα;) και τώρα και τους «Μπάτσους των αιθουσών διδασκαλίας».

    Υπήρχε στη Γαλλική επανάσταση μια γελοιογραφία,

    http://www.sciencephoto.com/media/228118/enlarge

    που δείχνει το Ροβεσπιέρο, αφου έχει κόψει το κεφάλι όλων των Γάλλων, βάζει στη γκιλοτίνα και τον δήμιο, και έτσι καθαρίζει με τους εχθρούς του λαού, ο Αδιάφθορος. Η τελευταία πράξη του δράματος, γράφτηκε μετά την έκδοση της συγκεκριμένης μαύρης γελοιογραφίας,στην Ιστορία, και ήταν όταν κόπηκε και το ίδιο το κεφάλι του Ροβεσπιέρου και μαζί, του κινήματος των Αβράκωτων. Δε θα είχαν φτάσει εκεί αν ο θυμός, η βία και το αίμα δεν τους είχε τυφλώσει. Ο ίδιος ο Ροβεσπιέρος(νομίζω ή ο Σαιν Ζυστ) έλεγε οτι μπορούσε να ξεχωρίζει τον ένοχο απλώς παρατηρώντας το πρόσωπό του.

    Όλοι είμαστε εξοργισμένοι. Αν όμως αρχίσουμε να δαγκώνουμε αριστερά και δεξιά , ζήτω που καήκαμε.

  6. Ο Λεό Φερέ δεν νομίζω να είχε τέτοιου είδους new age αναρχικούς στο μυαλό του όταν έγραφε αυτό

    αλλά σίγουρα αυτό το μείγμα σφοδρών συναισθημάτων και πολιτικής χωρίς τακτική έχει καθηλώσει το «χώρο» στo «pas un sur cent » (et pourtant ils exiiiiistent…)*

    *μετάφραση στο κλιπάκι ‘Οι αναρχικοί» του Φερέ.

  7. Παύλο, αυτοί οι δάσκαλοι ήταν με πανό ΔΟΕ, υποθέτω. Σωστά; Και, ξαφνικά, περνούν «χούλιγκανς συγκεκριμένης ομάδας» «κουκουλοφόροι» και αρχίζουν οι δάσκαλοι να φωνάζουν «μπάτσοι-μπάτσοι- ασφαλίτες». Σωστά; Εσύ δεν αναρωτιέσαι από ποιο χώρο ήταν αυτοί που φώναξαν -χωρίς πρόκληση- ένα τόσο προβοκατόρικο σύνθημα;

    ΥΓ. Επιπλέον, σκέψου ότι αυτοί οι άνθρωποι είναι εκπαιδευτικοί!!! Και μάλιστα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης!!!

    • Εγώ είπα ότι αποτελεί λεκτική βία αυτό το σύνθημα. Το αν είναι προβοκατόρικο όμως είναι θέμα υοκειμενικής άποψης προφανώς. Θα μπορούσε ωστόσο να υπάρξει λεκτική απάντηση, έντονη και βίαιη αν θέλεις, από τους θιγομένους. Η σωματική βία ωστόσο είναι κάτι άλλο και πάει το ζήτημα αλλού. Που διαφωνείς;.

      • Κοίτα, έτσι όπως το θέτεις σε αυτό το σχόλιό σου δε διαφωνώ. Προφανώς όμως και θα έπρεπε να υπάρξει βίαιη λεκτική απάντηση. Το ότι εξελίχτηκε σε επίθεση «ακούγεται» παρατραβηγμένο και, δυστυχώς, δεν υπάρχει βίντεο για να δούμε αν μεσολάβησε και κάτι άλλο. Αν δεν μεσολάβησε, όσο κι αν εμένα μου φαίνεται εξωφρενικό δάσκαλοι να φωνάζουν τέτοιο σύνθημα, συμφωνώ ότι αρκούσε η βίαιη λεκτική επίθεση.

  8. Ρε χρώμα, μου αρέσει η σιγουριά σου οτι » αρκούσε η βίαιη λεκτική επίθεση».

    Κοίτα, ένα κίνημα έχει άλλους νόμους π.χ από τη ζωή στο σχολικό προαύλιο. (Ή στη φυλακή, όπου αν δεν απαντούσες στην πρόκληση του άλλου, ήσουν χαμένος. Αλλά και κει μέσα , όπως σε κάθε συγκρουση, επιλέγεις να δόσεις την απάντηση σε πεδίο, που διαλέγεις εσύ). Ή μεταξύ συμμοριών.Ή μεταξύ κρατών.

    Δεν υπάρχουν δύο παγιωμένες συμμορίες (ή κράτη, το ίδιο είναι) πχ οι Δάκαλοι και οι Αναρχικοί,που μάχονται για την κυριαρχία. Για τον απλό λόγο, ότι ο δάσκαλος μπορεί να γίνει αναρχικός (ή αυτόνομος ή συγκρουσιακός γενικά) και ο πιτσιρικάς αναρχικός αύριο μπορεί να γίνει δάσκαλος (αν πάρει το πτυχίο του).

    Τι θα οφελούσε λοιπόν το κίνημα μια «βίαιη λεκτική επίθεση»; Αυτό που θα οφελούσε είναι να κλονίσεις τη σιγουριά αυτών των ανθρώπων, μετά να τους δείξεις την αλήθεια, και μετά (κάποτε) να τους πείσεις (όσους πείθονται).

    Το ίδιο ισχύει για όλες τις πολιτικές δυνάμεις. Αυτός που είναι πασόκ, δε …γεννήθηκε πασόκ, έγινε. Ένας που στρέφεται βίαια εναντίον όλων, όσων δεν του μοιάζουν, είναι σαν να να βλέπει στο πολιτικό τοπίο μια στατική εικόνα .Κι αυτό κρύβει έλλειψη ελπίδας και μαυρίλα, αρνητισμό. Και κάποια ανακολουθία θεωρίας και πράξης:
    Άν πιστεύεις οτι ο δασκαλάκος ο απέναντι, δε θα αλλάξει ποτέ, τότε πως περιμένεις να αλλάξει εκ θεμελίων ο πλανήτης;

    • Τι πρόβλημα έχεις τώρα εσύ με τη βίαιη λεκτική απάντηση; «Μπινελίκι» άκουσαν, γιατί να μην απαντήσουν; Πώς θα βοηθούσε το κίνημα η μούγκα και η «ανωτερότητα»; Πώς θα κλονίσεις τη σιγουριά όλων αυτών αλλιώς – γιατί φαίνονταν πολύ σίγουροι!!! Με θεωρίες; Αυτές, αν ενδιαφέρονταν, θα τις είχαν διαβάσει ήδη. Άλλωστε, πάνω στη φάση, είπε και εκείνος ο κύριος «καλά κάνουν και φοράνε κουκούλες, γιατί τους κυνηγάνε και τους φορτώνουν διάφορα». Κάποιος θα τον άκουσε, κάποιος μπορεί να προβληματίστηκε.

      Οι περισσότεροι μπορούν να αλλάξουν, εκτός από τους «βαμμένους», ή αυτούς που έχουν διαφόρων ειδών οφέλη. Αλλά οι απαντήσεις είναι απαραίτητες, κατά προτίμηση λεκτικές. Εκτός αν δεν έχεις άλλη λύση. Όπως έγινε με την «περιφρούρηση ΚΝΑΤ».

      ΥΓ. Μου άρεσε πάρα πολύ το τραγούδι του Λεό Φερέ και το βιντεάκι…

  9. Μια χαμένη ευκαιρία με ένα πικρό τέλος
    Τα γεγονότα της Πέμπτης (σύγκρουση ΚΚΕ αναρχικών με δεκάδες τραυματίες και ο θάνατος του 53χρονου άνεργου οικοδόμου Δημήτρη Κοτσαρίδη μέλους του ΚΚΕ, από ανακοπή που το πιθανότερο σχετίζεται όχι τόσο με την ένταση των γεγονότων όσο με τα χημικά που εισέπνευσε ο άτυχος εργάτης από αυτά που σωρηδόν έριξε η αστυνομία στο χώρο του Συντάγματος) και ο κύκλος που άνοιξε μετά από αυτά έκλεισαν με πολύ άδοξο τρόπο την μεγαλύτερη λαϊκή κινητοποίηση στην Ελλάδα από την μεταπολίτευση. Μαζί του έκλεισε και το ξέσπασμα των «άγριων» απεργιών και καταλήψεων που άνοιξαν τις προηγούμενες μέρες. Το κίνημα έχασε μια μεγάλη ευκαιρία να αντιπαρατεθεί τελειωτικά με την κυβέρνηση του ΓΑΠ μεταθέτοντας τις εκκρεμότητές για έναν επόμενο γύρο. Continue reading →

  10. τιποτα δεν τελειωσε,ολα συνεχιζονται.Ο δωσιλογοσ τζεφρυ και οι μελλοθανατοι του πασοκ, που το πηγαδι του μελιγαλα τουσ χωραει γιατι ελιωσαν τα κοκαλα των 1600 αγροτων και των 400 ταγματασφαλιτων που εσφαξε ο μιζεριασ και ο μπελογιαννησ το 44,θα πρεπει να κουρεψουν μισθους και συνταξεισ κατα 50 τοισ εκατο.Οι δημοσιοι υπαλληλοι θα πρεπει να καταλαβουν τα υπουργεια τουσ,οι υπολοιποι γιατι να μην καταλαβουμε τα σπιτια των δωσιλογων βουλευτων και να τουσ ξεσπιτωσουμε και η βουλη μπορει και πρεπει να καταληφθει και λαικα δικαστηρια να στηθουν και να αποδωθει λαικη δικαιωσυνη,οχι σαν αυτη που απεδιδε το ρουβλιοκινητο κκε με τισ προγραμμενες αποφασεις και τισ 100-120 χιλιαδες εκτελεσεις το 43-44

  11. ούτε ορθογραφία δεν ξέρουν πόσο μάλλον Ιστορία κάτι Καραμπάδες και θέλουν να κάνουν και πολιτική κριτική ! Φασίστα Καραμπά έλα να μας … μια μάντρα. Ο

  12. Aν το βασικότερο πράγμα που οι εν λόγω κουκουλοφόροι επιθυμούσαν να διαφυλάξουν στην περίσταση ήταν ο εγωϊσμός τους (θιχτήκανε και χέστηκε η φατμέ), τότε δεν αξίζουν να ομιλούν για εξέγερση ή οτιδήποτε άλλο. Ομοίως, κάθε αντίληψη πως την επανάσταση την κάνουν οι εκλεκτοί κάποιου χώρου, είναι πολύ κοντά στην ναζιστική αντίληψη ότι την επανάσταση του λαού θα την κάνουν οι άρειοι. Δεν είναι κακό να διαφοροποιείς την δράση σου από αυτήν της μάζας. Τι κακό είναι να γίνεσαι μαλάκας. Εν θερμώ ή εν ψυχρώ, λόγη σημασία έχει.

  13. Πρώτον (για το ορθόν του πράγματος) η σύγκρουση έγινε πολύ χαμηλότερα στο ύψος της Πανεπιστημίου και Πατησίων σχεδόν γωνία, και δεύτερον την πρώτη παλουκιά την έριξε δάσκαλος μια και οι «άλλοι» οι κακοί (που όντως είναι και για αυτό μας αρέσουν) δεν είχαν μαζί τους τίποτε τέτοιο. και πιστέψτε ότι μετά από παρέμβαση ανθρώπου που προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα, ο οποίος κατηγορήθηκε από «ήρωες αυτόπτες μάρτυρες» που κατέφθασαν μετά το συμβάν στο ακριβές σημείο, όντως οι «κακοί» ηρέμησαν και μαζεύτηκαν, αλλιώς οι καλοί και πάντα δίκαιοι δάσκαλοι θα έτρωγαν πολύ ξύλο δυστυχώς. το θέμα είναι ότι οι καλοί χτύπησαν, σύμφωνα με εμπλεκόμενο αυτόπτη έναν «δικό» τους/μας (μια κι εγώ ανήκω στο συντονιστικό ωρομισθίων εκπαιδευτικών, το οποίο ήταν και το μπλοκ που δέχτηκε ουσιαστικά την επίθεση.) πιστέψτε όμως κάτι: οι κακοί μπορεί να είναι ασύντακτοι και ότι άλλο, αλλά ποιος εγγυάται για τις ευγενείς προθέσεις του κάθε τύπου που συμμετέχει σ’ ένα μπλοκ που επίσης διαθέτει «πρωτοπαλίκαρα» και πολύ καλά κάνει, διότι η διάθεση για σύγκρουση είναι θεμιτή σε τέτοιες περιπτώσεις. μην ξεχνάμε ότι γνωστός αγωνιστής από τους ωρομίσθιους έσπασε το πόδι του σε σύγκρουση με ΜΑΤ μέσα στο μέγαρο της ΕΡΤ πρόπερσι. είχε το τσαγανό να συγκρουστεί μαζί με κάποιους ακόμα στους διαδρόμους.. η ορμή που μπορεί άνετα να μετατραπεί σε βία, ή αντιβία είναι έμφυτο κάποιων και θέλει να έχεις εκπαιδευτεί στο πως την διοχετεύεις, αν θες να το κάνεις με τον πιο σοφό τρόπο, και για αυτόν τον λόγο πολλοί ασκούνται στις πολεμικές τέχνες. την βία λοιπόν κάποιος όταν την έχει μέσα του χωρίς πολλά στοπ δεν είμαστε σίγουροι αν θα την χρησιμοποιήσει πάντα ορθά… αλήθεια αυτό το παιδί που χτύπησε είναι καλά και τι λέει για όλα αυτά;

  14. «ΓΥΠας
    31/10/2011 στις 11:47 ΠΜ
    Τα σκέφτεσαι πολύ πριν τα πετάξεις; Ο μεταμοντερνισμός επικρατεί διεθνώς στον αναρχικό χώρο, αν όχι ως θεωρία τότε σίγουρα ως πρακτική, και φυσικά και στην Ελλάδα»

    Απ’ αυτά που έχω εγώ παρακολουθήσει, από ανακοινώσεις, συνελεύσεις, πραχτικές των δρόμων, αυτοκριτικές κλπ., απουσιάζει εκκωφαντικά η αντίληψη ότι ο εχθρός – η εξουσία δηλ. – μπορεί να είναι και εντός των πυλών. Έτσι, αφού αυτός ο κίνδυνος δεν θεωρείται σημαντικός, δεν παίρνονται και τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης. Για σημαντικό κομμάτι αναρχικών, επαναλαμβάνω την άποψη μου, ο εχθρός είναι συγκεντρωμένος στο κράτος ή σε συγκεκριμένους θεσμούς και πολιτικές οντότητες π.χ. τα «σταλινικά» κόμματα και αυτοί οι αναρχικοί θεωρούν ότι αφού δεν ανήκουν σε αυτούς τους εχθρούς είναι προστατευμένοι από την μόλυνση της εξουσίας. Γι’ αυτό και στις αυτοκριτικές τους τις περισσότερες φορές κυριαρχεί η κριτική των τακτικών και όχι η ουσία: κατά πόσο δηλ. οι συγκεκριμένες πραχτικές που αναπτύσσονται έχουν μολυνθεί ή όχι από την εξουσία.

  15. Και θα δώσω και δυο πραχτικά παραδείγματα: Το σινιάλο, που απο κεί αναδημοσιεύσαμε τα σχόλια που με τη σειρά μας σχολιάσαμε, παρότι του δώσαμε το λινκ της εδώ ανάρτησης δεν το δημοσίευσε. Ακόμη το ιντιμίντια δημοσίευσε το κείμενο στα κρυμμένα. Υπάρχουν και άλλα προσωπικά (και βέβαια όχι μόνο) παραδείγματα που δείχνουν επίπεδο ελευθερίας λόγου κατώτερο μιας μέσης αστικής δημοκρατίας. Το ωραίο είναι ότι μια δικαιολογία που έχω ακούσει είναι κατεξοχήν σταλινική: η περικύκλωση από εχθρούς. Όταν λοιπόν τέτοιο είναι το επίπεδο ελευθερίας λόγου, μου φαίνεται αστείο να μιλάμε για κυριαρχία της μεταμοντέρνας αναρχίας …

  16. Παύλο, έχεις δίκιο ότι δε γίνεται στο indymedia κριτική για εξουσιαστικές πρακτικές μέσα στο κίνημα. Ειδικά στο θέμα σεξισμός, άσ’ τα να πάνε είναι η κατάσταση (π.χ Η αφίσα «Στις συνελεύσεις αναρχία και στις σχέσεις εξουσία», που είχε βγει από συντρόφισσες μετά από κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό -ιδέα δεν έχω ποιο, και ούτε με ενδιαφέρει- δεν εμφανίζεται πουθενά μη και θιχτούν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό το περιστατικό!) Άσε που αυτόκλητοι «ινστρούχτορες» (και με το σχετικό ύφος) ξεπηδάνε σε κάθε συζήτηση. Δεν μπαίνουμε σε μαντριά για να γλιτώσουμε από αυτούς, αλλά παντού υπάρχουν!!!

    Τώρα, στο συγκεκριμένο θέμα της ανάρτησης, το αρχικό άρθρο είναι προκλητικά γραμμένο, γιατί δεν υπάρχει πουθενά προβληματισμός μήπως και τα πράγματα δεν έγιναν έτσι, αλλά κάπως αλλιώς. Είναι επομένως συζητήσιμο ποιος το έγραψε και για ποιο λόγο, τη δεδομένη στιγμή. Και, όπως βλέπεις, το σχόλιο blabla παρουσιάζει αλλιώς τα πράγματα.

    ΥΓ. Εγώ δηλαδή τώρα είμαι σταλίνα που συμφωνώ γενικά με την άποψη ότι, τις δύσκολες αυτές μέρες, η αντισυστημική γραμμή πρέπει να περνάει κάπου ξεκάθαρα; Στο indymedia μπαίνει ο καθένας και μπορεί να γράψει ό,τι θέλει για άγνωστους λόγους. Νομίζω ότι καλά κάνει η ΣΟ και είναι προσεχτική στο τι περνάει, έστω και αν αδικεί μερικές φορές κάποιες δημοσιεύσεις. Ένα σωρό άνθρωποι βρίσκονται σε φυλακές και με βάρβαρες ποινές, επειδή έτσι γουστάρει η «ανεξάρτητη» δικαιοσύνη! Ένα σωρό ανθρώπους έχουν σαπίσει στο ξύλο τα ΜΑΤ χωρίς λόγο. Κάποιος πρέπει να είναι με το μέρος τους!!!

  17. «Ένα σωρό άνθρωποι βρίσκονται σε φυλακές και με βάρβαρες ποινές, επειδή έτσι γουστάρει η “ανεξάρτητη” δικαιοσύνη! Ένα σωρό ανθρώπους έχουν σαπίσει στο ξύλο τα ΜΑΤ χωρίς λόγο. Κάποιος πρέπει να είναι με το μέρος τους!»

    παρα πολυ σωστα. αυτο ακριβως!

  18. “Ένα σωρό άνθρωποι βρίσκονται σε φυλακές και με βάρβαρες ποινές, επειδή έτσι γουστάρει η “ανεξάρτητη” δικαιοσύνη! Ένα σωρό ανθρώπους έχουν σαπίσει στο ξύλο τα ΜΑΤ χωρίς λόγο. Κάποιος πρέπει να είναι με το μέρος τους!”

    Όπως είπα και πιο πάνω αυτή ήταν πάντα η δικαιολογία όλων των σταλινικών κομμάτων για τις αυταρχικές πραχτικές τους και τις αιματοβαμμένες εκκαθαρίσεις τους: Η ύπαρξη ενός πανίσχυρου εξωτερικού εχθρού που έχει περικυκλώσει το κόμμα, το σοσιαλιστικό κράτος της ΕΣΣΔ ή το οποιοδήποτε κίνημα.
    Η καίρια και ασυμβίβαστη διαφορά του κλασικού αναρχισμού από τον μεταμοντέρνο αναρχισμό, είναι ότι ο τελευταίος δεν θεωρεί αποκλειστικό ή ακόμη και κύριο εχθρό το κράτος, αλλά την εξουσία γενικά. Σύμφωνα με τη θεωρία της μεταμοντέρνας αναρχίας, είναι πιθανό σε μια αναρχική συλλογικότητα να εντοπίζονται περισσότερο σκληρές σχέσεις και πραχτικές εξουσιασμού και από το συγκεκριμένο αστικό κράτος μέσα στο οποίο αυτή η συλλογικότητα δρα και αντιμάχεται. Επομένως εμένα δεν μου λέει τίποτα η διαμάχη με το κράτος όταν γίνεται με εξουσιαστικούς όρους. Την απονέκρωση του κράτους την βλέπω μέσα στα πλαίσια της απονεύρωσης γενικότερα της εξουσίας.

  19. «Τώρα, στο συγκεκριμένο θέμα της ανάρτησης, το αρχικό άρθρο είναι προκλητικά γραμμένο, γιατί δεν υπάρχει πουθενά προβληματισμός μήπως και τα πράγματα δεν έγιναν έτσι, αλλά κάπως αλλιώς»

    Κάνεις λάθος. Γράφω ακριβώς αυτό: «Τώρα, αν ισχυρισθεί κανείς ότι στο συγκεκριμένο συμβάν δεν άρχισαν το ξύλο οι κουκουλοφόροι, ωστόσο ο ένας σχολιαστής φαίνεται να επικροτεί μια τέτοια αντίδραση (πράγμα που κάνει πιθανό ένα τέτοιο περιστατικό) λέγοντας: «οι δασκαλοι απο τη στιγμη που επελεξαν αυτου του ειδους την αντιδραση καλα παθανε και τις μαζεψανε. Επιλογη τους ηταν!»»
    Πέρα από τη συγκεκριμένη αλήθεια του συγκεκριμένου περιστατικού, σημασία έχει η συζήτηση των νοοτροπιών και των πραχτικών. Το περιστατικό αυτό ακόμη και αν δεν έχει συμβεί έτσι, θα μπορούσε τελικά να έχει συμβεί σε μια άλλη περίπτωση…

  20. «Επομένως εμένα δεν μου λέει τίποτα η διαμάχη με το κράτος όταν γίνεται με εξουσιαστικούς όρους. Την απονέκρωση του κράτους την βλέπω μέσα στα πλαίσια της απονεύρωσης γενικότερα της εξουσίας.»

    Ναι, συμφωνώ. Αλλά έτσι θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό. Αφού δεν έγινε, και η κατάσταση έχει φτάσει στο αμήν, δεν έχεις πια την πολυτέλεια νομίζω να μην αντιδράς με όρους αντιβίας γιατί θα σε φάνε!!! Κατά προτίμηση οργανωμένης, βεβαίως. Που όμως δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο πάντα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s