Οσο πιο αριστερά πάμε, τα κόμματα παύουν να είναι πολιτικές οργανώσεις και αρχίζουν να μοιάζουν με άοπλα και πειθαρχημένα στρατεύματα.

Η έννοια κόμμα, με τα μοντέρνα χαρακτηριστικά που έχει, και όπως το γνωρίζουμε στην σύγχρονη εποχή, ανεξαρτήτως πλευράς, δεξιό ή αριστερό ή κλπ κόμμα, είναι «προσφορά» του εργατικού κινήματος όπως αναπτύχθηκε στο έμπα της βιομηχανικής εποχής, κάπου εκεί στον 18ο αιώνα.

Τα εργατικά-κομμουνιστικά κόμματα δεν είναι ΑΚΡΙΒΩΣ πολιτικές οργανώσεις. Είναι και δεν είναι δηλαδή. Είναι πολιτικές οργανώσεις με λίγο πολύ στρατιωτική δομή και ιεραρχία. Ουσιαστικά δηλαδή τα κόμματα αυτά είναι λίγο πολύ ένα άοπλο στράτευμα. Πειθαρχικό και υπάκουο.

Τα «αστικά κόμματα» (lol) προσπαθούν άλλοτε με μικρώτερη και άλλοτε με μεγαλύτερη επιτυχία να μιμηθούν αυτού του τύπου την «πολιτική οργάνωση». Το ίδιο και οι πάσης φύσεως πολιτικές οργανώσεις, αριστερές και δεξιές και κυρίως εξω-κοινοβουλευτικές, και τις οποίες, για διάφορους λόγους, δεν θα τις κατατάσσαμε στα κόμματα. Τα «αστικά κόμματα» (lol δις) θέλουν να μοιάσουν στα εργατικά-κομμουνιστικά κόμματα όσον αφορά στην εσωτερική τους αντι-δημοκρατική οργάνωση και συγκεντρωτική λειτουργία, την οποία και θαυμάζουν. Την λατρεύουν. Ακόμα και τα δεξιά «αστικά κόμματα» (lol τρις).

Ο λόγος που ασκεί τέτοια έλξη αυτού του τύπου η ιεραρχική και στρατιωτικού σχεδόν τύπου κομματική οργάνωση και λειτουργία, είναι πολύ απλός: Μόνο με μια τέτοιου τύπου στρατιωτική και συγκεντρωτική εσωκομματική οργάνωση μπορεί μια ομάδα ανθρώπων, μια κάστα εξουσιαστών ουσιαστικά, να καταλάβει και να διατηρήσει την εξουσία στο κόμμα ή την οργάνωση. Να την διατηρήσει για δεκαετίες. Με σιδερένιο χέρι.

Μόνο με μια τέτοια αντι-δημοκρατική οργάνωση και συγκεντρωτική εσωτερική λειτουργία μπορεί η εξουσιαστική κάστα που άρχει στο κόμμα να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τους «εσωτερικούς» της εχθρούς εκμηδενίζοντάς τους, ακόμη και με φυσική εκμηδένιση όπου είναι δυνατόν. Εχοντας πάντα σαν δικαιολογία την διαφύλαξη της ιδεολογικής καθαρότητας, την «σωστή» ερμηνεία των δογμάτων και των «ιερών κειμένων» ή την άμυνα από πιθανούς «προβοκάτορες» και «πράκτορες του εχθρού».

Τα κόμματα αυτά λοιπόν λειτουργούν με συγκεντρωτικό και ολιγαρχικό τρόπο. Δηλαδή αντι-δημοκρατικό. Στην ουσία ΟΛΑ τα κόμματα λειτουργούν με αντι-δημοκρατικό τρόπο. Και όσο πιο αριστερά πάμε, τόσο εντείνεται αυτός ο αντι-δημοκρατικός τρόπος λειτουργίας. Ενας τρόπος που αποκλείει την διάδοση στο εσωτερικό του κόμματος οποιασδήποτε ιδέας, ακόμη και αν αφορά στην πολιτική τακτική και όχι στα γενικά ιδεολογικά ζητήματα, και την οποία ιδέα η άρχουσα ολιγαρχική ομάδα του κόμματος κρίνει πως βρίσκεται σε αντίθεση με τα συμφέροντά της ώστε να την εκλαμβάνει ως πιθανό κίνδυνο.

Εν ολίγοις αυτά τα κόμματα είνα βαθειά ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΑ.

Είναι ο παράδεισος του ολιγάρχη. Και ο εφιάλτης του δημοκράτη.

Γι’ αυτό, μπορεί μεν τα κόμματα αυτά να έχουν πάρει στο παρελθόν την εξουσία σε διάφορες χώρες «εν ονόματι του λαού και της εργατικής τάξης», αλλά αυτό είναι απλώς ένα κορυφαίο ψεύδος.

Οπου πήραν την εξουσία, την πήραν και την άσκησαν για λογαριασμό του κόμματος, δηλαδή της κεντρικής επιτροπής, δηλαδή του πολιτικού γραφείου, δηλαδή του γενικού γραμματέα-αυτοκράτορα-καίσαρα.

Η κεντρική τους επιτροπή λειτούργησε με τρόπο που λίγο πολύ θυμίζει την Ρωμαϊκή Σύγκλητο. Και η εξουσιαστική λογική των κομμάτων αυτών αντιμετώπισε το σύνολο της κοινωνίας πάλι με την κλασσική ρωμαϊκή ταξική διαστρωμάτωση: Optimates και Populares.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για τα «μοντέρνα» σοσιαλδημοκρατικά κόμματα, όπως το ΠαΣοΚ για παράδειγμα, τα οποία σε πολλά αντέγραψαν την δομή και την λειτουργία εκείνων των αρχαίων εργατικών κομμάτων του 18ου αιώνα και των σύγχρονων απογόνων τους.

Τα κόμματα αυτά, εργατικά-κομμουνιστικά-σοσιαλδημοκρατικά, ΔΕΝ μπορούν να εφαρμόσουν σοσιαλισμό φυσικά, παρά τις επαγγελίες τους. Δεν έχουν καν τέτοια πρόθεση. Αυτό που εφάρμοσαν, όπου το εφάρμοσαν, κατέληξε ένας εφιάλτης και μια θάλασσα ανθρώπινου πόνου.

Τα κόμματα αυτά, εργατικά-κομμουνιστικά-σοσιαλδημοκρατικά, ΔΕΝ θα εφαρμόσουν ΠΟΤΕ σοσιαλισμό.

Διότι ΔΕΝ μπορούν να δεχθούν να έχει ο λαός και οι εργαζόμενοι την εξουσία.

Διότι ΔΕΝ μπορούν να ανεχτούν την δημοκρατία.

Θραξ Αναρμόδιος

http://wp.me/pPn6Y-ar2

Advertisements

40 σκέψεις σχετικά με το “Οσο πιο αριστερά πάμε, τα κόμματα παύουν να είναι πολιτικές οργανώσεις και αρχίζουν να μοιάζουν με άοπλα και πειθαρχημένα στρατεύματα.

  1. Αρα τα κόμματα καθόλου δεν εμπεριέχουν μέσα τους την επαναστατικότητα που απαιτείται για να αλλάξουν οι κοινωνικές δομές.Αρα όλος ο άστεγος «αριστερός» κόσμος που αγχώνεται για την υπόθεση της ουσιαστικής ανατροπής καλά κάνει και αγχώνεται!! Κάμποσοι παραείναι ικανοποιημένοι με τις γνώσεις τους και ευχαριστημένοι με τισ απόψεις τους.Αυτό σε καθιστά υποψήφιο ολιγάρχη εως μονάρχη.Αριστερός κόσμος είναι αυτός που παίρνει την προσωπική του ευθύνη πάντα και χωρίς να χειραγωγείται η βούληση του απο κανένα κόμμα.Εγώ αυτό κατάλαβα και μου αρέσει η ιδέα.Κομμουνιστής είναι όποιος ζεί και εργάζεται ως τέτοιος. Μαρια Χ.

    • Τα εργατικά-κομμουνιστικά-σοσιαλδημοκρατικά κόμματα, ΩΣ ΕΧΟΥΝ ΤΩΡΑ, είναι ως οχήματα ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ για οποιονδήποτε δρόμο άλλον εκτός από αυτόν που οδηγεί στον ολοκληρωτισμό.

      Και καλό είναι να ΜΗΝ ανεβαίνουμε σε τέτοια οχήματα.

      Να φτιάξουμε δικά μας καινούρια λεω-φορεία.

      Θραξ Αναρμόδιος

      ΥΓ. Οσο για την «επαναστατικότητα» αυτών των κομμάτων, και όχι των μελών τους, δεν είναι τίποτε άλλο παρά εργαλείο πολιτικής διαχείρισης των μελών και των οπαδών. Η επαναστατικότητα αυτών των κομμάτων ΔΕΝ χρησιμεύει στα μέλη-οπαδούς, αλλά μόνο στις ολιγαρχικές τους ηγεσίες. Οι οποίες ΔΕΝ διστάζουν να στέλνουν τα μέλη-οπαδούς να θυσιαστούν προς όφελος αυτής της «επαναστατικότητας». Δηλαδή να θυσιαστούν οι απλοί άνθρωποι που έχουν όνειρα για μια καλύτερη ζωή χωρίς αδικία και ανισότητα ώστε να κερδίσουν την εξουσία οι βαρειά ασθενούντες από την ασθένεια της εξουσίας καίσαρες του κόμματος.

  2. «και όπως το γνωρίζουμε στην σύγχρονη εποχή, ανεξαρτήτως πλευράς, δεξιό ή αριστερό ή κλπ κόμμα, είναι “προσφορά” του εργατικού κινήματος »

    Αυτη η προταση ειναι μαλλον λαθος.Τα πρωτα κομματα με την μορφη που τα ξερουμε σημερα αρχισαν να σχηματιζονται στην αγγλια μετα την electoral reform act του 1832 και δεν ηταν αποτελεσμα του εργατικου κινηματος(που δεν νομιζω να υπηρχε τοτε) ,αλλα της διευρυνσης της εκλογικης βασης.

    Κατα τα αλλα θα συμφωνησω με την ουσια του κειμενου.

  3. Ναι, εντάξει, αλλά με τον τίτλο δεν συμφωνώ, γιατί μοιάζει σαν η ΝΔ π.χ. να είναι πολιτικός χώρος πιο δημοκρατικός και συλλογικός, ενώ και εκεί τα ίδια είναι, το βλέπουμε και στις ψηφοφορίες στη Βουλή, όλα τα στρατιωτάκια ακολουθούν τη γραμμή. Μάλιστα τα πιο συντηρητικά κόμματα είναι αρχηγικά, έχουν έναν αρχηγό, αντί της κεντρικής επιτροπής ή κάτι παρόμοιου τέλος πάντων. Κατά τα άλλα συμφωνώ αγαπητέ Θράξ.

  4. Στα αστικά κόμματα μάλλον ισχύει το αντίστοιχο.Οσο πιο δεξιά πάμε τόσο πιο πειθαρχημένα είναι τα στρατεύματα και καθόλου άοπλα.Παρατηρούμε επίσης ότι αυτοί πάνε καλά συντονισμένοι προς την πόλωση κι εμείς προσπαθούμε να δικτυωθούμε.Κάποιος καθηγητής μου στο Πανεπιστήμιο έλεγε οτι οι κομμουνιστές είμαστε σαν τα καρκινώματα.Δίκιο είχε. Ετσι πρέπει να λειτουργήσουμε.Για να αναπτυχθει λοιπόν ένα καρκίνωμα μέχρι να τα τινάξει το ραμολιμέντο ο Καπιταλισμός πρέπει να αγγειωθεί καλά και περίπλοκα έως και άναρχα..Αυτό χρειάζεται για να λειτουργήσει η αριστερά. Μαρία Χ.

  5. Φιλε αναρμόδιε με την βαθύτατη ανάλυση, που μας έκανες και ψυχογράφημα

    και κατέταξες εκει που μας κατεταξες,θελεις να μας πεις ποια ειναι η

    δημοκρατία που μας προτείνεις με τι μοιάζει ,διοτι υπάρχουν πολλές

    δημοκρατίες θα ηθελα αφου μου περιγράψεις την δημοκρατια σου

    να περιγράψεις και τον σοσιαλισμό σου διοτι ξερεις δεν αντιλαμβανόμαστε

    όλοι τον σοσιαλ.με τον ιδιο τρόπο μια και υπάρχουν κάποιοι που

    εχουν και εναν αλλο στόχο περα απο τον σοσιαλ.

    κουσιατε ναζταροβια

    • @000

      Αν και διαισθάνομαι οτι είναι παράκληση-παγίδα, λέω να αναλάβω το μέγα πολιτικό ρίσκο (λολ) και να ανταποκριθώ, αν όμως κι εσύ αγαπητέ συνομιλητή μου, συμφωνήσεις να κάνουμε αυτή την συζήτηση πιο …διαλογική.

      Δηλαδή να προσπαθήσουμε να ορίσουμε εγώ κι εσύ μαζί, χρησιμοποιώντας ερωταπαντήσεις, το τι είναι δημοκρατία. Και το τι δεν είναι (που ίσως μας αποδειχθεί και σπουδαιότερο).

      Μέχρι εκεί που θα συμφωνήσουμε ή θα διαφωνήσουμε βρε αδερφέ. Η θα βαρεθούμε.
      Η θα μας βαρεθεί το κοινό (όλα γίνονται για «το κοινό και τους ατζέντηδες», σωστά;)

      Τι λες;

      Μπορεί να μας πάρει μέρες.

      Αλλά τουλάχιστον θα έχουμε έτσι την δυνατότητα να συμβουλευόμαστε κι οι δυο τους καθοδηγητές μας, όπου οι προσωπικές μας δυνάμεις δεν επαρκούν για να κατατροπώσουν τον ιδεολογικό μας «αντίπαλο» ο καθένας;

      Δέχεσαι την πρόκληση ή θες να το παίξουμε κατευθείαν σε …μονομαχία; (lol)

      Θραξ Αναρμόδιος

      ΥΓ. Προκαταβολικά και για ανάψουν τα αίματα σου λέω πως εγώ λέω πως η δημοκρατία είναι ΜΙΑ.

  6. Απάντηση δεν πήρα ,και δεν άνοιξα εγω την συζήτηση

    Αλλά επειδή ειμαι καλο παιδί(μη το δενεις κομπο) θα σου

    πω δυο πράγματα.

    1ο ειναι αργά (η ωρα) για τοσο μεγάλη και ενδιαφέρουσα

    συζήτηση δεν θα αποφύγω αυτήν την «συζήτηση»αλλα οχι τωρα

    εκτος και αν φαω κανένα φλας και με ξενυχτίσεις πράγμα

    που θα προσπαθήσω να αποφύγω.

    Επίσης διαπιστώνω μια προκατάληψη ,βγάλε την κατασκευή

    απο το μυαλό σου δεν χρειαζόμαστε ακαθοδήγητες δυο μας

    μιλάμε ,πολύ συντηρητικός εισαι και δεν πουλάω κατι ούτε παπάς

    ειμαι να βγω σεργιάνι για νέους ιδεολογικούς φίλους παρότι σταλινοσαυρος.

    και πρόβατο βέβαια (μπεε..)

    βλέπεις ανοίγομαι γνωρίζοντας οτι ειμαι μονος και σε διευκολύνω κιόλας .

    ουτε όμως θέλω να ενοχλησω το μπλοκ με τις διαφορετικές μου απόψεις

    2ο Δημοκρατία δεν υπήρξε ποτέ και πουθενά ειναι κατι που μοιάζει

    με φρανσαιζ και επειδή εχω ΚΑΙ μεταφυσικές

    δυνατότητες(λεω και τον φραπέ) διαισθάνομαι την συμπάθεια σου στους

    μακρινούς προγόνους μας που η μονη σχέση που έχουμε με αυτούς ειναι

    οτι έτυχε να περάσουμε απο το ιδιο αγροτεμάχιο (ευτυχώς)

    Διοτι η δημοκρατία τους ήταν μια ολιγαρχική ρατσιστική και άκρος ιμπεριαλιστική

    του κόλου «δημοκρατία» που έλιωσε τον επαναστάτη Επίκουρο και κράτησε τον

    τσανακογλείφτη Σωκράτη που του έπρεπε και εκείνου «επί ασπαλάθων»

    Προς Ian Delta, Efor Δυο πράγματα ειναι άπειρα το ενα ειναι το συμπαν

    Αλλα αυτο που μου κανει εντύπωση ειναι το άρθρο του παραπάνω νεανία τρτσκιστη,θα

    σε λεω ετσι γιατι αμόλησες την μπούρδα για τον λιγκβινταριστη Πουλιοπουλο

    και τον αρχειομαρξιστη Στινα με τις φιλοναζιστηκες άποψεις που για εκείνον

    το κκε/ελας-εαμ πρόδωσε το παγκ.κίνημα με την αντίσταση στους ναζι και με μια

    αναρχικη κίνηση που δεν θυμάμαι το ονομα της θεωρούσε πως τα δεκεμβριανά

    ηταν πραξικόπημα του εαμ/οπλα κατι που απο «αναρχικη» θεση ειναι συνεπές

    Στο πολυτεχνείο πρόχειρε χαλβα (μαλάκα ήθελα να σε πω αλλα απο

    απόσταση δεν μου αρέσει) ποιο κκε λες αυτο που ηταν στην πολίτικη

    προσφυγιά τσακισμένο η αυτο που ηταν στις φυλακές η εκείνο που διασπάστηκε

    το 68 αν και η σοβαρή διάσπαση ηταν στην τασκενδη η» η κνε που ηταν μωρό

    και καμια 200 που ειχαν μείνει τους έπιασε η χουντα που μια μας την βγάζεις

    εξω και μια μέσα..Επίσης στο πολυτεχνείο και μια οργάνωση με «κροτίδες»

    ηταν επιφυλακτική και δίκαιος μια και η χουντα ειχε όλη την πρυτανεία απο

    ολο τον ανθό της ακρ.δις δεξιάς και κανα δυο ντουζίνες «φοιτητές»-ρουφιανους

    Οσο αναφορά το αρθρο για τον μπατσο δολοφόνο ηταν ατυχεστατο λογο

    της δολοφονίας αν ομως το παιδι ειχε τραυματιστεί η απλα υπήρχαν συλλήψεις κτλ θα ηταν ανεκτό.

    «Εξέγερση» 2008 Συνήθως οι εξεγέρσεις πνίγονται στο αιμα η συγκεκριμένη όμως

    πνιχτικέ στον μπακλαβά… Εκτος αν για σένα το πλιάτσικο λέγεται εξέγερση ,

    Και δεν μου λες τι μας άφησε η περίφημη «εξέγερση» ώστε να την επαναλάβει

    ο κοσμος εμπνευσμένος απο το μεγαλείο της καπετάν μπαρούφα

    Λοιπον πόνεσαν τα μάτια μας και στραβωθηκαν τα αυτια μας.

    Συμβουλή προς νεανια τροτσκιστη ..Οταν θέλουμε να κάνουμε την δουλειά μας

    ω νεανια τροτκσιστη δηλ κριτική-προβοκάτσια(άρχισα τα ξύλινα) το κάνουμε

    σε γεγονότα οχι πολύ γνωστά όπως αυτα που αναφέρεις διοτι κινδυνεύεις να

    δώσεις αλλη διάσταση στην έννοια της αυτογελιοποιησης. Θα επανέλθω για πάρτη σου

    σε κανα δυο μερες (έχουμε και δουλείες). Που θες και να μας φτυσεις,ευτυχώς

    ψηφιακά, τροτσκιστικό κουνέλι …η και αυτόνομο το ιδιο ειναι

    Υ.Γ

    Προς αναρμόδιο και ουχί προς νεανια τροτκσιστη..»Εχθρός αντίπαλος κατατροπώνω

    παγίδα» πολύ σταλινιστής μου βγαίνεις

    3ο 4ο 5ο Απάντηση δεν πήρα και δεν ξερω τι ειναι (λολ)

    • @000

      Αγαπητέ συνομιλητή, άρχισες τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς, εγώ πολιτική συζήτηση επί ιδεών ήθελα να κάνω, κι είπα μήπως βρήκα κάποιον συνομιλητή που τουλάχιστον θα μου έδινε την χαρά μιας καλής συζήτησης.

      Εχασα ήδη το ενδιαφέρον μου.

      Θραξ Αναρμόδιος

  7. Μπερδεψες τις αναρτησεις.Τι σχεση η απαντηση στον Ιan Delta με το παρον αρθρο.Αν και δεν ειμαι και σουπερ οπαδος της αρχαιας αθηναικης δημοκρατιας ,αυτα που γραφεις για αυτους ειναι τοσο τεκμηριωμενα οσο σοσιαλιστικη ηταν και η αγαπημενη σου ΕΣΣΔ.

    «Οσο αναφορά το αρθρο για τον μπατσο δολοφόνο ηταν ατυχεστατο λογο

    της δολοφονίας αν ομως το παιδι ειχε τραυματιστεί η απλα υπήρχαν συλλήψεις κτλ θα ηταν ανεκτό».

    Δηλαδη αν απλα το παιδι τραυματιζονταν ή συλλαμβανονταν γιατι εκανε το λαθος να περπαταει στο δρομο ,το αρθρο θα ηταν ανεκτο.Τι αλλο θα ειναι ανεκτο στον σοσιαλισμο του κκε;Για παραδειγμα θα ειναι ανεκτο να μην εχουμε καδρα του σταλιν στο σπιτι;Θα ειναι ανεκτο να μη προσκυναμε τα 40 μετρων αγαλματα των πατερων του σοσιαλισμου(σταλιν-λενιν) που θα υψωσει το κομμα μολις παρει την εξουσια;Θα επιτρεπεται το τυλιγμα ψαριων ή το σκουπισμα μετα απο χεσιμο ,με την Πραβδα;Απαντησε σε παρακαλω για να ξερουμε απο τωρα.

  8. νομίζω ότι οι περισσότεροι παραδέχονται τις αδυναμίες της αθηναικής δημοκρατίας, αλλά το τριπλό μηδενικό το έκανε πουρέ το θέμα. πολύ σωστά το έθεσε ο Καστοριάδης ο οποίος θεωρεί την αθηναική δημοκρατία σπέρμα και όχι μοντέλο.

    κατά τα άλλα, συμφωνώ με no11888, και περιμένω κι εγώ απάντηση στις ερωτήσεις του.

    • @fantomas

      Δεν θεωρώ ούτε σπέρμα, ουτε μοντέλο, ούτε καν πρότυπο την δημοκρατία των αθηνών. Απλώς είναι η μόνη δημοκρατία για την οποία έχουμε ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ. (Οι υπόλοιπες 70-τόσες «Πολιτείες» του Αριστοτέλη χάθηκαν, δεν βρέθηκαν τα βιβλία. Μόνο την «Αθηναίων Πολιτεία» έχουμε, κι από κει αντλούμε όλοι πληροφορίες για τον εσωτερικό μηχανισμό του πολιτεύματός τους ΚΥΡΙΩΣ). Τι να κάνουμε τώρα που δεν έχουμε πληροφορίες για την δημοκρατία και την εφαρμογή της σε κάποια άλλη πόλη με μια έστω σχετική λεπτομέρεια;

      Δεν μπορεί να πάρεις μια κατάσταση που ίσχυε πριν δυόμισυ χιλιάδες χρόνια και ΑΥΤΟΥΣΙΑ να την μεταφέρεις σε μια άλλη εποχή. Είναι πέρα κι από την ανοησία κάτι τέτοιο ως σκέψη.

      Κοιτάς τι σου χρειάζεται, το παίρνεις, το προσαρμόζεις και προχωράς. Δεν έχει σχέση αυτό με προγονοπληξία. Πολιτικός στοχασμός είναι. Δεν θα πάρουμε το αθηναϊκό πολίτευμα να το κάνουμε κόπια και φρανσάϊζ. Δεν είναι και δυνατόν να γίνει τέτοιο πράγμα. Θα πάρουμε τις 5-10 ΑΠΛΕΣ ΙΔΕΕΣ που συνιστούν τον κορμό της ιδέας αυτού του πολιτεύματος και θα συζητήσουμε μεταξύ μας ώστε να δούμε πως θα το προσαρμόσουμε για να μας εξυπηρετήσει σαν κοινωνία και σύνολο.

      Η δημοκρατία είναι ένα μόνιμα ΑΤΕΛΕΣ πολίτευμα. Διότι διαρκώς αλλάζει τους θεσμούς της. Αυτό σημαίνει διαρκής αυτοθέσμιση.

      Οι αθηναίοι για παράδειγμα είχαν ένα νομοπαρασκευαστικό σώμα που το έλεγαν Βουλή. (Νομοπαρασκευαστικό, όχι νομοθετικό. Νομοθέτες ήταν ΟΛΟΙ οι πολίτες). Εμείς, για παράδειγμα πάλι, μπορεί να αποφασίσουμε πως ΔΕΝ μας χρειάζεται τέτοιο νομοπαρασκευαστικό σώμα, και πως με κάποιαν άλλην διαδικασία θα προετοιμάζουμε τους νόμους, με κάποιον άλλον τρόπο. Αυτό σημαίνει πως η ύπαρξη βουλής ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΟΜΙΚΟ και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ στοιχείο, ντε και καλά, του πολιτεύματος. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα το κρίνουν οι πολίτες όταν θα ρθει η ώρα. Αρκεί να έχουν οι πολίτες την εξουσία. Και όχι το κόμμα φυσικά. Με τα κάδρα του και τους ανδριάντες του των 50 μέτρων, όπως σωστά μας θύμισε ο 11888. Που φυσικά και μας δίνουν την εικόνα μιας ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΗΣ ολιγαρχίας.

      Το να ισχυριστεί κάποιος πως οι λαϊκές δημοκρατίες του πρόσφατου παρελθόντος ήταν δημοκρατίες, εγώ προσωπικά, και συγχωρήστε μου την «ασέβεια», το θεωρώ αστείο.

      Ασχετο.

      Η στάση ορισμένων κομμουνιστών όταν ασκείται κριτική για την κομματική ολιγαρχία του εφαρμοσμένου σοσιαλισμού είναι παρόμοια με ορισμένων πιστών όταν ασκείται κριτική στα ιστορικά πεπραγμένα των ιερέων της θρησκεία τους, διαχρονικά: Παραβλέπουν την κριτική που ασκείται, δεν απαντούν σε αυτήν,και την ερμηνεύουν ως επίθεση στην πίστη τους. Περί πίστεως πρόκειται και στις δύο περιπτώσεις.

      Αντιδρούν δηλαδή καθαρά συναισθηματικά και όχι λογικά και στοχαστικά.

      Ουσιαστικά επιμένουν να μένει η «ιερότητά» του στο απυρόβλητο της κριτικής.

      Εμ, δεν πάμε μπροστά έτσι.

      Ναι, είμαστε όλοι υπέρ της άρσης της αδικίας, της οικονομικής ανισότητας, της πολιτικής ανισότητας, αλλά με τέτοια δόγματα και θεολογίες και μεταφυσική, θα είμαστε στον αιώνα τον άπαντα, κολλημένοι στο ίδιο σημείο.

      Θραξ Αναρμόδιος

      • «Κοιτάς τι σου χρειάζεται, το παίρνεις, το προσαρμόζεις και προχωράς.»
        αυτό καταλαβαίνω κι εγω ως σπέρμα.

        παραθέτω και την εξήγηση του ίδιου του Καστοριάδη:

        «Όταν λέγω ότι για μας οι αρχαίοι Έλληνες είναι ένα σπέρμα, εννοώ, πρώτον, ότι ποτέ δεν έπαψαν να προβληματίζονται γύρω από το εξής ερώτημα : τι οφείλει να πραγματώσει η θέσμιση της κοινωνίας ; και, δεύτερον, ότι, στην παραδειγματική περίπτωση της Αθήνας, μας έδωσαν την ακόλουθη απάντηση: τη δημιουργία ανθρώπων που ζουν με το ωραίο και τη σοφία, και αγαπούν το κοινό καλό.»

        συμφωνώ με το «Η δημοκρατία είναι ένα μόνιμα ΑΤΕΛΕΣ πολίτευμα. Διότι διαρκώς αλλάζει τους θεσμούς της. Αυτό σημαίνει διαρκής αυτοθέσμιση».

        ωστόσο, η δημοκρατία προυποθέτει τρεις αναγκαίους όρους:
        α) την κοινή διαβούλευση όλων των πολιτών συναθροισμένων σε γενική συνέλευση
        β) τη λήψη όλων των αποφάσεων από όλους και όλες
        γ) την δια κλήρου ανάδειξη, μεταξύ όλων των πολιτών, αυτών που είναι αναγκαίοι για τελείως ορισμένα καθήκοντα. οι πολίτες αυτοί είναι ανακλητοί ανά πάσα στιγμή.

        με άλλα λόγια, αν δεν υπάρχει απόλυτη πολιτική ισότητα όλων των πολιτών, δεν μπορούμε να μιλάμε για δημοκρατία. η αντιπροσώπευση για παράδειγμα, προσφέρει μια σχετική πολιτική ισότητα, την ισότητα ψήφου. οι πολίτες ψηφίζουν και οι αντιπρόσωποι (μια ολιγαρχία) αποφασίζουν. και έτσι, νομίζω συμφωνούμε ότι δεν υπάρχει αυτό που λέμε αντιπροσωπευτική δημοκρατία. για τις «λαϊκές δημοκρατίες του πρόσφατου παρελθόντος» είναι ακόμα πιο ξεκάθαρα τα πράγματα.

  9. Σταλινόσαυρε, πάλι καλά που δεν είσαι δογματικός. Θα σου έλεγα πως ο μαρξισμός είναι μέθοδος προσέγγισης της ιστορίας και της κοινωνίας και ΟΧΙ δόγμα, αλλά φαντάζομαι η απάντησή σου θα είναι πιο εξυπναδίστικη από αυτήν που έδωσες στον Θράκα.

    Τροτσκιστής είναι βρισιά?
    Σταλινικός είναι τίτλος τιμής?

    • Αυτο που μου την δινει στα νευρα ειναι οτι προσπαθουν να δικαιολογησουν καθε κωλοτουμπα ή μπαρουφα που συχνα πυκνα κατρακυλαει η ηγεσια του κκε.
      Απενατι σε τετελεμενα γεγονοτα προσπαθουν να απαντησουν με υποθεσεις, αποδειξη πως τα επιχειρηματα τους ειναι μονο για να σκουπιζουν τον κωλο της μαιμους .

      • @no11888

        Μη χαλάς το στόμα σου όμως. Θα σε ακούνε και περισσότεροι έτσι…

        Πολιτικές διαφορές έχουμε. Οχι προσωπικές. Ολοι για το ίδιο καλό παλεύουμε. Κι ο κουκουές κι ο αναρχικός κι ο δημοκράτης.

  10. Κάποιοι παραπλανημένοι κουκουέδες μπορεί να νομίζουν ότι, όντας στο ΚΚΕ, παλεύουν για το καλό. Οι υπόλοιποι παλεύουν για ψήφους στο Κόμμα και εν γνώσει τους.

  11. Ο τίτλος του κειμένου θεωρώ ότι είναι τελείως άστοχος και λίγο….προβοκατόρικος ….

    Όλα τα κόμματα , από τα δεξιά μέχρι τα αριστερά , είχαν και έχουν πειθαρχεία , ιεραρχική δομή , όχι μεγάλες ελευθέριες ,αρχηγούς , εξουσίες κ.λ.π.
    Είναι δηλαδή αυτό που λέμε ΜΑΝΤΡΙΑ…. Με τσοπάνη , τσοπανόσκυλα κ.λ.π.

    Τώρα , αν αυτό είναι ένα ακόμη κείμενο ξεχεσματος στο ΚΚΕ , ΝΑΙ πάρτε το χαμπάρι ότι το ΚΚΕ ΔΕΝ είναι κομμουνιστικό κόμμα , όπως και το ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ είναι σοσιαλιστικό…

    Όμως , στις τάξεις του υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που εγώ τους θεωρώ έντιμους αγωνιστές και συντρόφους μου…όπως και σε αλλά αριστερά κόμματα …
    Αντίθετα , στα δεξιά και στο ΠΑΣΟΚ δεν μπορώ να βρω παρά , ίσως, ελαχίστους…

    Αντί λοιπόν να αναλωνόμαστε στην δημοσίευση άρθρων για το πόσο «κακά» είναι τα αριστερά κόμματα και το πόσο «παραπλανημένοι» είναι οι υποστηρικτές τους , ας προσπαθήσουμε να αφήσουμε στην άκρη αυτά που μας χωρίζουν και ας ψάξουμε να αναδείξουμε αυτά που μας ΕΝΩΝΟΥΝ…. Πιστεύω ότι ΣΗΜΕΡΑ είναι πολύ περισσότερα …

    • Και πώς θα γίνει αυτό όταν κάνουν χωριστές πορείες, λες και ο άλλος κόσμος είναι μολυσμένος; Ας παίρναν τις σημαίες τους και ας ήταν στην ίδια πορεία, στο δικό τους μπλοκ, τι τους πειράζει; Μάλλον το πράγμα είναι πιο σοβαρό και πιο βαθύ, δυστυχώς!

      • Πολύ σωστό το παράδειγμα….

        Σίγουρα , ακόμη είναι πολύ δύσκολο π.χ. το ΠΑΜΕ να γίνει μπλοκ σε πορεία που ηγείται ο….Παναγοπουλος ή οποιοσδήποτε άλλος πλην του κόμματος…
        Όμως , πρέπει να παραδεχτούμε ότι το ΠΑΜΕ συμμετέχει μαζικά σε κάθε απεργιακή κινητοποίηση….
        Ακόμη δεν έχει καταφέρει να …συναντηθεί με κανέναν άλλον , αλλά που θα πάει …. Η Αθήνα είναι …μικρή …. LOL

  12. Ρε παιδιά, τον Ιούνη στο Σύνταγμα, όταν γινόταν ο χαμός, σε συζήτηση, γράφει κάποιος που είναι ο ΚΚΕ με την μπρατσωμένη περιφρούρηση για να γλιτώσει τον κόσμο από τα ΜΑΤ. Και απαντάει κάποιος άλλος (από Περισσό μεριά): «Εμείς ήμασταν το πρωί στο λιμάνι, δεν μας νοιάζει τι κάνετε εσείς στο Σύνταγμα». Με αυτούς θα συναντηθούμε;;;

  13. Τίθεται ερώτημα-τουλάχιστον σε αυτό το χώρο- αν είμαστε οπαδοί της αθηναϊκής δημοκρατίας?Επίσης ρωτώ τώρα εγώ που δεν είμαι πολύ διαβασμένη αλλά και πολύ αδιάβαστη,όλοι αυτοί οι άνθρωποι που με συνέχεια και συνέπεια μετέχουν στις γραμμές του ΠΑΜΕ είναι σταλινικοί γραφειοκράτες και πρόβατα?
    Επίσης κατα την ταπεινή μου γνώμη όταν μιλάμε για Μαρξισμό εννοούμε μια καλή επιστημονική κοινωνικοπολιτική ανάλυση,και όχι για μόντελο.Αν ο Μάρξ μας άκουγε θα μας μούτζωνε ομαδικά.Δε βλέπω φώς…δε συνενοούμαστε…Μαρία Χ.

    • Εντάξει, τα μοντέλα χρησιμεύουν για να ερμηνεύουν τον κόσμο, μια κοινωνικοπολιτική ανάλυση όπως λες, ουσιαστικά «κατασκευάζει» ένα μοντέλο ερμηνείας του κόσμου. Άρα το ίδιο λέτε.

      Τώρα, για το ΚΚΕ, αυτό το κόμμα έχει πολύ μεγάλη ιστορία στη χώρα μας, και μεγάλη ιστορία δεν σημαίνει ότι την καρπούται αυτό, σημαίνει ότι πάρα πολλοί άνθρωποι εντάχθηκαν εκεί, πάλεψαν, έδωσαν τη ζωή τους για κάποιες ιδέες, το ΚΚΕ είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι και οι αγώνες τους. Όμως δυστυχώς αν ρωτήσεις πολλούς από αυτούς, όσους ζουν από τους παλιότερους, αλλά και τους πιο νέους, θα έχουν και πολλά πικρά να πουν. Και όλα αυτά οι μηχανισμοί του κόμματος τα έχουν κρυμμένα να πω, σε δεύτερη μοίρα να πω, γραμμένα να πω, δεν ξέρω, πάντως είναι ένα πράγμα που δεν μαθαίνει από την ιστορία του, δεν εξελίσσεται, και εξακολουθεί να πληγώνει τους αριστερούς. Αν όλο αυτό ονομάζεται σταλινισμός, δογματισμός, προβατίλα, δεν ξέρω. Πάντως δεν αντιστοιχεί στις προσδοκίες των αριστερών, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

  14. 11888 1ο Ξαναδιαβασε τι έγραψα και προσπάθησε να βαλεις σε

    μια σηρα την σκεψη σου γιατι τα έκανες σαλάτα οτι θες εδω

    ειμαι και καρδιές δεν χαλάω

    2ο Εχω την εντύπωση οτι μαζι σου θα χρειαστώ την βοήθεια της

    τελευταίας μου Ελπίδας .Της νευροφυσιολογιας

    Επίσης αναρμοδιε ειναι μάταιο να ψάχνεις πριν 2500 χρωνια να βρεις

    οτιδήποτε βάζοντας φαντασία και ερμηνεύοντας με οτι πληροφορίες

    εχουν ανασκαφεί .Θεωρείς οτι υπάρχει στέρεη βαση

    Αναρμοδιε παίρνοντας κομματάκια που λες φτιάχνεις οτι θες δεν γίνεται ετσι

    η δουλια ,εκτος αν κανεις αφηρημένο στοχασμό αν ειναι ετσι να με συμπαθας

    γιατι εγω νόμιζα οτι κανεις πολιτικό «στοχασμό».

    Επίσης που απαντάς ?? σου μίλησα για ΕΣΣΔ αυτη ειναι μια αλλη συζήτηση που

    δεν εχω πρόβλημα να την κανω αλλα επιτέλους βαλε μου ενα θεμα την φορά

    και μεσα είμαι ελεος που λεν και στο χωριό μου.

    Μην εισαι τοσο Σταλινιστης που βιάζεσαι με βεβαιότητες και Κάππος αφηρημένα

    να βγάλεις συμπεράσματα σε πρώτο επίπεδο,που ξέρεις μπορεί κατι να μάθεις

    εσυ και κατι να μάθω εγω απο εσένα.

    Οσο για το αρθρο του αλλου που παραξενευτηκε ο μαγκαιβερ 1888 δεν χρειάζεται ρε

    φιλε να κανω το γύρο του κοσμου αφου κατάλαβες που αναφερομουνα τι διαμαρτύρεσαι.

    Υ.Γ

    Αναρμοδιε χαρακτηρισμούς δεν εκανα σε εσένα αλλα στον λεβέντη που

    προσπαθεί να πει την ιστορια του σαν χασάπης κάνοντας λαθροχειρία σε

    ανθρώπους που τα έδωσαν ολα .Δεν του ζητάω τίποτα παραπάνω πέρα απο

    τα πραγματικά γεγονότα που ειναι γνωστά και καταγεγραμμένα

    2ο Υ.Γ

    Μίλησα εγω για καστοριαδη η» για την Αθ.δημοκρ και μάλιστα περιγραφικά τι να κανω

    να σου γράψω κανα μνημόνιο

    ουτε να διαβάσατε δεν μπορείτε. Ευχάριστος να πω και για εκείνον οτι μπορώ αλλα για

    πόσα πράγματα να μιλάω σύγχρονος .Εχω μπλέξει που λένε

    • @000

      Μου λες πως «Αναρμοδιε χαρακτηρισμούς δεν εκανα σε εσένα» αλλά δυο αράδες πιο πάνω με λες «Μην εισαι τοσο Σταλινιστης που βιάζεσαι με βεβαιότητες και Κάππος αφηρημένα να βγάλεις συμπεράσματα…»

      Το Κάππος φαντάζομαι πως είναι το επίρρημα κάπως και όχι ο συμπαθέστατος βουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Κάππος που δεν ζει πια.

      Να δηλώσω πως αντι-κομμουνιστής ΔΕΝ είμαι. Οπως ΔΕΝ είμαι αντι-αναρχικός. Το δικό μου το ζόρι είναι αλλιώτικο: Πιστεύω πως κανένας από τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς τριγύρω μας ΔΕΝ λειτουργεί με δημοκρατία. Παρά πως με το σύστημα «αντιπρόσωποι με μακρές θητείες όπου εκλέγονται στα όργανα και επανεκλέγονται οι ίδιοι και οι ίδιοι» οδηγούνται στον σχηματισμό μιας ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΗΣ εσωτερικής κάστας ανθρώπων που νέμεται την εξουσία.

      Αυτούς κατηγορώ και όχι τους αγωνιστές που πέρασαν τα πάνδεινα αγωνιζόμενοι για τις ιδέες και τα όνειρά τους στην ζωή τους. Τους κατηγορώ μάλιστα με πολύ βαρειά κατηγορία πως είναι ολιγαρχικοί εξουσιαστές και ουσιαστικά έχουν αυτονομηθεί από το πως-να-το-πω «πλήρωμα», δηλαδή τον κομματικό ή συνδικαλιστικό λαό.

      Οσο με αφορά λοιπόν, ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, η προγονοπληξία κλπ κλπ. Δεν θέλω να συζητήσω και ΔΕΝ με ενδιαφέρει να συζητήσω για την αθηναϊκή δημοκρατία, ούτε είμαι απολογητής της, ούτε θέλω να γίνω.

      Με ενδιαφέρει όμως η δημοκρατία. Πολύ. ΜΕ ΚΑΙΕΙ.

      Υποστήριξα λοιπόν απλώς πως τα κόμματα, και ιδίως τα εργατικά-κομμουνιστικά κόμματα, λειτουργούν εσωτερικά με ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ και όχι δημοκρατία.

      Πάνω σε αυτό αν θελήσεις μπορούμε να κάνουμε συζήτηση. Με επιχειρήματα και όχι φυσικά χαρακτηρισμούς. Και να μάθουμε όπως λες και ο ένας από τον άλλον.

      Δεν μας κυνηγάει κανείς. Χρόνο έχουμε. Δεν χρειάζεται να τελειώσουμε σήμερα ή αύριο αυτή τη συζήτηση.

      Αυτά και ειλικρινείς χαιρετισμούς.

      Θραξ Αναρμοδιος

    • @xroma_anemou

      Αν σε ενδιαφέρει η σκέψη του Καστοριάδη σε σχέση με την δημοκρατία της αρχαιότητας, υπάρχει το κείμενο της διάλεξής του, στο Λεωνίδιο, με τίτλο «Η αρχαία ελληνική δημοκρατία και η σημασία της για μας σήμερα».

      Εδώ: http://www.scribd.com/doc/7414318/1999-

      Θραξ Αναρμόδιος

  15. Anarmodie, ευχαριστώ αλλά θέλει λογαριασμό στο facebook για να το κατεβάσω. Μήπως υπάρχει κανένας άλλος τρόπος για να το διαβάσω;

    • xroma anemou δεν θελει λογαριασμο στο φατσοβιβλιο.Για να το κατεβασεις πρεπει να ανεβασεις καποιο κειμενο ή βιβλιο σε μορφη pdf.
      000@
      H προσπαθεια να βαφτισεις το κρεας ψαρι επεσε στο κενο γιατι το καταπτυστο και γεματο λαικισμο «μυθιστορημα» της Κανελη γραφτηκε μετα την δολοφονια για την δολοφονια.Επομενως η απαντηση σου ηταν το λιγοτερο γελοια για να μη ξαναχρησιμοποιησω τιποτα πιο βαρυ.
      Εχετε αραγε αναλογιστει ποσο μεγαλη ευθυνη αναλογει στο κομμα αλλα και σε εσας, για ποιο λογο ο σοσιαλισμος δεν αποτελει μια προοπτική για το λαο;Εχεις αναλογιστει γιατι την ωρα που ο καπιταλισμος αδυνατει πλεον να μοιρασει την πιτα ,ο κοσμος δεν βλεπει τιποτα το ελκυστικο στον σοσιαλισμο;Το κομμα σου αντι να βαλει τα πραγματα κατω και να δει τι δεν πηγε καλα ,εχει περιχαρακωθει πισω απο τα τειχη της ανυπαρκτης εδω και 20 χρονια ΕΣΣΔ ,υψωνοντας φραγματα οχι μονο απεναντι στην υπολοιπη αριστερα ,αλλα και σε ολοκληρη την κοινωνια.Οι ευθυνες σας ειναι μεγαλες οχι γιατι δεν τα λετε καλα στην βουλη ,αλλα γιατι εχετε διασπασει το λαικο κινημα και πραξεις σαν αυτες με τις απολυσεις του 902 ή τις τραγικες δηλωσεις για τον Δεκεμβρη του 08 απλα κανουν την κατασταση χειροτερη.

  16. Bandiera rossa

    Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις ξανά προσπάθησε, πάντως

    ευχαριστώ για το εξυπναδίστικο θα προσπαθήσω να διορθωθώ

    για να σου αρέσω

    • Θέλω να πω ότι υπάρχει αλήθεια και έξω από το κόμμα, ότι όσοι δεν είναι στο ΚΚΕ δεν είναι οπουρτουνιστές, αλλά απογοητευμένοι από ορισμένες πρακτικές του και κάποιες αναφορές σε καίρια ζητήματα (Δεκέμβρης 08 πχ).
      Ορισμένοι αναρχικοί ίσως και να είναι φετιχιστές της βίας, αλλά το ΚΚΕ είναι σίγουρα φετιχιστής του γλοιώδους πασιφισμού.

  17. Και να φανταστείς οτι εχω πολύ κοντινή συγγένεια με το όνομα καππος

    αν και δεν ήταν αθώο να ξεκινήσεις με την σωστή διόρθωση σου

    για σενα φαίνεται ο χαρακτηρισμός αν γίνεται με έμμεσο τρόπο ειναι

    αποδεκτός.

    η απάντηση σου ομως δεν ήταν στο θεμα που υποτίθεται πως είχαμε

    παρα με πήγες στο κκε και την ΕΣΣΔ δεν στέκομαι τόσο ατα περί αφηρημένης

    δημοκρατίας αλλα στην ιστορική λαθροχειρία του άλλου άρθρου και με αυτο

    δεν ασχολήθηκε κανείς

    Θα σου πω που εχεις λάθος ,στην κριτική του κομουνιστικού κινήματος

    συγκρίνεις πραγματικότητες με ασκήσεις επι χάρτου.Δεν ειναι το ιδιο

    η πραγματική ζωη που δεν δρας μόνος σου πόσο μάλλον σε μια

    λυσσασμένη μάχη του ενός με το άλλο .Τωρα για να μιλήσουμε για ολα που

    ειπώθηκαν θα τελειώσει το μελάνι. Θα διαλέξω κανα δυο προς το παρόν

    Για αυτους που κάνουν εύκολη κριτική απο το σαλόνι τους η το σαλόνι του

    μπαμπά τους εχω να πω πως σε εναν μονο τόπο των σύγχρονων κρατών έγινε το πρώτο

    πείραμα για την απελευθέρωση των δούλων.

    Η βια που ειναι στα πολύ βασικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων κρίνεται

    απο ποιον γίνεται σε ποιον για ποιο λογο και αν υπήρχε άλλος τρόπος.

    Και βρισκόμαστε στα 1900 αρχες με την μεγάλη πλειοψηφία των Ρώσων τοτε

    αναλφάβητους και έγιναν η μεγαλύτερη παγκόσμια βιβκιοθηκη με το μεγαλύτερο

    μέσο όρο κουλτούρας απο όλο τον σύγχρονο κοσμο.Δεν εξωραΐζω αλλα αν θέλουμε

    ο λογος μας να εχει κάποια αξια δίνουμε η προσπαθούμε όλες τις διαστάσεις

    στην κίνηση του χρόνου

    Επίσης στην οκτωβριανή επανάσταση τα θύματα ήταν 3 η 7 μετα φυσικά

    έγινε ο εμφύλιος και το παλιό καθεστώς δεν ήταν διατεθειμένο να δεχτεί την ητα του.

    Αυτο το λέω για τον λογο οτι ο επαναστατικός μαρξισμός δεν είναι φετιχιστής της

    βιας όπως στον «αναρχισμο»-μηδενισμό αλλα αναγκαίο κακο που πρέπει οσο το

    δυνατόν με τσιγκουνιά αν και καμία φόρα για να υπάρξεις παίρνεις το πρόσωπο

    του αντίπαλου

    Εδω για κάποιους που θα πουν για την Κρονστάνδη και τον Μαχνο(αυτα ειναι τα ςος) θα τους πω

    πως ο μαχνο συμμάχησε με τους λευκούς και η σχςση με τους κατσαπλιαδες του

    ηταν τοσο ελευθεριακη που απαγορευόταν οχι η γνωμη αλλα ξαι η σκέψη και

    τους εγκατέλειψε μόλις ειδε πως δεν μπορούσαν.Οσο για την κροστανδη π1ον δεν κράταγαν

    μαρούλια αλλα οπλα ,και πως εξεγέρθηκαν με τους λευκούς και τους εσσερους

    οταν ακομα ο στολος των δυτικών και ειδικά των Γάλλων προσπαθούσαν να

    επιχειρήσουν στην περιοχή υπάρχει και σχετική εκθεση του Γαλλικού ναυτικού.

    Γνώριζαν μάλιστα μεχρι και τις προμήθειες του οχυρού.Στον ευρωπαϊκό τύπο

    αλλα και στον δικο μας συγκεκριμένα ο ελεύθερος τυπος έγραφε υμνους για

    τους «κομουναρους»της κροστανδης τους ανέφεραν ως επαναστάτες και τους

    μπολσεβικους ως αντεπαναστατες. Και αν οι μποσελβικοι ήθελαν απο κάποιο

    βίτσιο να τους χτυπήσουν είχαν την ευκαιρία και ποιο πριν.

    Ο τροτκσι μάλιστα έλεγε ότι τελικά ηταν λαθος να ανοίξουν τοσο πολύ το κομμα.

    σημ.μετα το οχυρο της κροστανδης μεχρι την Πετρούπολη δν υπήρχε αλλο και

    μόλις έλιωναν τα χιόνια σε καμια 20αρια ήμερες ο δρόμος για την Πετρούπολη

    θα ήταν ανοικτός.

    Για τα κάδρα και τα υπόλοιπα αλλη φορά

    Να πω και μια κουβέντα για την δημοκρατία που αναζητείς αναρμόδιε ο μονος

    που μπορεί να απαντήσει ειναι η ιστορια αν βέβαια περιγράφει κάποτε και

    συγκινήσει .Αλλα στο πεδίο του ιδεαλισμού που μάλλον την αναζητείς μεχρι

    τότε θα έχουν μείνει μονό τα ηλεκτρικά σου φορτία.

    • περι κροστανδης.
      φυσικα και δεν μπορουσε ανα πασα στιγμη να χτυπηθει η κροστανδη, εξαιτιας του τεραστιου στολου της..
      επισης ας μην ξεχασουμε οτι ηταν απο τις κυριες και πρωτες δυναμεις που επαιξε σημαντικο ρολο κατα την οκτωβριανη.
      απλα ηταν κατι τυποι που ηταν πιο ελευθεριακοι,αναρχικοι-μηδενιστες, οπως αναφερεις, που ηθελαν περισσοτερες ελευθεριες, και το κομμα δεν γουσταρε.
      για να μην ξεχασουμε το πως τελικα κατεληφθει η κροστανδη, αλλα κ με ποιο κοστς απο την μερια των «επαναστατων».

      μα τι ανθρωποι ησαν κ αυτοι αραγε..εδω τους προσεφεραν τον «κομμονισμο» στο πιατο, κ αυτοι ειπαν οχι..

      οσον αφορα αυτο που αναφερεις περι περι πεδιου ιδεαλισμου κτλ, θα συμφωνησω.

      ps: εισαι φιλος του μαρκου ετσι?

    • @000

      Παραιτούμαι εντελώς (για δεύτερη φορά λολ).
      Γιατί όπως το πηγαίνεις, εκτός από ιδεαλιστή που με έκανες θα ακούσω και τίποτα χειρότερο (λολ)

      Κάνε τον αγώνα σου εσύ, θα κάνουμε κι εμείς τον δικό μας.

      Θραξ Αναρμόδιος

    • Για να παρέμβω, το σχόλιο του 000 είναι εμφανώς KKEδίστικη απολογητική της πλάκας. Κατ’ αρχάς οι περισσοτεροι αναρχικοί που εγώ γνωρίζω επίσης δεν είναι «φετιχιστές της βίας» — άλλο όμως αυτό και άλλο η συστημική νομιμοφροσύνη των ΚΚ τις τελευταίες δεκαετίες σε όλη την Ευρώπη και βλακώδη σχόλια του τύπου «στην επανάσταση δε θα σπάσει ούτε τζάμι» (μιας και η άρχουσα τάξη θα δεχθεί τόσο αδιαμαρτύρητα τον εκτοπισμό της…)

      Κατά δεύτερον, το πρόβλημα των Μπολσεβίκων δεν ήταν ούτε συγκεκριμένα η Κρονστάνδη ούτε ότι οι Ρώσοι χωρικοί ήταν αναλφάβητοι. Το πρόβλημα ήταν πως – ήδη πριν από την επανάσταση – όταν έλεγαν «εργατικός έλεγχος» εννοούσαν «ιεραρχικός ελεγχος από το μονοκομματικό «εργατικό» κράτος», και όχι την συμβουλιακή εργατική αυτοδιεύθυνση που είχαν στο μυαλό τους οι αναρχικοί αλλά και κάποιοι μαρξιστές. Και ναι, αυτή ήταν η αφετηρία της αντεπανάστασης στη Ρωσία.

      Καθαρά και ξάστερα.

      Το ότι ο Μάχνο και οι εξεγερμένοι της Κρονστάνδης συμμάχησαν με τους Λευκούς, μάλλον με λενινιστική προπαγάνδα του 1920 απευθυνόμενη σε ηλίθιους μοιάζει, παρά με ιστορική πραγματικότητα. Μπορεί βεβαίως να κάνω λάθος, αλλά μάλλον χρειάζονται αξιόπιστες αποδείξεις για τέτοιους ισχυρισμούς.

  18. Η αναζητηση της δημοκρατίας χωρίς την οικονομική χειραφέτηση και ανεξαρτησία των ανθρωπων ειναι εξισου ανόητη με την αναζητηση της οικονομικής χειραφέτησης χωρίς δημοκρατια….και αυτος ο καταμερισμός και «σταδιοποιηση» δικαιωματων και καταστάσεων ενος «προς απελευθερωση βιωσιμου» ανθρωπου ειναι εξουσιαστικη εφεύρεση που δεν ανέχεται την ισοτητα με τα υποκειμενα της εξεγερσης(για αυτο τα θεωρει και υποκειμενα)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s