Σε πόλεμο χαρακωμάτων και αντοχής είμαστε, μέχρι να δημιουργήσει η κοινωνία δυνάμεις και ενισχύσεις

Ορισμένοι ανυπόμονοι προσπαθούν να ερμηνεύσουν την κοινωνική κατάσταση με λογιστικό τρόπο. Δηλαδή αφού η Αθήνα έχει 500.000 ανέργους αναρωτιούνται γιατί οι συγκεντρώσεις μαζεύουν μόνο 50.000 πολίτες.

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να περιμένουμε από μια κοινωνία με χρόνια ύπνωση και καταστολή να «ξυπνήσει» τόσο γρήγορα; Επειδή καταπιέζεται; Επειδή χάνει οικονομικά; Επειδή την λεηλατούν;

Δεν γίνονται έτσι αυτά τα πράγματα. Οι αιγύπτιοι της αρχαιότητας καταπιέζονταν για χιλιάδες χρόνια από τις κυρίαρχες τάξεις τους και δεν επαναστάτησαν ποτέ.

Ισως κάποιο εξαιρετικό γεγονός να οδηγήσει σε μια εξαιρετική αντίδραση, όπως στην κηδεία του Κωστή Παλαμά στην κατοχή. Αλλά εξαιρετικά γεγονότα δεν συμβαίνουν κάθε μέρα. Αλλά ακόμη και εξαιρετικά γεγονότα μπορεί να μην οδηγήσουν πουθενά. Εξαρτάται από χίλια δυο. Δείτε στην Κερατέα, 4 μήνες πόλεμο με τις δυνάμεις καταστολής είχαν οι άνθρωποι, το ήξερε όλη η ελλάδα, παρά την αποσιώπηση από τα ΜΜΕ, κι όμως δεν εξελίχθηκε σε κάτι ευρύτερο.

Το ότι σε μερικούς μήνες η ελληνική κοινωνία, με τα ΜΜΕ, κόμματα, συνδικάτα και όλον τον κυβερνητικό μηχανισμό απέναντί της, κατάφερε να θυμώσει τόσο πολύ και να μπει σε διαδικασία ζυμώσεων είναι ΗΔΗ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. Διότι η κοινωνία έχει αρχίσει πλέον και αντιλαμβάνεται το λάθος του εγώ έναντι του εμείς. Και τις παγίδες στις οποίες έπεσε. Και τώρα ψάχνει κατευθύνσεις. Και μέρα με τη μέρα αλλάζει…

Μεγάλη νίκη και κέρδος είναι επίσης πως η γνήσια δημοκρατία μπήκε στην δημόσια συζήτηση. Ναι αυτοί οι ίδιοι άνθρωποι που το σύστημα διέφθειρε με τον πιο βίαιο τρόπο και τους κρατάει ακόμα σε πνευματική καταστολή άρχισαν, στο διαδίκτυο έστω, και συζητάνε για γνήσια και άμεση δημοκρατία. Που ένα χρόνο πριν ούτε που τους είχε περάσει από το μυαλό. Ούτε που τους είχε περάσει από το μυαλό.

Και έκαναν και δημόσια πρόσωπα όπως ο Καζάκης κι ο Μίκης κι ο Βιλιάρδος κι ο Δελαστικ και διάφορους άλλους να μιλάνε για γνήσια και άμεση δημοκρατία. Και άλλους πολλούς. Αρθρογράφους κλπ κλπ.

Για σκεφτείτε λίγο. Πότε αρχίσατε εσείς να συζητάτε για δημοκρατία αυτού του τύπου; Λίγο είναι αυτό;

Σε πόλεμο είμαστε. Οχι μεταφορικά. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ. Είμαστε σε καθημερινή μάχη αντοχής. Χαρακώματα σκάβουμε. Τώρα τα σκάβουμε. Τώρα που αλλάζουν οι συνειδήσεις. Οι συνειδήσεις των ελλήνων τώρα άρχισαν και γίνονται χαρακώματα. Και οι περισσότεροι νιώθουν ακόμη άοπλοι, μόνοι και φοβισμένοι. Ακάλυπτοι. Ακαθοδήγητοι.

Δεν γίνονται οι επιθέσεις έτσι απέναντι σε έναν εχθρό πάνοπλο.

Με την πρόταση αυτή, του να πάμε δηλαδή στην συγκέντρωση της ΓΣΕΕ της 11ης Μαίου και να μην φύγουμε, αλλά ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΚΕΙ, εγώ και άλλοι, όπως έγινε και στην προηγούμενη συγκέντρωση, σκεφτήκαμε να επιχειρήσουμε ακόμη μια φορά να μετρηθούμε πόσοι είμαστε, εμείς που πήραμε για τα καλά χαμπάρι τι γίνεται και κατά που πρέπει να πάμε. Και να δούμε τι ίσως μπορούμε να πετύχουμε και τώρα. Τώρα.

Γιατί σε έναν ή τρεις μήνες θα είμαστε σίγουρα περισσότεροι. Θα έρθουν να μας βρουν κι άλλοι, κι άλλοι…

Αν στο μεταξύ δεν μας προλάβει κάποια μεγάλη καταστροφή.

Θραξ Αναρμόδιος

http://wp.me/pPn6Y-7US

Advertisements

13 σκέψεις σχετικά με το “Σε πόλεμο χαρακωμάτων και αντοχής είμαστε, μέχρι να δημιουργήσει η κοινωνία δυνάμεις και ενισχύσεις

    • @avada catabra

      Δεν είναι οφθαλμαπάτη. Αλλά το ότι βλέπεις ένα άρθρο να αναδημοσιεύεται κάπου αλλού δεν σημαίνει ότι υπάρχει συνεργασία, συμμαχία ή ότι άλλο.

      Το διαδίκτυο είναι ποτάμι κι ο ένας αναδημοσιεύει τον άλλον. Στο olympia για να μην μπαίνουν στον κόπο να αναδημοσιεύουν κάθε φορά από το δικό μου ιστολόγιο ότι γράφω, μου δώσαν έναν κοινό λογαριασμό, και ότι γράφω στο δικό μου το κάνω copy και εκεί. Και το ίδιο κάνω και εδώ. Αλλοι που θέλουν να δημοσιεύουν δικά μου κείμενα προτιμούν να κάνουν εκείνοι την επιλογή.

      Και από όσο ξέρω εγώ, δεν νομίζω ότι το ΣχΣ έχει κάποια συνεργασία με το olympia.gr. Ούτε το αντίθετο.

      Οταν διαβάζεις δικό μου κείμενο, είναι οι δικές μου σκέψεις και απόψεις. Και τίποτε άλλο. Οποιος θέλει το αναδημοσιεύει. Οποιος δεν θέλει δεν το αναδημοσιεύει. Οποιος θέλει το διαβάζει, όποιος θέλει δεν το διαβάζει.

      Κι εδώ στο ΣχΣ, σήμερα κιόλας, δημοσιεύσαμε (ο Πειρατής νομίζω) επαινετικό σχεδόν κείμενο για κάποιον μητροπολίτη. Τι συμπέρασμα βγάζεις εσύ από αυτό; Σε ποια παρέλαση πιστεύεις ότι θα πηγαίναμε, κατόπιν τούτου;

      Θραξ Αναρμόδιος

  1. Aπό τότε που αποχώρησαν κάποιοι από εδώ από τον Φλεβάρη, έγινε κατανοητό σε όλους και σε μας τους έξω, ότι οι σχολιαστές χωρίς σύνορα δεν είναι τσιφλίκι κανενός ούτε υπόκειται σε συλλογικές διαδικασίες ελέγχου και λογοκρισίας.
    Ο κάθε συγγραφέας τους συνεισφέρει αυτό που θέλει και όσο θέλει και αυτά που δημοσιεύει εκφράζουν αποκλειστικά τον ίδιο και όχι τους σχολιαστές χωρίς σύνορα ως σύνολο.
    Αυτό δεν ίσχυε στην προηγούμενη φάση των σχολιαστών όταν οι απέξω βλέπαμε εμβρόντητοι καραγκιόζηδες «σχολιαστές» να ζητάνε να κατέβουν άρθρα συνχολιαστών τους γιατί δεν τους άρεσαν!
    Αν είναι δυνατόν!
    Ευτυχώς μετά την αποχώρηση αυτών των γελοίων που την είχαν δει εδώ εξουσία απέναντι σε συνχολιαστές τους, οι σχολιαστές χωρίς σύνορα επέστρεψαν στην ρίζα τους και κανείς δεν μπορεί να λογοκρίνει κανέναν ούτε καποιος εδώ είναι πιο ίσος από άλλον, ούτε υπάρχει λογοκριτική συλλογική διαχειρίση που βάζει νόρμες και όρια στους σχολιαστές τι και πώς θα δημοσιεύουν, ούτε υπάρχει συλλογική ευθύνη και καπέλωμα.
    Αυτό έχω καταλάβει αυτούς του δύο μήνες που παρακολουθώ την νέα μορφή του σάι και ομολογώ ότι στην νέα αλογόκριτη μορφή τους οι σχολιαστές είναι χίλιες φορές καλύτεροι από πριν.
    Άσε που γλιτώσαμε από τις αυτοαναφορικές κλικαδόρικες συζητήσεις που τόσο πολύ κουράζουν τους απέξω!

      • Eσύ ρε Ιάκινθε ποιος είσαι από τους παλιούς και παριστάνεις τον μαλάκα;
        Ξεχάσαμε την αλητεία σας νομίζεις;
        Ένα μάτσο φασιστοειδή σεξιστών που έβγαλαν όλα τα κόμπλεξ τους και τις μικρότητες τους στην φόρα γιατί δεν μπορούσαν να λογοκρίνουν συνσχολιαστές τους και να διαγράψουν αυτούς που εδώ έγραφαν δικά τους κείμενα και όχι κονσέρβες αναδημοσιεύσεις ήταν αυτοί που έφυγαν και από ότι βλέπω ακόμη τους τσούζει.
        Ξεχάσαμε νομίζεις τα ψόφα μωρή ψωλοαρπάχτρα που απεύθυναν στην δημιουργό του μπλογκ ή νομίζεις ότι ξεχάσαμε το κκκκκλάσε μας τα αρχίδια που έγραψε εδώ ένας αλητήριος πρώην απευθυνόμενος σε γυναίκα σχολιάστρια;Ή μήπως ξεχάσαμε τις ψεύτικες ταυτότητες, τα κακοήθη τρόλινγκ και την αντιμετώπιση των αναγνωστών των μπλογκ σαν κλινικά ηλίθιους;
        Ξεχνοιούνται τέτοιες αλητείες νομίζεις;Αμ δε!Κρίθηκαν κάποιοι αλήτες εδώ για την συμπεριφορά τους και αν τώρα το παίζουν κινέζοι ας πρόσεχαν.
        Θα μου πεις Ιάκινθε ποιος είσαι ή θα κάνεις τον μαλάκα;
        Ε παπάρα;

        • καλα ντε,μη φτυνεις…!!!!
          γιατι πρεπει να ειμαι καποιος απο εκεινους?
          εγω ειπα οτι ειναι ασχετο με το θρεντ…
          αλλα επιλεκτικο σε βρισκω.τους δικους σου που εβρισαν γυναικες δε σε βλεπω να τους κατακρινεις…

          α…φαινεται και μια μαυρη ουρά απο πισω σου….

          • Είσαι αστείος και κουτοπόνηρος.
            Ποιοι είναι οι δικοί μου που έβρισαν γυναίκες και πότε έγινε αυτό;Μιλάς με όρους κλίκας και αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πόσο έχεις εμποτιστεί με την κλικαδόρικη νοοτροπία.
            Οι «δικοί σου» ανερχόμενε παπαρολόγε το έκαναν και μάλιστα κατέξακουλούθηση και σε εμετικό ασυγχώρετο επίπεδο.
            Μην πάιζεις με την μνήμη μου γιατί θυμάμαι καλά ποιες γυναίκες εδώ στοχοποιήθηκαν και με τι αηδιαστικό σεξιστικό τρόπο.
            Με πέρασες για τον Πάνθηρα;
            Χαχαχαχα.Είσαι πράγματι αστείος και κουτοπόνηρος.Ελπίζω ο Πάνθηρας να σου απαντήσει δεόντως και να σε ξεσκεπάσει καλύτερα από ότι εγώ.Και πόσο μου έχουν λέιψει τα σχόλια και οι δημοσιεύσεις του να ήξερες.Έχω μέρες να τον δω να γράφει στους σχολιαστές.

            Toυς σχολιαστές τους παρακολουθώ από πέρυσι τον Απρίλη και είδα καλά τι έγινε τον Φλεβάρη και το ήθος αυτών που αποχώρησαν.Νόμιζαν ότι οι αναγνώστες του σάιτ δεν βλέπαμε και δεν φρίτταμε με αυτά που έγραφαν και έκαναν;Πόσο γελασμένοι είναι και πόσο μας είχαν υποτιμήσει.
            Νόμιζαν ότι θα φύγουν και το σάιτ θα διαλυθεί;Έφυγαν και το σάιτ είναι τόσο καλύτερο για όσους το παρακολουθούν από έξω.

            • ε καλα εσυ χανεις λαδια….
              κι αυτο το «κλικα» παλι μ’αρεσε παρα πολυ….

              ακου να σου πω μπαγλαμα,παρακολουθω και γω το μπλογκ απο καιρο.
              οποτε μη μου λες για σεξιστικα σχόλια και παπαριες….
              δες εδω ποιος βριζει αλλον χρηστη…παπαρα… https://sxoliastesxwrissynora.wordpress.com/2011/02/25/%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B5-%CF%81%CE%AD%CF%80%CF%80%CE%B1/

              αφου το σαιτ ειναι καλυτερο,τι μας πριζεις τα ουμπαλα?
              και γιατι δεν τους τα ελεγες τοσο καιρο και τα λες τωρα?

              • ρε μαλακες ξεκολατε επιτελους! ελεος…. τοσος καιρος εχει περασει…. ο καθενας τραβηξε το δρομο του και εκφραζεται οπως θελει και οπως νομιζει αυτος

                υπαρχει λογος για ολες αυτες τις χαζομαρες; υπαρχουν πολυ σοβαροτερα θεματα να ασχοληθουμε απο τα μπλογκς

              • μα αυτο προσπαθω να του πω,απλα του το ειπα λιγο πιο «λαικά»….
                λες και μας νοιαζει τι κανει ο καθε «καμμενος»…..

  2. Δεν καταλαβαίνω τη συζήτηση περί ελευθερίας και παλιού μπλογκ και αποχωρήσεων. Εγώ δεν έχω παρακολουθήσει την ιστορία που περιγράφεται και αυτά όλα μου μόνο δικές σας ομφαλοσκοπήσεις είναι.
    Εγώ τελευταία μπαίνω εδώ και πέρα από κάτι αξιόλογα κείμενα αναρχικών που έχω διαβάσει και κάποια για το Παλαιστινιακό με πληροφορίες που δεν ήξερα χθες είδα ότι γράφει και άβαταρ που συμμετέχει και στο olympia.gr
    Αν εσείς είστε ικανοποιημένοι με μία σκέτη από «ελευθερία του λόγου» (πως λέμε μία σκέτη από γιουβέτσι) καλέστε και κανένα ανοιχτό κι ακομπλεξάριστο νεοναζί να γράφει περί καθαρότητας, γιατί να μένετε στα κρυμμένα νοήματα και υπονοούμενα περί συνομωσιολογίας των συμμετεχόντων του Ολυμπία;
    Κατά τα άλλα γούστο σας και καπέλο σας που και πως γράφετε, εγώ λέω να σας αδειάσω τη γωνιά…
    Με το καλό να συγγράφει και ο Πλεύρης εδώ… τότε θα υπάρχει πραγματική «πολυφωνία».
    @ Αναρμόδιος
    Με μεγάλη άνεση υπερασπίζεσαι τη συμμετοχή σου στο olympia.gr
    Κρίμα που δεν κατανοείς ότι το μέσο και το μήνυμα, η μορφή και το περιεχόμενο είναι αλληλένδετα και το ένα καθορίζει το άλλο.

    • @avada catabra

      Εχω ακούσει τα χίλια μύρια όσα για την αφεντιά μου. Κομμουνιστή, επαναστάτη του πληκτρολογίου, Σαμαρικό, εθνικιστή, φασίστα, αντιεξουσιαστή-αναρχικό, αρχαιοχτυπημένο και αρχαιόθρησκο, αντι-χριστιανό κλπ κλπ. Νεοναζί όμως και προπομπό του Πλεύρη πρώτη φορά. Για όλα υπάρχει η πρώτη φορά τελικά.

      Το τι κατανοώ και το τι όχι νομίζω ότι φαίνεται από αυτά που γράφω. Αλλά νομίζω ότι εσύ δεν μπορείς να το κατανοήσεις…

      Και ξέρεις γιατί πατριώτη; Γιατί είσαι ενταγμένος ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ κάπου. Πακτωμένος. Σε ένα σύμπαν που αλλάζει αδιάκοπα με τον πιο βίαιο τρόπο. Ενταγμένος συναισθηματικά και όχι κριτικά. Και αυτό αφήνει στο απυρόβλητο πολλά πράγματα. Και βάζει στον στόχο φύρδην μύγδην ένα κάρρο άλλα. Με περισσή ευκολία και κάποτε και με μια ζηλευτή αφέλεια. Ο χρόνος είναι μεγάλο πλεονέκτημα βλέπεις…

      Δεν περιμενω να καταλάβεις. Είναι ολοφάνερο πως δεν μπορείς να καταλάβεις (ξέρω, θα με ρωτήσεις και τι ίσως στο τέλος). Και αφού με λούζεις περίπου ως νεο-ναζί και προ-Πλεύρη μετά μου πετάς και το «μορφωμένο επιχείρημα» περί σύνδεσης μεταξύ μορφής και περιεχομένου και μεταξύ μέσου και μυνήματος.

      Συζήτηση όμως δεν μπορεί να γίνει όταν αρχίσεις τους χαρακτηρισμούς στον συνομιλητή σου. Κι αν κι αυτό δεν το καταλαβαίνεις τότε διάβασε αυτή την θυμωμένη ανάρτηση http://anarmodios.wordpress.com/2010/12/23/1-68/.

      Εχω σπαταλήσει μια νεότητα ολόκληρη σε συζητήσεις αυτού του είδους και στην ηλικία που είμαι, και στην ψυχολογική μου κατάσταση μ’ αυτό που βλέπω κάθε μέρα γύρω μου, δεν έχω τα κουράγια που είχα πια, να παλεύω με το συναίσθημα του καθένα. Δεν νικιέται ποτέ αυτό το πράμα.

      Από μια άποψη βέβαια σε φθονώ για την αδιαλλαξία σου.
      Να επιμένεις στην ιδεολογική καθαρότητα εσύ.
      Μην ακούς εμένα τον γέροντα.

      Θραξ Αναρμόδιος

    • @ avada catabra:

      Από τα γραφόμενά σου καταλαβαίνω πως θεωρείς κατακριτέο να γράφει κανείς στο olympia, αλλά όχι και να είναι αναγνώστης του. Διαφορετικά δεν καταλαβαίνω πώς κατηγορείς τον αναρμόδιο που δημοσιεύει κείμενα στο olympia, και παράλληλα εσύ διαβάζεις το μπλογκ που κατηγορείς.

      Προφανώς δεν είναι δυνατόν όλοι να συμφωνούμε σε όλα, αλλά θα σου πρότεινα να κρίνεις ΤΙ γράφει ο αναρμόδιος και όχι ΣΕ ΠΟΙΟΝ απευθύνεται. Για κάποιους, η οποιαδήποτε κουβέντα έχει νόημα μόνο εφόσον γίνεται μεταξύ εκείνων που συμφωνούν. Άλλοι, όμως, πιστεύουν ότι έχει μεγαλύτερη αξία να κουβεντιάζεις με εκείνους με τους οποίους δεν ταυτίζεσαι ιδεολογικά. Αν εκείνοι που συνομιλούν έχουν τα αυτιά τους ανοιχτά, προκύπτουν ωραία πράγματα μέσα από την αντιπαράθεση, προχωράει ο κόσμος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s