Το κουρελάκι

….ηρθαμε μονάχα με τα ρούχα της στιγμής, ενα λερωμένο καλοκαιρινό φουστανάκι, ηταν Αυγουστος βλέπεις,κάτι μουσκεμένα καλτσάκια κάτω απο δετά καλοκαιρινά πέδιλα και ενα παράταιρο μεγάλο μουσαμά ναυτικο που μου πέταξε ενας ναύτης που με λυπηθηκε το βράδυ που τουρτούριζα στο κατάστρωμα. Ο μεγάλος μου αδελφός βρήκε λιγο στουπί και κοβοντας με το σουγιά του ενα κομμάτι καραβόπανο που περίσσευε απο το κάλυμα μιας βάρκας ταδωσε στη μάνα μας.

-Βρες ραφτικά.. τουπε εκείνη

Μετά απο λίγο μούχαν φτιάξει μια κουκλα. Με αυτή αποκοιμήθηκα αγκαλια, με αυτήν έπαιζα μέχρι που φτάσαμε Καβάλα. Μας μετέφεραν στη Δράμα μετά 2 εβδομάδες στην Προσoτσάνη, μας εβαλαν σε τέντες και εφευγε η μάνα να δουλεύει σε καπνομάγαζο γιατι ετσι τους ειχανε παραγγείλει «Φερτε γυναικόπαιδα χωρίς άντρες στα καπνά εχουμε ανάγκη φτηνά χέρια» Η μάνα ηταν εξυπνη και δυναμικη, βρήκε ενα νομο του Βενιζέλου πουδινε αφορολόγητο για ραπτομηχανές Σίνγκερ απο Γερμανία.

Μετα απο 2 χρόνια σκληρή δουλειά και στερήσεις και αφου ειχαμ’αφήσει τη τέντα και νοικιάζαμε ενα υγρο μισοφτιαγμένο δωμάτιο δίπλα σ’εναν αχυρώνα στην άκρη του χωριου προς Σιταγρούς και με τη βοήθεια ενος γέρου Αρμένη πουξερε τον πατέρα μου απο παλιές δουλιές στη Σμύρνη με μπαχάρια παράγγειλε μια Σινγκερ. Με το που εφτασε η μηχανή την κράτησαν οι τελώνες και ζητάγανε σταλίες (φόρο). Η μάνα εκατσε κι έγραψε γράμμα στον Βενιζέλο που τον ξεμπρόστιαζε «Αν εγω χήρα με 2 παιδιά και πρόσφυγας δεν δικαιούμαι της ευεργεσίας του νόμου που τοσο πολύ διαφημίσατε πείτε μου ποιός δικαιούτε να τον γνωρίσω να τον εσυγχαρώ». Βλέπετε οι τελώνες της ειχαν δώσει και ερμηνεία του νόμου….δεν ισχύει για γυναίκες χωρίς ταίρι..χήρες χωρισμένες κλπ..επρεπε νάχει άντρα το σπίτι!..εγω επαιζα ολο αυτο το καιρό με το κουρελάκι μου και μάθαινα κάποια γράμματα που μας έκαναν χώρια απο τα άλλα παιδιά κάποιοι δικοί μας δάσκαλοι απ’τα μέρη μας. Δεν θέλανε οι γονιοί των παιδιων στη Προσοτσάνη ναμαστε στις ιδιες αιθουσες γιατι ημασταν προσφυγοπουλα με ψείρες με κοριούς και βρωμικα ποδαράκια γιατι η φτωχια μεγάλη και τα παπούτσια πολυτέλεια.

Μετά απο έξι μήνες ηρθε απεσταλμένος απο Αθήνα λουσάτος λιμοκοντόρος αλλά με μπόλικη εξουσία στα χέρια του και ζήτησε να δει τη Τιμοθέα τη μάνα μας…

Ειχε χαρτι, εντολη στους τελώνες να αφήσουν τη μηχανή…ετσι ξεκινησε η μάνα να ράβει και σε τρια χρόνια ειχε ολοκληρη βιοτεχνία με 18 γυναίκες να τη βοηθάνε και να μοιράζονται ολες μαζι τα μεροκάματα…εγω μες τη χαρά..ειχαμε λιγα χρήματα περίσεμα κάθε μέρα..ειχαμε και νερο και πλενόμασταν τακτικά..πήγαμε και σε γιατρους..βάλαμε ρουχα της προκοπης αλλά το κουρελάκι ..κουρελάκι. Μιά μέρα η καθηγήτρια γιατι ημουνα πια γυμνάσιο ηρθε για να πάρει ενα φουστάνι και να πιει κι ενα καφεδάκι ..ειδε το κουρελάκι και μουπε..»Παρε καμμια κουκλα της προκοπης πούχεις αυτο το παλιοκαιρισμένο κουρέλι απο στουπί..» και της ειπα «Θα πάρω, θα πάρω για τη κόρη μου οταν με το καλο ερθει αλλά μέχρι τότε θα το κρατώ σαν φυλακτό γιατι με κράτησε παρηγόρια στη φτώχεια μας και γιατι τοφτιαξε η μάνα κι ο αδελφός μου απ’το τίποτα και μ’αυτο το τίποτα πορευτήκαμε κι ηρθαμ’ως εδώ»

Αυτή την ιστορια μου την έχει διηγηθεί 5-6 φορές η μάνα μου απο μικρό παιδι ως τώρα πουμαι 50 και αυτή κοντεύει 80. Την προγιαγιά την γνώρισα, η γιαγια εκανε 3 κορίτσια και γέμισε το σπίτι κουκλες οχι απο κουρέλια, τις κανονικές, αλλά δεν ηταν τυχερή, στη μεγάλη πείνα της κατοχής προσβλήθηκε απο κίρρωση του ηπατος και εφυγε στα 34 της χρόνια και δεν την γνώρισα ποτέ αλλά εχω μια φωτογραφία της ασπρόμαυρη, ομορφη πανέμορφη γυναίκα μελαχρινη μικρασιάτισσα με εντονα ονειροπόλα μάτια και ενα γλυκύτατο χαμόγελο. Πες επειδη μοιάζει με σταρ του βωβου πες γιατι εχει πολυ φυσικη πόζα πες το οτι ειναι γιαγια με ιστορία την βρήκα πολυ καλτ την φωτογραφία και την ζήτησα απ’τη μάνα μου να τη βάλω στη βιβλιοθήκη να την χαζεύω..και ταιριάζει γιατι ειναι ασπρόμαυρη..

Βλέπαμε τηλεόραση το βράδυ που αποκλεισαν τα ΜΑΤ την Νομική, εγω ετοιμαζόμουνα να φύγω γιατι ειχαμε εκτακτη συνέλευση στο ΕΚΘ και ακούω τη μάνα μου να λέει στην αδελφή της

-Μα κοίτα τώρα! ειναι ωραίο πράμα τοση βρωμιά και τέτοια κουρελαρία μέσα στο Πανεπιστήμιο? πως καταντήσαμ’ετσι?

Τινάχτηκα!

-Ποια? κουρελαρία? ειπες τη λέξη κουρέλι? τη ρώτησα..

-Ε ναι δε βλέπεις …δε λέω ανθρωποι ειναι αλλά μπορουμε να φιλοξενήσουμε τόσους πολλους παιδί μου?

-Πόσους πολλούς?…την ρώτησα

-Ε να λένε οτι ειναι 2 εκατομμύρια…

-Δυο εκατομμύρια, επανέλαβα, οσοι ηταν κι οι πρόσφυγες απο τη Μ.Ασία…η γιαγια η προγιαγια?

-Ε αυτο ειναι αλλο…εμεις ειμασταν Ελληνες

-Σας φέρθηκαν σαν Ελληνες? η σας πέταγαν σε παράγκες και τέντες και σας εκαιγαν οι ντοπιοι? (και της θυμησα τα περιστατικά Βόλου και Πάτρας) και αυτο με τα κουρέλια μου το λες εσυ? εσυ που η αγαπημένη σου ιστορία ηταν το κουρελάκι κουκλα της γιαγιάς?

-Αλλο ειναι αυτο μη τα μπερδεύεις τα πράγματα…

Οχι…δεν ειναι αλλο αυτο…αλλη εγινες εσυ…με τα χρόνια με την προπαγάνδα..με την μικροαστικη η μεσοαστικη ευημερία…αλλα δεν της τόπα….εσκυψα το κεφάλι σιωπηλά χαιρέτησα μ’ενα νεύμα εκλεισα πίσω μου τη πόρτα..αναψα ενα στριφτο και κατευθύνθηκα στη συνέλευση των αλληλέγγυων στους 300 απεργους πείνας μετανάστες στο Εργατικο Κέντρο Θεσσαλονίκης…κι ενοιωθα μέσα μου κουρέλι..

Το κείμενο εγραψε ο Marx factor

114 σκέψεις σχετικά με το “Το κουρελάκι

  1. Η μητέρα μου είναι κόρη μετανάστη στο Αμέρικα που έφυγε κατά το πρώτο κύμα στα τέλη της δεκαετίας του 1910, αρχές του 1920. Δούλευε στους σιδηρόδρομους και με τα χρήματα που έβγαζε πέρα από την αυτοσυντήρησή του φρόντιζε τη γιαγιά και τη μάνα μου και προίκισε και τις αδερφές του (μαζί με τα υπόλοιπα αδέρφια του που επίσης ήταν μετανάστες). Αν και θα τη χαρακτήριζα μικροαστή πάντοτε λυπόταν για τους μετανάστες που έβλεπε στα φανάρια κι όχι μόνο για αυτούς αλλά και για τις οικογένειες τους. Θεωρούσα πως η μνήμη ήταν πιο ισχυρή από την όποια ιδεολογία. Όμως με τη περίπτωση της Νομικής μου έβγαλε μπόλικη αντίδραση. Και δε ξέρω αν αξίζει να ασχοληθώ ή αν μπορώ να αλλάξω την αντίληψη μίας γυναίκας που έχει περάσει τα 60. Ένοιωσα όμως ακριβώς τα ίδια αισθήματα με σένα.

  2. Από την άλλη οι γονείς του πατέρα μου ήταν πρόσφυγες από τον Πόντο. Όταν ερχόντουσαν με το καράβι πήγαν να τους αφήσουν στη Πάτρα αλλά βγήκαν οι ντόπιοι και δεν επέτρεψαν την αποβίβασή τους και τους ξεφόρτωσαν απέναντι στο Μεσολόγγι και φτιάξαν με χίλιες δυσκολίες τις ζωές τους.. Ο ένας μου παππούς μετανάστης, ο άλλος ήταν πρόσφυγας (όπως και η γιαγιά μου). Έχω άλλη επιλογή από το να υπερασπίζομαι τους μετανάστες?

  3. Εμείς δεν ειχαμε μεταναστες στην οικογενεια. Ο πρωτος μεταναστης ειναι το δικο μου παιδι, φευγατο πριν εξι χρονια κιολας, που ενισχυει οικονομικα σημερα. Ισως αυτο που με κανει να συμμετεχω ενεργα στο μεταναστευτικο ζητημα να ειναι οτι στο νησι μου δεν πατησε «τουρκικο κι αγαρηνο ποδάρι». Ποιος ξερει…

    Respect για το σημαντικο αφηγημα 🙂

  4. Μαρξ, ένιωσα ακριβώς τα ίδια προχθές σε μία συζήτηση με τον πατέρα μου. Ο πατέρας μου είναι βουλγαρόφωνος από τα σύνορα… ο ίδιος μετανάστης στη Γερμανία… Εξοργίστηκα και του θύμισα διάφορα και του είπα ένα κάρο… στο τέλος ντράπηκε… και σχεδόν μου τα γύρισε. Αλλά ένιωσα στο πετσί μου τη βρωμοπροπαγάνδα της tv και πώς έναν άνθρωπο που μέχρι πριν λίγα χρόνια ένιωθε πληγωμένος από αυτή ακριβώς τη συμπεριφορά… και που πάντα τον έβρισκες να μιλάει με ξένους και να τους νιώθει… μπορεί να μεταστραφεί και να λέει αυτά που λένε όλοι όσοι παθαίνουν πλύση εγκεφάλου… δυστυχώς! Πολύ ωραία κατάθεση…

  5. Όλα ξεκινάνε με το: ΄΄άνθρωποι είναι και αυτοί, δεν λέω, αλλά…΄΄ ,για να ακολουθήσει το δηλητήριο που με τόση φροντίδα μας προσφέρεται καθημερινά.
    Δεν ξέρω… τόσο χοντρόπετσοι, τόσο φοβισμένοι, τόσο εγωιστές, τόσο κοιμισμένοι,
    τόσο αδιάφοροι, τόσο υποκριτές…
    Μιλάμε για πειρατεία εγκεφάλων!

    Joker.

  6. Γαλαξιάρχη και οι άλλοι βάλτε ο,τι μπορείτε να το ομορφύνεται αφου σας άρεσε,εδω που είμαι δεν εχω υλικο για να βάλω εγώ…ελεύθερα…ο,τι εχετε..δυστυχώς κάποιοι οταν ζήσουνε φτώχια και ξεφύγουνε μολις την ξαναδούνε νιώθουν αποστροφή και φόβο.. οχι αλληλεγγύη αυτό για μένα ειναι ο ταξικός ορισμός και του μικροαστού αλλά και του νεόπλουτου..

  7. ηδη εχουν φυγει 500.000 μεταναστες κατοικοι ελλαδας, για καλυτερη τυχη στο εξωτερικο.και θα φευγουν συνεχεια.βεβαια ,οι οροι εχουν αλλαξει,γιατι πολλοι ανηκουν στο επιστημονικο προλεταριατο. με τη νεα μεταναστευτικη πολιτκη των οικονομικα ισχυρων που ευνοει μεταναστευση απο χωρες αποκλειστικα της ΕΕ,οχι αλλοθρησκους,οχι τουρκικης η αραβικης καταγωγης,καταλαβαινει κανεις οτι το πιο ενεργο στοιχειο του πληθυσμου,θα χαθει.η ιστορια με τιτλο ‘το κουρελακι’ θα τελειωσει με την ανακοινωση της κορης οτι φευγει στα ξενα για να βρει δουλεια.με κουρελιασμενα ονειρα.μεταναστης ξανα.

  8. εδω και 2 εβδομάδες εχω στείλει το βιογραφικό μου σε μια εταιρεία στην Ινδονησία..και μάλλον εχει κλείσει η δουλιά τουλαχιστον για 4-5 μηνες το χρόνο

  9. Marx factor ο χρονος φερνει μαζι του και τη ληθη και πολλες φορες αυτο γινετε συνειδητα.δεν αντεχουμε να θυμομαστε…η λησμονια ειναι καταφυγιο.Ειμαι κι εγω παιδι προσφυγων….ο παππους μου δυο φορες προσφυγας απο την Τραπεζουντα στο Σοχουμ της τοτε Σοβιετικης Ενωσης και τωρα Γεωργιας και απο εκει το 1939 στην Ελλαδα απο τις διηγησεις του για τα βασανα που περασε..πως τους αντιμετωπιζαν εδω..για την προσφυγια …για το οτι δεν ειχε πουθενα πατριδα…ριζες…φιλους…δασκαλος στο επαγγελμα κι εδω νερουλας,χτιστης( καμμια δουλεια δεν ειναι ντροπη)…
    Οπως ειπε και ο mitsaras υπαρχει αλλη επιλογη απο το να ειμαστε αλληλεγγυοι με καθε ανθρωπο ξεριζωμενο απο τον τοπο του που αναζητα αυτο που ειναι αυτονοητο για τον καθενα?
    το αφηγημα σου ειναι τοσο αληθινα σημερινο…..

    • Άιντε στο καλό παιδιά και να μας γράφετε. Πηγαίνεται στο εξωτερικό να ρίξετε τα μεροκάματα εκεί.
      Κάτι τέτοιους σαν κι εσας είχε υπόψη του ο Μαρξ όταν ίδρυσε την 1η διεθνή. Εφεδρικός βιομηχανικός στρατός. Και εκεί θα σας περιμένουν άλλοι ηλίθιοι και θα λένε «ήρθαν οι εξαθλιομένοι μετανάστες». Πφφφ

      • επειδη δεν καταλαβες τι εχει κανει μεταξυ αλλων η παγκοσμοιοποιηση,θα στο πω απλα.εξαθλιωνοντας τις οικονομικα ασθενεστερες χωρες ,οδηγει το πιο ελπιδοφορο και ενεργητικο κομματι του πληθυσμου τους σε αναζητηση εργασιας σε πιο αναπτυγμενες(που φυσικα θα το αξιοποιησει στο επακρο).ειναι η χαριστικη βολη.θα μενουν μεσα οι μετριοτητες και οι υπηρετες του συστηματος.και βεβαια,αναμεσα σάυτους που θα φευγουν θαναι ανθρωποι των γραμματων,του πολιτισμου,της διανοησης.κανονικος ακρωτηριασμος.και για τους’ αλλους ηλιθιους’ που αναφερεις,ισχυει το ιδιο.ειναι οι ηλιθιοι που εμειναν μεσα…

      • εγω vard αν ειναι να δωσω στα παιδια μου στεγη,τροφη και μορφωση θα λαβω πολυ σοβαρα υποψειν τι ειπε ο Μαρξ….και θα τον γραψω στα παπαρια μου….

        • Γράψε τον στα παπάρια σου. Αλλά μην κατηγοράς τον μικροαστό. Και αυτός έτσι σκέφτεται. Και αν τα παιδιά του δεν έχουν πτυχία και δεν μπορούν να μεταναστεύσουν, με αντίστοιχη λογική προσπαθεί να αντισταθεί στη μεταναστευτική ροή που τον συμπιέζει.

          Εν μέρει μόνο συμμερίζομαι τον Μαρξ. Τις ιδεοληψίες τους περί ντετερμινιστικής έλευσης του κομμουνισμού δεν τις υιοθετώ. Αντίθετα συμμερίζομαι την ανάλυση του για τον τρόπο λειτουργίας του καπιταλισμού.Αναγνωρίζω την προσπάθειά του να πραγματώσει την επιθυμία του για αλλαγή του κόσμου διαμορφώνοντας, μέσω της πολεμικής του στα διάφορα ζητήματα της εποχής του, κατευθυντήριες γραμμές σκέψης και δράσης. Αποκυρύσσοντας τη λάιφ στάιλ φιλανθρωπία των ευαίσθητων κυριών της εποχής. Αυτό που τον ενδιέφερε είναι να πετύχει το όνειρό του και όχι να σώσει την ψυχή του.

          Εδώ ένα ενδιαφέρον κείμενο του Ιού για τις αυταπάτες του ΚΚΕ από τους μικρασιάτες πρόσφυγες:
          http://www.iospress.gr/ios2010/ios20100124.htm
          Βεβαίως δε συμφωνώ με τα συμπεράσματα του Ιού και την προσπάθειά τους να προσαρμόσουν τα ντοκουμέντα στις απόψεις που ήδη είχαν…

          Επίσης η περίπτωση των μικρασιατών είναι πολύ διαφορετική, διότι αυτοί δεν πιέστηκαν να φύγουν αλλά εκτοπίστηκαν. Μάλιστα δεν πρόβαλαν και καμία αντίσταση, κάτι που οπωσδήποτε έπαιξε το ρόλο του στην ελεϊνή αντιμετώπισή τους από τον κόσμο. Δεν είναι και για περηφάνεια το να σε παίρνει ο άνεμος χωρίς καμία αντίσταση.

    • Λάθος:
      Οι παππουδες μας προσφυγες,οι πατεραδες μας μεταναστες κι ΑΥΤΟΙ ρατσιστες…θα ταίριαζε στα παραπάνω
      Για τους άλλους η καραμέλα «ρατσιστής» δίνει και παίρνει, αν είναι όμως για τη μαμά σας, προς Θεού μην την πείτε ρατσίστρια.

      • αυτοί οι κομμμμουνισται το ‘μικροαστή’ το θεωρούν πιο υποτιμητικό ακόμα
        ευχαριστούμε πάντως για την σπουδαία συνεισφορά σου στην συζήτηση, καραμελοπνίχτη

  10. ΄΄ Ουδείς μετανάστεις θα νομιμοποιηθεί (εδώ έκανε ένα μικρό σαρδάμ… δύσκολη λέξη φαίνεται η νομιμοποίηση…) ατομικά, ούτε θα γίνουν μαζικές νομιμοποιήσεις.
    Είναι σεβαστό το δικαίωμα στην διαμαρτυρία. Δεν είναι σεβαστός ο εκβιασμός. Δεν ζούμε σε χούντα!΄΄
    Τάδε έφη η αρμόδια της πολιτείας.

    Ω! Μα, σας παρακαλώ! Πηγαίνετε λίγο πιο κάτω να πεθάνετε! Θα μα λερώσετε τα μάρμαρα!

    Joker.

  11. Μόνο να μπορούσα να το μοίραζα ως κείμενο εδώ στη Σαλονίκη να θυμηθούν…και να μάθουν οι νεότεροι…Και έμένα πρόσφυγες οι παπούδες απο Μικρά Ασία. Τούρκους τους φωνάζανε και τους φτύνανε ..

  12. Πολυ ωραιο το αφηγημα σου Marxfactor!,
    Χαθηκα στην αναμνηση της δικιας μου προσφυγοπουλας μανας!Αυτη δε η ραπτομηχανη της Σινκγερ,αναψε φωτια!Σημερα πηγα μια βολτα απο την βιλλα της Ηπειρου.Ανθρωποι αξιοπρεπεις γεματοι δυναμη.
    Μην διστασετε λοιπον να πατε και να εχετε μαζι σας καμμια εξαδα νερο, τσαι ,ζαχαρη, η κανενα κουβερτακι(οτι μπορειτε,τελος παντων).Τους εχουν στριμωξει πολυ μεσα σε ολη αυτη τη χλιδα της βιλλας κι εξω κανει κρυο (καποιοι κοιμουνται σε σκηνες)!
    Η αντιθεση ειναι μεγαλη!
    «Εμπιστευομαστε τον κοσμο» μου ειπε ενας απεργος!
    Αλληλεγγυη λοιπον,δεν υπαρχει αλλη επιλογη.

  13. Διαβάζοντας το κειμενο σου σε ενιωσα απόλυτα.Μια από τα ιδια και εγώ ,παππόύδες πρόσφυγες απο τη σμυρνη και μετά εδω στη φτώχια, μια πενταμελής οικογένεια σε ένα δωμάτιο.Μεγάλωσα με τις ιστορίες τους .Και σημερα που συζητουσα περι της Νομικής με τη μανα μου , μου άρχισε τα περίεργα : Δεν ειναι κατασταση αυτη ,δεν ειναι το πανεπιστημιο για αυτά,το άσυλο είχε άλλο σκοπό.Δάγκωσα και γω τη γλώσσα μου να μην αρχίσω να λέω αυτά που γράφεις και συ στο τέλος. Της έστειλα μεσω μαηλ μερικα λινκ να διαβάσει μπας και δει πέρα από τα ψέμματα του μενγκα.
    Ειναι πολυ αποκαρδιωτικό να βλέπεις τους ανθρώπους που ενέπνευσαν τις αξίες στη ζωή σου να διαφοροποιούνται από αυτές τουλάχιστον όπως ο ίδιος τις αντιλαμβάνεσαι τη δεδομένη στιγμή. Δεν την κατηγορώ , αλλά και γω κουρέλι ένιωσα.

  14. Eγω εχω καποιες αποριες…Μαρξ,γιατι δεν της τα ειπες αυτα που σκεφτηκες;(αν ολη η ιστορια διαδραματιστηκε ακριβως ετσι) Γιατι εσκυψες το κεφαλι αντι να σκυψει η μητερα σου το δικο της;Λογω ηλικιας;Η ηλικια και οι εμπειριες της πρεπει να μας κανει περισσοτερο ανθρωπους και οχι ανθρωπινα κακεκτυπα….. Ρωταω λοιπον,γιατι δεν της ειπες τι σκεφτοσουν;(και αυτο ειναι το λιγοτερο που μπορουσες και οφειλες να κανεις.Και λεω οφειλες γιατι το οφειλεις σ αυτους τους ανθρωπους απ τη στιγμη που θεωρητικα τους συμπαραστεκεσαι.) Και πως κανουμε κατι γι αυτον τον κοσμο,χωρις να προσπαθουμε να μιλησουμε στους πιο κοντινους μας ανθρωπους,στο περιβαλλον μας;Χωρις να το τολμαμε ουσιαστικα….Αν δε μιλαμε στους δικους μας ανθρωπους πως μπορεινα μας παρει σοβαρα καποιος τελειως ξενος σε μας; Και τα ρωταω αυτα,γιατι το εχω δει αυτο το μοτιβο απειρες φορες και δεν μπορω να το κατανοησω… Αυτα απο μενα.Με καλη προαιρεση παντα.Και οι αποριες μου νομιζω οτι ειναι ευλογες… Ευχαριστω

  15. Το σύνδρομο της Στοκχόλμης που αναφέρει η διπλανή ανάρτηση, ίσως είναι η εξήγηση για όλ αυτά που μας συμβαίνουν και τον απαράδεκτο τρόπο που αντιδρούμε.
    Ο «απαγωγέας-δυνάστης» μας, μας έγινε συμπαθής κι οι θέσεις του θέσεις μας.
    Αγαπήσαμε τον δυνάστη μας, υιοθετήσαμε τις λογικές του, αποδεκτήκαμε τα απαράδεκτα.
    Αφήσαμε έξω απ το ακατοίκητο τη λογική, αφήσαμε να σκέπτεται αυτός για μας, να μας υπαγορεύει τι θέλουμε, τι μας αρέσει και τι να απορρίπτουμε.
    Έτσι κι οι μετανάστες γίνονται εχθροί μας, αφού είναι είναι εχθροί του αφέντη μας.
    Προς το παρόν. Αύριο, αν θελήσει (υπόθεση εργασίας), αυθημερόν νομιμοποίηση ενός εκατομμυρίου παράνομων για ψηφοθηρικούς λόγους, ή αποσχιστικές πρακτικές λόγω Καλλικράτη, οι πρόσκαιροι αυτοί φίλοι του αφέντη, θα γίνουν με μιας, αδέλφια μας. Ακόμα και του Άδωνη.
    Ειλικρινά, θάχε ενδιαφέρον να βλέπεις τους πρώην τρομοκρατημένους -ακόμα και στη θέα σκουρόχρωμου μετανάστη- νοικοκυραίους, να επιχειρηματολογούν για την αναγκαιότητα και τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα ελληνοποίησης όλων αυτών που τώρα δεν θέλουν ούτε να ξέρουν πως υπάρχουν, επειδή είναι η επιθυμία του δυνάστη τους.
    Και για μια ακόμη φορά, να μένει η λογική έξω απ το ακατοίκητο, που προσωπικά πιστεύω, πως για το 80% περίπου των πολιτών σ αυτή τη χώρα, ποτέ δεν κατοικήθηκε…

  16. γεια σου marx factor, ομορφο διηγημα. Κι εγω τα ιδια ακουω σε καθε αφορμη, και φυσικα και σ’ αυτη των απεργων πεινας. Εχθες το μεσημερι μια απο τα ιδια, «ποσοι θα χωρεσουμε», «τι δουλεια εχουν στο ασυλο» και τα λοιπα γνωστα «επιχειρηματα» του πολιτισμου της τβ. Και για άλλη μια φορα λογομαχια. Στο τελος το καταλαβαινει οτι δεν στεκουν τα οσα αναπαραγει απο την τβ και οτι κατι δεν παει καλα με αυτες τις «αποψεις» και σταματαει και σκεφτεται. Κι οταν σταματαω την κουβεντα λεγοντας οτι πρεπει να κατεβω να συμπαρασταθω με αγκαλιαζει σα να μου δινει -εστω χωρις να το λεει- τη συγκαταθεση της. Γονεις ειναι τι να τους κάνεις; 🙂

  17. Τελικά οι δικοί μου είναι πολύ προχώ. Παρότι παλαιοπασόκος πατέρας (αν και από Σημίτη και μετά έκοψε τις σχέσεις του με τον εκσυγχρονισμό) είναι μέσα κατά μέσα με τους απεργούς και μάλιστα έχει εξαιρετική διαύγεια σχετικά με την ταξική ενότητα των κινημάτων (παρόλο που αν τον ρωτήσεις τι είναι ταξικός αγώνας, μάλλον θα φανταστεί κάτι που έχει να κάνει με σχολείο και ποδόσφαιρο). :Ρ
    Και δεν είμαστε οικογένεια προσφύγων (ωστόσο τους μετανάστες μας τους έχουμε κι εμείς σε Αμέρικα και Ντόυτσλάνδια).

    • Στο δικούς μου πάντως, επικρατεί μεγάλη σύγχυση… από τη μία ο πατέρας μου λέει τα γνωστά τηλεοπτικά, που βέβαια αν του πεις κάτι για την εκμετάλλευση των μεταναστών τα γυρνάει με τη μία γιατί τον διακατέχει ένα αίσθημα δικαίου ακόμα… και από την άλλη η μάνα μου είναι καρά-υπέρ και διαφωνούν και μεταξύ τους… Βέβαια, ο πατέρας (ΚΚΕς) βλέπει πολύ τηλεόραση, ενώ η μάνα (μάλλον «ρέιβερ» τα τελευταία χρόνια) δε βλέπει τηλεόραση σχεδόν ποτέ… Ο πατέρας μετανάστης και παιδί πολιτικού πρόσφυγα με πολλά απωθημένα και η μάνα «μετανάστρια» στη ψυχή πάντα… Έχω δεχτεί πάντως ότι η ηλικία φέρνει διάφορα κατά καιρούς και η κρίση και η διαύγεια αλλοιώνεται… η συζήτηση πάντως και η υπενθύμιση δεν τους κάνει ποτέ κακό και φυσικά κάνα «χεράκι» δε βλάπτει… Αν δεν τα πούμε στους άμεσα δικούς μας, σε ποιους θα τα πούμε; Εύκολα πέφτουν οι χαρακτηρισμοί, αλλά το ίδιο μας το περιβάλλον μπορεί να σου δώσει μια καλή εικόνα για το πού κινείται η κοινωνία και ο «μεγαλόκοσμος» πέρα από τον δικό μας μικρόκοσμο…

  18. Μου άρεσε το κουρελάκι , ένα μικρό μέρος ταιριάζει με την Ιστορία των προγόνων μου. Πολλοί Μικρασιατικής καταγωγής μαζευτήκαμε .
    Τους Μικρασιάτες στη περιοχή μου όπως έμαθα τους έλεγαν τουρκόσπορους.
    Τους μισούσαν αλλά και τους ζήλευαν ταυτόχρονα για την κουλτούρα που έφεραν.
    Κάποιοι από τις επόμενες γενιές πήγαν μετανάστες Αμερική Αυστραλία κλπ. Σε μια κουβέντα με ένα συγγενή που βρίσκεται στην Αμερική εδώ και 35 χρόνια για το ζήτημα της μετανάστευσης η αντιμετώπιση ήταν ίδια ακριβώς όπως της μάνας ,εμείς δεν είμαστε το ίδιο. Είχε πάει στις ΗΠΑ παράνομα και τον εκμεταλλεύτηκαν πολύ μέχρι να νομιμοποιηθεί σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου. Είναι δύσκολο να μπεις στη ψυχοσύνθεση αυτών των ανθρώπων . Μου δίνουν την εντύπωση ότι δεν θέλουν να το θυμούνται γιατί τους έχει πονέσει πολύ. Έχουν βάλει πολύ ψυχή για να σταθούν στα πόδια τους και μάλλον δεν θέλουν να ανοίξουν πληγές του παρελθόντος. Όταν του θύμισα την Ιστορία του το σκύψιμο του κεφαλιού και σιγανή φωνή αντίδρασης στο επιχείρημά μου, με οδήγησαν στο ποιό πάνω συμπέρασμα.

    • κι εγώ σε κάποιο βαθμό το αποδίδω εκεί Pano, πέρα από τα τηλεοπτικά ζητήματα, γι΄ αυτό παραπάνω μιλάω για τα «απωθημένα» του πατέρα μου… Είναι και η λογική που κάποιους που δέχτηκαν ρατσισμό, όταν τελικά γίνουν αποδεκτοί, μπορεί να αναπαράγουν παρόμοιες συμπεριφορές… δυστυχώς. Αν και όταν επικαλεστείς το φιλότιμο και υπενθυμίσεις, να δεις για πότε καταρρέει η ρητορική τους…

  19. Μένω αγ. παντελεήμονα και οι δικοί μου έχουν επηρεαστεί πολύ πριν να έρθει η tv δυστυχώς. Παρόλο που οι γείτονες είναι ξένοι και έχουν εξαιρετικές σχέσεις υπάρχει φόβος. Φόβος απέναντι στους ξένους, στους χρυσαύγιτες και σε όλους. Και δυστυχώς θυμός ότι όλοι μιλούν εξ ονόματος τους. Και ενώ πλακώνονται με τους χρυσαυγίτες που μας έχουν πρήξει, βγάζουν μια οργή όταν τους μιλάω ακόμα κι εγώ ότι οι άλλοι τους θεωρούμε ρατσιστές.
    Παρόλαυτα χθες περάσαμε από το κτίριο και είδα μια αλληλεγγύη στα μάτια. Πολύ μπερδεμένα τα πράγματα ρε παιδιά αλλά δεν είναι ευθύγραμμα.

    • Δίκιο έχουν οι δικοί σου.
      Τελικά νομίζω ότι το πράμα πάει προς οικογενειακό πόλεμο. Ανίατο οιδιπόδιο.

      Αν κάποιος διεκδικεί το δίκιο του όπως συμβαίνει με τους 250 είναι σημαντικό να τον στηρίξεις. Οι 250 έχουν δίκαια αιτήματα καθότι η κατάστασή τους εν πολλοίς οφείλεται στο ότι το κράτος δεν έχει εφαρμόσει τους νόμους του περί μαύρης εργασίας κλπ. Πολλοί για λίγα ένσημα που δικαιούνταν αλλά δεν τους αποδόθηκαν από τα αφεντικά τους κινδυνεύουν να απελαθούν. Αλλά για να τους βοηθήσει το δίκτυο θέλει να τους φορτώσει και τις δικές του ανεδαφικές οικουμενιστικές ονειρώξεις περί νομιμοποίησης – σίτησης στέγασης όλων των μεταναστών, περί ανοιχτών συνόρων κλπ.
      Αν το κράτος να εφάρμοζε τους νόμους του, το μεταναστευτικό πρόβλημα δεν θα υπήρχε.

  20. ..έκτακτο! Συγχαρητήρια..

    «Ούτε ένας γραμματιζούμενος Σμυρνιός, απ’ αυτούς που κάνανε στη Σμύρνη τους αριστοκράτες, που ήτανε η δεύτερή μας σκλαβιά αυτοί, δεν άνοιξε το στόμα του να μιλήσει, παρά γινήκανε ένα με τους ντόπιους, τους μαύρους και μας τυραγνάγανε κι αυτοί …».
    «…. Τούρκος ο λεφτάς, o ΄Ελληνας ο ντόπιος ο λεφτάς, ο πρόσφυγας ο λεφτάς κι ο ΄Αγγλος ο λεφτάς κι ο Γάλλος κι ο Αμερικάνος, όλοι οι λεφτάδες είναι το ένα …
    Δεν έχουνε πατρίδα τα λεφτά, όλοι οι λεφτάδες είναι το ένα ….
    Δεν έχουνε πατρίδα τα λεφτά …. Τα λεφτά δεν έχουνε κόμματα …
    Αλλοίμονο στο λαό … Σ’ εμάς … Στους αόματους »
    Αγγέλα Παπάζογλου

  21. Σχετικα με το θεμα της μεταναστευσης γενικα, υπαρχει ενα πολυ ενδιαφερον επιχειρημα υπερ αυτης στο blog της αλληλεγγυης στους απεργους πεινας
    http://bit.ly/gOl8y9
    που παραπεμπει σε μια μελετη του ΟΗΕ που εγινε το 2000
    http://www.nytimes.com/2000/01/02/weekinreview/the-world-it-s-the-american-way-europe-stares-at-a-future-built-by-immigrants.html
    η οποια αναφερει οτι, δεδομενης της γηρανσης του ευρωπαικου πληθυσμου, αν η Ευρωπη θελει να σταματησει την συρρικνωση του πληθυσμου της θα πρεπει να δεχθει 35 εκατ. μεταναστες μεχρι το 2025, ενω αν θελει να διατηρησει την αναλογια ηλικιωμενων προς ενεργο εργατικο δυναμικο σε επιπεδα 1995 θα πρεπει να δεχθει 135 εκατ. μεταναστες, οπως εκανε στο παρελθον η Αμερικη, ο Καναδας και η Αυστραλια. 35 εκατ. μεχρι το 2025 σημαινει περιπου 1.4 εκατ. το χρονο, δηλαδη ρυθμος περιπου ισος με τον μεσο αριθμο μεταναστων που ερχονται στην ΕΕ καθε χρονο (1.7 εκατ.) και διπλασιος του αριθμου οσων λαμβανουν ευρωπαικη υπηκοοτητα καθε χρονο. 135 εκατ. σημαινει οτι η ΕΕ θα πρεπει επιπλεον να ενθαρρυνει συστηματικα την μεταναστευση προς αυτην.

    Η μεταναστευση δεν ειναι λοιπον προβλημα αλλα αναποφευκτη επιλογη για την μακροπροθεσμη διατηρηση δημογραφικων ισορροπιων μεταξυ παραγωγικων και μη-παραγωγικων κοινωνικων συνιστωσων και η αποψη οτι «δεν χωρανε αλλοι μεταναστες» δεν αποτελει παρα υπερασπιση του ημιχρεωκοπημενου νεοφιλελευθερου παραγωγικου μοντελου που χαριζει τα κερδη απο τον αυξανομενο παραγομενο πλουτο στους κεφαλαιοκρατες, που τους «απελευθερωνει» απο το να τα επανεπενδυσουν στην κοινωνια που τα δημιουργησε, την ιδια ωρα που αυξανει την ηλικια συνταξιοδοτησης δηθεν λογω γηρανσης του πληθυσμου κλπ.

    • Αυτή η επιχειρηματολογία των «ανθρώπινων πόρων» παράγεται από και απευθύνεται στους ίδιους τους εκμεταλλευτές, αυτούς του «ημιχρεωκοπημένου νεοφιλελευθερου παραγωγικου μοντελου». Και η αδρή χρησιμοποίησή της από την μεταμοντέρνα «νέα αριστερά» είναι επίσης δείγμα της ιδεολογικής χρεωκοπίας της.

      • Η νεοφιλελευθερη ιδεολογια δεν ενθαρρυνει τη μεταναστευση. Ενω ενθαρρυνει την απελευθερωση διακινησης εμπορευματων, υπηρεσιων και κεφαλαιων μεταξυ ανεπτυγμενων και αναπτυσσομενων χωρων, δεν επιδιωκει ταυτοχρονα την ελευθερη μετακινηση πληθυσμων, ακριβως γιατι στοχευει στην εκμεταλλευση των προυπαρχουσων ανισοτητων (φτηνα εργατικα χερια στις αναπτυσσομενες χωρες, υψηλη καταναλωτικη δυναμη στις ανεπτυγμενες). Απ’ την αλλη συμφωνω οτι η αριστερα δεν πρεπει να βασιζεται σε επιχειρηματα διαχειρισης «ανθρωπινων πορων», εκτος αν προκειται για την αναλυση των αιτιων μιας καταστασης και των συμφεροντων του κεφαλαιου, οπως εδω. Η αριστερα γενικα πρεπει να βασιζεται στις αρχες της ισοτητας σε διεθνες επιπεδο, της ελευθεριας επιλογων σε ατομικο επιπεδο και της υπερασπισης των πολιτικων δικαιωματων του καθε ατομου, αρχες οι οποιες σημαινουν υπερασπιση των μεταναστων.

    • μονο που ηδη απο το υπουργειο εργασιας της ομοσπονδιακης γερμανιας,προκειται να προχωρησουν σε αποδοχη 800.000 μεταναστων με στοχο 3.000.000 μεχρι το 2025.με κριτηρια-να ειναι εξειδικευμενοι,οχι μουσουλμανοι.οχι τουρκικης η αραβικης καταγωγης-.καταλαβαινει κανενας ,οτι αν ισχυσουν παρομοια κριτηρια και σε αλλες χωρες της ΕΕ,οι ‘δικοι’ μας μεταναστες ειναι παντελως ανεπιθυμητοι.αφου καταφεραν να εξαθλιωσουν οικονομικα τη περιφερεια της ΕΕ,αρα να δημιουργησουν κυμα φυγης απο αυτες ,εξασφαλιζοντας φτηνο εργατικο δυναμικο,εστω και εξειδικευμενο,τους δικους μας ξυπολητους τι να τους κανουν;ζουμε σε μια σκοτεινη εποχη,οπου η υψηλη τεχνολογια και η δυναμη του χρηματος εχουν το πανω χερι.στερημενη απο τον πλουτο της σκεψης,των ιδεων,των συναισθηματων.ισως αυτη να ειναι και η αχιλλειος πτερνα τους.

      • να συμπληρωσω οτι οι αποδεκτοι μεταναστες ,θα ειναι ηδη εκπαιδευμενοι με χρηματα αλλων χωρων,αρα δεν θα εχουν κοστισει τιποτε στις χωρες αποδεκτες,ουτε για την ανατροφη τους,ουτε για την εκπαιδευση τους,ετοιμοι για ενταξη στην παραγωγικη διαδικασια.διπλο το κακο γαι τις ασθενεστερες οικονομικα χωρες.σκετος ακρωτηριασμος.

  22. Anakata-dyomenh :όταν τελικά γίνουν αποδεκτοί.
    Έγραψες τις μαγικές λέξεις που μπορούν να παγιδεύσουν, μεγάλος καημός.

    • Το όταν γίνουν αποδεκτοί είναι τεράστια κουβέντα. Στη γειτονιά μου και πάλι πάρα πολλοί μετανάστες από τους «παλιούς» υπέγραψαν πρώτοι το κείμενο της «επιτροπής κατοίκων» για την απομάκρυνση των «νέων» και ήταν από τους πρώτους στις διαμαρτυρίες. Όχι ότι είναι αποδεκτοί απλώς είναι πιο λευκοί και νομίζουν ότι έχουν ξεφύγει. Εμείς είμαστε νόμιμοι μου λένε και όταν τους λέω όταν πρωτοήρθατε τι γινόταν απλώς δεν απαντούν… Και το πράγμα ανακυκλώνεται και μένουν 10 σε ένα σπίτι και δεν ξέρεις πως να βοηθήσεις! Πολύ το βάρυνα και βγάζω σκέψεις που δεν ενδιαφέρουν κανέναν αλλά είμαι τόσο μπερδεμένη αυτές τις μέρες.

  23. τεράστιο respect για το υπέροχο κείμενο!
    έτσι κι η δική μου οικογένεια: πρόσφυγας ο παππούς απ’ την μικρά ασία, προσφυγοπούλα η γιαγιά από τον πόντο, πρόσφυγες πολιτικοί οι δυο τους, μετά τον πόλεμο, στο ανατολικό μπλοκ… ξένος ο πατέρας μου εκεί, ξένος όταν γύρισε στην ελλάδα, ξένη η γυναίκα που παντρεύτηκε, η μάνα μου, και την έφερε μαζί του…
    όταν ήμουν μικρότερη είχαμε πολλές διαφωνίες, ήταν η εποχή που ερχόταν μαζικά οι αλβανοί μετανάστες, μαλώναμε συχνά… με τα χρόνια συζητάμε πιο ήρεμα και το παράδοξο είναι, ότι όσο περνάν τα χρόνια τόσο καλύτερα συνεννοούμαστε… περασμένα 60 και οι δυο τους, κάθε φορά που κουβεντιάζουμε για τέτοια θέματα (ήρεμα πλέον και χωρίς αφορισμούς) διαπιστώνω ότι λίγο λίγο πέφτουν τα τείχη μεταξύ μας, πέφτουν τα τείχη που έχουν στα κεφάλια τους… αξίζει νομίζω τον κόπο να το προσπαθήσει κανείς!

  24. Καλαμάρι της το εχω πει σε άλλες φάσεις, μη νομίζεις, απλά 50 χρόνια τώρα ξέρω τον χαρακτήρα της, δεν αντιδρά θετικά σε άμεση επιχειρηματολογία, προτιμά να το σκεφτεί μόνη της και να καταλήξη εκεί με το τρόπαιο οτι ειναι δικό της το συμπέρασμα, ετσι κι εγω εβαλα τις ερωτήσεις που καίνε και την άφησα μόνη της…αν της τόλεγα απευθείας θα την μπετονάριζα και θάρχιζε τον αμανέ «τοσα χρόνια αγώνα να σας μεγαλώσω και με λες μικροαστή η ευημερούσα…κλπ» και τέτοιος αμανές θα την εφερνε κάπου μεταξυ ρατσιστικης ακροδεξιάς η της νέας μόδας της «πατριωτικής αριστεράς» που δεν θα το καταλάβει ποτε θα κατέβει στην ιδια διαδήλωση με τα αυγά…αγαπητε vard εχω ζήσει και εχω δουλέψει στην Απω Ανατολη 10 χρόνια στη δεκαετία του 90 και αυτοι που τώρα τους κυνηγάνε οι ελληναράδες φέρθηκαν σε μένα και τα παιδιά μου σαν νάμουνα ανθρωπος με ολη τη σημασία της λέξης και δεν σκοπεύω- και μιλάω απο εμπειρία ζωής και οχι μεσα απο πατριδοκάπηλα δακρύβρεχτα αριστεροδεξια κειμενάκια-να τους φερθώ αλλιώτικα οταν ερχονται σαν ικέτες στη χώρα μου…τελεία και παύλα. Τώρα γιατι θα πάω εκεί? γιατι εδώ δουλεύω και χρωστάω χωρις να ζω με πολυτέλεια χωρίς ναχω δικό μου σπίτι και με το έλλειμα παροχης εφοδίων στα παιδιά μου σε σχέση με τις απαιτήσεις της ζωής ζωγραφισμένο στα πρόσωπά τους που δεν φταίνε σε τιποτα…ετσι θα πάω εκεί οπου και το κόστος ζωής ειναι 5-6 φορες χαμηλότερο απο την Ελλάδα και ο μισθος 3 φορές μεγαλύτερος, και δεν θα με απασχολήσει ουτε το δημογραφικο ουτε ο αφελληνισμός γιατι τον πρώτο αφελληνισμό τον έκανε το ιδιο το κράτος απο την ιδρυσή του…χώρα με μεταναστευτικη παράδοση σημαίνει χώρα που περιφρονεί το εγχώριο δυναμικό της…μη αποπειραθείς να μου πουλήσεις πατριδα ελλάδα θρησκεια και συμβολα γιατι τάχω γραμμένα τοσο βαθια στ’αρχίδια μου που ουτε καν θα τα ξύσω..και κυρίως μη μου πουλας πατριδομαρξισμό και νεορθοδοξία επειδή πηγε μια φορά κάποιος απο την «αριστερα» και αναψε κερι σε εκκλησιά η επειδη εκλαψε μια μέρα κάποια άλλη για τα πάρτυ στο Αφερωφ….τα συμβολα ταχω γραμμένα ειμαι διαλεκτικος υλιστής και οχι πίθηκος

  25. Γιατι οπως ειχε πει και ο μεγάλος μουσικός Φρανκ Ζάππα στα μέσα της δεκαετίας του 60 (ειχε και Σισιλιανοελληνική καταγωγή..για τους εθνικάρες αυτο) «η λατρεία των συμβόλων και η θρησκευτικη πίστη ειναι το χιμπατζίδικο τμήμα του ανθρώπινου εγκεφάλου»…αυτο δηλαδή που δεν εξελίχθηκε ακόμα…Διότι με ποιά λογική αν γεννηθείς 2.5 πόντους κάτω απο την τεχνητή ελληνοαλβανική μεθόριο ευλογείσε με τα γονίδια του Περικλή κι αν γεννηθείς 2.5 πόντους βόρια καταριέσαι με τα γονίδια του Αλη Πασά?…αυτα για εθνη πατριδες και αλλες λοιπές πίπες αποτοκα του 19ου αιώνα…αιώνα του ρομαντισμου του ιμπεριαλισμου και την ιδεοληπτικής σχιζοφρένειας..και απορώ πως βάζετε τον Μαρξ σε αυτό το πλαίσιο οταν ακριβως σε αυτά αντέδρασε….πέρνετε αυθαίρετα ενα κείμενο απο μια αλληλογραφία που ειχε με τον Ενγκελς για το περίφημο λοκ-αουτ των αγγλων βιομηχάνων που τους εστειλαν σαν αλληλεγγύη οι γάλλοι βιομήχανοι μια ομοβροντιά μετανάστες για να σπάσουνε την απεργία και συνάγετε αυθαιρετα οτι ειχε απόψεις υπερ εθνους πατρίδας κλπ…πέρνετα αυθαίρετα μια εποχή ιμπεριαλισμου που η οικονομική κατοχη μιας χώρας ειχε σαν προυπόθεση την στρατιωτικη της υποταγή στο επιπεδο αποικίας και ετσι δημιουργούσε σαν άμεσο επαναστατικο πρόταγμα εναν εθνικοαπελευθερωτικο αγώνα για να απομακρυνθει το στρατιωτικο σκέλος της κατοχής και μετά εναν κοινωνικό αγώνα πολιτικο αγώνα για να απομακρυνθεί το σκέλος της οικονομικής κατοχής και συνάγετε πατριωτισμό απο τα αριστερά…..περαστικά σας..

  26. Όλοι οι κάτοικοι του πλανήτη είναι ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ & ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ σε τελική ανάλυση.
    Οι «δικοί» μου ήρθαν από Ρωσία μεριά (μητέρα), και Πόντο μεριά (πατέρας).
    Αυτά, ως γενική τοποθέτηση…διαβάζω τώρα!

  27. Εικοσι τέσσερις χώρες σε 18 χρόνια Γιάνκα αλλά έμενα εκεί..δεν μπαινόβγαινα σαν τουρίστας και δούλευα στις επαρχίες με αγρότες…πόλεις εβλεπα καθε δεύτερο σαββατοκύριακο..απο την επαρχία καταλαβαίνεις διαφορές γιατι η ζωή στις μεγαλουπολεις ειναι τυποποιημένη στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης κεφαλαίου και αγοράς…και εδω οποτε ξανασυναντηθουμε γιατι αυτά ειναι μεγάλες κουβέντες εχουμε να συζητήσουμε πολλά…και κυρίως για το πως συνειδητοποιείς εστω και με φτωχό θεωρητικο υπόβαθρο την παγκόσμια καπιταλιστική λειτουργία και την απεκδύεις αποτιδήποτε τεχνητο μπουρδολογημα γλώσσας παράδοσης θρησκείας η «εθνότητας»…και καθαρίζει το μυαλό σου μια για πάντα…

    • Το να βιωνει ομως ενας ανθρωπος αυτον τον «διεθνισμο» ποσο πλουσιος(το πλουσιος σχηματικα) γινεται,ποσο καθαρα βιωματικα…. αναβαθμιζεται,και αυτο που λες,καθαριζει το μυαλο για παντα…δεν ξερω αν νιωθεις τυχερος …εγω σε ζηλευω,για την γνωση που εχεις συσωρευσει εμπειρικα.

  28. Γνώσεις υπάρχουνε λεφτά δεν υπάρχουνε…μας ειπε ψέμματα ο Γιωργάκης και κυρίως δεν υπάρχει μέλλον αν δεν εξεγερθούμε…no future..

  29. να κάτι τέτοια βλέπω μητέρα…κάτι σαν αυτά τα ξανθά του βιντεοκλιπ και θα γίνω λενινιστής στα γεράματα…γιατι το άλλο πρότυπο το κοντοξανθομεγαλοβυζο της Ντόλυ Πάρτον δεν το πήγα ποτές…καπιταλιστικο και ολο ορμόνες απο ΜακΝτοναλτς….

  30. Κι όπως λέει και ο anton666, sorry anton555! 😉
    «Οι παππούδες μας πρόσφυγες οι πατεράδες μας μετανάστες κι εμείς ρατσιστές» 😦
    ΑΥΤΟ το σύνθημα το έγραψα κι εγώ, σε κάποιον τοίχο, ω ναι!

  31. Μιας και το κουρελάκι-κουρελάκι, εύκολα μπορεί να γίνει και ταινία, τηρουμένης και των αναλογιών φυσικά, αφιερώνω την ταινία ορόσημο: «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα» στον Marx-factor…που είμαι σίγουρος ότι την έχει δει ε! 😉
    …νύχτες σας 🙂

  32. Πρώτο ραντεβού σινεμά με το πρώτο μου έρωτα 18 χρονών..αυτό πήγαμε κι είδαμε..ετσι το πετάς παλιόπαιδο και πας για ύπνο? και μείς πως θα κοιμηθούμε τώρα?

  33. ολα αρχισαν απο τότε που εκείνος ο κρετινος ο Περυ Κουόμο τραγούδησε τη «¨Γκλεντόρα»……και να συμπληρώσω εγω…απο τότε άρχισε και κείνο το βίτσιο το καθαρά αμερικάνικο…το σεξ με τις πλαστικές κούκλες απομίμηση των κουκλών βιτρίνας…ξέρετε τις φουσκωτές…η κατάντια του αμερικάνικου ονείρου…καπιταλισμός ..ολα για πάρτη σου ..τα πάντα μόνος σου…και στο σεξ μόνος…Just you and your hand tonight

    • καληνυχτες ki apo mena mitera kai marx factor περιμενει και το «δογμα του σοκ» για διαβασμα 🙂 🙂
      Οσο για την ξεφτιλα με τις πλαστικες κουκλες μονο κατι κρετινοι αμερικανοι τα σκεφτονται και πουλανε «τρελλα» στην αγορα….Η απαξιωση….

  34. Καληνύχτα κι απο μένα μ’ενα τραγουδάκι….αντιρατσιστικό…οχι δεν ηταν της μαύρης της Ριχάνα…αλλά του Πρίσλευ…ισως ομως κι οχι…κλόπυ πέηστ…η ομπρέλλα μ’αυτά τα λευκά αγοράκια…

  35. Αθηνα, Σεπτεμβρης 1956, ωρα 12 το πρωι, οι μπατσοι μπουκαρουνε στο μαξιμου…

    μιτερα, γιαννκα και λοιπα κουρελια καληνυχτες κι απο μενα!!!
    marx factor αφιερωμενο

  36. θύμησες μου έφερε πολλές το αφήγημα σου MaxFactor, καθότι είμαι κι εγώ παιδί πρόσφυγα πατέρα, από τη Σμύρνη, και θυμάμαι τι μου έλεγε ο ίδιος και τα 9 αδέλφια του (θείες και θείοι), όταν ήρθαν.., πως ήρθαν από Μυτιλήνη, πως εγκαταστάθηκαν στην Ερυθραία, πως τους αντιμετώπισαν, και πως μπόρεσαν να σταθούν με την εργατικότητα τους, με τα τραγούδια τους, με τη σπιρτάδα τους. Εζησα σ’ένα σπίτι φτωχικό μεν,
    αλλά πολύ ανοικτό στον κόσμο, γεμάτο φιλοξενία, τραγούδι και καλή καρδιά. Μου’χει μείνει από τον πατέρα μου η φράση που μας έλεγε πολύ συχνα «κάνε το καλό και ρίξτο στο γυαλό».

  37. Oκ Marx Factor. Ευχαριστω πολυ που μου απαντησες!
    Οσο για την εξηγηση του φαινομενου, θα συμφωνησω με τον mbiker περι του συνδρομου της Στοκχολμης(και αλλα πολλα ψυχολογικα συμπλεγματα βεβαια…) ως εξηγηση διαφορων καταστασεων και φαινομενων. Η επιστημη της ψυχολογιας(οχι αυτης που εφαρμοζεται απ τον καθε κακομοιρη τη σημερον ημερα και ειδικα στην Ψωροκωσταινα) δινει απαντησεις σε πολλα περιεργα,αναπαντεχα και ανεξηγητα φαινομενα…..για μενα εκει βρισκονται οι περισσοτερες απαντησεις….Μακαρι να μπορουσαν ολοι να ειναι καλα και ισορροπημενοι με τον ψυχικο και πνευματικο τους κοσμο…τουλαχιστον ετσι ωστε να μη βλαπτουν η αδικουν κανεναν….αλλα δυστυχως εχουν επικρατησει οι ψυχικες διαταραχες στην κοινωνια και θεωρουνται και αποδεκτες και το φυσιολογικο πλεον.Εχουμε χασει τη μπαλα….

  38. Reblogged στις Yiovanna's Blog και σχολίασε
    ….ηρθαμε μονάχα με τα ρούχα της στιγμής, ενα λερωμένο καλοκαιρινό φουστανάκι, ηταν Αυγουστος βλέπεις,κάτι μουσκεμένα καλτσάκια κάτω απο δετά καλοκαιρινά πέδιλα και ενα παράταιρο μεγάλο μουσαμά ναυτικο που μου πέταξε ενας ναύτης που με λυπηθηκε το βράδυ που τουρτούριζα στο κατάστρωμα. Ο μεγάλος μου αδελφός βρήκε λιγο στουπί και κοβοντας με το σουγιά του ενα κομμάτι καραβόπανο που περίσσευε απο το κάλυμα μιας βάρκας ταδωσε στη μάνα μας.

Αφήστε απάντηση στον/στην oldboy9 Ακύρωση απάντησης