ΛΥΚΟΙ στο Πάρκο της Νέας Ελβετίας, στη Χαριλάου 1-3/10

[Αναδημοσίευση]

από το μπλογκ του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας των Ζώων και τα 100 χρόνια του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων.

Τριήμερες εκδηλώσεις στο Πάρκο της Νέας Ελβετίας, στη Χαριλάου, Παρασκευή 1/10 (10.00-14.00), Σάββατο 2/10 (10.00-20.00), Κυριακή 3/10 (10.00-14.00) διοργανώνει το 13ο Σύστημα Προσκόπων με τίτλο «ΣΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΛΥΚΟΥΣ».

Την Παρασκευή στις 10.00, η παιδαγωγική ομάδα του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ θα υποδεχτεί σχολεία και με τους μαθητές θα φτιάξουν λύκους με τεχνικές οριγκάμι και αλλά και το παζλ της καφέ αρκούδας.

Το βράδυ της Παρασκευής θα πραγματοποιηθεί συναυλία με συγκροτήματα της πόλης και με φόντο τους λύκους σε γιγαντοοθόνη. Τα έσοδα της συναυλίας θα δοθούν για την ενίσχυση των δράσεων του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ σε θέματα διαχείρισης των πληθυσμών του λύκου στην Ελλάδα.

Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ μαζί με τους προσκόπους θα υποδέχονται το κοινό της Θεσσαλονίκης όλο το Σαββατοκύριακο δημιουργώντας λύκους- οριγκάμι και διανέμοντας ενημερωτικό υλικό.

Παράλληλα στο Πάρκο θα λειτουργούν εργαστήρια για γονείς και παιδιά:

Προσκοπικής τέχνης, αερομοντελισμού, παραδοσιακών παιχνιδιών, θεατρικού παιχνιδιού, κατασκευών, τοξοβολίας, επιτραπέζιων παιχνιδιών, ηλεκτρονικών παιχνιδιών, περιβαλλοντικών οργανώσεων.

ΟΙ ΠΡΟΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΟ ΛΥΚΟ… ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ.

Σύντομο URL δημοσίευσης http://wp.me/pPn6Y-2EU

Για τη μεταφορά: eréndira

37 σκέψεις σχετικά με το “ΛΥΚΟΙ στο Πάρκο της Νέας Ελβετίας, στη Χαριλάου 1-3/10

  1. Καλοι οι λυκοι αλλα οχι κ οι προσκοποι…
    Μιλιταριστικο εντελως …

    Απο wiki

    Ο Λόρδος Ρόμπερτ Στίβενσεν Σμιθ Μπέηντεν Πάουελ του Γκίλγουελ (Lord Robert Stevenson Smyth Baden-Powel of Gilwell) ήταν αξιωματικός του Βρετανικού Στρατού και υπηρέτησε στις Ινδίες, το Αφγανιστάν, στη Μάλτα, στη Νότια Αφρική. Έγινε γνωστός με την υπεράσπιση της μικρής πόλης Μέιφκινγκ (Mafeking) στη Νότια Αφρική στον πόλεμο μεταξύ των Άγγλων και των Ολλανδών αποίκων (Boers). Χάρη στην βοήθεια των μικρών παιδιών σε διάφορες βοηθητικές εργασίες, όπως η μεταφορά πυρομαχικών και τραυματιών, κατάφερε να κρατήσει την πόλη χωρίς να παραδοθεί για 7 μήνες (217 μέρες). Για αυτή την επιτυχία του έγινε ήρωας και ανακηρύχθηκε ο νεώτερος στρατηγός του Ηνωμένου Βασιλείου στα 43 του χρόνια. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και σήμερα οι στρατοί του κόσμου χρησιμοποιούν για την εκπαίδευση των στρατιωτών τους τις βασικές αρχές εκπαίδευσης, που εφάρμοσε στην εποχή του ο Μπέηντεν Πάουελ.

  2. Από την εμπειρία του αυτή έγραψε το βιβλίο «Βοήθημα στην ανίχνευση» το οποίο έγινε επιτυχία και πολλοί δάσκαλοι το χρησιμοποιούσαν στην εκπαίδευση. Οταν αποστρατεύτηκε του ζητήθηκε να προσαρμόσει το βιβλίο, ώστε να είναι κατάλληλο και για μικρότερες ηλικίες κι έτσι το ξαναέγραψε πρόχειρα και το ονόμασε «Ενωμοτίες παιδιών». Σκέφτηκε να βάλει σε εφαρμογή τις ιδέες του και έτσι πραγματοποίησε από τις 1 Αυγούστου μέχρι τις 9 Αυγούστου του 1907 μια κατασκήνωση στο μικρό νησί Μπράουνση (Brownsea), που βρίσκεται στα νότια της Αγγλίας. Στη κατασκήνωση αυτή συμμετείχαν 20 αγόρια τα οποία δοκίμασαν για πρώτη φορά τις διάφορες πλευρές του Προσκοπισμού, δηλαδή κατασκηνωτική τεχνική, μαγειρική, ξυλογλυπτική, ορειβασία, ναυαγοσωστική, βραδυνές πυρές κλπ. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, οπότε άρχισε διαλέξεις και τελείωσε το βιβλίο ονομάζοντάς το τελικά «Προσκοπισμός για Αγόρια» (Scouting for Boys) το 1908. Υπήρξε τεράστια επιτυχία και ομάδες παιδιών σε όλη την Αγγλία σχημάτιζαν από μόνες τους Προσκοπικές ομάδες ζητώντας τη βοήθειά του.

    Παρόλο τον αρχικό σκοπό του να δώσει απλώς ιδέες σε ήδη υπάρχουσες οργανώσεις, τελικά δημιουργήθηκε μια νέα κίνηση. Λόγω της ανάγκης που διέκρινε για εκπαιδευμένους ενήλικες ως αρχηγούς στις ομάδες, ενήργησε το 1919 στην αγορά του πάρκου Γκίλγουελ για εκπαιδευτικό κέντρο και προσκοπική κατασκήνωση. Οι πρώτες προσκοπικές ομάδες δημιουργήθηκαν το 1908 στην Αγγλία και την Ιρλανδία και ακολούθησαν και στις άλλες χώρες της Κοινοπολιτείας, Μάλτα, Καναδάς, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Νότιος Αφρική αλλά και αλλού όπως στην Χιλή. Το πρώτο Τζάμπορη (Jamboree), δηλαδή η πρώτη παγκόσμια προσκοπική συγκέντρωση έγινε το 1910 στο Λονδίνο με 10.000 παιδιά. Το 1910 υπήρχαν προσκοπικές ομάδες στην Σιγκαπούρη, Σουηδία, Δανία, Γαλλία, Ρωσία, Φινλανδία, Γερμανία, Νορβηγία, Μεξικό, Αργεντινή, Ελλάδα και Ηνωμένες Πολιτείες. Ιδρύθηκαν επίσης για τα κορίτσια και ομάδες Oδηγών οι οποίες αποτελούν τον «θηλυκό» Προσκοπισμό.

    • μικρά παιδάκια με στολή… απο μόνο του είναι αρκετό για να don’t like… για να μη θυμηθούμε και την κάπως αντιδραστική ιστορία του σώματος των προσκόπων…

  3. Προσωπικά, θεωρώ υπερβολική την αντίδραση σχετικά με το ποιος διοργανώνει την εκδήλωση. Ίσως επειδή βλέπω τα λυκάκια διαφορετικά από εκείνους που τα γνώρισαν απ’ τα διαβάσματά τους και μόνο. Ως μαμά, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να πάω το παιδί μου σε μια εκδήλωση για την προστασία του λύκου που διοργανώνεται από τα λυκόπουλα. Θα είχα πρόβλημα αν το διοργάνωνε η χρυσή αυγή. Αλλά τα λυκόπουλα δεν είναι ακριβώς όπως παρουσιάζονται. Δεν ξέρω ποια είναι η ιστορία τους, τι έγινε το 1910, το 1919 ή το 1940… Η εμπειρία μου είναι από τη δεκαετία του ’80, στην Ελλάδα. Στα πρώτα γυμνασιακά μου χρόνια πήγα στις οδηγούς και η εμπειρία μου ήταν πολύ καλή. Καμιά σχέση με στρατικοποίηση, πολιτική ή φασισμό. Φτιάχναμε κεριά, μιλούσαμε, κάναμε εκδρομές. Έμαθα να φτιάχνω ραβανί και να δένω κόμπους. Και τίποτα δεν κρυβόταν πίσω από αυτά. Δεν ήταν πρόσχημα για να μου πασάρουν κάτι άλλο, ούτε πολιτική ούτε φασισμό ούτε στρατικοποίηση. Αντίθετα, την ίδια εποχή μια συμμαθήτριά μου με την οποία είχαμε αμοιβαία αντιπάθεια με κάλεσε σε ένα σπίτι όπου βρισκόταν με την παρέα της. Εκεί μου είπαν ότι είναι μια παρέα που συναντιούνται και κουβεντιάζουν για διάφορα θέματα που τους απασχολούν. Στο τέλος μού πάσαραν και το περιοδικό «νέος πρωτοπόρος». Λέξη σχετικά με το ότι η «παρέα» ήταν μαθητική νεολαία του ΚΚΕ. Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, γιατί γίνεται τόσο θέμα για τη δημοσίευση σχετικά με μια εκδήλωση που διοργανώνουν οι πρόσκοποι και είναι για την προστασία του λύκου, ενώ παράλληλα δημοσιεύεται η είδηση του φεστιβάλ της ΚΝΕ. Ή μήπως το σταλινικό ΚΚΕ πρεσβεύει τη δημοκρατία;

    • Κανενα παιδι σε οποια κοινωνια κι αν ανηκει δεν πρεπει
      να φοραει στολη κ να χαιρεταει…
      Ασχετα απο την πολιτικη…Ειναι φασισμος η ομοιογενεια …Ειμαστε ολοι Μοναδικοι..

      • Να σου πω την αλήθεια -ίσως επειδή δεν ήμουν επίσημο μέλος, αλλά δόκιμη- ούτε στολή φόρεσα ούτε χαιρέτησα. Στις δραστηριότητες, όμως, συμμετείχα κανονικά και ήταν πολύ ωραία. Εν πάση περιπτώσει, δεν θεωρώ κακό να συζητηθεί το θέμα του προσκοπισμού και να παρουσιαστούν οι ενστάσεις που παρουσιάστηκαν. Η διαφωνία μου αφορά το γεγονός της περιφρόνησης της εκδήλωσης μόνο και μόνο επειδή διοργανώνεται από τους πρόσκοπους.

        Όσον αφορά την ομοιογένεια και τη διαφορετικότητα, συμφωνώ με αυτό που λες, μια που άνοιξε η κουβέντα, ωστόσο, να επισημάνω πως καθημερινά επιλέγουμε την ομαδοποίηση με διάφορους τρόπους: καπνίζω για να μην είμαι ξενέρωτος και δεν κολλάω στην αντιεξουσιαστική παρέα (ή οποιαδήποτε άλλη με κοινό χαρακτηριστικό το κάπνισμα), φοράω allstar ή γόβες ανάλογα με την ομάδα στην οποία (θέλω να) ανήκω, μέχρι που πριν από πολλά χρόνια σε συναυλία του Nick Cave ήταν γεμάτο βαμπιρόμορφα αντίγραφά του -που δεν τα συναντούσες στο δρόμο- κι από την επιτηδευμένη ομοιομορφία αηδίασα τόσο που σηκώθηκα κι έφυγα (μετεφηβική υπερβολή ίσως). Κι αυτά είναι ορισμένα μόνο, επιπόλαια παραδείγματα…

        • Δεν ειναι κ τοσο θεμελιωδες το θεμα του προσκοπισμου για να υπεραναλυσουμε
          την υπαρξη του κατα την γνωμη μου…
          Οσο για τις ομαδες θα παραθεσω την αποψη
          του Χαριτόπουλου..

          …Η χοντρή βλακεία είναι ομαδική. Αυτό που ενώνει μιά ομάδα ανθρώπων είναι το ίδιο που ενώνει κι ένα πλήθος: Τα συναισθήματα και οι πεποιθήσεις (θρησκεία, ιδεολογία, ηθική, εχθροί, φίλοι, σύμμαχοι), ενώ ο ρόλος της νοημοσύνης τείνει να εξαφανιστεί. Σε μια επαναστατική ή θρησκευτική οργάνωση συμμετέχουν εξίσου ο καθηγητής και ο αχθοφόρος και σε μια αντροπαρέα ο τεχνοκράτης με τον μποέμ και το ρεμάλι….

          Αυτα…

    • Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, γιατί γίνεται τόσο θέμα για τη δημοσίευση σχετικά με μια εκδήλωση που διοργανώνουν οι πρόσκοποι και είναι για την προστασία του λύκου, ενώ παράλληλα δημοσιεύεται η είδηση του φεστιβάλ της ΚΝΕ. Ή μήπως το σταλινικό ΚΚΕ πρεσβεύει τη δημοκρατία;

      *************************************

      Με συγχωρείς αλλά αυτό δεν το καταλαβαίνω. Υπήρξε λογοκρισία από κάποιον ΣχΣ για την ανάρτησή σου κι από μενα προσωπικά ή τη mitera που ανεβάσαμε την είδηση του φεστιβάλ?

      ΥΓ Έχω κάνει κι εγώ προσκοπισμό και θα ήταν καλύτερο θεωρώ από τη σταλινολογία γεγονότα όπως το ακόλουθο:

      http://pontosworld.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1425&Itemid=87

      • καλύτερο θεωρώ από τη σταλινολογία να αναφερθούμε σε γεγονότα όπως το ακόλουθο που σχετίζονται και με τη συζήτηση που γίνεται.

      • Μητσάρα, κι εγώ με τη σειρά μου έχω ψηφίσει ΚΚΕ. Αυτό δεν αναιρεί τη φιλοσταλινική του φύση. Νομίζω ότι είναι επίσημο αυτό. Ή κάνω λάθος;

        Όσον αφορά τη λογοκρισία, όχι δεν υπήρξε λογοκρισία, απόψεις εκφράστηκαν. Απλώς μου φάνηκε ότι επικέντρωναν εκτός επικέντρου. Στο κάτω κάτω, αν θέλουμε να ασχοληθούμε με την επιβεβλημένη πατρδιολατρεία, μισαλλοδοξία ή θεοκρατία, νομίζω ότι είναι άσκοπο να εξετάσουμε τον προσκοπισμό -όπου, στο κάτω κάτω, δεν πάει κανείς υποχρεωτικά. Καλύτερα θα ήταν να δούμε τι γίνεται στους παιδικούς σταθμούς, όπου τα τρίχρονα κραδαίνουν σημαιάκια και μαθαίνουν για τους κακούς Τούρκους και στα δημόσια νηπιαγωγεία, που έχουν στο πρόγραμμά τους -σύμφωνα με το υπουργείο παιδείας- την προσευχή:
        1. Ορίζουμε το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου ως ακολούθως:

        α. Πρωινή λειτουργία

        8:00 – 8:15

        8:00- 9:00

        Προσέλευση νηπίων

        Αυθόρμητες δραστηριότητες στις γωνιές δραστηριοτήτων
        Προσευχή

        ( http://www.kpad.gr/text/notes…/orologio_programma_nip_olohm_nip.doc )

        • Να συζητήσουμε (όσο μπορώ κι εγώ) πολύ ευχαρίστως για τη περίοδο που ο Στάλιν ήταν Γ.Γ στη Σοβιετική Ένωση όπως και για το σύνολο των θέσεων του 18ου συνεδρίου όπου ένα μικρό μέρος αναφέρεται στη σχετική περίοδο.

          Από εκεί κι έπειτα ανεβάζοντας το πρόγραμμα του φεστιβάλ ήμουν προετοιμασμένος και για κριτική και για συζήτηση αλλά και για καφροσχόλια ακόμη. Όπως κι έγινε. Δε διαμαρτυρήθηκα όμως επισημαίνοντας πως απλά είναι μία ανάρτηση προς ενημέρωση.

          Όσο για το ζήτημα του προσκοπισμού δε με εκφράζει ούτε κι εμένα όμως αν κατοικούσα κοντά στο πάρκο Ν. Ελβετίας όπως πριν μερικά χρόνια μπορεί και να έκανα μία βόλτα.

          Κατανοώ τις ενστάσεις σου (μία γαμημένη ενημέρωση για μία εκδήλωση είναι κι όχι ύμνος προς τον προσκοπισμό) αλλά θεωρώ πως τις έθεσες με άκομψο τρόπο όπου εξηγώ στο προηγούμενο σχόλιό μου.

          Έθεσα αυτά τα ζητήματα χωρίς καμία προδιάθεση για λογομαχία από εκεί κι έπειτα είσαι ελεύθερη (ασφαλώς) να γράφεις ό,τι θέλεις. Εγώ δε πρόκειται να ξανακουνήσω το δάκτυλο μου.

          • Μα ούτε κι εγώ έχω πρόβλημα με τη δημοσίευση του προγράμματος του φεστιβάλ της ΚΝΕ… Το θέμα μου είναι αυτό, όπως το έθεσες κι εσύ σε αυτό το σχόλιο: («μία γαμημένη ενημέρωση για μία εκδήλωση είναι κι όχι ύμνος προς τον προσκοπισμό»).

            Για τον τρόπο με τον οποίο έθεσα τον προβληματισμό μου δεν γνωρίζω. Η διπλωματία δεν είναι το φόρτε μου. Συνηθίζω να μιλάω χωρίς περιστροφές και εκτιμώ τους συνομιλητές μου που πράττουν το ίδιο.

            Νο προμπ! 🙂

  4. Κοίτα τώρα τα κωλόπαιδα που θα με αναγκάσουν να συμφωνήσω με την Erendira!!

    Κι εγώ έκανα τρελλή καζούρα σε ένα φίλο μου που ήταν πρόσκοπος μέχρι και αφού τελείωσε το Λύκειο (δεν ξέρω πως πάνε οι βαθμοί και πως ονομάζεται, πάντως πήγαινε συνοδός στα μικρά καμιά φορά).

    Αλλά έτσι όπως αντιδράτε όλοι μου θυμίζετε αυτό το παραμύθι με το βοσκό που φώναζε «ΛΥΚΟΣ!» όλη την ώρα…

  5. Επισκέφτηκα τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ, πριν πολλά χρόνια. Κάνουν φοβερή «δουλειά», αυτό με τους προσκόπους όντως δεν μου αρέσει, μα καθόλου!

  6. Δεν μπορω να καταλαβω τι σχεση μπορει να εχει το ποστ για το φεστιβαλ της ΚΝΕ με τους προσκοπους,τουλαχιστον στη ΚΝΕ δεν σε βαζουν να δινεις υποσχεσεις προς Θεο και Πατριδα,ουτε φτιαχνουν το πρωτυπο του καλου κνιτη!

    ΠΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΣ -βικιπαιδια

    Υπόσχεση, Νόμος και Ρητό
    Υπόσχεση του Προσκόπου

    Υπόσχομαι στην τιμή μου
    να εκτελώ το καθήκον μου προς το Θεό και την Πατρίδα
    να βοηθώ κάθε άνθρωπο σε κάθε περίσταση και
    να τηρώ το Νόμο των Προσκόπων.
    (Η υπόσχεση του Προσκόπου προσαρμόζεται σε πολλές χώρες αναλόγως με την θρησκεία και το πολίτευμα)
    [Επεξεργασία] Νόμος του Προσκόπου

    1. Ο Πρόσκοπος λέει την αλήθεια και κρατά το λόγο του.
    2. Ο Πρόσκοπος είναι δίκαιος, άξιος να τον εμπιστεύονται, ξέρει να πειθαρχεί και να τηρεί τους Νόμους.
    3. Ο Πρόσκοπος είναι χρήσιμος στην οικογένειά του και την κοινωνία.
    4. Ο Πρόσκοπος είναι φίλος κι ευγενής προς όλους κι αδελφός με κάθε Πρόσκοπο.
    5. Ο Πρόσκοπος σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους, προσέχει τα λόγια και τις πράξεις του.
    6. Ο Πρόσκοπος αγαπά τη φύση και προστατεύει το περιβάλλον.
    7. Ο Πρόσκοπος είναι εύθυμος και αισιόδοξος.
    8. Ο Πρόσκοπος είναι οικονόμος και φροντίζει για την καλή χρήση του χρόνου.
    9. Ο Πρόσκοπος είναι εργατικός και προοδεύει με τις ικανότητές του.
    10. Ο Πρόσκοπος είναι αποφασιστικός, έχει θάρρος και αυτοπεποίθηση κι αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του.

    [Επεξεργασία] Προσκοπικό ρητό

    Έσo έτοιμος/ Be Prepared/ Allzeit Bereit

    Πάντα Μπρος

    Αίεν Αριστεύειν (δοσμένο από τον Ελευθέριο Βενιζέλο στους Έλληνες Προσκόπους)

    Πάντα Πρόθυμοι (ρητό Λυκοπούλων)

    Καλό Κυνήγι (ευχή για καλή συνέχεια)

    υγ
    θα προτιμουσα το παιδι μου να ειναι στη ΚΝΕ παρα στους προσκοπους με υποσχεσεις και δεσμευσεις,προς τον Θεο και την Πατριδα!

    Ο λυκος κατα τ’αλλα ειναι ενα αξιολατρευτο ζωο! 🙂 θα προτεινα μαλιστα για τα παιδια και το βιβλιαρακι της Σοφιας Παρασχου «και οι κακοι εχουν ψυχη»
    οπου ο κακος ο λυκος καλει ολους τους «αθλιους» των παραμυθιων σ’ενα συνεδριο να μιλησουν για τη τεραστια αδικια που γινεται εις βαρος τους.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s