Ταξιδεύοντας οδικώς στην Ευρώπη- Oδοιπορικό ενός μέλους των Επιτροπών Αγώνα ενάντια στα διόδια

Ταξιδεύοντας οδικώς στην Ευρώπη

Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια μπόρεσα και πραγματοποίησα ένα όνειρο που είχα. Να ταξιδέψω στην Ευρώπη με αυτοκίνητο. Το ταξίδι μου ξεκίνησε στις 16/07/2010 και τελείωσε στις 31/07/2010 οπού και γύρισα στην Αθήνα. Το πέρασμα μου από 9 διαφορετικές χώρες (και μία η Ελλάδα 10) ήταν κάτι παραπάνω από συναρπαστικό. Δεν πρόκειται να σας κουράσω σχετικά με τοπία, δάση, ποτάμια, λίμνες που ασταμάτητα γέμιζαν τα μάτια μου με απίστευτες εικόνες ομορφιάς. Ούτε για τις πόλεις που επισκέφτηκα και τα υπέροχα πάρκα, πλατείες, μουσεία, κτήρια κλπ που υπήρχαν σχεδόν παντού.

Το κομμάτι που θα αναφερθώ είναι στους δρόμους, διόδια και τιμές βενζίνης των χωρών που επισκέφτηκα, για να δούμε τις διαφορές με την Ελλάδα.

ΣΚΟΠΙΑ:
Το οδικό δίκτυο θυμίζει κατά το μεγαλύτερο μέρος του το «πανέμορφο» κομμάτι της δικής μας Κορίνθου-Πατρών. Μπαλώματα και χάλια οδόστρωμα συν το ότι στο μεγαλύτερο μέρος υπάρχει μόνο μια λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς προστατευτικές μπάρες στην μέση.

Τιμή βενζίνης 1,16 euro/lit-σταθερή σε όλο το εθνικό δίκτυο της χώρας

Διόδια 3 euro για 200 χλμ.

ΣΕΡΒΙΑ:
Το οδικό δίκτυο σχετικά καλό με το μεγαλύτερο μέρος του 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και βοηθητική, με διαχωριστική λωρίδα ενδιάμεσα. Η ποιότητα του οδοστρώματος σχετικά καλή αλλά υπήρχαν και μερικά τμήματα που ήταν σε αρκετά άσχημη κατάσταση.

Η βενζίνη είχε μόνο δύο τιμές ή 1,14 ή 1,12 euro/lit σταθερές σε όλο το εθνικό δίκτυο της χώρας

Διόδια 13 euro για 617 χλμ

ΟΥΓΓΑΡΙΑ:
Με λίγα λόγια φοβερό οδικό δίκτυο. Η ποιότητα του οδοστρώματος τρομερή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική με διαχωριστική λωρίδα στην μέση. Τα μπαλώματα που υπήρχαν σε μερικά σημεία δεν γινόντουσαν αισθητά όταν περνούσε το αυτοκίνητο από πάνω τους. (όπως ακριβώς και στην Ελλάδα δηλαδή). Στο εθνικό δίκτυο ανά 2 χλμ υπήρχε τηλέφωνο ανάγκης και ανά 5 χλμ parking με χτισμένες τουαλέτες και βρύση με πόσιμο νερό.!!!!

Τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,20 έως 1,25 euro/lit, με την τιμή 1,24 να είναι σταθερή σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Διόδια δεν υπάρχουν!!!!!!!

Πληρώσαμε 8 euro βινιέτα στα σύνορα όταν μπήκαμε με ισχύ 4 ημερών για την χρήση των δρόμων. Εμείς στην Ουγγαρία κάναμε συνολικά χλμ 524.

ΣΛΟΒΑΚΙΑ-ΤΣΕΧΙΑ:
Η κατάσταση του οδικού δικτύου αρκετά καλή με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μια βοηθητική και διαχωριστική στην μέση. Ένα στοιχείο του δρόμου ήταν οι κάθετες λωρίδες στο οδόστρωμα ανά μερικά μέτρα οι οποίες είχαν άγρια υφή πιθανών για αντιολισθητικούς λόγους (αν και ήταν λίγο ενοχλητικό το συνεχόμενο χρ…χρ…χρ..που έκαναν τα λάστιχα). Ανά 2 με 3 χλμ σε όλο το εθνικό δίκτυο υπήρχαν τηλέφωνα ανάγκης.

Διόδια δεν υπάρχουν!!!

Πληρώσαμε 16,32 euro βινιέτα στα σύνορα όταν μπήκαμε με ισχύ 7 ημερών για Σλοβακία και 10 ημερών για Τσεχία. Σε Σλοβακία και Τσεχία συνολικά κάναμε 580 χλμ.

Τιμή βενζίνης στην Σλοβακία 1,32 euro

Τιμή βενζίνης στην Τσεχία κυμαινόταν μεταξύ 1,25 έως 1,38 euro/lit

ΓΕΡΜΑΝΙΑ:
Τι να πει κανείς για το οδικό δίκτυο? Απλά τέλειο. Το οδόστρωμα είναι αντιολισθητικό, αψεγάδιαστο και με μοναδικά επίπεδα πρόσφυσης. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι ταξίδευα με βροχή και τους καθαριστήρες στην 3η ταχύτητα και ο δρόμος ήταν σχεδόν στεγνός. Ούτε λιμνούλες ούτε υδρολίσθηση ούτε τίποτα. Οδηγούσα και ένοιωθα ασφάλεια με ταχύτητες 140-160 χλμ με καταρρακτώδη βροχή. Απίστευτο. Τουλάχιστον 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική με διαχωριστική λωρίδα στην μέση. Τηλέφωνο ανάγκης ανά 2-3 χλμ.

Διόδια δεν υπάρχουν!!!

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,39 έως 1,43 euro/lit

Διανύσαμε συνολικά 390 χλμ.

ΑΥΣΤΡΙΑ:
Ισχύουν τα ίδια ακριβώς πράγματα με την Γερμανία. Οδόστρωμα αντιολισθητικό, 2 λωρίδες και μία βοηθητική και τηλέφωνο ανά 2-3 χλμ.

Διόδια πληρώσαμε μόνο στο σημείο διέλευσης των Άλπεων. Το κόστος 8 euro αλλά δεν με ενόχλησε τόσο γιατί οι Άλπεις είναι φανταστικές.

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,37 έως 1,398 euro/lit

Διανύσαμε συνολικά 108 χλμ

ΙΤΑΛΙΑ:
Πάρα πολύ καλό δίκτυο με πολύ ωραίο οδόστρωμα. Τουλάχιστον 2 λωρίδες και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση σε όλο το εθνικό δίκτυο με τηλέφωνα ανάγκης ανά μερικά χιλιόμετρα.

Διόδια ΠΑΝΤΟΥ!!!!

Σε κάθε είσοδο στην autostrada υπήρχαν διόδια όπου έπαιρνα μία βινιέτα. Σε κάθε έξοδο υπήρχαν πάλι διόδια οπού και πλήρωνα ανάλογα με τα χιλιόμετρα που είχα διανύσει. Βέβαια αν δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω την autostrada θα μπορούσα να μετακινηθώ από το παράπλευρο οδικό δίκτυο που υπάρχει με μεγαλύτερη όμως καθυστέρηση λόγω του ότι περνάει μέσα από χωριά και πόλεις.

Το κόστος των διοδίων απλά υπερβολικό.

Για 532 χλμ πληρώσαμε 31,10 euro.

Για 113 χλμ πληρώσαμε 6,20 euro

Για 73 χλμ πληρώσαμε 4 euro

Για 157 χλμ πληρώσαμε 9,7 euro

Για 260 χλμ πληρώσαμε 16,6 euro

Για 120 χλμ πληρώσαμε 8,4 euro

H τιμή βενζίνης κυμαινόταν από 1,27 έως 1,425 euro/lit.

Στην autostrada υπήρχαν ηλεκτρονικές πινακίδες που ενημέρωναν τους οδηγούς για το ποια βενζινάδικα υπάρχουν στην πορεία του, σε πόσα χιλιόμετρα και τι τιμή βενζίνης είχε το καθένα, ώστε να μπορεί ο κάθε οδηγός να επιλέξει το πού θα σταματήσει.

ΣΛΟΒΕΝΙΑ:
Ευχάριστο και ασφαλές οδικό δίκτυο σε σχετικά καλή κατάσταση. 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική με διαχωριστική στην μέση. Ανά 2-3 χλμ υπήρχε τηλέφωνο ανάγκης.

Διόδια δεν υπάρχουν. Πληρώσαμε μόνο βινιέτα αξίας 15 euro για χρήση των δρόμων για 7 ημέρες.

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,21 έως 1,24 euro/lit

ΚΡΟΑΤΙΑ:
Σχετικά καλό οδικό δίκτυο με 2 λωρίδες και μία βοηθητική ανά κατεύθυνση με διαχωριστική λωρίδα στην μέση και με τηλέφωνα ανάγκης κάθε λίγα χιλιόμετρα. Ένα πράγμα που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι με καταρρακτώδη βροχή τα συνεργεία οδοποιίας δούλευαν κανονικά και έστρωναν κανονικά καινούργια άσφαλτο-πίσσα σαν να μην έτρεχε τίποτα.

Για διόδια πληρώσαμε 5 euro για 44 χλμ.

Αλλά έχουν και το σύστημα της Ιταλίας με βινιέτα και χρέωση αναλόγως τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Εμείς για 271 χλμ πληρώσαμε 15 euro.

Η τιμή βενζίνης κυμαινόταν μεταξύ 1,12 έως 1,15 euro/lit

Τα συμπεράσματα δικά σας

Με εκτίμηση

Παπαδόπουλος Ιωσήφ (ο νεότερος)

http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/2010/08/blog-post_9043.html

ανάρτηση από no_longer_safe που ανακάλυψε έντρομος ότι ο πολιτισμός (των διοδίων) δεν έχει ακόμη διαδωθεί στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης……….

http://wp.me/pPn6Y-20Q

Advertisements

20 thoughts on “Ταξιδεύοντας οδικώς στην Ευρώπη- Oδοιπορικό ενός μέλους των Επιτροπών Αγώνα ενάντια στα διόδια

  1. Άσχετο-σχετικό:
    Αν μπορείτε (δεν νομίζω ότι κοστίζει πολύ παραπάνω από ένα αεροπορικό εισιτήριο της τελευταίας στιγμής) γυρίστε τη με τρένο.
    Το ταξίδι είναι πραγματικά καταπληκτικό.

    Αν δεν το έκανα και εξ ανάγκης με την ψυχή στο στόμα θα ήταν ακόμη πιο γαμάτο…

  2. «Νέα σήραγγα σε λειτουργία και αύξηση διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Καλαμάτα»

    «Σύμφωνα με τη σύμβασης παραχώρησης, μετά τις 6 Σεπτεμβρίου 2010 θα αυξηθούν σημαντικά οι τιμές διοδίων στον αυτοκινητόδρομο και θα διαμορφωθούν ως εξής:

    ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΠΑΘΟΒΟΥΝΙ ΝΕΣΤΑΝΗ
    Κατηγορία Προς Αθήνα Προς Καλαμάτα Προς Αθήνα Προς Καλαμάτα
    1 – Δίκυκλα, τρίκυκλα 1,60 1,60 1,50 1,50
    2 – Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ. 2,30 2,30 2,20 2,20
    3 – Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. 5,90 5,90 5,60 5,60

    4 – Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ. 8,20 8,20 7,80 7,80

    Η ακριβής ημερομηνία αύξησης των διοδίων θα γίνει γνωστή μετά ένα περίπου μήνα από την κατασκευάστρια κοινοπραξία και ο νέος τιμοκατάλογος θα ισχύει για όλους τους μετακινούμενους, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών της Αττικής Οδού (e-PASS).»

    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231054702

  3. Καλέ, τι κορόιδα είμαστε εμείς κι έχουμε την ακριβότερη βενζινη στην Ευρώπη;
    Στα διόδια μάλλον -ελπίζω δηλαδή- ερχόμαστε δεύτεροι μετά τους Ιταλούς (οι οτοστράντες είχα ακούσει οτι ανήκουν στην Αγία Έδρα, οπότε ίσως γιαυτό είναι ακριβές… Αγιασμενο πράμα, άλλη τιμή!)

    Ευχαριστούμε για την ανταπόκριση!

  4. Τώρα πώς γίνεται εδώ η βενζίνη να φτάνει τα 1,80 ευρώ το λίτρο…τελικά είμαστε πρωταθλητές στην αισχροκέρδεια. Και πληρώνουμε και διόδια για δρόμους σαν την Κορίνθου-Πατρών και άλλες καρμανιόλες. Εντάξει, έχουν γίνει κάποια έργα όπως η σήραγγα στο Μαλιακό και τα Τέμπη, αλλά στη Γερμανία και την Αυστρία έχουν φτιάξει απίστευτες εθνικές οδούς, έχουν διανοίξει τούνελ σε οροσειρές όπως οι Άλπεις, και παρ’όλα αυτά δε χρειάστηκε να βάλουν διόδια. Εμείς τι ακριβώς πληρώνουμε τόσα χρόνια;

    • Ρε παιδιά στην Σερβία βρήκα βενζινάδικο ΕΚΟ το οποίο φέρνει καύσιμα απο Ελλάδα ως γνωστόν και η τιμη του ήταν 1,14 euro/ltr η αμόλυβδη. Για να μας πούνε πώς γίνεται να φεύγει το βυτίο απο Ελλάδα, να πηγαίνει Σερβία και να έχει 0,50 euro το λιγότερο διαφορά η βενζίνη????????
      Ποιός μπορεί να μας το απαντήσει???

  5. Πήγα την παρασκευή και γύρισα εχτές απο Τρίπολη οδικως.

    έχουμε και λέμε λοιπόν..

    Για μια απόσταση 193χλμ (2 ώρες απόσταση με μεση ταχύτητα τα 110χλμ/ώρα) πληρώνεις τα παρακάτω διόδια πηγαινε/ελα :

    * Αττική οδός 2,90 χ 2 = 5,80€ *
    ελευσίνα 2,80 + κορινθο 2,80 = 5,60€
    σπαθοβούνι 1,40 χ 2 = 2,80€
    νεστάνη 1,40 χ 2 = 2,80€

    Σύνολο διοδίων : 17,30€ (με την αύξηση που θα γίνει το αντίτιμο της διαδρομής πήγαινε/έλα θα φτάσει τα 19,10€).

    Αν προσθέσεις και 40€ βενζίνη που φτάνει στο τσακ για πήγαινε/έλα, αμέσως το σαββατοκύριακο στο χωριο φτάνει την ταρίφα των 59,10 μονο για να πάς και να έρθεις.

    Και μετα σου λένε ορισμένοι «εντάξει μωρέ..σιγά..αν δεν έχεις λεφτά πήγανε στο χωριό σου ..»λές και εκεί πάς τσάμπα..

    *για όσους την χρησιμοποιούν*

    Συγνώμη για την γκρίνια 🙂

  6. Ελευθεροτυπία, Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

    ΑΠΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΣΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ – ΤΡΙΠΟΛΗΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
    Δρόμος-χαράτσι: 60% πάνω τα διόδια

    Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

    Μαζί με τα πρωτοβρόχια έρχονται και… αστροπελέκια για τους οδηγούς που κινούνται στην Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Η κοινοπραξία ανακοίνωσε αυξήσεις-φωτιά, που κυμαίνονται γύρω στο 60% και θα ισχύσουν μετά τις 6 Σεπτεμβρίου, σε ακριβή ημερομηνία που θα ανακοινωθεί πολύ σύντομα.

    Επικαλείται τις προθεσμίες της σύμβασης του 2007, όπως και για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων που ετοιμάζει στην Ασέα και το Λεύκτρο. Σήμερα λειτουργούν δύο σταθμοί, στο Σπαθοβούνι και τη Νεστάνη.

    Οι κατασκευαστές, βεβαίως, δεν επιδεικνύουν τον ίδιο ζήλο για το χρονοδιάγραμμα των έργων, που προβλέπει ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου ώς το 2011, το οποίο ήδη έχει μετατεθεί κατά ένα χρόνο. Στον αέρα είναι και οι τμηματικές παραδόσεις. Ως το τέλος του χρόνου, πάντα με βάση τη σύμβαση, έπρεπε να είναι έτοιμος ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος ώς την Καλαμάτα, αλλά με πολλή αισιοδοξία θα φτάνει ώς το Λεύκτρο. Πάντως, οι οδηγοί θα απαλλαγούν από τις στροφές του Καλογερικού.

    Δεκατρία χιλιόμετρα

    Στην ουσία πρόκειται για ένα τμήμα μόλις 13 χλμ. (Τρίπολη-Αθήναιο), για τις καθυστερήσεις του οποίου η κοινοπραξία επικαλείται έκτακτες αρχαιολογικές ανασκαφές. Η διαδρομή Αθήναιο-Λεύκτρο, των 22,5 χλμ., έχει ήδη κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, στο μεγαλύτερο μέρος του, με προϋπολογισμό 110 εκατ. ευρώ.

    Σχεδόν έτοιμο είναι το τμήμα Κόρινθος-Τρίπολη, μήκους 82,5 χλμ. Προστέθηκε λωρίδα ασφαλείας σε όλο τον υφιστάμενο δρόμο, κατασκευάστηκαν οι δίδυμες σήραγγες στη Στέρνα και το Νεοχώρι, ενώ προστέθηκε ο ένας κλάδος της σήραγγας του Αρτεμισίου, που εκκρεμούσε πάνω από μία δεκαετία. Λείπει το τμήμα στα στενά των Δερβενακίων, όπου η αρχαιολογική υπηρεσία με πρόσφατη απόφασή της επέβαλε αλλαγές στην εγκεκριμένη μελέτη.

    Το τμήμα Λεύκτρο-Καλαμάτα, μήκους 34,6 χλμ., προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία το επόμενο καλοκαίρι, ενώ το Λεύκτρο-Σπάρτη (46 χλμ.) έχει μετατεθεί για τις αρχές του 2012. Το σύνολο των νέων τμημάτων στον εθνικό δρόμο των 205 χλμ. ανέρχεται σε 100 χλμ. Το κόστος του αυτοκινητόδρομου ανέρχεται σε 1,079 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 330 εκατ. θα εξασφαλιστούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Στη συγκεκριμένη σύμβαση προβλέπεται και επιδότηση διοδίων από το Δημόσιο, σε περίπτωση που δεν καταγραφεί η αναμενόμενη από τη μελέτη κυκλοφορία οχημάτων. Το ποσό θα φτάσει τα 131 εκατ. ευρώ, σε τιμές 2005, που σημαίνει ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερο με βάση τον πληθωρισμό της 30ετίας, που είναι ο χρόνος παραχώρησης στους κατασκευαστές.

    Πέντε αυξήσεις

    Με βάση τον νόμο 3559/2007, με τον οποίο επικυρώθηκε η σύμβαση για τον αυτοκινητόδρομο από τη Βουλή, οι εργολάβοι έχουν κάνει έως τώρα 5 αυξήσεις και αλλαγές, σε βάρος πάντα της τσέπης των οδηγών. Η πρώτη και πιο φαρμακερή τον Απρίλιο του 2008, οπότε το «καπέλο» κυμάνθηκε από 45% έως και 140%! Ως τότε, ένα Ι.Χ. πλήρωνε για ολόκληρη τη διαδρομή 2 ευρώ (4 ευρώ για το πήγαινε-έλα), με ένα σημείο πληρωμής για κάθε κατεύθυνση. Σήμερα καταβάλλει 2,80 ευρώ (5,60 με επιστροφή) και από τον Σεπτέμβριο θα φτάσει τα 4,50 ευρώ (9 για τη διπλή διαδρομή). Αυτό σημαίνει αύξηση κατά 125% μέσα σε 26 μήνες! Στις νταλίκες η επιβάρυνση ξεπερνά το 250%.

    Να σημειωθεί ότι η τελευταία αναπροσαρμογή, λόγω του νέου ΦΠΑ, είχε γίνει τον Ιούλιο! Οι υπέρογκες αυξήσεις, σύμφωνα με την κοινοπραξία, δικαιολογούνται από τις νέες σήραγγες. *

    Θα πληρώσουν οι οδηγοί τα 100 εκατ. για συντήρηση

    Σε 80-100 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το ετήσιο κόστος συντήρησης του άξονα των 670 χλμ. της Εγνατίας οδού.

    Είναι το ποσό που θα πέσει στις πλάτες των οδηγών, οι οποίοι θα επιβαρυνθούν με δύο «ταχύτητες». Στο κεντρικό τμήμα από Θεσσαλονίκη έως Κοζάνη, που παρουσιάζει υψηλή κυκλοφορία με 60 έως και 70 χιλιάδες διελεύσεις την ημέρα, προβλέπεται να λειτουργήσουν ώς το τέλος του χρόνου δύο «παραδοσιακοί» σταθμοί, από τους συνολικά 13 που είχε προβλέψει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Ο ένας λειτουργεί ήδη στα Μάλγαρα και είναι ο μόνος των εθνικών δρόμων που ανήκει στο Δημόσιο. Ο δεύτερος θα βρίσκεται κοντά στον Πολύμυλο Κοζάνης. Στο υπόλοιπο και μεγαλύτερο τμήμα, για λόγους κόστους, θα εγκατασταθεί προσωρινά το σύστημα της βινιέτας, έως ότου λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια. Είναι ένα είδος τηλεκάρτας που θα χρεώνει μονάδες ανάλογα με τις διελεύσεις. Το σίριαλ, πάντως, με τα διόδια στην Εγνατία φτάνει στο τέλος του, καθώς η Κομισιόν ετοιμάζεται να παραπέμψει την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για αθέτηση υποσχέσεων, αφού η χώρα μας είχε δεσμευτεί για τη λειτουργία τους από τα τέλη του 2008.

    Η πιο άμεση απειλή προέρχεται, όμως, από ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία έχουν δανείσει με 1,1 δισ. ευρώ την κρατική εταιρεία που έχει την ευθύνη των έργων. Η Εμπορική Τράπεζα, όπως αποκάλυψε η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», διατυπώνει έμμεσες απειλές για κατασχέσεις, ενώ εξώδικα έχουν στείλει και άλλοι οργανισμοί που χορήγησαν δάνεια με εγγύηση τις εισπράξεις από τα διόδια και ΦΠΑ.
    Χ.ΤΖ.

  7. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
    http://epitropesdiodiastop.blogspot.com

    Στην κατάμεστη αίθουσα του Δημαρχείου του Μώλου Φθιώτιδας, έγινε την Κυριακή 8-8-10, ανοιχτή συγκέντρωση- συζήτηση των επιτροπών αγώνα κατοίκων, πολιτών και εργαζόμενων ενάντια στα διόδια.
    Το θέμα που συγκέντρωσε τόσους πολίτες είναι τα Διόδια που σαν μανιτάρια ξεφύτρωσαν μπροστά στις πόρτες τους: τα νέα διόδια Μώλου. Τα διόδια αυτά θα πλήξουν ακόμα περισσότερο το ήδη υποβαθμισμένο , από τα μέτρα της τρόικας, εισόδημα των κατοίκων της περιοχής. Ακόμα θα επιβαρύνουν βάναυσα το περιβάλλον μιάς και οι ρύποι από το σταμάτα-ξεκίνα των αυτοκινήτων θα αυξηθούν υπέρμετρα.
    Έγινε ενημέρωση από τον Κώστα Πανέτσο (Μώλος) και από τα μέλη του Πανελλαδικού Συντονιστικού, Αργύρη Αλεξίου (Τραγάνα), Κώστα Καστρίτση (Τραγάνα) και Βασίλη Παπαδόπουλο (Αφίδνες) . Συντονιστές της συζήτησης ήσαν οι Στάθης Ανδρικόπουλος (Καμμένα Βούρλα) , Αποστόλης Αυλακιώτης (Μώλος) και Σούλα Γαλάνη (Μώλος).
    Οι κάτοικοι , φανερά αγανακτισμένοι για τα διόδια , έδειξαν μέσα από την συζήτηση που αναπτύχθηκε, την ομόφωνη αποφασιστικότητά τους να καταργήσουν στην πράξη τα παράνομα χαράτσια. Αποφασίστηκε η διεύρυνση της Επιτροπής Αγώνα με όσα άτομα θέλουν να συμμετάσχουν. Επαναβεβαιώθηκαν οι αμεσοδημοκρατικές αρχές λειτουργίας των Επιτροπών Αγώνα κατοίκων, πολιτών και Εργαζομένων, σε όλη την χώρα. Αρχές που μας επιτρέπουν να λειτουργούμε χωρίς προέδρους , γραμματείς και φαρισαίους και που όλοι συμμετέχουν στις λήψεις των αποφάσεων. Κυριάρχησε η αναγκαιότητα του πανελλαδικού συντονισμού , μιας και τα διόδια αφορούν σε όλους τους κατοίκους της χώρας.
    Διατρανώθηκε η απόφαση μας να μην γίνει ο πανελλαδικός αγώνας για την κατάργηση ΟΛΩΝ των διοδίων , πεδίο μικροκομματικής αντιπαράθεσης ή μέσο προβολής ορισμένων, ιδίως ενόψει του Καλλικράτη.
    Ξεκαθαρίστηκε επίσης ότι όλοι μπορούν να συμμετέχουν, αλλά σαν άτομα .
    Αποφασίστηκαν αγωνιστικές δράσεις τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο.

    – ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ -ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
    – ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ – ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΟΔΙΑ –ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ- ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
    – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
    – ΠΛΑΙΣΙΩΣΤΕ ΕΝΕΡΓΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΜΩΛΟΥ
    – ΑΝΑΠΤΥΞΤΕ ΝΕΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΑΝΤΟΥ

    Για περισσότερες πληροφορίες: http://epitropesdiodiastop.blogspot.com

    ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

  8. Η ΕΚΠΟΙΖΩ Συμμετέχει Στο Κίνημα Κατά Της Αυθαίρετης Επιβολής Διοδίων. Τι πρέπει να γνωρίζουν όσοι δεν θέλουν να πληρώνουν

    Αυθαίρετη Επιβολή Διοδίων !

    Η ΕΚΠΟΙΖΩ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΔΙΟΔΙΩΝ !
    Ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το κίνημα των πολιτών που αρνούνται να καταβάλουν το αντίτιμο σε ορισμένους σταθμούς διοδίων ανά την Ελλάδα.
    Οι αυξήσεις που σημειώθηκαν τα τελευταία δύο έτη κυμαίνονται από 35 έως και 50% ενώ εκατοντάδες χιλιόμετρα του εθνικού οδικού δικτύου παραμένουν θανατηφόρα επικίνδυνα.
    Το πρόβλημα είναι πολυδιάστατο και αποτελεί πρόκληση για την κοινωνία, σε μια εποχή που εκατομμύρια καταναλωτές ασφυκτιούν μέσα στα καινούρια οικονομικά δεδομένα:

    Η κοινοτική οδηγία 1999/62, η οποία τροποποιείται με την 2006/38/ΕΚ που η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει καν ενσωματώσει στην ελληνική έννομη τάξη, θέτει τις προδιαγραφές των οδικών δικτύων όπου τοποθετούνται σταθμοί διοδίων. Διαχωριστική νησίδα και περισσότερες από μία λωρίδες αποτελούν χαρακτηριστικά που εθνικές οδοί όπως η Κορίνθου-Πατρών ουδέποτε διέθεταν, έχοντας χαρακτηριστεί ως το πιο επικίνδυνο εθνικό δίκτυο στην Ευρώπη. Για αυτόν όμως το δρόμο οι διερχόμενοι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να καταβάλλουν αντίτιμο! Στην ουσία, καλούνται να πληρώνουν ένα οδικό δίκτυο που σε ορισμένα σημεία αποτελεί αυτή τη στιγμή εργοτάξιο, που η ολοκλήρωση της ανακατασκευής του θα πραγματοποιηθεί μετά από χρόνια με αποτέλεσμα αμφίβολο και όπου δεκάδες ζωές χάνονται κάθε χρόνο. Και φυσικά τα ίδια ακριβώς ισχύουν και σε άλλα πρωτόγονα οδικά δίκτυα πολλών περιοχών της Ελλάδας.
    Ανεξάρτητα όμως από την ποιότητα των εθνικών οδών, σημαντικό πρόβλημα υφίσταται για χιλιάδες κατοίκους διαφόρων δήμων που τέμνει το εθνικό οδικό δίκτυο, οι οποίοι προκειμένου να μεταβούν στην εργασίες τους ή στις καθημερινές δουλειές τους, αναγκάζονται να καταβάλλουν διόδια σε κάθε διέλευσή τους! Τέτοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν στον υπερθετικό βαθμό οι κάτοικοι και εργαζόμενοι των περιοχών από Αφίδνες μέχρι τον Ωροπό, οι οποίοι στην ουσία δεν έχουν δικαίωμα εναλλακτικής επιλογής, καθώς οι παράδρομοι είναι ημιτελείς και επικίνδυνοι (πηγή: Επιτροπές Αγώνα Ενάντια στα Διόδια, epitropesdiodiastop.blogspot.com). Μάλιστα, σύμφωνα με το Ν. 2539/1997, οι κάτοικοι περιοχών όπου λειτουργούν σταθμοί απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων.

    Η ΕΚΠΟΙΖΩ δηλώνει ότι συμμετέχει στο κίνημα κατά της αυθαίρετης επιβολής διοδίων και καλεί τους καταναλωτές να μην πληρώνουν διόδια τόσο στους πολλούς δρόμους άθλιας ποιότητας όσο και στους σταθμούς διοδίων της περιοχής κατοικίας ή εργασίας τους.

    Σε περίπτωση που καταναλωτής αρνηθεί να πληρώσει, δεν υφίσταται καμία απολύτως ποινική ευθύνη, όπως άλλωστε έχουν δηλώσει επανειλημμένως και εκπρόσωποι της Τροχαίας. Η μόνη ενέργεια που μπορεί να πράξει η εταιρία που έχει αναλάβει τη διαχείριση των διοδίων είναι να διεκδικήσει το αντίτιμο δικαστικά, με τη διαδικασία των πολιτικών δικαστηρίων. Ακόμα και στην περίπτωση του Ν. 3555/2007 (με τον οποίο επικυρώθηκε η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την εταιρία «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»), όπου επιβάλλεται πρόστιμο στο 20πλάσιο του αντιτίμου, όπως αναφέρει το κίνημα των Επιτροπών Αγώνα Ενάντια στα Διόδια, η σχετική διάταξη είναι αντισυνταγματική.

    Οι καταναλωτές λοιπόν που αρνούνται να πληρώσουν διόδια θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

    1. Η Τροχαία δεν έχει καμία απολύτως δικαιοδοσία παρέμβασης.
    2. Η πράξη τους δεν τιμωρείται ούτε ποινικά ούτε διοικητικά από το ελληνικό δημόσιο.
    3. Δεν είναι υποχρεωμένοι να δώσουν τα στοιχεία τους στον υπάλληλο των διοδίων παρά μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους.
    4. Σε περίπτωση που οι υπάλληλοι των διοδίων κωλυσιεργούν προκειμένου να τους προκαλέσουν ψυχολογική πίεση λόγω των οχημάτων που ακολουθούν, μπορούν …να ανεβάσουν την μπάρα μόνοι τους και να φύγουν!

    Η ΕΚΠΟΙΖΩ, τέλος, δηλώνει ότι θα συμμετέχει με κάθε νόμιμο μέσο στον αγώνα κατά του παράλογου καθεστώτος διοδίων που επικρατεί.

  9. Συγχαρητήρια και στους δυό σας για την εξαιρετική ανάρτηση, να πω τη μαλακία μου κι εγώ…που δεν πληρώνω διόδια απο τον Γενάρη. Οταν εμείς κτίζαμε Παρθενώνες οι Ευρωπαίοι έτρωγαν βαλανίδια (ηλιθιώδης απάντηση του Αθανασόπουλου πρώην υπουργού ΠΑΣΟΚ γνωστού απο την υπόθεση του καλαμποκιού) τώρα έχουμε ενα ακόμα εξαγώγιμο προιόν για τους Ευρωπαίους….την κρατική ληστεία και καφρίλα του νεοΕλλαδιστάν. Η Ελλάδα πρωταθλήτρια στις εξαγωγές εισπρακτικών συστημάτων.

  10. καλησπέρα,

    απορία μου: οι συγγενείς ή και επιζήσαντες θύματα τροχαίων που έχουν γίνει στους δρόμους καρμανιόλες, δε μπορούν να σύρουν στα δικαστήρια τις εταιρίες που εκμεταλεύονται τις εθνικές οδούς?
    Είναι τόσα πολλά τα περιστατικά που αν όλοι αυτοί διεκδικούσαν αποζημιώσεις, θα γινόταν ασύμφορο για ιδιωτική εταιρία να συνεχίσει να εκμεταλεύεται τους δρόμους.
    Μήπως λέω βλακείες?

    • μια χαρα τα λες φιλε μου…
      μονο που χρειαζεται ενας αξιοπιστος δικηγορος κ μια καροτσα λεφτα για να ανταπεξελθεις στις συνεχομενες αναβολες τους…
      βλεπεις το νομικο συστημα,εχει προβλεψει την οικονομικη αδυναμια του φτωχου…

  11. Skopeuoume na pame to pasxa germania kai tha perasoume apo kapies xwres pou anaferate pio panw. Skopia kai Serbia prwi i brady einai kalitera kai genika ti na prosexoume ekei?

  12. Καλησπερα.θα παμε ενα γκρουπακι βουδαπεστη.στο οδικο δικτιο σκοπιων και σερβιας υπαρχουν υποδομες για τουαλετα και φαγητο για αρκετα ατομα;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s