ΣΕΛΜΑΝ: ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ, ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ & Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ

Ο σκληρός αγώνας στο εργοστάσιο της ΣΕΛΜΑΝ στην Εύβοια (διότι η Zanon και η Sasestru μπορεί να είναι πιο κοντά από όσο νομίζουν μερικοί)

Το χρονικό του αγώνα

19/1/2010 :  Συνάντηση του Σωματείου με την νέα εργοδοσία,  Αδαμόπουλου, που δηλώνει «δεν περισσεύει κανένας θα γίνουν και νέες προσλήψεις». Tο Σωματείο του ανταπαντά «αν δεν πειραχτούν οι συλλογικές συμβάσεις και τα κεκτημένα θα βάλουμε πλάτη ώστε το εργοστάσιο να λειτουργήσει παραγωγικά όπως πριν από το 2005»

17/2/2010 : Νέα συνάντηση με την εργοδοσία τώρα όμως με ψευτο-τσαμπουκά προς τους εργάτες «δεν δέχομαι δικαστικές αποφάσεις», στο τέλος τις δέχτηκε αλλά δεν τις εφάρμοσε. Νέα δήλωση δεν περισσεύει κανένας.

Εμφάνιση του Φαρμάκη ως εκπροσώπου της εργοδοσίας

26/5/2010 : Συνάντηση του Σωματείου για μία ώρα με τον Φαρμάκη: αρνείται να συζητήσει την πορεία του εργοστασίου, συζήτηση μόνο για τα αιτήματα. Αποτέλεσμα μηδέν. Πριν λήξη η συνάντηση στάλθηκε σε 9 φορτοεκφορτωτές τροποποίηση των συμβάσεων εργασίας τους με τον εκβιασμό ή τις δέχεστε ή απολύεστε. Οι τροποποιήσεις στάλθηκαν Παρασκευή 12 και απαιτούσαν απάντηση την Δευτέρα στις 12. Mετά από παρέμβαση του Σωματείου η προθεσμία μετατέθηκε για Τετάρτη στις12. Τελικά δυο δεν τις δέχτηκαν και απολύθηκαν. Αυτή ήταν η αρχή.

Tην επόμενη μέρα ανακοινώνονται 4 απολύσεις. Οι εργάτες αντιδρούν και εγκλωβίζουν τους Διευθυντές απαιτώντας ανάκληση των απολύσεων.

Στην τριμερή συνάντηση ο Φαρμάκης δηλώνει «Εγώ θα συνεχίσω τις απολύσεις»

31/5/2010 : Ανακοινώνονται 8 απολύσεις και μια «οικειοθελής» αποχώρηση

1/6/2010 : Ανακοινώνονται 9 νέες απολύσεις. Tο σωματείο κηρύσσει 3 τετράωρες στάσεις εργασίας

2/6/2010 : H Γενική Συνέλευση των Eργατών αποφασίζει: Απεργία διάρκειας.

Tις επόμενες μέρες πορείες και κλιμάκωση του αγώνα.

Μεγάλη συμπαράσταση από Σωματεία της περιοχής και το Εργατικό κέντρο Χαλκίδας.

Απεργίες συμπαράστασης από σωματεία της περιοχής

23/6/2010 Kλείσιμο για 2 ώρες της Εθνικής Οδού στο Σχηματάρι μαζί με το Εργατικό Kέντρο Χαλκίδας και άλλα εργοστασιακά Σωματεία

30/6/2010 Mαζική διαδήλωση των εργαζομένων της ΣΕΛΜΑΝ στην Αθήνα έξω από το Υπουργείο εργασίας. Ο Φαρμάκης αρνείται να παραστεί στην τριμερή γιατί δήθεν φοβάται τους εργάτες

2/7/2010 Tριμερής συνάντηση στο Υπουργείο με κατάληξη το μορατόριουμ της εργοδοσίας

9/7/2010 Γενική Συνέλευση των εργαζομένων απόφαση αποδοχή του μορατόριουμ και σταμάτημα της απεργίας.

*********************************************************************************************************

ΣΕΛΜΑΝ

Mια μάχη χάθηκε… ο πόλεμος συνεχίζεται

Έληξε η απεργία

Μετά από ηρωικό απεργιακό αγώνα 38 ημερών, οι εργάτες της ΣΕΛΜΑΝ, την Παρασκευή  9/7/2010, αποφάσισαν με 229 ψήφους να δεχτούν το μορατόριουμ που πρότεινε η εταιρεία και το υπουργείο και να σταματήσουν την απεργία. Aντίθετα, 220 εργάτες ψήφισαν την πρόταση του Δ.Σ του Σωματείου να απορρίψουν το μορατόριουμ και να συνεχίσουν την απεργία.

Αυτή η απόφαση ήταν αποτέλεσμα της συντονισμένης και οργανωμένης δράσης, για βδομάδες, της εργοδοσίας. Την επιχείρηση «σπάσιμο της απεργίας» καθοδηγούσαν η νομική Σύμβουλος Αθανασιάδη και ο Διευθυντής Προσωπικού Δημητριάδης. Στην αρχή έγινε προσπάθεια να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός με πενιχρά αποτελέσματα. Κάποιοι πήγαν στο Λογιστήριο στην Αθήνα και κάποιοι παρέλαβαν εμπορεύματα στη Στυλίδα, στο εργοστάσιο όμως, στην Εύβοια, δεν δούλεψε κανείς. Στη συνέχεια ενεργοποίησαν τα στελέχη της εταιρείας και ορισμένους από τους διοικητικούς υπαλλήλους. Με αιχμή του δόρατος αυτούς άρχισαν να μαζεύουν υπογραφές για έκτακτη γενική Συνέλευση του Σωματείου με θέμα το σταμάτημα της απεργίας και την αποδοχή των απολύσεων. Οι πιέσεις που εξασκούσαν στους εργάτες και οι απειλές,  συνοδευόντουσαν από υποσχέσεις ότι όποιος υπογράψει, και είναι καλό παιδί, δεν θα είναι στο κατάλογο αυτών που θα απολυθούν. Τελικά, στηριζόμενοι στην κούραση και στην οικονομική ανέχεια μετά από 38 μέρες απεργία, κατάφεραν να διασπάσουν τους εργάτες και να πάρουν την ισχνή πλειοψηφία που τους επέτρεψε να σπάσουν την απεργία.

Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, είναι μια ήττα των εργατών, αλλά τους δίνει την δυνατότητα να οργανώσουν τις δυνάμεις τους για το δεύτερο γύρο αγώνα, τον Σεπτέμβριο. Το μορατόριουμ που πρότεινε η εργοδοσία είναι μέχρι 15 Σεπτεμβρίου δηλαδή τα πράγματα μένουν ως έχουν: οι εργάτες να σταματήσουν την απεργία, να αποδεχτούν τις 22 απολύσεις που έχουν ήδη γίνει και η εργοδοσία δεν θα προχωρήσει το σχέδιό της για νέες απολύσεις. Στην τριμερή που έγινε στην Αθήνα προτάθηκε κατ’ αρχήν από τον Κωνσταντόπουλο, εκπρόσωπο του Υπουργείου, δεκαήμερο μορατόριουμ για να το «βελτιώσει» στη συνέχεια ο Θ. Ανέστης, αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕ, μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου. Tελικά, ο Φαρμάκης εκ μέρους της εργοδοσίας αποδέχθηκε το μορατόριουμ μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου. Το Δ.Σ του σωματείου αντιπρότεινε : Μηδενικές αυξήσεις και αναστολή των διεκδικήσεων για το 2010 με ταυτόχρονη ανάκληση των απολύσεων, όχι στο σχέδιο για συνέχιση των απολύσεων και κατάργηση της λίστας για «οικειοθελείς » αποχωρήσεις. Η πρόταση του σωματείου δεν έγινε δεκτή από τον Φαρμάκη, ο οποίος κυνικά υποστήριξε ότι οι απολύσεις θα συνεχιστούν μέχρι το τέλος της οικονομικής κρίσης.

Ο Φαρμάκης είναι ο πρώην υφυπουργός Υγείας και Εργασίας επί κυβερνήσεων Σημίτη, συντάκτης του αντι-ασφαλιστικού εκτρώματος Γιαννίτση, που μετά την μεγαλειώδη απεργιακή κινητοποίηση του 2001 πετάχθηκε στο καλάθι των αχρήστων. Λίγα χρόνια αργότερα, σε ένα αποκορύφωμα διαπλοκής και υπόγειων διασυνδέσεων πολιτικής και επιχειρηματικής εξουσίας ο κύριος Φαρμάκης εμφανίζεται διευθύνων σύμβουλος της ΣΕΛΜΑΝ, εκπρόσωπος του εργοδότη Αδαμόπουλου.

Ένα εργοστάσιο με τεράστιες εγκαταστάσεις και δικό του λιμάνι, που την δεκαετία του ’80, απασχολούσε 1200 εργάτες τώρα λειτουργεί με 500.  Στα σχέδια της εργοδοσίας είναι να απολύσουν τους 300. Ο λόγος, σύμφωνα με τα αφεντικά, είναι ότι έχει πέσει ο τζίρος και δεν βγαίνουν οικονομικά και θέλουν να ελαττώσουν το εργατικό κόστος από 30% σε 12%. Σε μυστική όμως έκθεση της διοίκησης της εταιρίας προς τους μετόχους έγραφαν ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις τους ο τζίρος για το 2010 θα αυξηθεί κατά 14% και η έκθεση των ορκωτών λογιστών με βάση τα οικονομικά στοιχεία του τριμήνου δεν δικαιολογεί τις απολύσεις. Την ίδια στιγμή αύξησαν τις αποδοχές των Διευθυντικών τους στελεχών από 460.000 ευρώ σε 550.000 ετησίως, ενώ από τα 88 εκατομμύρια που πήραν επιδότηση μόνο το 1 εκατομμύρια πήγε στο εργοστάσιο της Χαλκίδος και τα υπόλοιπα επενδύθηκαν στο άλλο μικρότερο εργοστάσιο στην Κομοτηνή. Οι εργάτες υποστηρίζουν ότι αυτές οι επιθέσεις στόχο έχουν την διάλυση του εργοστασιακού σωματείου του μόνου μη εργοδοτικού της εταιρείας.

http://ergatis.wordpress.com/2010/07/16/%cf%83%ce%b5%ce%bb%ce%bc%ce%b1%ce%bd-%cf%84%ce%bf-%cf%87%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b1-%cf%84%ce%bf-%cf%86%ce%b1%cf%81%ce%bc%ce%b1%ce%ba%ce%b7/

no_longer_working

Short Link: http://wp.me/pPn6Y-1QG

27 σκέψεις σχετικά με το “ΣΕΛΜΑΝ: ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ, ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΟΔΟΣΙΑΣ & Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ

  1. ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ ΕΑΣ.*

    ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: Επίσχεση εργασίας & απελευθέρωση διοδίων την Πέμπτη 22/7

    Τους δίνουν καλοκαιρινές άδειες χωρίς να τους έχουν πληρώσει.

    Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας από τις 19/7.

    Την Πέμπτη 22/7, στις 09.30, άνοιξαν τα διόδια Αττικής οδού, Ελευσίνας, Ρίου σε μια προσπάθεια να ενημερώσουν τον εργαζόμενο πληθυσμό για την απαξίωση της ΕΑΣ και την προσπάθεια εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας στα πολυεθνικά κοράκια.

    Συμπαράσταση στους εργάτες της ΕΑΣ. Θα νικήσουμε!!

    Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση

    Click to access ceb1cebdceb1cebacebfceb9cebdcf89cf83ceb7_-_ceb4ceb5cebbcf84ceb9cebf_cf84cf85cf80cebfcf85_21_07_2010.pdf

  2. Απολύσεις στο εργοστάσιο της ΜΕΤΚΑ

    ΜΕΤΚΑ: ΟΣΟΙ ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΥΝ ΤΗ ΒΑΣΗ….ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    22/07/2010 in Uncategorized

    Πραγματοποιείται στα δικαστήρια του Βόλου, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων των τριών απολυμένων ((Βογιατζής, Καλαντζής, Παυλίδης) του Φλεβάρη. Η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και βρίσκεται υπό εξέλιξη με την εξέταση μαρτύρων κι από τις δυο πλευρές.

    Από τη πλευρά της εταιρείας μέχρι τώρα υποστηρίζεται το σενάριο των “τεμπέληδων και αντιπαραγωγικών” εργατών, που συμπτωματικά υποστήριξαν ένα αριστερό ψηφοδέλτιο στις εκλογές του εργοστασιακού σωματείου.

    Μάλιστα υποστηρίχτηκε ότι η εταιρεία διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα απόδοσης των εργαζομένων που έχει βάση το 5 και κάτω από αυτό υπάρχει η ποινή της απόλυσης. Η εταιρεία λόγω της κοινωνικής της ευαισθησίας κρατά για χρόνια αυτούς που έχουν βάση το 5, δεν απολύει, δεν αντιδικεί και όπως είπε στο τέλος ο εκπρόσωπός της …περισσεύουν άλλα 50 εργαζόμενοι (όσοι ψήφισαν και την πρώτη απεργιακή κινητοποίηση του Φλεβάρη). Κάθε σύμπτωση είναι εντελώς τυχαία.

    Το σύστημα αυτό που είναι γνωστό “ως διαίρει και βασίλευε” στηρίζεται σε βασικές αρχές του μοντέλου που πρώτος εισήγαγε ο Taylor και βασίζεται στο ”κοίτα τη δουλειά σου και μην ανακατεύεσαι πουθενά”.

    Απίστευτα κι όμως αληθινά εντός των αιθουσών των δικαστηρίων. Γι αυτό και οι αμερικάνοι τα κάνουν ταινίες. Αν υπάρξουν νεώτερα θα ενημερώσουμε.

    Η απόφαση δε βγαίνει αμέσως αλλά περίπου σε ένα μήνα, οπότε η συνέχεια το Σεπτέμβρη…. Ραντεβού στο εργοστάσιο του ΚΙΟΛΕΪΔΗ.

    http://ergatis.wordpress.com/2010/07/22/%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%ba%ce%b1-%ce%bf%cf%83%ce%bf%ce%b9-%ce%b1%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b5%ce%bd-%cf%80%ce%b9%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%85%ce%bd-%cf%84%ce%b7-%ce%b2/

  3. ΟΛΛΑΝΔΙΑ-Δράση αλληλεγγύης στους Έλληνες εργαζομένους

    Όταν μιλάμε για την οικονομική κρίση του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού, πρέπει να καταλαβαίνουμε ότι είτε θα την πληρώσει συλλογικά ο κόσμος της εργασίας, είτε θα πρέπει να ανατρέψει συλλογικά τις συνθήκες που επιβάλλει η κυριαρχία. Στην Ολλανδία, η οποία αποτελεί έναν από τους σταθμούς του σχεδίου εξαθλίωσης στη δύση, αναπτύσσεται ένα κίνημα αντίστασης στις επιταγές του κεφαλαίου το οποίο εκφράστηκε με δράσεις συμπαράστασης στην Ελλάδα.
    Το Σάββατο 17 Ιουλίου περίπου 150 άτομα από την ευρύτερη αριστερά και τον αναρχικό χώρο συγκεντρώθηκαν στην Ολλανδία και με ζωντανό παλμό έκαναν πορεία όπου ακούστηκαν συνθήματα εναντίον των μέτρων λιτότητας και συχνά εναντίον του κράτους και της αστυνομίας. Στο Ελληνικό Γραφείο Τουρισμού ένας ακτιβιστής από Ελλάδα εξήγησε την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα, ενώ η πορεία συνεχίστηκε προς την κεντρική τράπεζα της Ολλανδίας. Ένας άλλος ακτιβιστής από Ελλάδα έκανε μια σύντομη ομιλία και στη συνέχεια καθορίστηκε ανοιχτή συνέλευση για τη συνέχιση των δράσεων.
    Τέλος, η συνέλευση απολογισμού της εν λόγω διαδήλωσης που ακολούθησε επικεντρώθηκε γύρω από το αν ήταν επιτυχής η διαδήλωση, αποφάσισε ότι είναι επιβεβλημένη η οργάνωση νέων δράσεων και συμφώνησε να συμμετέχει σε κινητοποιήσεις στο Άμστερνταμ και στο Ρότερνταμ τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
    Πιο εκτενείς πληροφορίες στο blog της πρωτοβουλίας
    http://griekenlandisoveral.wordpress.com/2010/07/20/demonstration-17-july-report/

  4. ΚΙΟΛΕΪΔΗΣ: ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΤΩΡΑ Η ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΤΑΞΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

    και ΑΓΩΝΕΣ για το ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ

    Συνάδελφοι εργαζόμενοι,

    Η επιβολή στους εργαζόμενους του «ΚΙΟΛΕΙΔΗ» από την εργοδοσία της εκ περιτροπής εργασίας είναι ένα ακόμα χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Την εποχή της απαξίωσης της ζωής και των καταχτήσεων των εργαζόμενων, την εποχή της επίθεσης σε κάθε δικαίωμα από κυβέρνηση – κεφάλαιο – ΔΝΤ –ΕΕ, οι βιομήχανοι εκμεταλλευόμενοι όλη την αντεργατική και αντι-ασφαλιστική νομοθεσία που έχει θεσπίσει το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ για τις ελαστικές μορφές εργασίας και αμοιβής, προχωρούν στο χτύπημα του 8ωρου κι της πενθήμερης εργασίας.

    Καθημερινά ανακοινώνονται σε εκατοντάδες εργαζομένους σε πολλά εργοστάσια σε όλη την Ελλάδα απολύσεις, διαθεσιμότητες, μετατροπή των συμβάσεων από αορίστου χρόνου σε ελαστικές μορφές εργασίας με την μείωση των ωρών και ημερών εργασίας ενώ δεκάδες εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για πολλούς μήνες.

    Την προηγουμένη εβδομάδα η ηγεσία της ΓΣΕΕ υπέγραψε την νέα ΕΓΣΣΕ που θα ισχύει για τρία χρονιά και προβλέπει μηδαμινές αυξήσεις, υπακούοντας πιστά στο μνημόνιο της κυβέρνησης με το ΔΝΤ και την ΕΕ. Η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΓΣΣΕ αλλά και του Εργατικού Κέντρου Βόλου, απέδειξαν και αποδεικνύουν καθημερινά ότι δεν έχουν καμία πολιτική βούληση να δώσουν νικηφόρους αγώνες αφού παραμένουν πιστοί στην πολιτική της ταξικής συνεργασίας και υποταγής των συμφερόντων των εργαζομένων στα σχέδια της κυβέρνησης για την «σωτηρία της πατρίδας».

    Γι αυτό και πρέπει, όλοι οι εργαζόμενοι ενωμένοι, να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Θα πρέπει μέσα από γενικές συνελεύσεις όλων των εργαζομένων, να αποφασίσουμε κινητοποιήσεις που θα οδηγήσουν σε μαζικές μαχητικές απεργίες για να αναγκάσουμε την εργοδοσία να πάρει πίσω την εκ περιτροπής εργασία που επέβαλε στους εργαζομένους του ΚΙΟΛΕΙΔΗ.

    Το δικαίωμα στην δουλειά, το δικαίωμα στο 8ωρο και στην πενθήμερη εργασία πρέπει να μείνει αδιαπραγμάτευτο και πρέπει να βάλουμε στην άκρη λογικές και λύσεις που προτάθηκαν από την συνδικαλιστική γραφειοκρατία για τους εργαζόμενους του ΚΙΟΛΕΙΔΗ αντί για εκ περιτροπής εργασία να πάρουν οι εργαζόμενοι την κανονική τους άδεια και μετά να γίνουν διαθεσιμότητες των εργαζομένων.

    Για τους εργαζόμενους, η μόνη προοπτική που μπορεί να εγγυηθεί τα συμφέροντά τους από την αρπαγή είναι ο δικός τους αγώνας, η δική τους οργάνωση και πάλη.

    ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ
    ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ -8ΩΡΟ ,ΠΕΝΘΗΜΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
    ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
    ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΕΣ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΦΡΑΓΜΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΩΝ

    Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Εργαζόμενων και Ανέργων
    ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6932382737-6976122210-6977213636

  5. ΝΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΣΕΛΜΑΝ
    Σύντροφοι, εργάτες της ΣΕΛΜΑΝ

    Χαιρετίζουμε και στηρίζουμε το αγώνα σας για το αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα στην δουλειά. Ο απεργιακός αγώνας σας μέχρι σήμερα και η συνέχιση του, είναι ο μόνος τρόπος για να μην μετατραπεί και το εργοστάσιο σας ένα ακόμα από τα αμέτρητα εργοστασιακά κουφάρια, που κείτονται στην Εύβοια, στην Θήβα, στα Οινόφυτα, στην Μαγνησία κ.α, σε όλες τις πρώην βιομηχανικές ζώνες. Η Εύβοια της ανεργίας, της παραγωγικής συρρίκνωσης, των 15 μεγάλων κλειστών βιομηχανιών και των 22.000 ανέργων, δεν αντέχει το κλείσιμο ενός ακόμα εργοστασίου.

    Η συνέχιση των απολύσεων, σε εσάς στην Νεοσέτ και σε μια σειρά βιομηχανιών, απειλεί με κατάρρευση την βιομηχανική ζώνη της Χαλκίδος και όλος ο νομός της Εύβοιας απειλείται με ολοκληρωτική οικονομική καταστροφή. Το άνοιγμα του αγώνα σας στους άλλους εργαζόμενους της περιοχής, η κοινή δράση σας με τους εργάτες που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με τα δικά σας, η δράση σας έξω από το εργοστάσιο με διαδηλώσεις, κλείσιμο δρόμων είναι ο τρόπος για να ενεργοποιήσετε όλους τους εργαζόμενους του Νομού σε κοινό αγώνα για να αντιμετωπίσετε την καταστροφή. Το κλείσιμο της Εθνικής οδού στο Σχηνατάρι, έχει την ίδια μορφή με την δράση των «πικετέρος» (κίνημα εργαζομένων και ανέργων) στην μακρινή Αργεντινή που κλείνουν τους δρόμους με «πικέτες» για τα προβλήματα της ανεργίας και της οικονομικής καταστροφής της περιοχής τους.

    Η αποβιομηχάνιση και η καταστροφή είναι το αποτέλεσμα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης και της πολιτικής των κυβερνήσεων της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ. Αφού επί χρόνια, έφαγαν, έκλεψαν βουτήχτηκαν στα σκάνδαλα τώρα ζητάν από το λαό να μετατραπεί σε έθνος αποκλήρων για να πληρώσουν τα δάνεια στους διεθνείς τοκογλύφους και στα κοράκια τους τραπεζίτες. Η κυβέρνηση του Παπανδρέου, εκτελώντας τις εντολές της τρόικας, στηρίζει τον νυν καπιταλιστή Νίκο Φαρμάκη και πρώην υφυπουργό Υγείας και εργασίας επί Σημίτη, συντάκτη αντί-ασφαλιστικών και αντεργατικών νομοθετημάτων, ενάντια στους εργάτες της ΣΕΛΜΑΝ. Επίσης οργανώνει την επίθεση των αφεντικών με την αύξηση του ορίου απολύσεων μέχρι και 30 εργαζόμενων τον μήνα, μείωση των αποζημιώσεων απόλυσης κατά 50%, μείωση κατά 20% του κατώτατου μισθού για νέους κάτω των 21 ετών και 15% για τους νέους μέχρι 25 ετών. Με τις μονόπλευρες αλλαγές στο σύστημα διαιτησίας προς όφελος των εργοδοτών που στην ουσία καταργεί κάθε δυνατότητα προσφυγής από τους εργαζόμενους. Με την ψήφιση του αντιδραστικού νόμου για το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό σύστημα που δίνει την χαριστική βολή στην κοινωνική ασφάλιση.

    Τώρα, δεν υπάρχουν καν και οι ψευτο-λύσεις για την ανεργία μέσα από τα δήθεν «προγράμματα κατάρτισης» και «επιδοτήσεις» για να φτιάξεις την δική σου δουλειά κ.α. για αυτό ο αγώνας πρέπει να περάσει στα χέρια των εργατών. Κατάληψη των εργοστασίων που κλείνουν, έλεγχος από τους εργάτες των βιβλίων της εταιρείας για να δούμε ποιος έφαγε, ποιες οι αμοιβές των διευθυντικών στελεχών, πόσα χρωστάνε στις τράπεζες, τι έγιναν τα λεφτά των δανείων γιατί οι απολύσεις… Οι εργάτες μαζί με τους κατοίκους πρέπει να αναλάβουν πολιτική δράση ενάντια στα αφεντικά και το κράτος τους. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ.

    Χρειαζόμαστε ταξική ενότητα στη δράση, αυτό-οργάνωση των εργαζομένων μέσα από συνελεύσεις και ανοιχτές επιτροπές δράσης στη βάση των κοινωνικών προβλημάτων και ένα μεταβατικό πρόγραμμα και σχέδιο δράσης για μια επαναστατική σοσιαλιστική διέξοδο από την κρίση. Με την κατάργηση του εξωτερικού χρέους, την εθνικοποίηση των τραπεζών, όλων των βασικών πυλώνων της οικονομίας και των επιχειρήσεων που κλείνουν χωρίς αποζημίωση κάτω από εργατικό έλεγχο και διαχείριση .

    Ένα τέτοιο πρόγραμμα δεν μπορεί να εφαρμοσθεί χάρη σε οποιαδήποτε λαϊκή πίεση προς αυτή ή οποιαδήποτε αστική κυβέρνηση, αλλά ούτε από οποιαδήποτε “αριστερή”, “προοδευτική” ή “λαϊκή” κυβέρνηση ή εξουσία στα πλαίσια του καπιταλισμού.

    Μόνο η ανατροπή αυτής και οποιασδήποτε άλλης καπιταλιστικής κυβέρνησης από την διαρκή επαναστατική δράση του προλεταριάτου με στόχο την κατάληψη της εξουσίας, την ανατροπή του καπιταλισμού, τη συντριβή του αστικού Κράτους και την πλήρη, σοσιαλιστική αναδιοργάνωση της κοινωνίας μπορεί να δώσει διέξοδο από την κρίση.

    Για την αντιμετώπιση και καταπολέμηση της ανεργίας να παλέψουμε για την κατάληψη των εργοστασίων που κλείνουν και την επαναλειτουργία τους κάτω από εργατικό έλεγχο και εργατική διαχείριση.

    Για την συγκρότηση ενός δικτύου κατειλημμένων εργοστασίων απαιτώντας την εθνικοποίησή τους χωρίς αποζημίωση.

    Γενική πολιτική απεργία διαρκείας

    ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ

    EEK-Tροτσκιστές / http://www.eek.gr / eek@ath.forthnet.gr / τηλ: 2105241070

  6. Τα παραπάνω, αφιερώνονται

    1. στους έχοντες ακόμη αυταπάτη για την πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ

    2. στους οπαδούς της αιώνιας ανασυγκρότησης του καπιταλισμού που ξεπερνά αναίμακτα τις κρίσεις του

    3. σε όσους διακύρηξαν το τέλος της εργασίας, της ταξικής πάλης και του εργατικού κινήματος

    4. σε όσους γραφικούς και επικίνδυνους εορτάζουν σήμερα την αποκατάσταση και-καλά της δημοκρατίας

  7. Προφανώς είναι η Shelman, η Ελληνοελβετική εταιρία επεξεργασίας ξύλου.
    Την γνωρίζω από τα…βρώμικα χρόνια (εισηγμένη στο Χ. Αθηνών), τότε που την «είδα» επενδυτής!
    Θυμάμαι ότι ήταν «δυνατό» χαρτί, και από ότι κατάλαβα παραμένει ακόμα εύρωστη.
    Φυσικά αυτό δεν εμποδίζει την εταιρία και την κάθε εταιρία, να θέλει να όλο και περισσότερα κέρδη και ταυτόχρονα μείωση μισθών και απολύσεις. Να είναι καλά οι «Έμμισθοι διαχειριστές» του καπιταλιστικού συστήματος (μας). ΖΗΤΩ η αποκατάσταση της Δημοκρατίας μας! 👿

        • δεν είμαι σίγουρη ποιός απ’όλους (από τα παιδιά εδώ) το είχε βάλει στο tvxs όταν το πρωτοείδα.. (αν και κλίνω προς Jaquou.. 🙂 )

            • paliopaido..
              μου κάνει εντύπωση που δεν το είχες ξαναπετύχει.. γιατί το βάζει πολύς κόσμος εδώ (και «εκεί» 🙂 ).. και είσαι και από τους τακτικούς θρεντ-κίλερσ..
              αλλά .. 🙂
              καλό είναι που σου άρεσε τόσο! 🙂

  8. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ: ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ 25/7, ΚΛΕΙΝΕΙ ΟΛΗ Η ΕΛΛΑΔΑ
    25/07/2010 in Uncategorized

    Εγκρίθηκε η κάθοδος σε απεργιακή κινητοποίηση διαρκείας από σήμερα (επί της ουσίας από αύριο) για όλους τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ΔΧ όλης της Ελλάδας.

    Ο δραματικός θάνατος του βολιώτη αυτοκινητιστή πυροδότησε την έκρηξη που υποβόσκει σε ολόκληρο το κλάδο μετά την απόφαση της κυβέρνησης να μηδενίσει το κοντέρ της άδειας με μια υποτιθέμενη περίοδο χάριτος για όσους την έχουν πληρώσει.

    Ο κλάδος των αυτοκινητιστών καταστέφεται οικονομικά και η απαξίωση του επαγγέλματος έχει οδηγήσει χιλιάδες αυτοκινητιστές που πούλησαν περιουσίες τους για να κάνουν μια δουλειά, σε πλήρη απελπισία.

    Οι κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών πρέπει να ενωθούν με όλους τους αγώνες της εργατικής τάξης για την ανατροπή της κυβερνήσης του κεφαλαίου και της τρόικας.

    Δεν υπάρχουν συμβιβαστικές λύσεις. Να κατεβάσουμε τους διακόπτες της Βουλής. Να τους ανατρέψουμε!

    ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΤΗ ΤΡΟΪΚΑ.

    ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ.

    http://ergatis.wordpress.com/2010/07/25/%ce%b5%cf%80%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b9%ce%b5%cf%83-%ce%b1%cf%85%cf%84%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bd%ce%b7%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b5%cf%83-%ce%b1%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b3/

  9. από το indymedia

    Το ΔΣ της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας αποφάσισε σε έκτακτη συνεδρίαση το Σάββατο την αυστηρή τήρηση των διεθνών κανονισμών για τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου, επιτρέποντας συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων ανά ώρα. Η απόφαση οδηγεί σε καθυστερήσεις πτήσεων, δεδομένου ότι το καλοκαίρι, οπότε είναι μεγαλύτερη η τουριστική κίνηση, ο αριθμός των πτήσεων που εξυπηρετούν ανά ώρα οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι μεγαλύτερος απο αυτόν που επιτρέπει ο διεθνής κανονισμός.
    ………………………………………………….

    Αντίσταση by the book…

    Βγάζουν αφρούς από το στόμα και τα αυτιά οι δημοσιογράφοι και οι κάθε λογής έντυποι και ηλεκτρονικοί παρατρεχάμενοι της χούντας Παπανδρέου, με την επιλογή των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας να διαμαρτυρηθούν για τα προβλήματα στον κλάδο τους με τον εξής απλό τρόπο:

    Εφαρμόζουν κατά γράμμα όλους τους κανονισμούς, κάνουν όλους τους ελέγχους και τηρούν με ακρίβεια το ωράριό τους.

    Ως συνέπεια αυτού, η καφενειακή μπανανία που λέγεται Ελλάδα βραχυκύκλωσε αεροπορικώς, γιατί τα λαμόγια τύπου Βασιλάκης και Βγενόπουλος συνήθως βγάζουν τα φράγκα τους με το γνωστό ελληνικό τρόπο του «έλα μωρέ δε βαριέσαι».

    Οι ελεγκτές με αυτή την τακτική δεν έχουν νομικές συνέπειες, μιας και εφαρμόζουν αυτά που προβλέπει η…νομοθεσία. Εκθέτουν όμως ανεπανόρθωτα για άλλη μια φορά το συρφετό των ΜΜΕ, οδηγώντας τα παπαγαλάκια στην παραφροσύνη.

    Είναι κωμικοτραγικό να ουρλιάζουν οι δημοσιογράφοι προς τους ελεγκτές, «μα γιατί το κάνετε αυτό, καταστρέφετε τον τουρισμό μας!».

    Τελικά ας αποφασίσουν οι γυμνοσάλιαγκες των μεγαλοεργολάβων και των μαφιόζων, είναι με τη νομιμότητα ή με την ασυδοσία…;

    http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1195557

  10. Η σημερινή απεργιακή κινητοποίηση των εργατών μετάλλου στο εργοστάσιο ΚΙΟΛΕΪΔΗΣ στέφθηκε με επιτυχία.

    Η απεργία περιφρουρήθηκε από τους εργάτες του ΚΙΟΛΕΪΔΗ, το σωματείο μετάλλου, συνδικαλιστές και αλληλέγγυους εργαζόμενους και άνεργους. Συμμετείχε με τις δικές της δυνάμεις από νωρίς στις 5.30πμ και η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Εργαζομένων-Ανέργων.

    Κι αυτή είναι μόνο η αρχή. Εντός της εβδομάδας θα γίνει νέα γενική συνέλευση των εργαζομένων για να αποφασιστεί η εξέλιξη του αγώνα.

    Ολόκληρη η βιομηχανική ζώνη βράζει από οργή για την εκ περιτροπής εργασία, τις διαθεσιμότητες, τις απολύσεις, τα απλήρωτα μεροκάματα, τα κλεισίματα εργοστασίων. Ο σημερινός αγώνας αφορά ολόκληρη την εργατική τάξη και η αλληλεγγύη μας και συμπαράσταση είναι απόλυτα αναγκαία.

    Κανένας εφησυχασμός δεν επιτρέπεται σ΄ αυτή τη κρίσιμη στιγμή. Μια 24ωρη απεργία δεν κλονίζει κανένα αφεντικό αν δεν υπάρξει μια διαρκής κινητοποίηση για το δικαίωμα στη δουλειά. Μονάχα η κοινωνικοποίηση και πολιτικοποίηση του αγώνα πέρα από τα στενά συνδικαλιστικά όρια μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Οι εργάτες του ΚΑΝΑΚΗ έχουν ήδη πληρώσει το τίμημα των συνδικαλιστικών ορίων.

    Οι εργάτες του ΚΙΟΛΕΪΔΗ πρέπει οι ίδιοι να αναλάβουν την ευθύνη του αγώνα τους εκλέγοντας μια επιτροπή αγώνα, ώστε όλες οι αποφάσεις να παραμείνουν στα χέρια της γενικής τους συνέλευσης. Το ζήτημα της αυτό-οργάνωσης είναι κρίσιμο ενάντια στον πολιτικό έλεγχο που επιβάλλει η συνδικαλιστική γραφειοκρατία.

    Όλα τα ζητήματα (και στον ΚΙΟΛΕΪΔΗ) καθορίζονται από τη παγκόσμια καπιταλιστική οικονομική κρίση και τη χρεοκοπία του ελληνικού καπιταλισμού. Κανένας κλάδος μόνος του δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κρίσης, που συμπυκνώνονται στο δυσθεώρητο δημόσιο χρέος (προϊόν της λεηλασίας του κεφαλαίου και του διεφθαρμένου πολιτικού προσωπικού) και τη προσπάθεια διάσωσης του τραπεζικού συστήματος. Το υπάρχον πολιτικό υπηρετικό προσωπικό του κεφαλαίου (ΠΑΣΟΚ,ΝΔ,ΛΑΟΣ) έχει δυσφημιστεί ανεπανόρθωτα, ενώ τμήματα της επίσημης κι ανεπίσημης αριστεράς διατυπώνουν είτε εκλογικές αυταπάτες (να αλλάξουν οι συσχετισμοί), είτε λύσεις μέσα στον καταρρέοντα καπιταλισμό (αργεντινοποίηση της ελληνικής οικονομίας).

    Στο επίπεδο του αγώνα που διεξάγεται στο ΚΙΟΛΕΪΔΗ, πρέπει να γίνει κατανοητό, όπως έχει δείξει η μέχρι τώρα εμπειρία, ότι κανένας εργοδότης δεν πρόκειται να αποκαλύψει την οικονομική του κατάσταση ούτε τις «αγαθές» προθέσεις του. Γι αυτό η συνέχιση του αγώνα είναι η μόνη προϋπόθεση για τη νίκη. Οι απεργίες δεν γίνονται για να γίνουν διαπραγματεύσεις. Τι είδους διαπραγματεύσεις μπορούν αλήθεια να γίνουν: Να δοθούν άδειες, οικειοθελείς αποχωρήσεις, διαθεσιμότητες, ελαστικοποίηση του ωραρίου, ελεγχόμενες απολύσεις;

    Αντίθετα χωρίς κανένα συμβιβασμό, μπορούμε να ανοίξουμε τα βιβλία των επιχειρήσεων για να δούμε ποιος έφαγε και ποιος ήπιε, να αποδείξουμε ότι τα εργοστάσια ανήκουν στους εργάτες και να τα λειτουργήσουμε χωρίς αφεντικά, μοιράζοντας τη δουλειά χωρίς καμιά μείωση του μισθού; Να επαναλειτουργήσουμε όλα τα εργοστάσια και τις επιχειρήσεις με σκοπό το κοινωνικό όφελος και όχι το κέρδος των καπιτα-ληστών χωρίς καμιά φυσικά αποζημίωση τους;

    Ανάμεσα στο «όραμα» και τη σημερινή κατάσταση δεν υπάρχει άβυσσος. Αντίθετα η μόνη άβυσσος είναι η χρεοκοπία του καπιταλισμού που βυθίζει τη ζωής μα σ’ ένα πηγάδι χωρίς πάτο. Για να σωθούν όλοι αυτοί που έκλεψαν, έφαγαν και ιδιοποιούνται το κοινωνικό πλούτο της δουλειάς μας.

    Η κυβέρνηση της ΝΔ επιβίωσε με την εξέγερση του Δεκέμβρη 2008 εξαιτίας της πολιτικής συναίνεσης του ΠΑΣΟΚ, της στάσης της επίσημης αριστεράς στις 9/12 (συνάντηση πολιτικών αρχηγών) και τη συνεργασία ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ (γενική απεργία 10/12, αναβολή πορείας), αρνούμενοι να θέσουν το αίτημα ανατροπής της κυβέρνησης των δολοφόνων. Η ΝΔ παρέμεινε στην εξουσία άλλο ένα χρόνο πτωχεύοντας τη χώρα.

    Στη Γενική Απεργία της 5 Μάη 2010, στη μεγαλύτερη εργατική απεργιακή συγκέντρωση και πορεία από τη πτώση της χούντας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ διασώθηκε εξαιτίας της έλλειψης ενός πολιτικού σχεδίου της εργατικής τάξης που θα την ανέτρεπε. Το τίμημα της παραμονής του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία είναι η επέλαση ων διεθνών τοκογλύφων και όλα τα μέτρα που πλήττουν θανάσιμα τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

    Καμιά αστική κυβέρνηση, έκτακτης ανάγκης, λαϊκομετωπική, εθνική δεν μπορεί να επιλύσει τα ζητήματα μέσα στο καπιταλισμό. Μόνο μια επαναστατική κυβέρνηση των εργατών μπορεί να διαγράψει το χρέος, να προχωρήσει στην έξοδο από την ΕΕ, να επεκτείνει την επανάσταση σε ευρωπαϊκή κλίμακα, να εθνικοποιήσει βιομηχανίες και τράπεζες χωρίς καμιά αποζημίωση των καπιταλιστών και κάτω από εργατικό έλεγχο και διαχείριση.

    http://ergatis.wordpress.com/2010/07/26/%ce%ba%ce%b9%ce%bf%ce%bb%ce%b5%cf%8a%ce%b4%ce%b7%cf%83-%ce%b1%ce%b3%cf%89%ce%bd%ce%b1%cf%83-%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%81%ce%ba%ce%b5%ce%b9%ce%b1%cf%83-%ce%b5%ce%bd%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%b1-%cf%83/

  11. καταγγελία

    Το ΕΕΚ καταγγέλλει την απόφαση της κυβέρνησης Παπανδρέου να κηρύξει πολιτική επιστράτευση της απεργίας των οδηγών βυτιοφόρων.

    Το μήνυμα είναι σαφές από τη μεριά της κυβέρνησης: οποιαδήποτε παρέκκλιση από την εφαρμογή του Μνημονίου θα απαντηθεί με καταστολή. Πρόκειται για την πρώτη πολιτική επιστράτευση απεργών μετά τη μεγαλειώδη απεργία των ναυτεργατών το 2006.

    Η κυβέρνηση της Τρόικας ΔΝΤ-ΕΚΤ-ΕΕ βρίσκει στο γκλομπ της αστυνομίας το μοναδικό μέσο επιβολής της πολιτικής της.

    29/7/2010

    http://www.eek.gr/default.asp?pid=6&id=1165

  12. Καιρό έχω να ποστάρω:

    Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΚΚΕ για την επιστράτευση των οδηγών των Δ.Χ. φορτηγών

    Η απόφαση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να επιτάξουν τα φορτηγά Δ.Χ. και να επιστρατεύσουν τους οδηγούς τους, αποτελεί φυσιολογική κίνηση μιας αδίστακτης κυβέρνησης που έχει ως στόχο να τσακίσει κάθε απεργιακό δικαίωμα και να κάνει επίδειξη πυγμής απέναντι στα λαϊκά στρώματα.

    Η κατάπτυστη απόφαση αποδείχνει ότι το μόνο που απομένει να κάνει η κυβέρνηση, είναι το άνοιγμα των τόπων εξορίας.

    Επιβεβαιώνεται ότι για να μη βρίσκεται διαρκώς στα δόκανα των αδιεξόδων και της συστηματικής προσπάθειας των κυβερνώντων να τον διαχωρίζουν με διάφορα διλήμματα και τεχνητές αντιπαραθέσεις, ο λαός δεν έχει άλλο δρόμο από αυτόν της ενωμένης πάλης για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

      • Το ζήτημα είναι σε αυτή τη κατάσταση να βγάλουν τα πολιτικά συμπεράσματά τους και οι φορτηγατζήδες καθώς φέρουν ολοκληρωτικά την αντίληψη του αυτοαπασχολούμενου – μικροιδιοκτήτη.

        Εννοείται πως παρ’ όλες τις ενστάσεις που έχω σε σχέση με το διεκδικητικό τους πλαίσιο εντάσσομαι χωρίς δεύτερη σκέψη στο πλευρό τους, σε μία περίοδο που η αλληλεγγύη είναι το Νο1 ζητούμενο.

        • Μολών λαβέ» η απάντηση των μεταφορέων

          http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=187913

          Στην πράξη θα κριθεί από σήμερα η επιστράτευση των φορτηγών και των βυτιοφόρων, στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση και έχει τεθεί σε ισχύ από τις 6 π.μ. Το υπουργείο Υποδομών επιμένει στον διάλογο, παρά το γεγονός ότι χθες ναυάγησε η μικρή πιθανότητα που είχε γεννηθεί την Τρίτη το βράδυ.

          Μετά το αδιέξοδο της χθεσινής συνάντησης, ήταν θέμα χρόνου η λήψη σκληρών αποφάσεων, αφού η αγορά έχει στερέψει από καύσιμα και το πρόβλημα θα γινόταν οξύτερο ενόψει της μεγάλης εξόδου του Σαββατοκύριακου.

          Το νομοσχέδιο, πάντως, έχει πάρει το δρόμο για τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή, με προοπτική να κατατεθεί στη Βουλή ώς τη Δευτέρα. Από την πλευρά του υπουργείου διευκρινίζεται ότι δεν υπάρχουν περιθώρια να ικανοποιηθεί το αίτημά τους για αποζημίωση των αδειών και αύξηση της μεταβατικής περιόδου από τρία σε πέντε χρόνια.

          Δεν θα πειθαρχήσουν

          «Μολών λαβέ» ήταν η απάντηση του προέδρου της συντονιστικής επιτροπής των μεταφορέων, Γιώργου Τζωρτζάτου, ο οποίος εκτίμησε ότι κανένας αυτοκινητιστής δεν θα πειθαρχήσει στην επίταξη, παρά τον κίνδυνο για ποινικές διώξεις. «Συνεχίζουμε. Ας μας πάνε φυλακή. Δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε. Αν νομίζει η κυβέρνηση ότι με δύο ημέρες απεργίας μπορεί να προχωρεί σε τέτοια μέτρα αντί να επιλέγει τον διάλογο, φέρει όλη την ευθύνη», πρόσθεσε.

          «Το θέμα έφυγε πλέον από τα χέρια μας», δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Δ.Χ. Γιώργος Τσάμος, ο οποίος, πάντως, κάλεσε τους συναδέλφους του που θα λαμβάνουν τα δελτία επίταξης να έρχονται σε συνεννόηση με τα Σωματεία προκειμένου να αποφευχθούν επεισόδια μεταξύ των μεταφορέων. Ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας, Αγγελος Φαλάρης, υπογράμμισε: «Εχουμε πάρει απόφαση να μη βγει κανείς για δρομολόγιο. Αν πάμε σπίτια μας με αυτό το νομοσχέδιο, είμαστε τελειωμένοι».

          Τις προθέσεις της κυβέρνησης είχε ουσιαστικά προαναγγείλει από χθες το πρωί ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος αμέσως μετά τη συνάντηση με την τρόικα στο υπουργείο Οικονομικών και σε ερώτηση δημοσιογράφου για το ενδεχόμενο πολιτικής επιστράτευσης, είχε πει: «Βεβαίως και το εξετάζουμε. Η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη, η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη».

          Το «ναυάγιο» του διαλόγου είχε διαφανεί από το μεσημέρι, καθώς είχε καταλήξει σε αδιέξοδο η συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Χάρης Τσιόκας, με τους μεταφορείς. Στη μία ώρα που διήρκεσε και ενώ το κλίμα στους διαδρόμους ήταν ήδη φορτισμένο, οι δύο πλευρές παρέμειναν στις θέσεις τους, με το υπουργείο να ζητεί τη λύση της απεργίας και τους ιδιοκτήτες να θέτουν ως όρο την απόσυρση του νομοσχεδίου και συζήτηση από μηδενική βάση.

          Σημείο τριβής και ο χρόνος κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή, αφού οι ιδιοκτήτες ζητούν πάγωμα ώς τις 30 Αυγούστου και γραπτή δέσμευση από το υπουργείο. Ο κ. Τσιόκας τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν να δώσει τέτοια διαβεβαίωση, καθώς υπάρχει η κοινοβουλευτική διαδικασία στην προώθηση των νομοσχεδίων που διαρκεί αρκετό διάστημα.

          «Δεν σταματάμε ποτέ το διάλογο», δήλωσε μετά τη συνάντηση, διευκρινίζοντας ότι το υπουργείο συζητά μόνον για φορολογικές ελαφρύνσεις, κίνητρα μέσω του αναπτυξιακού νόμου στις νέες εταιρείες μεταφορών και τη δυνατότητα παραχώρησης μιας επιπλέον άδειας για κάθε μία που είναι σε ισχύ.

          «Εκβιαστές»

          «Εκβιαστές» χαρακτήρισε τους απεργούς ο πρόεδρος του ΣΕΒ. Σε χθεσινή δήλωσή του, ο Δ. Δασκαλόπουλος επισήμανε πως η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών ισχύει σε όλη την Ευρώπη και ότι έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και τη μείωση των κομίστρων.

          «Η Ελλάδα έπρεπε να έχει προσχωρήσει στην ευρωπαϊκή παραγματικότητα από χρόνια, αντί να αποτελεί μια αναχρονιστική εξαίρεση», υπογραμμίζει ο πρόεδρος των βιομηχάνων, που θεωρεί πως «μια κλειστή, ολιγάριθμη συντεχνία χρησιμοποιεί τα προνόμια που της παρέχει το πελατειακό κράτος ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου».
          Χ.ΤΖ.

    • φοβερός ο τύπος το λέει το φυλλοκάρδι του. Μακάρι να’ναι έτσι οι φορτηγατζήδες και ας είναι ο ορισμός του μικρο-ιδιοκτήτη με ότι και αν αυτό συνεπάγεται.
      Αν τολμήσει το ΠΑΣΟΚ να στείλει τα ΜΑΤ μέσα στο κατακαλόκαιρο, ας προετοιμαστεί για τα χειρότερα.

      • Ξέρεις τι σκέφτηκα NLS? Πόσο δυνατός τελικά είναι ο λαϊκός λόγος όπως και η οργή. Σύξηλους τους άφησε τους νενέκους.

        Προσωπικά δε πάει να έχω διαβάσει τα κέρατά μου σε σχέση με τον φορτηγατζή. Έτσι δεν θα τα έλεγα.

        Μάλλον για τη διαφώτιση κάνω 😉

        Μπράβο στον άνθρωπο.

  13. Eκεινο που ξερω εγω ειναι οτι ακομη και τωρα, οι διαφορες παραγωγικες ταξεις λειτουργουν συντεχνιακα….μη ξεχναμε οτι οι μεταφορεις ηταν απο τους πρωτους, που αντεδρασαν στην απεργια των ναυτεργατων…
    Συμφωνω οτι η αλληλεγγυη ειναι το ζητουμενο και καθε κινητοποιηση εχει την δικη της δυναμικη στο κινημα….και οφειλουμε να την υποστηριζουμε….τα πολιτικα συμπερασματα θελω να ελπιζω οτι θα ειναι τα αναλογα….+

    • ας μην αναπαραγάγουμε την κυρίαρχη προπαγάνδα και εμείς.
      Τι πάει να πει «συντεχνιακά»? τι είναι συντεχνία?
      αν εννοείς την ανάγκη ο αγώνας να αποκτήσει συμμαχίες και ερείσματα στην κοινωνία αυτό είναι κατεξοχήν πολιτικό καθήκον και όχι στενά φορτηγατζήδικο.
      Για να βγουν τα σωστά πολιτικά συμπεράσματα πρέπει να υπάρξει και πολιτκή παρέμβαση.
      Γίνεται αυτή?

  14. δεν ειναι μεσα στις προθεσεις μου η αναπαραγωγη αυτης της προπαγανδας ….εννοω συντεχνιακα οτι κορυφωνεται ενας αγωνας μεσα στα πλαισια του στενου επαγγελματικου συμφεροντος….χωρις να τοποθετειτε στα συνολικα ζητηματα ΔΝΤ ΕΕ ανατροπη της εξουσιας.
    και ναι να αποκτησει συμμαχιες και ερεισματα στην κοινωνια….
    Αυτο το πολιτικο καθηκον αμφισβητω αγαπητε μου NLS
    κι ευτυχως που κατεβασε και τη θεση του το ΚΚΕ γιατι σε ολα τα δελτια αναπαρηγαγαν οτι ουτε το κκε δεν εχει παρει θεση….

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s