Στέλεχος της “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” ο νέος ΓΓ συγχρηματοδοτούμενων έργων του Υπ.Υ.ΜΕ.Δ.

εκδηλωση στην Λέσχη Υπογείως Καλλιδρομιου 94 την Πεμπτη 3-6 7μμ. Να ειμαστε ολοι εκει
http://sibilla-gr-sibilla.blogspot.com/2010/05/blog-post_3420.html

http://ypogeiws94.blogspot.com/

Στέλεχος της “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” ο νέος ΓΓ συγχρηματοδοτούμενων έργων του Υπ.Υ.ΜΕ.Δ.

Ισχυροί αποδεικνύονται τελικά οι δεσμοί συγκεκριμένου εργολαβικού ομίλου και των στελεχών του, με την νέα, αδιάφθορη, άφθαρτη, άσπιλη και αξιοκρατική διακυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και του πρωθυπουργού κ. Παπανδρέου, αφού ήδη δύο (2) μεγαλοστελέχη του ομίλου έχουν διοριστεί Γενικοί Γραμματείς υπουργείων.


Συγκεκριμένα, η αρχή έγινε πριν από περίπου ένα μήνα με τον διορισμό της κ. Μαρίας Καλτσά ως Γενικής Γραμματέως Πολεοδομίας & Χωροταξίας στο ΥΠΕΚΑ.

Ακολούθησε πριν από λιγες μέρες, με καθυστέρηση ομολογουμένως, η τοποθέτηση του κ. Σέργιου Λαμπρόπουλου ως Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων στο Υπ.Υ.Με.Δ.

Τα δύο παραπάνω πρόσωπα και ήδη Γενικοί Γραμματείς υπήρξαν μέχρι χθές ενεργά μεγαλοστελέχη του ομίλου ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ των κκ. Καμπά και Περιστέρη.
Η κ. Καλτσά διετέλεσε ενεργό μέλος του Δ.Σ. της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ο κ. Λαμπρόπουλος τεχνικός σύμβουλος και Δ/ντής στη “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.”, εταιρεία που σύστησε η Ελληνοϊσπανική Κ/Ξ που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού (συμμετέχει σ’ αυτή η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) και που εισπράττει τα υπέρογκα διόδια στην εθνική οδό Αθηνών -Λαμίας καθώς και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Δικαίως λοιπόν αναρωτιέται κανείς, πως είναι δυνατόν οι μέχρι χθές αντίδικοι και πολέμιοι των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου να μεταλλάχθηκαν εν μια νυχτί και εν μέσω opengov.gr;;; σε υπερασπιστές, τιμητές και θεματοφύλακές του;

Το θέμα είναι πέρα για πέρα ΗΘΙΚΟ αλλά και ουσιαστικό.

Πηγή: http://www.antinews.gr/?p=30024

…………………………………………………………………………………..

Η ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΛΕΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ

 Είχε προηγηθεί, εδώ και πολλούς μήνες ενημέρωση καθώς πολλά μέλη των Επιτροπών Αγώνα είναι Ηπειρώτες, όπως και ότι για να ταξιδέψει κανείς στην Ήπειρο , χρησιμοποιεί έναν οδικό άξονα καρμανιόλα.

Αποφάσεις σαν και αυτές της Πανηπειρωτικής, που εκφράζει εκατονταδες χιλιάδες συμπατριώτες μας αφενός μας δίνουν κουράγια, αφετέρου δυναμώνει τον αγώνα μας, δίνοντας το καλό παράδειγμα και για άλλους ανάλογους τοπικούς συλλόγους σε όλη την χώρα.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ!

ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ!
Η εταιρεία «Ολυμπία Οδός» μετά το δώρο που έκανε στην περιοχή μας και στους κατοίκους της με την εγκατάσταση εργοταξίου κατασκευής πίσσας και την καταστροφή ενός νεαρού περιαστικού πνεύμονα πρασίνου στην είσοδο της πόλης, συνεχίζει αμείωτα την προσφορά της! Μας υπόσχεται να μας αναγκάσει να πληρώνουμε διόδια για να μετακινηθούμε ακόμα και μέσα στα όρια της ίδιας μας της πόλης!!
Συγκεκριμένα η εταιρεία ετοιμάζεται να εγκαταστήσει σταθμούς διοδίων στην είσοδο-έξοδο της πόλης στην αερογέφυρα της Πάχης ώστε να αναγκάζεται να πληρώνει ακόμα και κάποιος που θέλει να μετακινηθεί προς την Κινέτα και τη Νέα Πέραμο!! Να υπενθυμίσουμε ότι και οι δύο αυτές περιοχές αποτελούν μέρη του ενιαίου δήμου σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του Καλλικράτη.Σε πρόσφατη ενημέρωσή της ( με συνέντευξη στην τοπική εφημερίδα «άποψη»), η εταιρεία αποκαλύπτει και τον τρόπο χρηματοδότησης του δήθεν έργου της: Το έργο θα στοιχίσει 3 δις. Πού θα βρεθούν τα χρήματα; Ιδού: 40% από τραπεζικά δάνεια (τα οποία φυσικά θα πληρώσουμε εμείς στο μέλλον με τα διόδια), 30% άμεσα από τα διόδια – δηλαδή πάλι από την δικιά μας τσέπη!… και 30% από επιχορηγήσεις του κράτους, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και …κάποιες «επενδύσεις» των μετόχων της!!! Δηλαδή θα πληρώσουμε υπέρογκα ποσά για να φτιάξουμε μηχανισμό για … να πληρώνουμε μια εταιρεία!!!Αν δεν ήταν τραγικά αληθινό θα μπορούσε να αποτελεί ένα κακόγουστο ανέκδοτο!Μας διευκρινίζει δε με απύθμενη ειλικρίνεια ότι «…η σύμβαση με το κράτος δεν προβλέπει την εξαίρεση από την πληρωμή διοδίων κατοίκων οποιασδήποτε περιοχής…»!!Στα Μέγαρα κύριοι κατοικούν πολίτες που πληρώνουν φόρους με την προσδοκία ενός ανταποδοτικού κράτους. Στα πλαίσια αυτά είναι αυτονόητο ότι το ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΚΑΤ’ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΔΩΡΕΑΝ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ!!!Και ας μην ξεχνάμε! Η χώρα μας είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου πληρώνουμε και πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας και πανάκριβα διόδια!! Οι αυτοκινητόδρομοι στους οποίους έχουν τοποθετηθεί τα διόδια είναι χιλιοπληρωμένοι από τους παππούδες και τους πατεράδες μας από την δεκαετία του ’60 που κατασκευάστηκαν!!ΦΤΑΝΟΥΝ ΠΙΑ ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ!!!ΝΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΕΓΑΡΕΩΝ!!! ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΕI ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΠΙΣΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΕΝΔΟΦΥΤΕΥΣΗ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜEΝΟ ΔΑΣYΛΛΙΟ!!!
vourkari.blogspot.com

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Έγινε με επιτυχία η εκδήλωση του Ωρωπού, Τρίτη 25-5-10

Ομιλητές

Στην εκδήλωση μίλησαν οι:- Πατέρας Ιωάννης Οικονομίδης (κίνημα Ασωπού) – Ιωάννης Ζαμπετάκης (Επίκουρος Καθηγητής Χημείας Τροφίμων)- Μανώλης Σταυρουλάκης (Κίνημα για την αφαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων)- Θανάσης Τσιώκος-Πλαπούτας(Δικηγόρος -κίνημα για την αφαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων) –Αργύρης Αλεξίου (Αρχιτέκτων – Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου Τραγάνας – Κίνημα διοδίων στην Τραγάνα – Μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού)- Κώστας Καστρίτσης (Κίνημα διοδίων στην Τραγάνα – Μέλος του πανελλαδικού συνονιστικού)- Γρηγόρης Δαφνής (Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης – Κίνημα διοδίων)- Λεωνίδας Παπαδόπουλος (Ιατρός – Κίνημα διοδίων Βόρειας Αττικής – Μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού) .
Ακολούθησε ανοιχτή και πλούσια συζήτηση με την συμμετοχή πολλών από τους παρευρισκόμενους και κοινή διαπίστωση ήταν η ανάγκη της ενότητας όλων των κινημάτων, μιας και η αιτία των προβλημάτων είναι κοινή. Επίσης τονίστηκε η ανάγκη να ξεπεραστούν οι αγκυλώσεις σε ένα κομμάτι ανθρώπων που θυσιάζουν την ενότητα του κινήματος στον βωμό μικροπολιτικών βλέψεων, ιδιαίτερα λόγω και των επερχόμενων εκλογών με τον Καλλικράτη. Ακόμη όλοι οι συνομιλητές τόνισαν την ανάγκη να περάσουμε άμεσα σε κινητοποιήσεις , τόσο για τα διόδια , όσο και για όλα τα προβλήματα μικρότερα ή και μεγαλύτερα.

Συντονιστές της συζήτησης,που διάρκεσε περίπου 3 ώρες, ήταν οι Δημήτρης Ντινοδήμος (Μηχανικός Πληροφορικής – Κίνημα διοδίων Βόρειας Αττικής) και ο Βασίλης Παπαδόπουλος (Οφθαλμίατρος – Κίνημα διοδίων Βόρειας Αττικής – Μέλος του πανελλαδικού συντονιστικού)

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Εχετε νέα, φωτογραφίες, βίντεο απο τις εμπειρίες σας με τα διόδια και τις εθνικές οδούς;
Θέλετε να συμμετάσχετε στο κίνημα μας ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, για την κατάργηση των διοδίων, για ελεύθερους και ασφαλείς δρόμους;
Στείλτε μέηλ με ένα τηλέφωνο επικοινωνίας (ακόμα καλύτερα αν είναι σταθερό) ή τηλεφωνείστε μας στα παρακάτω τηλέφωνα
epitropes2010@gmail.com

6944270606 – 6978338418 – 6974198362

http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/

για την ανάρτηση no_longer_safe

shortlink:http://wp.me/pPn6Y-16B

12 σκέψεις σχετικά με το “Στέλεχος της “ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” ο νέος ΓΓ συγχρηματοδοτούμενων έργων του Υπ.Υ.ΜΕ.Δ.

  1. «εκδηλωση στην Λέσχη Υπογείως Καλλιδρομιου 94 την Πεμπτη 3-6 7μμ. Να ειμαστε ολοι εκει»

    kallidromiou???
    a, einai…makria! 😛 😛 😛 😛 😛
    😛

    • νυχτερίς είσαι απίστευτη,
      φιρί-φιρί το πας, να έρθω με την ντουντούκα μου έξω από το σπίτι σου και να καλέσω σε επιτόπια συγκέντρωση ενάντια στα διόδια.

      (καλησπέρα)

      • axaxaxxaxax

        mavro fidi pou me efage, ti mauri nuxterida.. 😀

        (panagia mou, oloi edw stin polukatoikia einai…nea dimokratia, eimai pou eimai to…ufo tis polukatoikias me diafora pou exoun akousei/dei, e, an ginei ki avto…paei!!! 😀 )

        (kale, ena asteiaki itan mono 😛 kalispera)

    • νυχτερίδα δεν είσαι πιο μακριά από μένα(=700 χλμ)…

      μεταξύ μας… νομίζω ότι είσαι μόνο λόγια φρου φρου κι αρώματα…

  2. Χωρίς σχόλια

    Αγαπητή Δρ. Παναγιωταρέα.

    Σας απευθύνομαι ως μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας που είστε, και συγκεκριμένα σαν Αναπληρώτρια Kαθηγήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, μία θέση που συνεπάγεται δηλαδή την μονιμότητα.

    Kαι παίρνω αφορμή επειδή σας βλέπω συχνά-πυκνά καλεσμένη στην εκπομπή του κ. Γιάννη Πρετεντέρη για τα θέματα της παιδείας.

    H επιλογή του κ. Πρετεντέρη να σας καλεί είναι εξαιρετική.

    Αναρωτιέμαι πότε θα την εκμεταλλευτεί κάποιος επιτέλους, καθώς η παρουσία σας σε τέτοιες συζητήσεις Δρ. Παναγιωταρέα είναι η πλέον κατάλληλη για να αποκαλυφθεί η παθογένεια του Eλληνικού Δημόσιου Πανεπιστήμιου, και το χάλι στο οποίο έχει περιέλθει.

    Bλέπετε Δρ. Παναγιωταρέα, το Eλληνικό πανεπιστήμιο πάσχει πρώτα από όλα όχι γιατί οι φοιτητές κάνουν καταλήψεις. Πάσχει γιατί δε μπορούν να σεβαστούν ένα πανεπιστήμιο όπου κάποια σαν και εσάς, χωρίς σημαντικά ακαδημαϊκά προσόντα, χωρίς ερευνητικό έργο, χωρίς διεκπεραίωση τον βασικών υποχρεώσεων που έχετε απέναντι στο πανεπιστήμιο, κατέχει μόνιμη θέση καθηγητού σε αυτό.

    Θα αναρωτιέστε με ποιο δικαίωμα σας απευθύνω τον λόγο.

    H απάντηση Δρ. Παναγιωταρέα είναι ότι πρώτα από όλα με τους φόρους μου πληρώνω τους τρεις μισθούς σας – τον πρώτο στο δημόσιο πανεπιστήμιο, τον δεύτερο στην δημόσια τηλεόραση , την E Ρ T , τον τρίτο στο Δημοτικό Ραδιόφωνο της Αθήνας. (T ον τέταρτο μισθό σας τον πληρώνει το Ίδρυμα Ωνάση).

    Kαι επιπλέον όπως εσείς διατηρείτε το δικαίωμα να κρίνετε τους φοιτητές εγώ ως πολίτης έχω το δικαίωμα να κρίνω εσάς.

    Tην αφορμή μου την δίνει η προκλητική και θρασύτατη παρουσία σας στα τηλεοπτικά πάνελς ως τιμητού της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η παιδεία στη χώρα μας, όταν εσείς είστε το χαρακτηριστικότερο αίτιο.

    Kαι εξηγώ:

    Eπισκέφθηκα τον διαδικτυακό τόπου του πανεπιστημιακού τμήματος στο οποίο διδάσκετε και μόνη εσείς από όλους τους διδάσκοντες δεν αναφέρετε ούτε το αντικείμενο του διδακτορικού σας, ούτε τις δημοσιεύσεις σας, ούτε την έρευνα την οποία πραγματοποιείτε;

    Γιατί Δρ. Παναγιωταρέα;

    Eίναι μυστικά;

    Γιατί η ακαδημαϊκή κοινότητα να μη γνωρίζει την σημαντική συνεισφορά σας στην επιστήμη την οποία απαιτεί η καθηγητική καρέκλα που καταλάβατε;

    Πείτε μας λοιπόν κυρία Παναγιωταρέα, ποια είναι η ερευνητική δουλειά με την οποία ασχολείστε στην παρούσα φάση;

    Σε ποια έγκυρα περιοδικά του εξωτερικού έχουν δημοσιευθεί εργασίες σας; Για να μην μπερδευτείτε, δεν εννοώ τα άρθρα σας στις εφημερίδες. Δεν εννοώ το μυθιστόρημα μας και το βιβλίο συνέντευξη ενός πολιτικού προσώπου.E ννοώ αυτά τα επιστημονικά περιοδικά (refereed scientific journals) στα οποία η δημοσίευση περνάει από κρίση από μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, (το λεγόμενο peer review system) και βάσει των οποίων η διεθνής ακαδημαϊκή κοινότητα κρίνει τα μέλη της.

    Ποιες από τις εργασίες αυτές υπάρχουν στο «Citation Index», τον κατάλογο εκείνο που παρουσιάζει εργασίες άλλων επιστημόνων που αναφέρονται στο δικό σας επιστημονικό έργο;

    Πόσες διδακτορικές εργασίες έχετε επιβλέψει από τότε που γίνατε καθηγήτρια και που βρίσκονται οι διδακτορικοί φοιτητές σας σήμερα;

    Mε βάση ποιο επιστημονικό έργο εκλεγήκατε στην βαθμίδα του μόνιμου καθηγητή στο δημόσιο πανεπιστήμιο;

    ποιο είναι το θέμα του διδακτορικού σας και που το εκπονήσατε; Που δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα του; Πώς προχώρησε την επιστήμη;

    Δρ. Παναγιωταρέα, όταν βγαίνετε στην τηλεόραση οι τηλεθεατές δεν είναι όλοι ανόητοι όπως εσείς πιστεύετε.

    Mερικοί από αυτούς έχουν αποκτήσει και διδακτορικό, έχουν διδάξει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, και γνωρίζουν τη σκληρή, επίμονη, ανελέητη διαδικασία που χρειάζεται για να ανέβει κάποιος τις καθηγητικές βαθμίδες.

    Απαιτείται κουραστική και χρονοβόρα έρευνα, δημοσίευσή της σε έγκριτα περιοδικά, παρουσίασή της σε συνέδρια, επίβλεψη διδακτορικών εργασιών και ερευνητικού έργου, διδασκαλία σε μεταπτυχιακό επίπεδο και προπτυχιακό επίπεδο (δηλαδή προετοιμασία παραδόσεων, διορθώσεις εργασιών, βαθμολόγηση εξετάσεων κλπ). Ακόμα και για καθηγητές πανεπιστημίου που έχουν αποκτήσει τα διδακτορικά τους από πανεπιστήμια τα οποία βρίσκονται στη διεθνή κατάταξη πολύ υψηλότερα από ότι αυτό στο οποίο έχετε σπουδάσει εσείς, δηλαδή για επιστήμονες με τεράστιο ταλέντο και μεγάλες επιστημονικές επιδόσεις, οι απαιτήσεις της καθηγητικής καρέκλας απαιτούν όλο το χρόνο τους, όλη την ενέργειά τους, για πάρα πολλά χρόνια.

    Eσείς όμως ζείτε στην Αθήνα, εργάζεστε σε τρεις (τουλάχιστον) διαφορετικές δουλειές εκτός του πανεπιστημίου, γράψατε ένα μυθιστόρημα, και ταυτόχρονα προσπαθείτε να μας πείσετε ότι εκπληρώνετε τις υποχρεώσεις σας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο που βρίσκεται σε μία άλλη πόλη από εκείνη που βρίσκεται ο τόπος κατοικίας σας και της κύριας εργασίας σας, στη Θεσσαλονίκη.

    Kαι αυτό που με εκπλήσσει Δρ. Παναγιωταρέα, αυτό που με θυμώνει ως πολίτη και ως μέλους της ακαδημαϊκής κοινότητας είναι ότι όχι μόνο δεν κρύβεστε, αλλά επειδή έχετε το θράσος να βγαίνετε στις τηλεοράσεις και να παριστάνετε την αγανακτισμένη με την κατάντια του Eλληνικού πανεπιστημίου, στην οποία πρώτη από όλους συνεισφέρετε εσείς.

    Tο διαδίκτυο είναι ένα νέο μέσο διαλόγου και μετάδοσης πληροφορίας. Αν σας αδίκησα περιμένω την απάντησή σας την οποία θα δημοσιεύσω χωρίς περικοπές αυτούσια στο blog μου, demasamere. blogspot. com όπου βρίσκεται και η επιστολή μου προς εσάς.

    Mε τιμή,

    DMR

    Yπόψιν

    Αναστασία Δουλκέρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα ΜΜΕ, ΑΠΘ
    Ανδρέας Βέγλης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα ΜΜΕ, ΑΠΘ

    Ελευθερία Καρνάβου, Πρόεδρος Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, ΑΠΘ

    Γιάννης Κρεστενίτης
    Γραμματέας Πρόεδρος Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, ΑΠΘ

    Γιάννης Πρετεντέρης
    Δημοσιογράφος

    Στάθης Σταυρόπουλος
    Δημοσιογράφος – Σκιτσογράφος
    Εφημερίδα Ελευεθεροτυπία

    Λάκης Λαζόπουλος
    Ηθοποιός – Σχολιαστής

    Εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ»
    Εφημερίδα Πρώτο Θέμα
    Περιοδικό «Δες» Εφημερίδα Παρών
    Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ
    Εφημερίδα Καθημερινή
    Ραδιοφωνικός Σταθμός Σκαι
    Εφημερίδα Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία
    Εφημερίδα το ‘Εθνος
    Εφημερίδα Αυγή
    Εφημερίδα ΤΟ ΑΡΘΡΟ
    Press- gr Blog
    demasamere.blogspot.com/

    Papadakis Manos, PhD
    Prenatal Diagnosis Lab
    «Laikon» Hospitlal

  3. Μια σύγχρονη φεουδαρχία. .διόδια κάθε 50 χλμ. στην Εγνατία.
    Ξεκινούν διόδια κάθε 50 χλμ. στην Εγνατία. Μια σύγχρονη φεουδαρχία. .
    Παρασκευή, 28 Μάιος 2010 01:58 . .
    Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού ξεκινούν τα διόδια στην Εγνατία Οδό με πρώτο σταθμό αυτόν που θα γίνει στο Πολύμυλο Κοζάνης Το φθινόπωρο αναμένεται να λειτουργήσουν και οι επόμενοι σταθμοί στα Ιωάννινα, στην Ξάνθη , ίσως και σε ακόμη δύο σημεία της Εγνατίας.

    Όπως έχει γίνει γνωστό, συνολικά 13 συνολικά είναι οι σταθμοί διοδίων που έχουν χωροθετηθεί ενώ μελετάται το ενδεχόμενο να γίνεται και ηλεκτρονική είσπραξη με βάση τη χρήση του δρόμου από το κάθε όχημα. Παρόλα αυτά τα έσοδα δεν πρόκειται να μεταβληθούν και ουσιαστικά με βάση τον αρχικό σχεδιασμό αντιστοιχούν διόδια ανά 50 χιλιόμετρα, ( ένας σταθμός σε κάθε νομό) με αντίτιμο περίπου 2,80 ευρώ, σήμερα.
    Όσο ψύχραιμα όμως και αντιμετωπίζει κανείς αυτή την εξέλιξη, αντιλαμβάνεται ότι οι σταθμοί διοδίων, τόσο στην Εγνατία όσο και γενικότερα σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας όπου ξεφυτρώνουν πλέον σαν τα μανιτάρια, έχουν γίνει για να εξυπηρετήσουν όσους «διευκόλυναν» τη χώρα ώστε να κατασκευάσει τους δρόμους με καθυστέρηση περίπου 50 ετών από τις αντίστοιχες του πολιτισμένου κόσμου . Όμως ορισμένα στοιχεία για τους δρόμους και τα διόδια στην Ελλάδα παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

    Παρότι κάποιοι επαίρονται για το γεγονός ότι εγκαινίασαν κάποιο από τα πολλά τμήματα στα οποία χωρίστηκε η Οδός, η πραγματικότητα είναι πως πρόκειται απλώς για ένα κλειστό δρόμο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση που παρέχει αξιοπρεπή διέλευση και ταχύτητες στους οδηγούς. Είναι ένας δρόμος που φτάνει τα 670 χιλιόμετρα, αλλά απέκτησε την πρώτη του τουαλέτα το 2010 και θα αποκτήσει τα πρώτα του διόδια πριν καν κατασκευαστεί ένα πρατήριο καυσίμων.

    Για την απόσταση Ξάνθης-Θεσσαλονίκης π.χ., μήκους 200 χιλιομέτρων , διάρκειας –σήμερα- 1,5 ώρας, ο πολίτης θα πληρώνει μετ’επιστροφής 10-20 ευρώ σε διόδια και περίπου άλλα 50-70 σε καύσιμα, θα σταματά τρεις φορές αναγκαστικά για διόδια αλλά δεν θα βρει ποτέ τουαλέτα, χώρο εξυπηρέτησης, βενζινάδικο. Πρακτικά όλες οι αποστάσεις με αυτοκίνητο στη χώρα θα κοστίζουν πλέον περισσότερο από το αεροπλάνο αν κάποιος τις διανύει μόνος του ..

    Πολύ σύντομα οι δρόμοι,που παρουσιάζουν ήδη προφανείς τεχνικές ατέλειες, θα πάψουν να παρέχουν την ασφάλεια που έχουν σήμερα, οι ταχύτητες θα μειωθούν, τα μποτιλιαρίσματα θα αυξηθούν και οι χρονοαποστάσεις σε βάθος 5ετίας-10ετίας θα επανέλθουν σε αυτές της παλιάς Εθνικής Οδού, όταν κάποιος «μέγας οραματιστής» θα θέσει το «μεγαλόπνοο» στόχο της επόμενης 50ετίας, για την κατασκευή μιας τρίτης ή τέταρτης λωρίδας, αν και είναι προφανές ότι ήδη χρειάζεται (παρόλο που οι οδηγοί δεν ξέρουν να τις χρησιμοποιήσουν).

    Για να γίνει αντιληπτό το ύψος του αντιτίμου των διοδίων , κάθε 50 χιλιόμετρα κάποιος θα σταματά στην Εγνατία και θα βγάζει από το πορτοφόλι του 1.000 δραχμές! Τα ποσά είναι πλέον ιλιγγιώδη και αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η πολιτεία διαχρονικά, με το πρόσχημα της χρηματοδότησης των δημόσιων έργων, εκχωρεί σε ισχυρούς οικονομικούς παράγοντες , ελλείψει άλλων πλουτοπαραγωγικών πηγών, την ελληνική επικράτεια, την οποία κατατέμνουν σε διόδια. Aκόμη και ένα δάνειο με δυσμενείς όρους είναι προτιμότερο από αυτή την αφαίμαξη. Δεν συζητείται θέμα σύγκρισης με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά μάλλον με αφρικανικές, κυριολεκτικά.

    Είναι προφανές, παράλληλα, ότι είναι απολύτως ψευδές το πρόσχημα ότι η είσπραξη των διοδίων γίνεται για να χρηματοδοτηθεί η συντήρηση του δικτύου, καθώς με βάση την εμπειρία άλλων δρόμων στην Ελλάδα, με αυτό το ύψος των διοδίων μέσα σε ελάχιστα χρόνια μπορεί να αποσβεστεί το πλήρες κόστος κατασκευής ενός τέτοιου δρόμου Παράλληλα είναι σημαντικό να αναλογιστεί κανείς ότι το 50% του έργου έχει χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους και η χώρα υπέστη αυτόν τον ευτελισμό για την κάλυψη της εθνικής συμμετοχής. Πρακτικά, αν τίθεται ζήτημα ανταποδοτικότητας της χρήσης ενός δρόμου, αυτός κοστολογείται από τη χώρα κάτι παραπάνω από 5 ευρώ κάθε 50 χλμ. (0,5 ευρώ για κάθε 10 χλμ διέλευσης!)

    Ουσιαστικά και δίχως ίχνος υπερβολής, η χώρα έχει μοιραστεί σε φέουδα, δημιουργούνται εισπρακτικοί μηχανισμοί άνευ αντικρίσματος και τα χρήματα εκχωρούνται σε ιδιώτες ή εταιρίες όπως η Εγνατία (η ύπαρξη της οποίας θα πρέπει να επανεκτιμηθεί), θυμίζοντας μεσαιωνικές φεουδαρχίες όπου οι υπήκοοι πληρώνουν ό,τι τους ζητήσει ο τοπικός «σερίφης». Και αν συνυπολογίσουμε ότι η Ελλάδα αρέσκεται να διανύει το χρόνο ανάποδα, το επόμενο βήμα είναι η εφαρμογή του δουλοκτητικού συστήματος.

    Αυτοί που ανακάλυψαν και συντηρούν τη βιομηχανία των διοδίων όχι απλώς δεν απολογούνται σήμερα αλλά επιχαίρονται για τα επιτεύγματά τους. Θεωρητικά κάποιος πολιτικός που έχει υπογράψει μια τέτοιου είδους σύμβαση μπορεί να αντιληφθεί τί εντύπωση διαθέτει σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού για την εντιμότητά του. Εκτός αν κάποιοι που ανέλαβαν τους πιο περίφημους υπουργικούς θώκους τα τελευταία χρόνια είναι απλώς «βλάκες» και «εξαπατήθηκαν». Δεν φαίνεται να υπάρχουν άλλες επιλογές.

    Είναι προφανές ότι η σημερινή κυβέρνηση προσπαθεί -αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμη- να απαλλαγεί από όσους με πελατειακή και παλαιοκομματική αντίληψη συνεχίζουν να συντηρούν αυτό το πρότυπο «προσφοράς» στη χώρα και τους πολίτες. Και γι΄αυτό όσοι ανερυθρίαστα ακόμη και σήμερα αναφέρονται στα διόδια της Εγνατίας Οδού σαν να εγκρίνουν όλα όσα παρέλαβαν, είναι μάλλον συνυπεύθυνοι. Ο πολίτης αρχίζει να αδιαφορεί για το βαθμό της διαφθοράς γιατί τη θεωρεί δεδομένη (!) όμως σύντομα πρωτοβουλίες των πολιτών ή και αναρχικές εκφράσεις θα επιχειρήσουν να καταργήσουν στην πράξη επαχθείς συμβάσεις . Και ίσως πολύ σύντομα οι δυνάμεις της Αστυνομίας θα φρουρούν διόδια (τι τραγική εικόνα) γιατί ο κόσμος θα αρχίσει να τα σπάει. Και κανείς σκεπτόμενος πολίτης δεν θα είχε ουδεμία αναστολή να συνδράμει αυτή τη δίκαιη προσπάθεια και να την ενθαρρύνει. Εκεί οδηγούμαστε αν δεν υπάρξει συναίσθηση της πραγματικότητας που μας περιβάλλει.

    Γιάννης Σιδηρόπουλος
    Πηγη : http://www.xanthipress.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2402:-50-&catid=103:editorial&Itemid=561

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s